[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:00

We zijn nog aan het verzinnen. Als de hypotheek rond is willen we een keer gaan meten enzo. Hoop dat de verkopers dat goed vinden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:27

Heel het weekend thuis zonder internet, dus heb niet alles mee kunnen krijgen.

Las iets over ouders die garant staan. Ik heb dit 6 jaar geleden gedaan met mijn (ex)schoonouders. Die stonden ook garant, inderdaad zonder NHG.

Madelon: Mooie bank!

Wij hebben morgen een bezichtiging.. ondanks dat er veel aan moet gebeuren zie ik het tot nu toe helemaal zitten :):) Nu hopen dat het in het echt niet tegen valt :')
Mocht het allemaal leuk zijn, hoop ik dat we over het bod eens worden, en hoop ik dat de taxateur de waarde een beetje ruim schat :+

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:41

Spannend Booooo(moest even tellen hoeveel oo's :') ) , hopelijk is het wat morgen!

Wij gaan woensdagmiddag het voorlopig koopcontract tekenen en donderdag komt er iemand voor de bouwkundige keuring. Hopelijk komen daar geen gekke dingen uit, we hebben namelijk een vrij laag bedrag in de voorwaarden gezet.

We moeten alleen nog een notaris uitzoeken voor woensdag, hoe hebben jullie een fijne notaris gevonden? Degenen uit onze vriendenkring die hier in de buurt hebben gekocht, hadden een nieuwbouw huis en dus een al uitgekozen notaris die volgens mij vrij duur waren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:46

Notaris. Rondzoeken in de regio. Gebeld voor prijsopgave, gekeken hoe daar op gereageert werd. En afhankelijk van prijs, reactie aan de telefoon en rondvragen tot een keuze gekomen, alleen nog niet nodig gehad alleen voor overzetten van huis op naam ex.

Boooo spannend.

Ik wacht op een telefoontje van een makelaar voor een bezichtiging, had nog een huis over het hoofd gezien :+ heel anders als die ik vrijdag heb bekeken en vandaag heb afgezegd. Ook compleet andere ligging geen voorkeur daar gehad maar meer mijn type huis. Moet alleen heel goed kijken ook hoeveel geluid de weg en spoor geven op die plek. Staat leeg zo te zien, van oude mensen geweest in 70 er jaren voor laatst iets aan verbouwd :') en huis van net begin 1900. Maar kan er alle kanten mee op kwa indeling, link weer per pb te krijgen hihi.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:49

Speechles, wij hebben ook in de buurt van het nieuwe huis gekeken en daarna wat offertes opgevraagd. Maar vooral gekeken naar welke diensten ze bieden en daarna pas naar de prijs. Wij hebben nu één gekozen die iets duurder was maar waar alles bij in zit, ook onverwachte dingen uitzoeken/aanvragen etc. Hier hebben we gelijk al gebruik van gemaakt zonder extra kosten :)
Bij de aller goedkoopste zou ik goed opletten of echt alles er bij in zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:51

Karuna, ik ben nieuwsgierig :p
Dus doe mij eens linkjes :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:55

Leuk Karuna! Natuurlijk ben ik ook weer nieuwsgierig :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:02

Bezichtiging is gemaakt donderdag middag. Geen interesse voor nu op dit huis. Ja mensen die over het hoofd gezien hadden dat het een klushuis was, hoe werkelijk geen idee trouwens :') zal een foto van de wc/douche hier neerzetten. Camper douche is groter :P maar hier wel de ruimte om alle kanten op te kunnen.
Afbeelding

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:36

Het klus aspect Over het hoofd gezien .... dat vind ik knap. :')
Staat er vrij duidelijk bij vermeld en die oranje keuken en de badkamer zijn ook niet echt verhullende foto’s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:36

Ik den kdat het met het overlast van het spoor nog best mee zal vallen, ik had hem al gespot online, je zit verder van het spoor af dan ik woonde (letterlijk nog geen 10 meter :+ ) en dan 16 treinen per uur en dan goederentreinen nog en we merkten op ten duur alleen goederentreinen nog echt actief op :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:52

