Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

xIrlijn schreef:
Wat zonde Suzanne F. Het waren niet beschadigingen die eenvoudig de verhelpen zijn maar waar je doorheen moet kunnen kijken?

Dat klinkt als goed geregeld Bienotje.

Hoi Roxiie! Gister in de verkoop of gister op Funda?

Hoe lang duren jullie bezichtigingen meestal? Ik stond vandaag binnen 15 minuten weer buiten. Nou was het huis ook niet groot... Maar toch. Er waren geen gekke dingen, qua grootte goed, maar het was wel kil, vloer en muren niet geïsoleerd en de wijk was matig. Al met al zie ik af van bieden, maar met elke bezichtiging heb ik wel het idee dat ik beter weet wat ik wil en wel (en niet) belangrijk is.

Meestal een half uur en dan heb ik alsnog het gevoel dat ik snel moet gaan. Maar het ligt natuurlijk ook aan het formaat huis/tuin. Met een 1 kamer appartement ben je snel klaar denk ik.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

@moonsparkle Hij is gister in de verkoop gekomen en daarmee ook op Funda.

Wij hadden door alle wilde verhalen echt verwacht dat het storm zou lopen.
Naar mijn idee kijken mensen die echt geïnteresseerd zijn (en zeker als ze al
Meerdere meren achter het net hebben gevist) toch wel elke dag.

Je hoort ook wel dat maandagavond op funda en dan dinsdagochtend bellen, ja sorry alle momenten zitten al vol..

Dus misschien hebben we een onrealistische verwachting

@xIrilijn Afhankelijk van de woning; maar toch wel minimaal half uur voor een ‘normale/gezinswoning’
Voor een grotere woning/boerderij eerder 45/60 minuten.

Had de makelaar ook maar 15 minuten ingepland? Of was je zelf zo snel klaar?

Ik vind 30 minuten voor een standaard/normale woning wel t minumum hoor.
Laatst bijgewerkt door roxiie op Gisteren, 21:02, in het totaal 5 keer bewerkt

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Tuurlijk, alles is te verhelpen hè? Maar dat betekende heel veel werk en geld. Nieuw stucwerk, paar deuren vernieuwen, nieuwe gangkast en meterkastdeur, alles opnieuw schilderen, binnen en buiten. En ik zag ook wat butsen en deuken in het aanrechtblad van de keuken. Al met al heb ik het laten gaan. Ik had zeker een bod uitgebracht als het netjes was geweest.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Bij elkaar opgeteld wordt het dan inderdaad wel veel Suzanne F.

Roxiie, moet bekennen dat ik ook elke dag kijk en zelfde dag nog reageer/volgende ochtend 9:00. Maar heb ook wel eens een huis pas later opgemerkt en alsnog gebeld. Dus het kan allemaal. Ligt denk ik ook aan de locatie en of het een starterswoning is of niet. Heb je een idee hoe de verkoop van huizen in de omgeving ging?

En nee, echt een bezichtiging waar 15 minuten voor was gepland (wat ik niet wist). Voor mij is 20 minuten het minimum, liefst 30 minuten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

roxiie schreef:
@moonsparkle Hij is gister in de verkoop gekomen en daarmee ook op Funda.

Wij hadden door alle wilde verhalen echt verwacht dat het storm zou lopen.
Naar mijn idee kijken mensen die echt geïnteresseerd zijn (en zeker als ze al
Meerdere meren achter het net hebben gevist) toch wel elke dag.

Je hoort ook wel dat maandagavond op funda en dan dinsdagochtend bellen, ja sorry alle momenten zitten al vol..

Dus misschien hebben we een onrealistische verwachting

@xIrilijn Afhankelijk van de woning; maar toch wel minimaal half uur voor een ‘normale/gezinswoning’
Voor een grotere woning/boerderij eerder 45/60 minuten.

Had de makelaar ook maar 15 minuten ingepland? Of was je zelf zo snel klaar?

Ik vind 30 minuten voor een standaard/normale woning wel t minumum hoor.

Wij hadden vrij veel bezichtigingen na 2 dagen, maar daarna is er nog veel gewisseld hoor. Mensen die af hadden gezegd, maar ook nog nieuwe mensen die de vrijgekomen plekjes dan weer opvulde.

flooooo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:37

Hier heel wisselend, ik heb echt niet altijd tijd om te kijken en ik had ook wel huizen dat ik eerst even langs wilde rijden qua locatie voor ik ging bezichtigen. Dus ook wel eens pas na 2 a 3 dagen gebeld. Soms weet je dat iets een hardloper is dus weet je bellen zo gauw ik hem zie, soms dacht ik ga de tijd van een ander niet verspillen dus eerst even kijken naar de locatie.
Hier lopen nu steeds 'vreemde' mensen door de straat, die zijn ook een locatie check aan het doen denk ik. hahahaha.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:47

xIrlijn schreef:
Bij elkaar opgeteld wordt het dan inderdaad wel veel Suzanne F.

