Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:38

Gaat prima hoor! In stukjes en dan de vriezer in!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:38

Valt wel mee hoor :j. Voor wokken enz kan je prima ingevroren paprika gebruiken.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:42

Ingevroren paprika is lekker! Doen wij heel vaak, gewoon een stoplicht paprika streng kopen, in kleine blokjes snijden en huppakee in de vriezer!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:14

Hier in de buurt zitten ook meerdere van die Turkse supermarkten, daar is het fruit vaak ook heel erg goedkoop, goedkoperals de markt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:16

Ik heb weer wat cash back acties gekocht. Erg leuk elke keer zo probeer je nog eens wat. Verder heb ik uitgerekend dat ik al bijna voor 30 euro aan cash back heb terugggekregen de afgelopen tijd dat zijn leuke dingen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:21

8nnemiek schreef:
Dat lijkt me echt helemaal niks, elke dag vlees waarvan ook nog vier dagen hetzelfde. Wij eten hooguit drie keer per week vlees(vervanger, allebei vegetariër) en verder de ene keer een eitje, of iets met kaas, of paddestoelen, of bonen..
Maar vooral altijd veel groente hier, dus op het moment ben ik echt heel goedkoop uit :D Bijna alles komt nu uit eigen tuin :)
Vandaag peultjes, en meteen drie porties ingevroren.. Morgen koolrabi, of broccoli, of sugar snaps, of spinazie.. Jonge uien, jonge aardappels.. En we eten ons dood aan de salade met sla en radijs, en binnenkort ook de komkommers en tomaat en paprika..
En elke dag verse kersen en aardbeien en binnenkort pruimen, frambozen, appels, perziken, peren..
:9
Volgende week gaan we een tweede vriezer (vrieskist) uitzoeken :D
Ik ben op het moment niet meer dan 10 euro per week kwijt aan boodschappen :D

Heerlijk is dat. Ik kan deze week ook voor het eerst sla oogsten uit eigen tuin. :) Verse kruiden oogst ik al langer. Alleen heb jij nu al peulen? Die van mij zijn echt nog lang niet klaar! :')

Broccoli heeft mijn moeder uit de tuin getrokken omdat ze dacht dat het onkruid was. :')

Hier helaas maar een klein stadstuintje op het noorden dus maar een klein strookje met genoeg zon voor een moestuin.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:36

Ik heb alleen de laatste 4 bladzijden gelezen, dus weet niet of het hier al is verteld.
Mijn vriend en ik wonen samen, eerst deed ik boodschappen bij de C1000 en was ik vaak 20/25 of meer per dag kwijt. Zat dan ook shampoo/wasmiddel enz... bij. Nu heb ik vorige week een week lang boodschappen gedaan bij de lidl en was ik soms nog onder de 20 euro per dag kwijt aan boodschappen.

Nu mijn vragen,
Pinnen jullie alle boodschappen of pin je een vast bedrag en betaal je daar een week lang contant de boodschappen mee? Zodat je ziet wat je uit geeft?

En zit er nog veel verschil qua prijs tussen de lidl en de aldi? Bij ons heb je in de groente/fruit niet zo heel veel keus bij de aldi, dus ga ik naar de lidl.

Hebben ze bij de lidl ook babyvoeding? Dat komt er volgende maand ook nog bij :):) De fruithapjes enz willen we zelf pureren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:18

Grote voorkeur voor contant, met pin geef ik makkelijk teveel uit omdat het veel minder zichtbaar is wat je uitgeeft.

Als het niet te sterk gekruid is, kan baby gewoon mee-eten van wat de pot schaft, je kan dat bedrag beter uitgeven aan bio producten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:01

20 euro per dag? Dat haal ik meestal per week :=
Maar het scheelt inderdaad wel veel hoor, vooral het fruit en de groente vind ik bij de lidl goed betaalbaar. Vaak goedkoper dan op de markt.
Aldi en lidl is redelijk gelijk, maar ik vind de kwaliteit van fruit en groente bij de aldi vrij slecht.

