Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:32

@zonnebloem18: 70 cm is idd wel heel grof zeker met die cijfers.
Ik dacht eerder aan iets van 45/50 cm

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:38

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:36

Ik heb hier een tijdje geleden meegelezen toen we naar ons huurhuis verhuisden, maar nu hebben we (hoogstwaarschijnlijk) een koopwoning gekocht!

Eerste korte vraag: welk laminaat vinden jullie mooier?

https://www.karwei.nl/assortiment/basic ... /p/B542029

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... B2/5254827

https://www.ikea.com/nl/nl/p/tundra-lam ... -10417531/

En hebben jullie ervaring met de kwaliteit van deze partijen?

Voor onze meubels kan je op mijn berichten klikken, daar staan wel foto's in.

Op de muur komt deze verf;

Afbeelding

Afbeelding
Maar dan wat anders aangebracht.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:50

Imo is bouwmarkt laminaat echt waardeloos. We hebben al diverse vloeren gelegd, dus zeker wel leg ervaring, maar het laminaat boven vertoond na 1,5 jaar al kieren.
Wij zijn nu voor twee vloeren bij VloerVoordeel in Utrecht goed geslaagd. Beide keren nette kwaliteit voor een prijs die maar iets hoger lag dan bouwmarkten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:07

Ik heb dat Ikea laminaat op slaapkamer gehad bij mijn ouders. Leggen was niet makkelijk geloof ik, maar voor op een slaapkamer goede kwaliteit. Niet erg lang gelegen, ik ging uit huis en met eruit halen werd het onbruikbaar haha.

Maar ik heb goedkoop bouwmarkt laminaat liggen op zowel benedenverdieping als slaapkamer. Slaapkamer al jaar of 5 en ziet er nog super uit. Beneden ligt pas een jaar maar geen kieren oid nog.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:36

Wij hebben beneden laminaat van de karwei, goedkope versie, ligt er intussen meer dan 14 jaar in en nu is het echt op. Volgend jaar komt er een nieuwe vloer in.
Boven hebben wij Tundra van de Ikea. Ziet er mooi uit maar volgens mijn vader een crime om te leggen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:14

karijn schreef:
Wij hebben beneden laminaat van de karwei, goedkope versie, ligt er intussen meer dan 14 jaar in en nu is het echt op. Volgend jaar komt er een nieuwe vloer in.
Boven hebben wij Tundra van de Ikea. Ziet er mooi uit maar volgens mijn vader een crime om te leggen.

Dat hoorde ik al ja.. heb jij soms foto's van Tundra?

De reden dat wij voor goedkoop laminaat gaan is omdat wij er maximaal 10 jaar zullen blijven wonen naar alle waarschijnlijkheid. De kans dat de volgende bewoners het laten liggen cq meer betalen voor het huis met duur laminaat is gewoon erg klein.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:30

Wij hebben ook Tundra. Ligt beneden door het hele huis (woonkamer, keuken en gang!)
Hier foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:42

Ik heb ook Tundra liggen, zo oud dat het niet meer in de winkel ligt. Vorige bewoner heeft dat gedaan. Het houdt zich prima onder schuiven met de oude keuken, een nieuwe bijkeuken bouwen en nog wat sloopwerk toen ik hier kwam.

Mooi vind ik het niet meer, maar ik zie weinig kieren. Wel hier en daar een beschadiging.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:05

Ik vind eerlijk gezegd de Tundra niet mooi. Ik zou er niet 10 jaar tegenaan willen kijken :o

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:07

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:01

tjiftjaf schreef:
Ik vind eerlijk gezegd de Tundra niet mooi. Ik zou er niet 10 jaar tegenaan willen kijken :o

Tundra is een type, geen kleur volgens mij...
Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:17

Over laminaat gesproken...

Ik ben echt overladen met pb’tjes over ons laminaat. Wij hadden het bij Hornbach vandaan, maar helaas is het niet meer bestellen daar.

Maar... goed nieuws! Praxis heeft het ook in het assortiment onder een andere naam/leverancier. Is echt hetzelfde (wij hadden nog een paar pakken nodig voor de zolder en hebben het dus ook bij Praxis gehaald), maar wel wat duurder.

Link naar het laminaat bij praxis: https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 8mm-2-530m²/5439005

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:20

liekec schreef:
Ik heb hier een tijdje geleden meegelezen toen we naar ons huurhuis verhuisden, maar nu hebben we (hoogstwaarschijnlijk) een koopwoning gekocht!

[ [url=m/3qluV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Nd3o9K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ikea werd ons heel erg afgeraden, vooral omdat het qua leggen echt een ramp schijnt te zijn.

