Wat een werk hè yvon. Wij hebben toen 12 weken in de zooi gezeten, zwanger van de eerste.... wat een ellende. En nu dus weer alles op zn kop maar niets rigoureus. Enkel alles maar dan ook alles beneden opnieuw in de verf en de vloer wordt geschuurd en gaat in de olie
Anoniem
Geplaatst: 14-07-15 10:45
Erg veel zooi hihi.
Maaaar het einde is in zicht. Zaterdag vloer en hoop dat we snel kunnen schilderen en keuken.
Maar schilderen hangt af van wanneer de stukadoor de muur op kan schuren.
Anne.
Geplaatst: 14-07-15 15:17
Wat onwijs gaaf, Mamamiesje! Zal vast een boel werk in zijn gaan zitten!
Ik heb ein-de-lijk mijn WC-vloer opgeknapt. Bij de Karwei PVC-tegeltjes gehaald en net een middagje aan het plakken en snijden geweest
Binnenkort zijn ook de muren aan de beurt met hetzelfde soort tegeltje alleen dan in het wit.
De tegeltjes rond de toiletpot zien er nog niet zo netjes uit, maar dan wordt binnenkort opgelost met een kitrandje
Het maakt inderdaad echt zoveel verschil, had ik van tevoren niet verwacht Ik had niet de juiste materialen, dus heb er best een tijdje over gedaan (met een bot stanleymesje, zonder lat oid om langs te snijden.. niet handig..). Maar ik denk dat wanneer je bijvoorbeeld een scherpe papiersnijder of zo'n snij-apparaat voor laminaat hebt, dat je echt binnen een uurtje klaar kan zijn
Ik heb het niet echt ontvet, beetje vergeten en halverwege bedacht ik me dat pas (dat heb ik vaker hoor, dat ik ineens iets écht wil doen zonder er echt goed over na te denken ). Maar in dit geval bleek dat ook niet echt nodig te zijn. Met wat allesreiniger en een sponsje bleek genoeg te zijn!
Het zijn gewoon plaktegeltjes ja, echt heel makkelijk
moonsparkle
Geplaatst: 14-07-15 19:10
Ik ben ook begonnen met het Tegelen van de wc. Wij doen echter ook de wanden. We hebben helaas vrij weinig tijd dus er zit nu 1 wandje tegels op.
Sonja_vR
Geplaatst: 14-07-15 19:10
Hihi herkenbaar
MamaMiesje
Geplaatst: 14-07-15 19:11
Ziet er zeker goed uit, Anne
moonsparkle
Geplaatst: 14-07-15 19:12
Daarnaast moet r ook nog een deur geverfd,plinten door t hele huis, 1 kamer nog behangen en een vloer gelegd in die kamer en de keuken betegeld mijn streven is om dit allemaal voor oktober af te hebben inclusief het toilet beneden.
écht tegelen lijkt me zo'n karwei.. Ben blij dat ik daar niet aan begonnen ben! Hoe lang ben je al bezig met klussen, moonsparkle?
Ik ga ook de muren nog doen hoor, maar die doe ik donderdag denk ik.. Gelukkig zitten er op de muren een heel stuk minder vervelende hoekjes
moonsparkle
Geplaatst: 15-07-15 07:02
In maart kregen we de sleutel, sinds mei zitten we er in. Maar we klussen dan nu ook wel verder als we zin/tijd hebben want t is nu verder wel al prima bewoonbaar. Soms doen we op een dag heel veel soms zo'n we gewoon een weekend weg
Swah
Geplaatst: 15-07-15 09:17
Wauw, wat een verschil die WC! Knapt er echt van op. Mooi gedaan hoor!
Huurhuis waar ik in ga is heel af, dus ik ga vnl meubels shoppen! WC/badkamer betegeling is niet mijn smaak maar ga hier (ws) niet heel lang wonen dus daar ga ik niks aan doen. Evt. de slaapkamer nog een keer een andere kleur. Al vind ik dit ook wel mooi. Ben erg blij met de vloer.
Denk zelf dus aan lichte meubels en een mooi licht wollen vloerkleed.
IS dat het appartement of zijn dat foto's van woonstijlen die je aanspreken??
Swah
Geplaatst: 15-07-15 10:10
Dit IS het appartement.
Vind de ramen in de woonkamer ook fijn. Eigenaresse wil het appartement eventueel ook verkopen, maar er is geen tweede slaapkamer dus dat vind ik niet echt een optie voor mijzelf helaas...
Kentaro
Geplaatst: 15-07-15 10:12
En dáár ga je maar kort wonen??...... Wat een schitterend appartement zeg!!