Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Dat lijkt me echt helemaal niks, elke dag vlees waarvan ook nog vier dagen hetzelfde. Wij eten hooguit drie keer per week vlees(vervanger, allebei vegetariër) en verder de ene keer een eitje, of iets met kaas, of paddestoelen, of bonen..
Maar vooral altijd veel groente hier, dus op het moment ben ik echt heel goedkoop uitBijna alles komt nu uit eigen tuin
![]()
Vandaag peultjes, en meteen drie porties ingevroren.. Morgen koolrabi, of broccoli, of sugar snaps, of spinazie.. Jonge uien, jonge aardappels.. En we eten ons dood aan de salade met sla en radijs, en binnenkort ook de komkommers en tomaat en paprika..
En elke dag verse kersen en aardbeien en binnenkort pruimen, frambozen, appels, perziken, peren..![]()
Volgende week gaan we een tweede vriezer (vrieskist) uitzoeken![]()
Ik ben op het moment niet meer dan 10 euro per week kwijt aan boodschappen
Sannanasje schreef:Wat 8nnemiek zegt is idd wel waar.
Als ik broccoli haal eet ik 1 keer gekookt, dan blancheer ik in het kookwater de rest van de roosjes, die kiep ik in de vriezer (dan heb je hetzelfde als een diepvrieszak roosjes van de super) en van de stronk maak ik een soepje met creme fraiche ofzo voor de dag erna. Het restje daarvan kan dan ook weer in de vriezer.
Maar nu ik 3 weken geleden ben gaan samenwonen hoeft dat niet echt meer.
Wel nog de soep van de stronk, maar de roosjes gaan vaak wel in 1 keer op nu.
Binnenkort hier ook weer lekker groentjes uit eigen tuin. Ik heb nu nog sperziebonen van vorig jaar in de vriezer, maar daar kan ik ook nog maar 1 keer van eten.
Marley schreef:Heb je een receptje van de broccoli soep?