Roxiie, moet bekennen dat ik ook elke dag kijk en zelfde dag nog reageer/volgende ochtend 9:00. Maar heb ook wel eens een huis pas later opgemerkt en alsnog gebeld. Dus het kan allemaal. Ligt denk ik ook aan de locatie en of het een starterswoning is of niet. Heb je een idee hoe de verkoop van huizen in de omgeving ging?

En nee, echt een bezichtiging waar 15 minuten voor was gepland (wat ik niet wist). Voor mij is 20 minuten het minimum, liefst 30 minuten.

Wij wonen op een mooie locatie (Hoekwoningnaast/in een park bij een vijverpartij, eigen oprit en aan 3 kanten vrij uitzicht) in een zeer gewild dorp.
Onze woning is helemaal af en echt instapklaar (incl nieuwe keuken en badkamer, beide neutraal)
Het is een woning die je op 2 salarissen als starter kan kopen, alleen wordt lastig(er)
Tussenwoningen (en zijn namelijk weinig tot geen hoekwoningen die te koop komen) die je vergelijkbaar zou kunnen noemen zijn doorgaans binnen 2 a 3 weken verkocht. Al moet ik zeggen dat er nu ook een zeer nette tussenwoning al langer te koop staat dan ik had verwacht.

Wij gaan verhuizen omdat we een boerderij gekocht hebben, waar de paarden bij kunnen. Anders waren we hier met veel plezier gebleven.
In onze omgeving roept iedereen; jullie zijn jullie huis zo kwijt, maar ik knijp m nu toch wel hoor

Ik vind 15 minuten echt niet normaal. Waren er ook nog mensen voor/na je?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:16

Het is wel herfstvakantie, misschien dat er volgende week meer animo is?

Wij hebben dinsdag een uur een een kwartier in een woning gekeken. Echt heel uitgebreid alles bekeken en een leuk gesprek met die makelaar. Maar normaal gezien een half uur tot één uur. We kijken wel wat grotere woningen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:37

Hier ook begonnen met het verkoop proces van het huis van mijn oma.
Vandaag wordt het leeg gehaald, en we laten het stylen voor de foto’s en bezichtigingen.

Spannend want er zijn aardig wat woningen in de wijk (goed) verkocht. Dus hoop dat de vraag nog steeds zo hoog is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Succes future vet!

Maar leeghalen? Wonen jullie er zelf niet meer?

@mizzmontana, volgens de makelaar zou de vakantie weinig/geen invloed hebben.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

Wij konden een tijdje terug na meer dan een week op funda nog terecht voor een bezichtiging, maar dat was wel een doorstroomwoning. Die makelaar gaf aan dat het aan de prijsklasse en de vakantie (was toen laatste week zomervakantie) lag.
Zij plande 45 minuten.

Ik ben wel eens korter in een huis geweest, en ook wel eens op een groepsbezichtiging. Dat wisten we niet van tevoren en vond ik echt een rotstreek.
Dat huis was te klein om je kont te keren en dan liep je daar met drie andere stellen. :n

Wat zonde Suzanne, maar begrijpelijk.
Ik zou me dan ook afvragen of al het nodige onderhoud en reparatiewerk wat je niet direct ziet wel gedaan is.

Veel succes met de verkoop voor de nieuwe verkopers!
Er hoeft maar 1 iemand verliefd te worden hè :) Het aantal kijkers zegt niet altijd iets.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:37

Spannend future vet, succes gewenst!

Wij hebben vanochtend de waardebepaling ontvangen van ons huis. Kwam toch wel 20/25K lager uit dan we verwacht hadden. Verbouwing brengt minder op dan we dachten. Maakt verder niet uit, goede reality check en goed om te weten bij het speuren naar een volgend huis!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:51

roxiie schreef:
Succes future vet!

Maar leeghalen? Wonen jullie er zelf niet meer?

Nee ze is naar een verzorgingshuis gegaan en keert niet meer terug.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Twee potentiële huizen gezien, maar beide bezichtiging dagen zijn precies in de week dat wij op vakantie zijn ;(

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:23

Konstantine schreef:
Wat zonde Suzanne, maar begrijpelijk.
Ik zou me dan ook afvragen of al het nodige onderhoud en reparatiewerk wat je niet direct ziet wel gedaan is.

Nou precies. Als mensen niet zuinig zijn op hun huis dan zegt dat ook wat voor mij. Als ze al niet zuinig zijn op het zichtbare, hoe zit het dan met hetgeen je niet direct ziet?
Dat speelde ook zeker mee.