Ik zit nu regematig op meter of 50 ervan af. S nachts hooguit 3 goederentreinen en een enkele onderhoudsloc maar plannen voor het spoor zijn een flinke uitbreiding.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:33

Wauw hoe kan je dat gemist hebben :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:35

Haha Karuna :P De badkamer is ongeveer net zo oud als de badkamer die in ons huis zat.
Toen we bij de badkamerwinkel kwamen vroegen ze eerst uit welk jaar hij kwam en daarna of hij groen of bruin was (waren toen blijkbaar de hippe kleuren :+ ). Die van ons was bruin. Ook zo'n pareltje :')

De foto van de keuken is ook apart. Is die makelaar nou zo klein of heeft ie op z'n hurken gezeten? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:36

Overigens de keuken vind ik kwa kleur gaaf :P als die technisch ok is en heel blijft met verplaatsen zou ik hem zo hergebruiken. Ben gek op rare kleurtjes :+
Denk laag om de bruine schrootjes weer te geven. Bovenkastjes hangen hier ook zo laag trouwens. Anders kom ik er niet bij.

Bruin groen beige of blauw. Ik heb hier nu blauw/grijs met bloemen. Jaren 80 kleur :D de wc lijkt ouder dan de keuken. Gezien de kleur hihi

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:49

@Bo: Spannend zeg, hoop voor jullie dat het wat wordt.
@Speechless: Hier zitten maar twee notarissen, gewoon de goedkoopste gekozen aangezien ik niet ver wilde gaan rijden.
@Karuna: Bij jou ook weer spannend, hoe lang heb je nog voor het zoeken van een huis?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:45

Eind juni moet alles afgerond zijn, dus ook overdracht geweest. Ga vanmiddag op terugweg eens langsrijden daar. Kom er heel vaak langs maar ga nooit die drukke doorgaande weg af op dat punt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:54

Die badkamer :') douchen in de wastafel :P hahaha! Ik ben benieuwd Karuna! Hoop dat het lukt voor je!

Boooo, ik blijf duimen!

Voor de notaris hebben wij onze makelaar gevraagd met wie ze goede ervaringen hadden. Die bleek ook niet duur te zijn.

Wij zijn bijna helemaal rond :) nog 1 aanvullend dingetje aanleveren voor de gezondheidsverklaring en dan hebben we alles klaar! Spannend!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:57

Snel gegaan dan. Fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:00

Wij hebben over 3 weken en 2 dagen de overdracht al, maar tot op heden de hypotheek en het dak nog niet rond :+ :Y)

Ook erg ingewikkeld voor onze dochter, want gaan we nou wel of niet verhuizen naar dat ene huis? :?

Die keuken is wel lekker retro!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:03

Ik heb vanochtend contact gehad met de bank, en op basis daarvan een bod uitgebracht op het Mysteryhuis :D Heb gelijk een eenmalig bod uitgebracht, ik hou niet zo van dat heen en weer bieden, en die verkopers houden ook van duidelijkheid, nou, hier heb je duidelijkheid dan :P

De makelaar gaf ons in ieder geval wel een kans :) Het zat waarschijnlijk wel heel erg aan de onderkant van wat de verkoper wilde, maar omdat wij (heel) flexibel zijn in de oplevering, namelijk uiterlijk 1 december, hebben we wel een voordeel.

Uiterlijk vrijdag antwoord :) Even een paar spannende dagen dus weer!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:14

Spannend Prairy!! Ik ga duimen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:17

Spannend! Succes met wachten.

Hier vanmiddag weer 2 bezichtigingen. Ben heel benieuwd. Een is echt kanshebber

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:37

Ah spannend Prairy, hopelijk krijg je snel antwoord!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:41

SPannend ook Phylos.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:46

Spannend weer!

Wij zitten nu in de wachtperiode tussen compromis en akte.
Ik vind het zuuuuur.