Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:13

vec schreef:
Om de dag nog even in stijl af te sluiten... omg schaam me diep...
[ [url=m/s7cZkK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh dat valt reuze mee. Ik had een badkamer met lichtgele vooral gebarsten en beschimmelde tegels en spachtelputz tegen de muren waar je u tegen zegt, een douchebak die lekte en scheef stond en een plafond vol schimmel.

Nu heb ik een supertof badkamertje :+:.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:14

MoniqueT schreef:
MamaMiesje schreef:
@MoniqueT: waar hebben jullie je eetkamerstoelen gekocht? :)

De stoelen en eettafel komen van Chairs@Home, hier vlakbij: http://www.chairsathome.nl.

Deze stoel: https://www.chairsathome.nl/collectie/e ... julie.html

Oeps, rietsigaren ontploffen? Ik vond ze net zo mooi! Gaan we dus niet doen. Die pluimen lijken me zo uitvallen, of niet?

Lieve mensen, bedankt voor alle complimenten, ben er zelf ook heel blij mee, maar dit is wel heel fijn om te horen.

Bij mij vallen de pluimen niet uit. Eens in de zoveel tijd even buiten uitschudden tegen t stof en ze gaan weer een poosje mee.

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:18

@vec die muurtegels zijn tegenwoordig weer helemaal in! https://dtile.nl/?lang=nl Alleen hebben ze hier ronde hoeken maar je betaald je er scheel aan :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:20

Kan veel erger Vec. De ruimte is prima om wat moois van te maken!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:29

Basic, Vec, basic. Maar wel heel en praktisch. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:43

Vooral heel is erg belangrijk :j.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:52

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:02

RoosG schreef:
Vec, die muurtegels kan je tegenwoordig heel veel mee. De vloer is een ander verhaal van met de muur kan je heel veel.
Hier ook en badkamer met die tegels: https://cynthia.nl/interieur/binnenkijk ... cynthia-2/

Mijn OCD kan niet omgaan met die toiletfoto in de badkamer. Daar verspringt een tegeltje minimaal en zijn de tegels van de stortbak niet in lijn met de tegels van de muur omdat de bovenrand dikker is ;(.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:04

Ik ga ze toch echt helemaal wit maken inclusief de voegen := Vind het persoonlijk echt niet mooi. Moet alleen nog een leuke kleur bedenken voor de muurverf voor het bovenste stukje waar geen tegels zitten. Iemand een leuke suggestie? Het is een super kleine badkamer en de tegels worden dus allemaal wit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:08

Frummels schreef:
Ik ga ze toch echt helemaal wit maken inclusief de voegen := Vind het persoonlijk echt niet mooi. Moet alleen nog een leuke kleur bedenken voor de muurverf voor het bovenste stukje waar geen tegels zitten. Iemand een leuke suggestie? Het is een super kleine badkamer en de tegels worden dus allemaal wit.

Bruin :+:.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:09

Met witte tegels vind ik een donkere sprekende kleur altijd mooi. Donker petrol of donker groen, maar welke kleur zijn je handdoeken? In een kleine ruimte zorgen afgestemde kleuren voor rust.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:09

Overigens kan je vloertegels met krijtverf heel goed schilderen. Goede vernis erover en je hebt een mooie nieuwe vloer. Zie o.a. Annie Sloan.

Ik wil het in mijn bijkeuken gaan doen :). En ik twijfel nog over de keuken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:11

Ceetje_bokt schreef:
Met witte tegels vind ik een donkere sprekende kleur altijd mooi. Donker petrol of donker groen, maar welke kleur zijn je handdoeken? In een kleine ruimte zorgen afgestemde kleuren voor rust.

De handdoeken kunnen niet in de badkamer bij ons :o daar is geen plek voor. := Maar de handdoeken zijn donkergrijs.

Donker petrol is wel mooi of donker groen! Donker petrol hadden wij eerst in de woonkamer (kleur Haags Blauw) maar die is nu weer wit, zucht.

San: bruin is ook nog wel een idee! Ga eens even plaatjes zoeken.
Laatst bijgewerkt door Frummels op 02-03-18 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:11

_San87_ schreef:
vec schreef:
Om de dag nog even in stijl af te sluiten... omg schaam me diep...
[ [url=m/s7cZkK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh dat valt reuze mee. Ik had een badkamer met lichtgele vooral gebarsten en beschimmelde tegels en spachtelputz tegen de muren waar je u tegen zegt, een douchebak die lekte en scheef stond en een plafond vol schimmel.

Zo ver heb ik het niet laten komen. Deze is enkel lek.

