Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:23

vec schreef:
_San87_ schreef:
Nee, dat was toen ik erin kwam na jaren leegstand.

Ik heb samen met mijn vader mijn badkamer opgeknapt (is heel klein, maar nu wel leuk). Zal vanmiddag eens foto's maken :).

Ik vind klein wel tof. Mijn badkamer is ook maar 210x220. Echt veel mensen hebben gevraagd of we niet een stuk van een kamer willen inleveren... Mmmmm nee groot genoeg voor ons.[/quote]

Mijne is denk ik 1.00 x 2.00. Er zit een douche in en een wastafel. Maar dat vind ik prima. Ik snap die mega grote badkamers niet, aankleden doe ik er niet. Enkel tandenpoetsen, wassen en douchen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:24

vec schreef:
Ik vind klein wel tof. Mijn badkamer is ook maar 210x220. Echt veel mensen hebben gevraagd of we niet een stuk van een kamer willen inleveren... Mmmmm nee groot genoeg voor ons.

Ik zou een moord doen voor die afmetingen. Die van ons is 1x1.80. Past alleen een douche in en een wastafel :+

San: ik lees dat de jouwe ook klein is. Heb je daar misschien een foto van, of heb je die al eens geplaatst? Want dan zoek ik even terug :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:26

Heb ik ook, 1.10 breed ofzo, en dan 2.20 diep, zo'n appartementsbadkamertje aan de hal vast. Ik vind zelf de ruimte om te douchen fantastisch groot, groter dan de standaard douchecabines :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:28

_San87_ schreef:
vec schreef:

Dat wordt dus mijn grootste angst... Het tegelen.

Daarom heb ik geen tegels in de badkamer, maar een gladde muur. Ideaal.

De tegels in de keuken zijn echt heel erg netjes gelegd, dus geen klachten daar.

Ik vind een gladde muur in de badkamer wat eng, verschillende mensen die het niet netjes konden houden in het natte gedeelte.

Ik heb wel een hele goede tegelzetter en we hebben samen gekeken naar hoe we het hebben wilde. We zaten daar met zijn alle hetzelfde in dus dat komt hopelijk wel in orde.
En heel simpel, is het niet netjes dan hoeft hij ook geen betaling te verwachten, dat heb ik hem heel duidelijk aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:28

_San87_ schreef:
vec schreef:

Ik vind klein wel tof. Mijn badkamer is ook maar 210x220. Echt veel mensen hebben gevraagd of we niet een stuk van een kamer willen inleveren... Mmmmm nee groot genoeg voor ons.

Mijne is denk ik 1.00 x 2.00. Er zit een douche in en een wastafel. Maar dat vind ik prima. Ik snap die mega grote badkamers niet, aankleden doe ik er niet. Enkel tandenpoetsen, wassen en douchen.

Frummels schreef:
vec schreef:

Ik zou een moord doen voor die afmetingen. Die van ons is 1x1.80. Past alleen een douche in en een wastafel :+

San: ik lees dat de jouwe ook klein is. Heb je daar misschien een foto van, of heb je die al eens geplaatst? Want dan zoek ik even terug :)

Zo klein zou ik ook meer dan genoeg vinden!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-03-18 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:29

Cer schreef:
Heb ik ook, 1.10 breed ofzo, en dan 2.20 diep, zo'n appartementsbadkamertje aan de hal vast. Ik vind zelf de ruimte om te douchen fantastisch groot, groter dan de standaard douchecabines :j

Dat is wel zo ja. Je hebt wel lekker veel ruimte in de douche. :) Bij ons zit de douche alleen aan de onpraktische kant, namelijk in de deuropening en de wastafel aan de dichte kant.. Is niet echt over nagedacht haha.

Cer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:32

Ik heb hier ook heel lang geroepen dat ik beton cire in de badkamer wilde.. maar uiteindelijk durf ik het toch niet aan. Ik probeer nu te gaan voor een hele brede hoge tegel, die heel strak gevoegd kan worden.. ik heb echt een scheithekel aan vieze voegen...
In het 'droge' gedeelte kan dan wel alleen gestuukt worden denk ik

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:39

Frummels schreef:
vec schreef:

Heb ik niet, ga ik vanmiddag maken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:41

San: Ben heel benieuwd! :) Kan ik misschien wat ideetjes uithalen. Wil dit weekend de badkamer dus verven en wat dingen voor de woonkamer halen (2 leuke kastjes gezien op marktplaats) en wat planten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:48

Mijn badkamer is 120x220 en daar zit buiten de douche en wastafel zelfs nog een wc in :)
Enkele jaren terug ook gerenoveerd en o.a. de tegels geverfd. Ben er nog steeds erg blij mee .