Is de vloer voor beneden? Dan zou ik wellicht toch voor iets duurder laminaat kijken. Ik weet niet hoe de gezinssamenstelling is en of er sprake is van huisdieren/kinderen enzo. Maar over het algemeen zijn de goedkopere laminaatvloeren minder slijtvast.

Verf vind ik erg tof, maar je moet er wel de ruimtes voor hebben is mijn ervaring. En in verhouding met het laminaat dat je plaatst vind ik de verf erg duur. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou denk eerder investeren in een betere vloer dan in duurdere verf.

Heb je foto’s van het huis? :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:26

Wij hebben op de benedenverdieping de oudere tundra lijn van Ikea. Die ligt nu 9 jaar en begint op bepaalde plekken wel echt minder te worden, toch had ik slechter verwacht, maar met weinig spaargeld gaan samenwonen dus geen flink budget.

Voor een koopwoning zou ik gaan voor een duurdere kwaliteit, vrienden van mij hadden een mooie duurdere vloer en die was erg fijn om te leggen. Ze zijn inmiddels al even verhuisd, dus geen idee hoe de vloer er nu bij ligt.

Zelf zou ik in een volgend huis kiezen voor PVC laminaat.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:46

Denise_Storm schreef:
liekec schreef:

[ [url=m/3qluV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Nd3o9K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ikea werd ons heel erg afgeraden, vooral omdat het qua leggen echt een ramp schijnt te zijn.

Is de vloer voor beneden? Dan zou ik wellicht toch voor iets duurder laminaat kijken. Ik weet niet hoe de gezinssamenstelling is en of er sprake is van huisdieren/kinderen enzo. Maar over het algemeen zijn de goedkopere laminaatvloeren minder slijtvast.

Verf vind ik erg tof, maar je moet er wel de ruimtes voor hebben is mijn ervaring. En in verhouding met het laminaat dat je plaatst vind ik de verf erg duur. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou denk eerder investeren in een betere vloer dan in duurdere verf.

Heb je foto’s van het huis? :o

Jij hebt ook mooi laminaat ja! Je link doet het alleen niet.

De vloer is inderdaad voor beneden, maar wij wonen maar met zijn 2en op 100 vierkante meter, en twee katten. Dus niet enorme belasting in mijn ogen.

Verf is ook duur ja, maar wij vinden het het geld waard. Ik zie weinig verschil in aanzicht van goedkoop of duurder laminaat, en het laminaat gaat er over maximaal 10 jaar toch weer uit. Dan gaan wij liever voor iets goedkoper wat voor die paar jaar ook prima ligt.

We hebben een lichte woning gekocht dus denk dat de kleur daar wel mooi uit kan komen!
https://www.funda.nl/koop/amersfoort/ap ... ct&utm_he=

We zijn van plan de lange muur in de woonkamer te doen hiermee.

Volgens mij was Tundra een lijn, maar is er inmiddels maar 1 kleur van over.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:48

Wij hebben boven in 2008 Tundra gelegd.
Het begint nu op de overloop bij de trap te slijten. Echt op 1 plek daar waar je de trap op en af gaat. Op de looproutes is het nog steeds prima.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:56

Denk overigens aan een goede SÜV ondervloer, niet van die groene platen oid. Daar heb je (zeker in oudere huizen) snel overlast van.

Zijn jullie al wezen kijken naar laminaatvloeren? Ik wil je dus sterk afraden om voor bouwmarkt (Ikea geen ervaring mee) laminaat te gaan. 10 jaar klinkt misschien lang, maar voor laminaat (zeker goedkope kwaliteit) is dat best een periode. Als je er 2 jaar mee zou willen doen is het een ander verhaal. Bedenk dat je dan sneller deuken, krassen of verkleuring hebt. Het is niet voor niets zo goedkoop. Maar het is ook net of je je daaraan kunt storen haha. Een muur verf je wat makkelijker opnieuw dan door het hele appartement nieuwe vloeren te leggen als het toch tegenvalt. Onlangs een bokker waarbij de kast was omgevallen en het laminaat dus flink kapot was. Kwaliteit is overigens niet perse duur.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:00

miramii schreef:
Denk overigens aan een goede SÜV ondervloer, niet van die groene platen oid. Daar heb je (zeker in oudere huizen) snel overlast van.

