Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:40

Huis wat wij wouden bezichtigen, zit al vol.
Direct gereageerd toen het op de site van de aankoopmakelaar kwam..
Dag later kwam het pas op Facebook en Funda.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:44

Balen Horsii :(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:44

Spannend Inge! Ik duim voor jullie

Animal schreef:
De bouwtechnische keuring ging niet zo goed.. De zijgevel schijnt best wel verweerd te zijn. De gevel moet gerepareerd (deels opnieuw opgebouwd) worden, er moeten stenen vervangen worden (eigenlijk de hele onderkant van die gevel tot 50 cm hoogte) en alles moet opnieuw gevoegd. Verder nog een aantal wat kleinere dingen (maar wel serieuze gebreken). Alleen die zijgevel is écht niet goed meer en moet aangepakt worden.

We wachten het rapport af en gaan dan waarschijnlijk met de verkopers om de tafel. Helaas toch wel een grote kans dat we moeten afhaken. Het zou echt een dure reparatie zijn. We gaan kijken of we er nog iets mee kunnen willen, maar we bereiden ons wel voor op het ergste :(

Oh jeetje wat een domper Animal! Ik duim dat jullie er toch uit komen!

LoveUggs schreef:
Hier zojuist het 2e huis bezichtigd, vriendlief gaat zo de makelaar bellen omdat we graag een bod uitbrengen! Zag er allemaal heel goed uit! *\o/*

Spannend! Succes :D

Wat balen Horsii!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:54

Wat balen zeg Animal!
Hopelijk kan je nog wat onderhandelen met de verkopers.

Spannend LoveUggs! Suc6!

Horsii: jammer dat alle bezichtigingen al vol zitten, je hebt wel pech wat dat betreft he

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:27

Winged schreef:
Spannend! Ben benieuwd of het gaat lukken! Wanneer weten jullie meer?

Woensdag gaat onze eigen aankoopmakelaar langs en dan horen we denk ik meer. Mijn vriend is vrij dus die heeft daarstraks de makelaar gebeld dus dit is wat ik ervan begreep.
Morgen bellen ze nog even om een vragen lijstje door te nemen met onder andere wat we max willen bieden dus ik denk dat we iig even kijken of we dat abonnement op mn telefoon kunnen afbetalen zodat we iets meer ruimte hebben om te bieden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:05

Ik ga voor jullie allemaal duimen.

Hier is vanmorgen de overdracht geweest dus ook weer een hoofdstuk afgesloten:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:12

Steenbok12 schreef:
Ik zou ook denken dat rotte kozijnen of slecht sluitende kozijnen bij bouwkeuring naar boven komen?

Bij kennissen niet.. potlood stak je er Zo door bij 1 etage eniets Later bleek ook de badkamer vloer te lekken .. zag je aan het plafon eronder en de muur in de kamer er naast. Is wel opgelost met de oude eigenaren. Die hebben deels meebetaald met reparatie van in elk geval de kozijnen

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:09

ingedebruijn schreef:
Wij hebben dinsdag weer een bezichtiging staan en bellen morgen nog voor een andere. Gewoon maar weer proberen :)

Succes! Wie niet waagt wie niet wint ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:10

Misschien ben ik gek maar misschien toch ook weer niet :P

De biedingen waren bizar, het hoogste bod was 272.000 ovb financiering en bouwtechnische keuring.
Daaronder lag nog een bod van 262000 met dezelfde voorwaarden en een bod van net geen 258000.
Het bod van 258000 was zonder enig voorbehoud. Is een jong stel waarvan de vrouw een lichte beperking heeft. Haar broer was een oud medewerker van de makelaar en nu dus hypotheekadviseur.

Ik heb voor hun gekozen, we hebben nog geprobeerd een bod er tussenin te krijgen maar dit was echt het maximale wat kon.
Ik vind de zekerheid toch heel fijn en toch ook weer een gunfactor :')

Het laagste bod was 217500 terwijl het bieden vanaf 225.000 was :')

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:19

Gaan jullie zo’n weekend als Hemelvaart of Pinksteren nou juist meer op funda kijken of juist minder omdat je bijvoorbeeld even er tussenuit bent?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:20

Lieszje schreef:
Misschien ben ik gek maar misschien toch ook weer niet :P

De biedingen waren bizar, het hoogste bod was 272.000 ovb financiering en bouwtechnische keuring.
Daaronder lag nog een bod van 262000 met dezelfde voorwaarden en een bod van net geen 258000.
Het bod van 258000 was zonder enig voorbehoud. Is een jong stel waarvan de vrouw een lichte beperking heeft. Haar broer was een oud medewerker van de makelaar en nu dus hypotheekadviseur.

