Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:45

Mijn vriend en ik doen het meestal met 50 euro in de week, ik let goed op de aanbiedingen en we hebben veeeeel winkels in de buurt (loopafstand) dus dat is makkelijk met de aanbiedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:47

Dat voordeel heb ik straks wel in nieuwe woning , alles ligt in een straal van 800 meter. De jumbo en aldi naast elkaar , de lidl 100 meter verderop en de AH is aan de andere kant van de winkelstraat . Wel fijn :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:58

Dat lijkt me echt helemaal niks, elke dag vlees waarvan ook nog vier dagen hetzelfde. Wij eten hooguit drie keer per week vlees(vervanger, allebei vegetariër) en verder de ene keer een eitje, of iets met kaas, of paddestoelen, of bonen..
Maar vooral altijd veel groente hier, dus op het moment ben ik echt heel goedkoop uit :D Bijna alles komt nu uit eigen tuin :)
Vandaag peultjes, en meteen drie porties ingevroren.. Morgen koolrabi, of broccoli, of sugar snaps, of spinazie.. Jonge uien, jonge aardappels.. En we eten ons dood aan de salade met sla en radijs, en binnenkort ook de komkommers en tomaat en paprika..
En elke dag verse kersen en aardbeien en binnenkort pruimen, frambozen, appels, perziken, peren..
:9
Volgende week gaan we een tweede vriezer (vrieskist) uitzoeken :D
Ik ben op het moment niet meer dan 10 euro per week kwijt aan boodschappen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:15

Eet dagelijks vlees :j , aanbiedingen ga ik nog steeds af.

Zal zaterdag eens de markt af,al ik iets in huis heb dan gebruik ik het wel. Vaak hebben ze wel tassen met groente voor 5 euro :) , fruit is niet makkelijk te eten vind er niks aan

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:38

Mijn vriezer is zo goed als leeg wat betreft restjes. Wil toch ook weer echt gezond eten en wat meer frui en groente. Baal alleen zo want groente is zo vaak teveel. Had laatst een zak wortelen gehaald bij de Lidl. Kon ik 4 dagen van eten ofzo. Wel lekker goedkoop maar is zo saai. Zit te denken om gewoon voor 1 persoon bij de groenteboer te kopen. Zal het veel schelen? Houd wel de bonus goed in de gaten voor lang houdbare dingen. Dat scheelt best veel. Hou gemiddeld zo'n 15 euro per week over van m'n vaste pinbedrag van 50 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:41

Eigenlijk zou er gewoon een winkel moeten zijn dat je scheppen kan , vlees per 1 stuk de groenten per persoon (dat er vers voor je gehakt word , een broccoli kan ik paar keer van eten) . Dromen mag altijd , zal wel veel makkelijker en leuker zijn

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:45

Die is er al, in Groningen. Opgeweckt heet het. Het is een verpakkingsvrije winkel dus je moet zelf een bakje meenemen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:46

vibabu schreef:
Mijn vriezer is zo goed als leeg wat betreft restjes. Wil toch ook weer echt gezond eten en wat meer frui en groente. Baal alleen zo want groente is zo vaak teveel. Had laatst een zak wortelen gehaald bij de Lidl. Kon ik 4 dagen van eten ofzo. Wel lekker goedkoop maar is zo saai. Zit te denken om gewoon voor 1 persoon bij de groenteboer te kopen. Zal het veel schelen? Houd wel de bonus goed in de gaten voor lang houdbare dingen. Dat scheelt best veel. Hou gemiddeld zo'n 15 euro per week over van m'n vaste pinbedrag van 50 euro.

Vriezer is de oplossing hier. Je eigen kant en klaar maaltijden voor het grijpen, goedkoop, gezond en helemaal je eigen smaak. Maaltijden voor 3-4 personen (gemiddeld gezin) zijn nl goedkoper samen te stellen dan 1 persoons en er is veel meer variatie mogelijk omdat de supermarkten daar beter op ingericht zijn. 1 persoons is meer kant en klaar (duur en zozo qua gezondheid) en kleinere verpakkingen zijn omgerekend naar gewicht ook duurder. Ik koop enkel kleinere verpakkingen als de grotere niet lang genoeg goed blijven voor hoeveel ik er van gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:46

Plien91 schreef:
Die is er al, in Groningen. Opgeweckt heet het. Het is een verpakkingsvrije winkel dus je moet zelf een bakje meenemen :)

Oh tof! , als het wat meer hier heen komt *\o/* .

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:48

Ik haal alles bij de boer ook per stuk of gewoon los :) Ik merk zeker wel verschil! Alleen als dingen in de aanbieding zijn ben ik vaak goedkoper uit. Maar wij eten dan graag wat duurder fruit :)

Al denk ik dat je op de markt nog het goedkoopste uit bent. Wij hebben hier weleens een fruit kraam staan en dan koop ik daar kersen, aardbeien en perziken etc.

Dat is sowieso al een heel stuk goedkoper :)

Overigens haal ik graag verse kruiden en die koop ik altijd bij de groentenboer. Kost daar 0,99 ct per bakje. Tijm, rozemarijn, munt, basilicum, peterselie etc.

