[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:36

Pfoe Marie, pittig! Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe paleisje als het af is! :)

Bedankt voor alle leuke reacties! Doen me goed :o

Mri

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:30

Hadden jullie een oplevering in de voorwaarden staan? Zo ja, Wanneer Hoop je de sleutel te krijgen?

En je bent van harte welkom om te komen kijken hoor! Zowel nu als wanneer het af is :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:33

We hadden gezegd uiterlijk 1 maart, geen idee wat hij nou in het concept heeft gezet. We gaan vanmiddag tekenen dus dan ga ik het even bespreken, nogal vervelend dat er niet goed overleg is geweest.

Dan gaan we snel even een date plannen! :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:46

Wauw wat fijn Belinda! Snel gegaan ook!

Wij nu derde nacht in ons huis geslapen en het is super! :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:57

Gefeliciteerd allemaal!!

Ik meld me ook, wil een huisje kopen want ik weet nu waar ik wil wonen. Weet wat ik ongeveer zou kunnen lenen maar nu dat nog even bespreken met een adviseur.
Tips voor hypotheekverstrekkers? Ik ga nu eerst naar m'n eigen bank, en daarna zie ik wel weer verder.

Heb geen enorme haast, dat scheelt! Ik ga op zoek naar een stadwoning in het midden van het land.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:21

Wat leuk Jildau! Ik moet helaas nog wel een tijd wachten maar zodra we de sleutel hebben ga ik er meteen slapen!

Swah: ik kan je de hypotheker in iedergeval NIET adviseren. :) wij zijn uiteindelijk bij de hypotheekadviseur van het project gegaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:28

Rabobank is relatief duur. Verder is het ook afhankelijk van wat je wil.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:01

Wat hun zeggen :p
wij zijn voor een adviseur gegaan die wel wat duurder was dan direct bij de bank... maar we hebben er erg veel aan gehad.
Rabo was om te janken...service vinden ze maar een vies woord geloof ik

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:14

En ik heb juist weer hele goede ervaringen met Rabobank. :j Ben super goed geholpen en heb ook hele duidelijke informatie gekregen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:29

Een vriendinnetje heeft ook slechte ervaring met de Rabo. Maar ach, m'n ouders zitten hier wel weer met al hun zaken. Ook wel adviseur afhankelijk. Ik heb nu een afspraak staan bij de SNS, en ik wil nog naar een wat meer algemene adviseur toe. Ik ga gewoon kijken welke service me het meest aanspreekt, hoe ik geholpen word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:01

Rabobank bevalt ons ook heel goed.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:17

Wij hebben het via een tussenpersoon afgesloten bij de ASR.

Vanmiddag koopovereenkomst getekend *\o/*. Hypotheekofferte is ook binnen, die gaan we vrijdag bespreken. Taxatie voor de NHG is gepland, werkgeversverklaring en alle andere relevante stukken zijn ook binnen. Dus hopelijk kan de passage echt nog heel snel :).
Hebben ook setje sleutels gekregen voor komend weekend zodat we de keuken enzo kunnen opmeten. Huis staat nu leeg dus we gaan zaterdag een rondje maken met het meetlint in de aanslag :D

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:39

Misschien een gekke vraag, maar is het nu zo dat je in principe naar huizen kan gaan kijken zonder ook maar een vast iets van een hypotheek adviseur te hebben? Ik bedoel, wij weten ongeveer wat we kunnen lenen, maar niet precies. Nu hebben we wel een vet gaaf huis gezien, alleen zouden we daar alleen op kunnen bieden met de regels van 2014, met die van 2015 komen we al 20 duizend tekort..

Iedereen trouwens gefeliciteerd met de positieve ontwikkelingen! :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:41

LdJ schreef:
Misschien een gekke vraag, maar is het nu zo dat je in principe naar huizen kan gaan kijken zonder ook maar een vast iets van een hypotheek adviseur te hebben? Ik bedoel, wij weten ongeveer wat we kunnen lenen, maar niet precies. Nu hebben we wel een vet gaaf huis gezien, alleen zouden we daar alleen op kunnen bieden met de regels van 2014, met die van 2015 komen we al 20 duizend tekort..

Ja hoor. Wij hebben ook verschillende woningen bekeken zonder dat we ooit met een adviseur hadden gepraat of contact op hadden genomen met de bank.
Toen wij het gevoel hadden dat wij het juiste huis hadden bekeken, hebben wij contact opgenomen met een adviseur.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:24

Op independer kun je trouwens ook hyptheek adviseurs vergelijken. Wij zijn wel tevreden met de hypotheker, maar maar ik denk dat dat vooral ook ligt aan de adviseur zelf!

LDJ als je nog onder de regeks van 2014 wilt kopen moet je wel snel zijn! Je kunt inderdaad zonder ern adviseur te hebben gesproken huizen kijken enzo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:29

Ja dat kan, maar ik zou dan persoonlijk wel een veilige bovengrens uitrekenen. Of terugrekenen van wat je maandelijks kwijt wil zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:11

LdJ schreef:

Ik denk dat het voor 2014 dan wel lastig wordt. Je moet dam echt heel snel zijn. Bij ons lukt het misschien net om voor de jaarwisseling alles rond te hebben, terwijl we drie weken geleden hebben bezichtigd en twee weken geleden de onderhandelingen zijn gestart. Je kan het natuurlijk altijd proberen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:15

Is er hier iemand die ervaring heeft met het kopen van een huis tijdens een executieveiling?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:18

Bedankt voor de reacties!

Het is inderdaad wel kortdag nu. Maar ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het financiele gedeelte eerst een soort rond moet zijn voordat je aan onderhandelingen gaat beginnen, vandaar :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:35

LizMD schreef:
Is er hier iemand die ervaring heeft met het kopen van een huis tijdens een executieveiling?

Contant afrekenen :Y)

Houd er rekening mee dat er bij dit soort dingen altijd banken/aannemers/opkopers zijn en vaak gebeurt het bij opbod en afslag. Wel leuk om een keer mee te maken trouwens!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:12

Gistermiddag de koopovereenkomst getekend en er staan rode lettertjes, whoehoe! *\o/*
We gaan morgenmiddag naar de hypotheekadviseur om de offerte aan te vragen, maandag wordt het huis bouwkundig gekeurd. Naar verwachting is alles voor het nieuwe jaar gewoon rond, sowieso de aanvraag, dus dat komt perfect uit :)

Gefeliciteerd ook Plien! :D Jullie aanvraag komt vast ook goed, je bent nog op tijd voor 1 januari met het afhebben van de offerte (moet je alleen niet na 1jan nog iets gaan wijzigen!).

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:04

Gefeliciteerd!

Wat is het belangrijkste verschil dan tussen 2014 en 2015? Bedrag aan eigen geld dat je in moet leggen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:05

Wat een leuk huis :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:09

Gefeliciteerd Blinnii!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:13

Swah schreef:
Gefeliciteerd!

Wat is het belangrijkste verschil dan tussen 2014 en 2015? Bedrag aan eigen geld dat je in moet leggen?

Men mag - hoe verrassend - weer minder lenen.