Zijn jullie al wezen kijken naar laminaatvloeren? Ik wil je dus sterk afraden om voor bouwmarkt (Ikea geen ervaring mee) laminaat te gaan. 10 jaar klinkt misschien lang, maar voor laminaat (zeker goedkope kwaliteit) is dat best een periode. Als je er 2 jaar mee zou willen doen is het een ander verhaal. Bedenk dat je dan sneller deuken, krassen of verkleuring hebt. Het is niet voor niets zo goedkoop. Maar het is ook net of je je daaraan kunt storen haha. Een muur verf je wat makkelijker opnieuw dan door het hele appartement nieuwe vloeren te leggen als het toch tegenvalt. Onlangs een bokker waarbij de kast was omgevallen en het laminaat dus flink kapot was. Kwaliteit is overigens niet perse duur.

Yes hebben we gedaan, meerdere winkels ook. We hebben met sleutels op de staaltjes gekrasd en daar zat geen verschil in, ging bij meerdere prijsklassen goed. Je voelt wel dat het andere kwaliteit is, het voelt wat zwaarder ofzo. Maar dat zou voor ons geen reden zijn om 3x zoveel te betalen :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:02

Ik vind 10 jaar best lang om tegen een goedkope vloer aan te kijken. Wij hebben in die tijd beneden de houten vloer behouden die er al in lag en opgeknapt. Beviel toch niet, daarom vervangen door laminaat (duurdere van de bouwmarkt), deze ging werken met gevaarlijke scherpe randen. Daarom deze er weer uit, vloerverwarming aangelegd en keramisch parket er overheen. Beste beslissing ooit! Op de bovenverdieping 10 jaar lang het goedkoopste laminaat van de bouwmarkt, wat verrassend mooi bleef!
In ons huidige huis ligt (duurder) goed kwaliteitslaminaat bij de bovenverdiepingen, wat echt zn investering waard is :j 100m2 klinkt veel, maar dit verdeel je niet gedurende de dag, je loopt toch steeds over dezelfde stukken heen.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:54

Tsja, de keuze blijft aan jullie uiteraard. Achteraf had ik gewild dat mensen dit tegen mij gezegd hadden. Wij zijn na twee jaar verhuist, maar het (karwei, ofwel intergamma) laminaat was op diverse plekken beschadigd. Ik stoor me daar wel ontzettend aan. :') Overigens hier ook twee volwassenen en twee katten.

Een betere test is overigens om vanaf een metertje ongeveer iets zwaars/puntigs/scherps te laten vallen. En nee, dat zal niet dagelijks gebeuren, maar de keer dat het voorkomt is wél zuur.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:38

Ik had in mijn 1e appartement Tundra laminaat liggen, lag er al 4 jaar in bij de oud bewoners. Vervolgens 3 jr lang probleemloos bij mij en daarna nog zo'n 4 jaar zonder problemen bij mijn collega die de woning nog een tijd van mij gehuurd heeft. Volgens de oud buurvrouw hebben de huidige bewoners het er ook nog steeds in liggen :') (dan hebben we het inmiddels over zo'n 14 jaar :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:51

Hier ligt een iets duurdere vloer ongeveer 7 jaar oud gok ik , overgenomen van oude bewoner . Maar die is nog prima, geen kieren alleen tussenin de 'planken' schoonmaken is soms een rotklus. Oude bewoner heeft de oude vloer eronder laten liggen :') , nooit geen koude voeten in de winter

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 04:35

zonnebloem18 schreef:
Omdat we er zelf niet uit komen zoek ik tips voor een klok.
We hebben vorig jaar onze woonkamer helemaal opnieuw behangen en geschilderd. Naast een nieuwe salontafel en tv meubel moeten we echt nog een nieuwe klok, maar mijn man er ik komen er niet uit.
Dit is de hoek waar het om gaat.
[ [url=m/btwhGC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d6ytHU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder willen we over naar zwart aluminium/staal met hout of iets wat daar op lijkt of daar bij past. Het liefst met alle cijfers aanwezig en geen romeinse cijfers.

Wie heeft er enig idee waar we nog kunnen kijken.

Ik zou voor zoiets gaan:
https://www.fonq.nl/product/karlsson-go ... lsrc=aw.ds
Of
https://www.fonq.nl/product/karlsson-du ... ok/440074/ (heb je in verschillende kleuren)
Of
https://www.fonq.nl/product/zuiver-conc ... cm/137600/
Deze past misschien wel bij het kastje
https://www.fonq.nl/product/karlsson-pu ... cm/354197/

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:09

Ik ben op zoek naar een kleine kledingkast. Liefst met een hanggedeelte aan 1 kant. Hoogte max. 190 en breedte max. 90 cm. Ik kan het gewoon niet vinden. Voor de kamer waarvoor het is ga ik geen kast van 300 euro zetten. Dus graag iets onder deze prijs.
Wie heeft er een idee?