Oude situatie
Afbeelding

nieuw
Afbeelding

De deurstijlen aan de gangkant zijn ondertussen ook niet zalm meer :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:56

Netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:09

DubbelDun schreef:
Mijn badkamer is 120x220 en daar zit buiten de douche en wastafel zelfs nog een wc in :)
Enkele jaren terug ook gerenoveerd en o.a. de tegels geverfd. Ben er nog steeds erg blij mee .

Oude situatie
[ Afbeelding ]

nieuw
[ Afbeelding ]

De deurstijlen aan de gangkant zijn ondertussen ook niet zalm meer :D

Dat vind ik echt een prima maat voor een badkamer!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:50

Dubbeldun, hoewel je badkamer zeker is opgeknapt, vind ik de ‘oude’ badkamer supertof!

Wauw Monique, jouw huis!! Echt supermooi, helemaal mijn smaak!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:51

@noviceh: echt jaren 60 stijl... note ook vooral de ductape in de wasbak :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:54

Ik Vind de lila tegels wel heel gedurfd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:57

Vind het een vrolijke badkamer!

Ben zo blij als alles straks klaar is. Denk dat ik nog het meest zenuwachtig ben voor de badkamer verbouwen. Beneden vond ik het allemaal niet zo spannend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:58

Ik hou wel van gedurfd :D
De kleur heb ik zelf gemengd, want de Praxis kon/wilde deze tegelverf niet mengen. Dus aan de mengmeneer de basiskleuren/hoeveelheden gevraagd en tubetjes gekocht (paars en een drupje zwart).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:59

Voor een kleine kamer gaat het ook wel zo gedurfd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:04

Ik ben normaliter niet zo van het grijs, maar hier moest er echt een rustige kleur bij om het paars/lila 'rustig' te houden. Ook het lichte hout vind ik er heel mooi/rustig bij staan.
De 'vloerbedekking' is ook lekker aan de voetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:06

DubbelDun schreef:
Ik ben normaliter niet zo van het grijs, maar hier moest er echt een rustige kleur bij om het paars/lila 'rustig' te houden. Ook het lichte hout vind ik er heel mooi/rustig bij staan.
De 'vloerbedekking' is ook lekker aan de voetjes.

Vloerbedekking in je douche?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:11

Ja, dat heeft al heel wat wenkbrauwen doen rijzen :D
Het is spaghettemat en van dichtbij ziet het er zo uit
https://www.logixbox.nl/media/catalog/p ... nbus_1.jpg
Het is dus puur 'plastic', laat water door, droogt snel. Met de stofzuiger haal je alle rommel er uit en af en toe haal ik het er uit en spuit het af met de hogedrukspuit.
Het ligt onderhand 5 jaar en is nog als nieuw en stinkt niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:15

Dat spul ken ik inderdaad wel maar niet als douchemat haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:16

Daar wordt het normaliter ook niet voor gebruikt, maar ik denk soms 'buiten het doosje' :D

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:26

De onze is 1.80 bij 2.10, inderdaad ook mensen die er een stuk van een andere kamer bij wilden betrekken. Gelukkig wilden wij geen bad, maar wel een toilet, wastafel en douchekabine. Wij hebben meer ruimte gecreëerd door een douchekabine in de hoek waarvan allebei de deuren naar binnen ingeklapt kunnen worden. Meer loopruimte maar wel een ruime douche (1mx1m)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:41

DubbelDun schreef:
Daar wordt het normaliter ook niet voor gebruikt, maar ik denk soms 'buiten het doosje' :D
Buiten het doosje... _O- Wat een briljant idee van die vloer! Waar ik me wel over verbaas, is de radiator naast de douche. Blijft dat een beetje knap?

Wij hebben in het huidige huis het toilet apart van de badkamer, ideaal! Vooral wanneer de meisjes in bad zitten en er eentje poepen moet...