Ik heb voor hun gekozen, we hebben nog geprobeerd een bod er tussenin te krijgen maar dit was echt het maximale wat kon.
Ik vind de zekerheid toch heel fijn en toch ook weer een gunfactor :')

Het laagste bod was 217500 terwijl het bieden vanaf 225.000 was :')

Ik denk dat ik in jouw geval hetzelfde had gekozen. Liever de zekerheid.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:48

Nou, tenzij je op de schopstoel zit zou ik gewoon voor het hoogste bod gaan hoor.. dat huis raak je in deze markt echt wel zo kwijt als ze het niet rond krijgen.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:54

Narya schreef:
Nou, tenzij je op de schopstoel zit zou ik gewoon voor het hoogste bod gaan hoor.. dat huis raak je in deze markt echt wel zo kwijt als ze het niet rond krijgen.

Nouja als je haast hebt met de verkoop dan snap ik het. Als het klapt, moet je bij wijze van spreken weer overnieuw beginnen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:31

Toen de makelaar zei dat het rond de 250000 zou opleveren had ik al zoiets van eerst zien dan geloven.

Het huis staat al leeg en wil het eigenlijk ook wel afsluiten.
We hebben een halfjaar geleden echt een hoop gedoe gehad met de verkoop van mijn vriends huis. De eerste haakte voor het tekenen af en de ander na de bouwtechnische keuring die vond de verbouwingskosten te duur worden 8)7
Heeft daardoor gewoon een maand langer geduurd allemaal.

Nu is het een kleine gunfactor en veel zekerheid.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:35

Wij hadden een heel leuk huis gezien maar in de brochure staat dat de woning slecht geïsoleerd is, er asbest in het dak zit en muizen op zolder ivm akkerbouw in de omgeving.... Ik haak daarbij echt af maar mijn vriend wil nog steeds gaan kijken.

Heeft hier iemand ervaring met zulke kostenposten?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:01

Jeetje wat een pracht boden hebben je gekregen. lieszje!
Ik snap dat je voor t lagere bod zonder voorbehoud gegaan bent, kan je snel de overdracht doen. Is wel zo fijn natuurlijk.

Gefeliciteerd met je geslaagde verkoop!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:22

Zou ik ook doen hoor Lieszje, als we op t huis van mn moeder vergelijkbare keuzes krijgen zou ik dezelfde keuze maken. Sterker nog, als daar de vraagprijs voor geboden wordt mag er van mij een strik om, ik vind het best een zorg zo'n huis waar je niet woont.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:58

Ik heb er geen ervaring mee Inge.
Maar zou er denk ook niet zo'n goed gevoel bij hebben.
De eerste woning die ik 2,5 jaar geleden bekeek heb ik ook op gebreken laten varen.

Dankjewel Elaine <3

Is het ook WenK.
Ik heb weleens nachtmerries gehad dat er wat met het huis gebeurde.
Laatst heeft iemand zo'n prankcall uitgehaald (er zou een wiet geur uit mijn woning komen) en die stem klonk echt als degene die mijn vriends huis heeft gekocht.
Weet dat het nep is maar kreeg er echt een gevoel van dat ik moest kijken of alles goed was.
Een halfjaar geleden rekende ik op ongeveer 225.000, ik heb nu een overwaarde van bijna 81000.
Straks geen zorgen meer van twee woningen en we kunnen de trappen laten doen, iets opzij zetten en wat aflossen *\o/*

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:40

Jeetje wat een biedingen Lieszje :wow:
Wel fijn dat je nu een goed bod hebt, toch een goed gevoel erbij hebt en geen voorwaarden! Dat scheelt een hoop gedoe! :D

Dit betrof inderdaad het huis uit de stille verkoop. Niemand had dit aan zien komen en ook de makelaar en taxateur is het niet opgevallen.

Direct noodzakelijk herstel gaat echt in de tienduizenden euro's lopen. We kunnen minimaal rekenen op een halve ton, waarschijnlijk meer. En dan weten we nog niks over de toestand van de fundering.. Nu is het een enorm oud huis in het bevingsgebied, maar er zijn een aantal kleine scheuren die naast bevingen als oorzaak, ook eventueel uit de fundering kunnen komen. Die scheuren zijn wel al lang niet veranderd, dus dat lijkt niet ernstig. Maar toch wel een klein risico. We wachten even het rapport af om te kijken hoe alles ingedeeld heeft en gaan dan om de tafel met de verkopers. Maar ik vrees er echt voor dat het onbegonnen werk is. Hoe prachtig de plek en het huis ook zijn, we willen niet onnodig torenhoge kosten op de hals halen :n Het doet allemaal wel even flink pijn, maar wie weet is er nog iets te regelen met de verkopers en is het een beetje te faseren.

Wij hadden overigens wel een hele goede keurder. Heeft ruim 2 uur in en om het huis rondgelopen en heeft alles onderzocht en mij alles uitgelegd. Hij was 300 euro duurder dan "het bekendste/goedkoopste bedrijf", maar kwam wel uit een andere provincie en is zijn geld echt waard geweest. Ben erg blij met zijn service tot nu toe :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:40

Dat is wel echt zuur Animal -O-

Ik duim voor degene die zelfs met overbieden nog geen huis hebben kunnen kopen.
Hoop dat jullie snel wél het geluk hebben.