Mag hopen dat je geen schimmel op je tegels had ten tijde van gebruik? Wij hebben deze badkamer precies een jaar gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:12

MarjanB schreef:
@vec die muurtegels zijn tegenwoordig weer helemaal in! https://dtile.nl/?lang=nl Alleen hebben ze hier ronde hoeken maar je betaald je er scheel aan :')

Ik zou ze er nieuw ook wel weer tegenaan willen, maar nu vind ik het zo vies brrr

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:13

vec schreef:
_San87_ schreef:

Mag hopen dat je geen schimmel op je tegels had ten tijde van gebruik? Wij hebben deze badkamer precies een jaar gebruikt.
Nee, dat was toen ik erin kwam na jaren leegstand.

Ik heb samen met mijn vader mijn badkamer opgeknapt (is heel klein, maar nu wel leuk). Zal vanmiddag eens foto's maken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:13

MoniqueT schreef:
Kan veel erger Vec. De ruimte is prima om wat moois van te maken!

Het is een prima ruimte enkel nu enorm oud en vies. De vloer is te ranzig voor woorden, is een antislipvloer en is met het grofste geweld niet meer schoon te krijgen. Hebben er altijd matten op gehad.

De nieuwe badkamer wordt zeker mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:14

Ceetje_bokt schreef:
Basic, Vec, basic. Maar wel heel en praktisch. :D

Haha heel basic... Heel is het zeker, daarom hebben we er gelukkig nog een jaar in kunnen douchen. Maar hij lekt wel in de wc dus nu moesten (en wilden) we er aan geloven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:15

Frummels schreef:
Ceetje_bokt schreef:

De handdoeken kunnen niet in de badkamer bij ons :o daar is geen plek voor. := Maar de handdoeken zijn donkergrijs.

Donker petrol is wel mooi of donker groen! Donker petrol hadden wij eerst in de woonkamer (kleur Haags Blauw) maar die is nu weer wit, zucht.

San: bruin is ook nog wel een idee! Ga eens even plaatjes zoeken.

Ik ben dol op bruin. En groen. Dus ik vind alles wat je noemt mooi :P.

Ik heb gladde muren die lichtbruin zijn, een warme bruine krijtverf van de Gamma. Mijn plafondbalken en badkamermeubel zijn wit. Staat heel mooi samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:16

RoosG schreef:
Vec, die muurtegels kan je tegenwoordig heel veel mee. De vloer is een ander verhaal van met de muur kan je heel veel.
Hier ook en badkamer met die tegels: https://cynthia.nl/interieur/binnenkijk ... cynthia-2/

De leidingen lopen nog over de muur dus we moeten wel opnieuw tegelen om de leidingen in de muur te krijgen. Daarbij zijn de voegen zo vies dat nieuw en fris ons beter past.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:16

suze_ schreef:
Wel heel mooi sodera. Het bevestigt voor mij flink het groene muur met wit tv meubel ertegen plan!

Meelezer, hier nog even op terugkomend...
Afbeelding
Afbeelding

Dit is hier, maar ook deze muur is de ene keer donkerder en de andere keer lichter van kleur. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:17

_San87_ schreef:
RoosG schreef:

Mijn OCD kan niet omgaan met die toiletfoto in de badkamer. Daar verspringt een tegeltje minimaal en zijn de tegels van de stortbak niet in lijn met de tegels van de muur omdat de bovenrand dikker is ;(.

Dat wordt dus mijn grootste angst... Het tegelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:19

Ceetje_bokt schreef:

Ik zou inderdaad ook gaan voor een rustige kleur.

Heb je een meubel onder je wastafel? dan zou ik daar rekening mee houden. Wanneer je inderdaad handdoeken in het zicht hebt liggen zou ik ook daar rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:20

_San87_ schreef:
vec schreef:

Nee, dat was toen ik erin kwam na jaren leegstand.

Ik heb samen met mijn vader mijn badkamer opgeknapt (is heel klein, maar nu wel leuk). Zal vanmiddag eens foto's maken :).

Ik vind klein wel tof. Mijn badkamer is ook maar 210x220. Echt veel mensen hebben gevraagd of we niet een stuk van een kamer willen inleveren... Mmmmm nee groot genoeg voor ons.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:22

vec schreef:
_San87_ schreef:

Dat wordt dus mijn grootste angst... Het tegelen.

Daarom heb ik geen tegels in de badkamer, maar een gladde muur. Ideaal.

De tegels in de keuken zijn echt heel erg netjes gelegd, dus geen klachten daar.