Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Animal schreef:De bouwtechnische keuring ging niet zo goed.. De zijgevel schijnt best wel verweerd te zijn. De gevel moet gerepareerd (deels opnieuw opgebouwd) worden, er moeten stenen vervangen worden (eigenlijk de hele onderkant van die gevel tot 50 cm hoogte) en alles moet opnieuw gevoegd. Verder nog een aantal wat kleinere dingen (maar wel serieuze gebreken). Alleen die zijgevel is écht niet goed meer en moet aangepakt worden.
We wachten het rapport af en gaan dan waarschijnlijk met de verkopers om de tafel. Helaas toch wel een grote kans dat we moeten afhaken. Het zou echt een dure reparatie zijn. We gaan kijken of we er nog iets mee kunnen willen, maar we bereiden ons wel voor op het ergste
LoveUggs schreef:Hier zojuist het 2e huis bezichtigd, vriendlief gaat zo de makelaar bellen omdat we graag een bod uitbrengen! Zag er allemaal heel goed uit!
Winged schreef:Spannend! Ben benieuwd of het gaat lukken! Wanneer weten jullie meer?
Steenbok12 schreef:Ik zou ook denken dat rotte kozijnen of slecht sluitende kozijnen bij bouwkeuring naar boven komen?
Lieszje schreef:Misschien ben ik gek maar misschien toch ook weer niet
De biedingen waren bizar, het hoogste bod was 272.000 ovb financiering en bouwtechnische keuring.
Daaronder lag nog een bod van 262000 met dezelfde voorwaarden en een bod van net geen 258000.
Het bod van 258000 was zonder enig voorbehoud. Is een jong stel waarvan de vrouw een lichte beperking heeft. Haar broer was een oud medewerker van de makelaar en nu dus hypotheekadviseur.
Ik heb voor hun gekozen, we hebben nog geprobeerd een bod er tussenin te krijgen maar dit was echt het maximale wat kon.
Ik vind de zekerheid toch heel fijn en toch ook weer een gunfactor
Het laagste bod was 217500 terwijl het bieden vanaf 225.000 was
Narya schreef:Nou, tenzij je op de schopstoel zit zou ik gewoon voor het hoogste bod gaan hoor.. dat huis raak je in deze markt echt wel zo kwijt als ze het niet rond krijgen.
Animal schreef:Jeetje wat een biedingen Lieszje![]()
Wel fijn dat je nu een goed bod hebt, toch een goed gevoel erbij hebt en geen voorwaarden! Dat scheelt een hoop gedoe!![]()
Dit betrof inderdaad het huis uit de stille verkoop. Niemand had dit aan zien komen en ook de makelaar en taxateur is het niet opgevallen.
Direct noodzakelijk herstel gaat echt in de tienduizenden euro's lopen. We kunnen minimaal rekenen op een halve ton, waarschijnlijk meer. En dan weten we nog niks over de toestand van de fundering.. Nu is het een enorm oud huis in het bevingsgebied, maar er zijn een aantal kleine scheuren die naast bevingen als oorzaak, ook eventueel uit de fundering kunnen komen. Die scheuren zijn wel al lang niet veranderd, dus dat lijkt niet ernstig. Maar toch wel een klein risico. We wachten even het rapport af om te kijken hoe alles ingedeeld heeft en gaan dan om de tafel met de verkopers. Maar ik vrees er echt voor dat het onbegonnen werk is. Hoe prachtig de plek en het huis ook zijn, we willen niet onnodig torenhoge kosten op de hals halenHet doet allemaal wel even flink pijn, maar wie weet is er nog iets te regelen met de verkopers en is het een beetje te faseren.
Wij hadden overigens wel een hele goede keurder. Heeft ruim 2 uur in en om het huis rondgelopen en heeft alles onderzocht en mij alles uitgelegd. Hij was 300 euro duurder dan "het bekendste/goedkoopste bedrijf", maar kwam wel uit een andere provincie en is zijn geld echt waard geweest. Ben erg blij met zijn service tot nu toe
Martine schreef:Dat is wel echt zuur Animal![]()
Ik duim voor degene die zelfs met overbieden nog geen huis hebben kunnen kopen.
Hoop dat jullie snel wél het geluk hebben.
Afgelopen week is mijn hypotheekaanvraag door de 2e controleur goedgekeurd. Ik heb de waarborgsom gestort, dus weer een stapje verder naar de sleuteloverdracht
LoveUggs schreef:Hier heeft vriendlief net de makelaar gesproken en die gokt op bijna 50.000 overbieden. Geeft aan dat het 'geen nut heeft' dus vriendlief heeft doodleuk gezegd dat we het dan niet proberen. Daar ben ik het dus niet mee eens dus ik ga er nu maar achteraan bellen naar m'n vriend dat ik het op zn minst wil proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen..
Winged schreef:Als je wilt bieden maar bang bent overboden te worden: Wel bieden. Zo heb ik namelijk die gok destijds niet genomen (was ook het eerste huis dat ik bekeek). Maar inmiddels spijt dat ik niet heb geboden want dan had ik hem gehad. Huis ging weg voor 187.000 en ik wilde 190.000 bieden.Had verwacht dat hij voor 210.000 weg zou gaan.