Afgelopen week is mijn hypotheekaanvraag door de 2e controleur goedgekeurd. Ik heb de waarborgsom gestort, dus weer een stapje verder naar de sleuteloverdracht *\o/*

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:17

Hier heeft vriendlief net de makelaar gesproken en die gokt op bijna 50.000 overbieden. Geeft aan dat het 'geen nut heeft' dus vriendlief heeft doodleuk gezegd dat we het dan niet proberen. Daar ben ik het dus niet mee eens dus ik ga er nu maar achteraan bellen naar m'n vriend dat ik het op zn minst wil proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:20

Groot gelijk hoor! Wie weet doen de voorwaarden nog wat. Of de gunfactor, gewoon brief erbij met wie jullie zijn etc. Zelfs in deze rare markt werkt dat nog weleens. Niet iedereen gaat perse voor het hoogste bod.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:22

Precies.. Altijd proberen en uitgaan van het ergste. Anders blijft het je toch achtervolgen..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:32

Als je wilt bieden maar bang bent overboden te worden: Wel bieden. Zo heb ik namelijk die gok destijds niet genomen (was ook het eerste huis dat ik bekeek). Maar inmiddels spijt dat ik niet heb geboden want dan had ik hem gehad. Huis ging weg voor 187.000 en ik wilde 190.000 bieden. -O- Had verwacht dat hij voor 210.000 weg zou gaan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:01

Animal schreef:
Jeetje wat een biedingen Lieszje :wow:
Wel fijn dat je nu een goed bod hebt, toch een goed gevoel erbij hebt en geen voorwaarden! Dat scheelt een hoop gedoe! :D

Dit betrof inderdaad het huis uit de stille verkoop. Niemand had dit aan zien komen en ook de makelaar en taxateur is het niet opgevallen.

Direct noodzakelijk herstel gaat echt in de tienduizenden euro's lopen. We kunnen minimaal rekenen op een halve ton, waarschijnlijk meer. En dan weten we nog niks over de toestand van de fundering.. Nu is het een enorm oud huis in het bevingsgebied, maar er zijn een aantal kleine scheuren die naast bevingen als oorzaak, ook eventueel uit de fundering kunnen komen. Die scheuren zijn wel al lang niet veranderd, dus dat lijkt niet ernstig. Maar toch wel een klein risico. We wachten even het rapport af om te kijken hoe alles ingedeeld heeft en gaan dan om de tafel met de verkopers. Maar ik vrees er echt voor dat het onbegonnen werk is. Hoe prachtig de plek en het huis ook zijn, we willen niet onnodig torenhoge kosten op de hals halen :n Het doet allemaal wel even flink pijn, maar wie weet is er nog iets te regelen met de verkopers en is het een beetje te faseren.

Wij hadden overigens wel een hele goede keurder. Heeft ruim 2 uur in en om het huis rondgelopen en heeft alles onderzocht en mij alles uitgelegd. Hij was 300 euro duurder dan "het bekendste/goedkoopste bedrijf", maar kwam wel uit een andere provincie en is zijn geld echt waard geweest. Ben erg blij met zijn service tot nu toe :)

Jeetje wat een pech zeg!
Was dit een huis in een hogere prijsklasse of staat het repareren eigenlijk ook niet in verhouding tot de koopprijs (even los van het willen of kunnen betalen)

Martine schreef:
Dat is wel echt zuur Animal -O-

Ik duim voor degene die zelfs met overbieden nog geen huis hebben kunnen kopen.
Hoop dat jullie snel wél het geluk hebben.

Afgelopen week is mijn hypotheekaanvraag door de 2e controleur goedgekeurd. Ik heb de waarborgsom gestort, dus weer een stapje verder naar de sleuteloverdracht *\o/*

Wat fijn Martine!

LoveUggs schreef:
Hier heeft vriendlief net de makelaar gesproken en die gokt op bijna 50.000 overbieden. Geeft aan dat het 'geen nut heeft' dus vriendlief heeft doodleuk gezegd dat we het dan niet proberen. Daar ben ik het dus niet mee eens dus ik ga er nu maar achteraan bellen naar m'n vriend dat ik het op zn minst wil proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen..

Gelijk heb je, gewoon proberen!

Winged schreef:
Als je wilt bieden maar bang bent overboden te worden: Wel bieden. Zo heb ik namelijk die gok destijds niet genomen (was ook het eerste huis dat ik bekeek). Maar inmiddels spijt dat ik niet heb geboden want dan had ik hem gehad. Huis ging weg voor 187.000 en ik wilde 190.000 bieden. -O- Had verwacht dat hij voor 210.000 weg zou gaan.

Jeetje dat is zuur als je daar achter komt!