Ik heb een aparte rekening voor boodschappen en daar kan ik niet rood staan, dus op is op :Y)

Nelleke, zelfs in een kleine tuin kun je goed moestuinen heb ik gemerkt, zeker als je het slim indeelt :) met rijspeulen/erwten/boontjes bijvoorbeeld, en hoge tomaten ipv struiktomaten, en veel in potten..
Mijn peultjes heb ik heel vroeg gezaaid inderdaad, in april ergens. De boontjes en erwten daar moet ik nog op wachten.
Zonde van je broccoli! Maar die zijn sowieso lastig groot te krijgen, bij mij krijgen ze lang niet allemaal een mooie top.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:49

Klopt ik verbaas me wat er in mijn 2 vierkante meter moestuinbakken staat. In theorie zou ik ook nog ruimte hebben voor een 3e bak maar ik ga eerst dit seizoen kijken hoe goed mijn 2 bakken draaien. :) De rest van de tuin heeft helaas echt te weinig zon voor bijna alle groenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:52

Hopelijk groeit mijn broccoli bij mijn ouders een beetje , er staan ook zonnebloemen in voor de hamster :P

Heb straks ruimte voor een eigen groentetuin , alleen de grond is nogal arm daar.. Volgende week vrijdag al de sleutel :#

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:58

Sannanasje schreef:
Wat 8nnemiek zegt is idd wel waar.
Als ik broccoli haal eet ik 1 keer gekookt, dan blancheer ik in het kookwater de rest van de roosjes, die kiep ik in de vriezer (dan heb je hetzelfde als een diepvrieszak roosjes van de super) en van de stronk maak ik een soepje met creme fraiche ofzo voor de dag erna. Het restje daarvan kan dan ook weer in de vriezer.

Maar nu ik 3 weken geleden ben gaan samenwonen hoeft dat niet echt meer.
Wel nog de soep van de stronk, maar de roosjes gaan vaak wel in 1 keer op nu.

Binnenkort hier ook weer lekker groentjes uit eigen tuin. Ik heb nu nog sperziebonen van vorig jaar in de vriezer, maar daar kan ik ook nog maar 1 keer van eten.

Heb je een receptje van de broccoli soep? :-)

Mijn dochtertje krijgt sinds ze 6 mnd is (tot die tijd alleen melk) via Rapley/BLW eten. Dat betekent groente en fruit zo in het handje en niks gepureerd of uit potjes.
Als ik zie hoe duur die potjes zijn, scheelt dat ook denk ik! Ze kreeg namelijk gewoon een roosje van onze broccoli of een aardappeltje of bijvoorbeeld een stukje van mijn fruit :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:04

Bij lidl verkopen ze geen babyvoeding, al zou het mijn keuze echt zijn om wat duurdere te kopen.

Ik gaf borstvoeding en smiddags Nutrilon met dat gele was toen geloof ik 15euro per bus.

Luiers heb ik maat 1 en 2 pampers gehad en daarna overgestapt op ah huismerk of jumbo huismerk. Ook weleens lidl gehad maar op de een of andere manier lekte ze hier altijd doorheen :Y)

Net even bij de emté boodschapjes gedaan voor vandaag, ben er wel achter dat die winkel echt heel erg duur is. Zo maar een lijstje maken, al heb ik weinig nodig deze week. We gaan een lang weekend weg.

We hebben een caravan en kan daar ook koken, dus denk dat ik daar wel boodschapjes doe.

Turkse groenteboer hebben wij hier niet :( Mijn kipfilet haal ik soms wel bij de turk als ik in Utrecht ben. Dat is echt heel goedkoop, en word al geportioneerd en in blokjes gesneden.

Laatst had ik 1,2kg voor 4 euro ofzo. Krijg het dan in zakjes mee van 300 gram. Wel heerlijk want alle peesjes en andere dingetjes zijn er helemaal uit gehaald. Dus krijg je ook echt het gewicht mee ipv dat ik de helft weggooi omdat er van die witte pezen inzitten :Y)

Spannend Rebecca!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:07

Marley schreef:
Heb je een receptje van de broccoli soep? :-)

Maar natuurlijk!
Ik bewaar het kookwater van de roosjes (dat is dan lekker groen en zit al smaak in) daar kiep ik een bouillonblokje in (groenten of kip, net wat je het lekkerst vindt) en daar kook ik dan de stronk in kleine stukjes in.
Evt kun je dit natuurlijk ook tegelijk met de roosjes doen en dan gewoon de roosjes eruit scheppen.