Dat is sowieso goedkoper dan bij de ah. Bij de lidl heb je ook wel vers maar niet alle kruiden. En dat is volgens mij qua prijs hetzelfde.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:49

Ja inderdaad. 200 gram broccoli ofzo. Ipv van een hele. Toch om in te vriezen vind ik dat weer niet lekker. Heb liever verse groenten.

Ik kijk ook vaak naar de liter of kilo prijzen en dan bekijk ik inderdaad hoeveel ik er mee doe. Zo dronk ik heeeeel weinig koffie en dan is een pakje Koffiemelk teveel. Dan liever iets meer betalen voor een kleinere inhoud. Uiteindelijk ben ik dan even duur uit denk ik. Anders gooi ik de helft weg.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:15

Ik vind dat ook lastig, omdat ik een 1 persoons huishouden heb.
Groningen is een beetje ver om even boodschappen te doen dus hopelijk komen dat soort winkels ook hierheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:17

Je zou bijna zelf een bedrijfje erin starten , al kan ik straks de helft van de groenten naar mijn broer brengen die ook alleen woont..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:24

vibabu schreef:
Ja inderdaad. 200 gram broccoli ofzo. Ipv van een hele. Toch om in te vriezen vind ik dat weer niet lekker. Heb liever verse groenten.

Als beetje vers door de eigen kant en klaar doen (bv vlees met saus, al zit daar hier standaard al ui en champignon in). Even alles samen in de wok, ideaal. Aantal verschillende opties in de vriezer, dus elke dag toch een ander smaakje ook met dezelfde groentes.

Oplossingsgericht denken werkt ook goed in de keuken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:27

Ik ben moeilijke groente eter , door mijn darmen kan ik dingen als Kool en ui al niet eten. Lust ook niet alles , dan blijft er weinig over. Diepvries groente vind ik dan zo duur en neemt zoveel ruimte in

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:35

Diepvries sperciebonen is 450gr 75 cent oid. 500gr vers is makkelijk 1,20-1,50, soepgroente net zo iets. Je moet alleen niet naar de bonduelle kijken, maar naar het eigen merk. Sperciebonen zijn sperciebonen, smaakverschil qua merk is er niet of nauwelijks aangezien er geen kruiden oid bij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:36

Broccoli is best prijzig :j , tenminste vorig jaar maar toen zat ik vaak krap omdat ik gat in mijn hand had. Heb nu een bewindvoerder die erg streng is zoals verwacht

Bij AH een kilo voor 2,50 , terwijl vers 500 gram een euro is

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:53

Als ik online kijk betaal je nu vers 2 euro voor 500 gram en 450 gram uit de vriezer al voor 59 en 91 cent.
Soerziebonen haal ik standaard uit de vriezer, veel verser en lekkerder dan due slappe verse bonen die hier in de winkel liggen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:01

Ik eet ook alleen maar diepvries sperziebonen.

Broccoli prei en courgette zijn groentes die ik veel eet, die eet ik dan wel allemaal vers. Geen idee eigenlijk of die er ook in de diepvries zijn?
Eet ook wel groenten uit blik, zoals bonen in tomatensaus, sperziebonen en erwtjes etc. Maar sommige dingen vind ik vers toch echt lekkerder

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:07

De eerste 2 heb ik wel gezien, maar zeker de prei was me te duur. Die snij ik liever zelf klein voor de vriezer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:24

Prei is te scherp voor darmen en krijg ik ook last van,courgette vind ik niet lekker.

Ik ben geen lastige eter joh , hoe kom je erbij :') . Juist daarom heb ik weinig zin in groente het is altijd zo standaard

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 06:19

Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk klaar te maken en dan een deel in te vriezen :)
Heel veel groente kun je blanceren (dus een of twee minuten koken), dan afspoelen met ijskoud water en los invriezen. Prima voor in soepen en ovenschotels, en als je het wokt wordt het meeste weer lekker knapperig.

Lijkt me lastig als je veel niet kan eten vanwege je darmen. Een gefruit uitje vind ik heerlijk, dat doe ik haast overal bij. Merk wel dat ik wel eens last krijg als ik niet genoeg vezels eet.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:05

Wat 8nnemiek zegt is idd wel waar.
Als ik broccoli haal eet ik 1 keer gekookt, dan blancheer ik in het kookwater de rest van de roosjes, die kiep ik in de vriezer (dan heb je hetzelfde als een diepvrieszak roosjes van de super) en van de stronk maak ik een soepje met creme fraiche ofzo voor de dag erna. Het restje daarvan kan dan ook weer in de vriezer.

Maar nu ik 3 weken geleden ben gaan samenwonen hoeft dat niet echt meer.
Wel nog de soep van de stronk, maar de roosjes gaan vaak wel in 1 keer op nu.

Binnenkort hier ook weer lekker groentjes uit eigen tuin. Ik heb nu nog sperziebonen van vorig jaar in de vriezer, maar daar kan ik ook nog maar 1 keer van eten.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:06

Kun je paprikablokjes ook zelf invriezen trouwens?
Gewoon snijden en in de vriezer mikken of moet daar ook eerst wat mee?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:36

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik gok dat paprika net als sla heel slap wordt na invriezen.