Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iloveiswan schreef:@maai_ke Daar hebben we zeker over nagedacht vandaar mijn zin ook over zorgtoeslag terug betalen:P we hebben nu bewust nog geen samenlevingscontract. Kunnen we meer sparen![]()
En dat hij het niet wilt vertellen. Ach hij heeft niet alles op een rijtje kwa administratie hebben daar paar jaar hulp voor gehad. Hij heeft autisme en kan dat niet allemaal hendelen. Zal het morgen of vanavond wel even vragen. Hij heeft nu weer storingsdienst en is al hele dag weg.
djuulsie schreef:Ik betaal serieus net zo veelvoor een 2x zo duur huis!
Ergens trouwens wel logisch, sommige kosten zijn vaste bedragen ongeacht de prijs.
Goed geslaagd Madelon?
Yasmine schreef:Wat een lage bedragen zie ik hier voorbij komen! Ik ben erg benieuwd hoe dat dan in Nederland gaat wat betreft eigen geld inbrengen voor een hypotheek? Met hoeveel eigen geld kan je wat voor hypotheek krijgen? Volgens mij ligt de eigen inbreng in Nederland een stuk lager dan gemiddeld hier in België. Wij hebben een koophuis van 425, en met eigen inbreng van 45 en een deel lening van onze ouders erbij komen we aan een goede lening maar veel minder mag het voor de bank ook niet zijn.
Neonlight schreef:Maaike, 2 weken onder voorbehoud verkocht is nog niet zo lang hoor. Zijn makelaars die wachten totdat de waarborgsom gestort is. En toen wij onze woning kochten heeft er ruim 3 weken tussen mondelinge overeenkomst en tekenen voorlopig koopcontract gezeten. Dit omdat er het een en ander niet klopte aan het voorlopig koopcontract, en iets wat wij er anders in wilde hebben.
x_spekkie_x schreef:Phylos, van wat ik begreep kunnen ouders maar voor 10% garant staan. Dus bij een hypotheek van 100.000 zou je dan 110.000 kunnen lenen. Dat zet nou niet zoveel zoden aan de dijk. Of is het nu anders?
MizzMontana schreef:Oeh dat scheelt Phylos, daar kun je wel een paar m2 kamer of tuin extra voor kopen!
Wij hebben twee maart de overdrachtduurde bij anderen de voorinspectie lang? Wie waren daar allemaal bij? Koper, verkoper en verkopend makelaar? En hadden jullie iets meegenomen voor de verkopers, bloemetje oid?
We gaan ook nog een keer van te voren daar naar toe om uitleg te krijgen over allerlei praktische dingen van het huis.
MizzMontana schreef:Oeh dat scheelt Phylos, daar kun je wel een paar m2 kamer of tuin extra voor kopen!
Wij hebben twee maart de overdrachtduurde bij anderen de voorinspectie lang? Wie waren daar allemaal bij? Koper, verkoper en verkopend makelaar? En hadden jullie iets meegenomen voor de verkopers, bloemetje oid?
We gaan ook nog een keer van te voren daar naar toe om uitleg te krijgen over allerlei praktische dingen van het huis.