Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
anca schreef:Dat zijn franse veldwespen. Die doen geen kwaad. Ze hebben gele wenkbrouwen ipv zwarte.
Ik heb ze ook veel bij de vijver
Electra63 schreef:Wij zijn blij.
Vandaag is de buitenkraan aan de voorkant vernieuwd. Dus we kunnen eindelijk vooraan alles sproeien.
En een groot hoveniersbedrijf komt donderdagavond alles bekijken en dan offerte maken en via collega van mijn man ook een hovenier aangeboden gekregen. Dus er zit schot in de zaak![]()
Hier bij de druivenstruiken en bramen heel veel bijen en hommels.
Maar bij de vijver vooral wespen
Ceetje_bokt schreef:Heel eerlijk? Ik vind de vlinderstruik er niet zo lekker bij staan. Maar als jij hem wel mooi vind, dan heb ik niks gezegd. Het blijft toch moeilijk in een pot.
Schemerdier schreef:Ik heb ook een vraagje.
Iemand bekend met de Mesembryanthemum, ook wel ijskruid of kristalplantje oid genoemd?
Het zijn een soort van vetplantjes, en groeien op rotsachtig gebied in de volle zon. Weinig water dus nodig.
Ze bloeien sinds maart al heel mooi, maar nu merk ik dat er steeds meer nieuwe bloemenknopjes zijn die al uitgebloeid zijn voor ze zijn opengegaan.
Iemand een idee hoe dit zou komen? Toch wat meer water geven?
Neonlight schreef:Ik denk dat de grond te droog en te hard is dat ie niet meer opneemt? Schoffelen is dan de uitkomst.
Kastanjehortensia? Ik heb hem proberen te googlen, maar alles wat tevoorschijn kwam was eikenbladhortensia. Bedoel je die? Zo niet, ben ik heel benieuwd naar de hortensia, nooit van gehoord.