Als ze zacht genoeg zijn pureer ik de boel met een staafmixer. Als je het niet direct wilt eten zou ik dat doen als het afgekoeld is (anders uitkijken voor hete spetters met je handen ;) )
1 of meer eetlepels crème fraîche (afhankelijk van hoeveel soep en smaak, net wat je lekker vindt)

En ik snijd snippers gerookte zalm, en die doe ik er tijdens het eten overheen. Als je ze er te ver van tevoren in doet garen ze door de warmte van de soep. Is niet vies, maar ik vind ze ongegaard lekkerder, dus doe het op het laatste moment.
Laatst bijgewerkt door Sannanasje op 22-06-15 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:08

Emté ken ik niet , is zoals de wat duurdere dorpjes supermarkt ?

Oh dat is wel chill die kip! , mooie prijs voor mooie kipfilet dan :j

Mega spannend :P , ga van 1 naar 3 slaapkamers en heb nog een mooi stuk tuin erbij. Huurprijs wat ik wou , mijn huidige huurhuis wordt gesloopt dus urgentie voor andere woning naar keuze die online staan zeg maar :P En nog een paar duizend euro krijg ik dan , wettelijk vastgesteld dat de woningbouw dat moet doen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:25

tnx Sananasje! Die ga ik onthouden, wat een heerlijk simpel en goedkoop receptje. Ik gooi de stronken normaal gesproken weg, goede bezuiniging! Ik lunch namelijk graag met soep :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:27

Ik spaar C1000 (jumbo verhuizegels mochten jullie nu ergens nog wat hebben liggen,houd ik mij aanbevolen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:29

Wij rekenen altijd met z'n 2en en cavia op €200,- per maand, vaak blijft er wat over! Is inclusief shampoo, wasmiddel, scheerschuim, wasverzachter en de rest.. Moet wel zeggen dat we redelijk vaak vlees en brood krijgen, scheelt een boel!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:31

Emté is wel echt een buurtsupertje ja. Het heette eerst de Golf, en dorpje verderop is het MCD geworden. Al heeft emté wel vaak leuke aanbiedingen hoor. Nu weer kipschnitzels 2 voor 1euro. Niet dat ik het eet maar goed. En had 2 pakken kaas van de versafdeling voor 2,99. Kost normaal 2,50 ongeveer per pak.

Wel heerlijk een ruimere woning! Die paar duizend had ik ook wel gewild haha! Ons huis had alle kleuren van de regenboog :P Oranje met lila trappen :P Groen met bordeaux kamer. Incl de verwarmingen en natuurlijk ALLE kozijnen in gekke kleuren hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:34

Oh de Golff had mijn ouderlijk dorp vroegah ook :P

Ja het is een gouden kans , ben er erg blij mee. Lekker op 500 meter van ouders ipv 11 a 12 km , ben er mega blij mee :) . Huidige bewoner maakt meubels en doet mensen hun interieur dus het is strak van binnen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:41

emté is niet echt een buurtsupertje meer te noemen, de emté's die ik ken zijn vrij flink aan de maat (net zo groot als de AH's met regiofunctie die ik ken , flink dus) en qua prijzen zijn ze gewoon te vergelijken met AH,. Plus, Jumbo en de andere grote ketens.
ook toen ik er werkte (heul lang geleden, toen je poep nog met een lange oe schreef) waren het al winkels van formaat met een breed en vrij diep assortiment met goede prijzen en scherpe aanbiedingen trouwens , ze zitten alleen in een beperkte regio, net zoals hoogvliet bijvoorbeeld ook nietd oor heel het land zit

buurtsupertjes dan moet je aan spar denken, winkels in postzegelformaat in dorpskernen met een beperkt assortiment en hoge prijzen, zoals hier in het dorp waar ik nu woon, in mijn ouderlijk dorp , vroeger waren beide winkels een Meermarkt ...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:03

Is de emte niet de particulieren-versie van de sligro? Dat meen ik ooit ergens gehoord te hebben.
Die bij ons is ook erg groot, maar echt de duurste in de omgeving dus ik kom er alleen voor aanbiedingen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:55

Hier zitten ook een aantal vrij grote emte's. Toen ik nog een stukje verderop woonde was de emte recht tegenover mijn huis dus kwam ik daar altijd. Ik kom er nu alleen nog voor de aanbiedingen, zoals de50% korting weken enzo. De rest is idd duurder, ze hebben niet echt een goedkoop huismerk...

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:42

emte heeft hier gewoon het oke merk, dat is echt wel goedkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:26

Idd. Hetzelfde als de appie.
ah heeft : ah basic, ah merk
Emte heeft : oke merk, markant

Dus haha vind t een hele fijne winkel. Ik heb hier keuze uit ah emte en aldi!