Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:31

Mmm hier als richt lijn 200.- p/m met 2 volwassenen en een kind van 1,5 in de pampers dit is incl schampo en was middel exe diertjes soms een uitschieter maar das dan vaak verjaardag of bbq enz.. veel op actie letten en grote vriezer kopen.. wel op letten dat ook de vriezer opzijntijd leeg raakt

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:26

Ariannee schreef:
wow jullie geven ook weinig uit perweek :o , ik en me vriend doen samen 400 euro boodschappengeld, en 150 tot 200 euro boodschappen in de week :o

Roken jullie dan toevallig en zit dat erbij in? Anders ben ik inderdaad ook heel benieuwd waar jullie dan precies jullie geld aan uitgeven :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:52

Wij doen het met 75 euro pw! Inclusief wasmiddel/shampo ,*wc papier enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:32

Ik heb aan 20,-per week meeeer dam genoeg!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:46

20 euro per week?? Heb je dan wel groente, fruit, wasmiddelen etc?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:03

Ben erg benieuwd naar wat je dan koopt voor 20 euro :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:30

Ja alles haha !

Alleen brood zit er niet bij, dat haal ik op mn werk en betaal ik aan het eind van de maand!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:06

Ik kan mij dan niet voorstellen dat je gezond eet...
Vertel dan eens je boodschappenlijstje? Daar ben ik werkelijk nieuwsgierig naar.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:49

Ik denk dat je dan wel gezond, maar heel saai eet op die manier.
Voor dat geld kun je wel groente en fruit halen voor een week maar ik denk weinig gevarieerd en er zal ook weinig overblijven voor wat extra :=

Maar ben erg benieuwd of ik het mis heb, kom maar door met dat lijstje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:08

Ik heb altijd vreselijke moeite om fruit te eten,enige wat ik mezelf weet binnen te krijgen zijn bakjes mango. 2 euro per stuk := , verse groenten eet ik eigenlijk nooit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:46

Vind je het niet lekker? Ik kan echt genieten van fruit.
Verse groenten ook... Ik koop er niet te veel te gelijk van en mocht ik over hebben gaat het in de soep.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:18

Rebecca schreef:
Ik heb altijd vreselijke moeite om fruit te eten,enige wat ik mezelf weet binnen te krijgen zijn bakjes mango. 2 euro per stuk := , verse groenten eet ik eigenlijk nooit.

Maar wat eet jij dan zoal in een week?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:25

Ik doe boodschappen voor gemiddeld 20 euro per week(eenpersoons huishouden). Fruit/groente op de markt, rest van de boodschappen bij de lidl of in de bonus. Moet daar wel bij vermelden dat ik meestal 1 of 2 avonden per week niet thuis eet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:24

Ik eet harstikke gezond hoor, kwestie van slim inkopen doen!

M'n moeder gaat altijd bij een boer groen ophalen voor onze beestjes, maar hier zitten heel vaak aardappeltjes tussen die nog hartstikke goed zijn, dus aardappelen hoef ik ook al nooit te kopen :P
Woensdag haal ik altijd een pond gehakt bij de slager voor €1,50
Donderdags haal ik fruit en groenten op de markt voor €5,00 (en ja dan heb ik genoeg voor een helle week. Hebben hier z'n euro kraam met enorme zakken (VB: 8 appels voor 1,- & 3 Dikke preien voor 1,-)
En van t overige geld haal ik derest haha! En wasmiddel als het in de reclame is. De ene week geef ik net wat minder uit dan de andere week en zo compenseer ik dat weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:25

DebGizmo schreef:
[naam] schreef:

Maar wat eet jij dan zoal in een week?

Blik en pot groenten , of ik sla over omdat ik geen zin heb. Zit wat in stress en mijn gezonde eetpatroon heeft plaatsgemaakt voor ongezonde troep , straks als ik verhuist ben alles weer oppakken. . Eet dan ook wel bij ouders die verse groenten voorschotelen

Maar 2x fruit per week is vaak de max , verse groenten 1x de rest blik of niet

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:33

Fading schreef:
Ik eet harstikke gezond hoor, kwestie van slim inkopen doen!

M'n moeder gaat altijd bij een boer groen ophalen voor onze beestjes, maar hier zitten heel vaak aardappeltjes tussen die nog hartstikke goed zijn, dus aardappelen hoef ik ook al nooit te kopen :P
Woensdag haal ik altijd een pond gehakt bij de slager voor €1,50
Donderdags haal ik fruit en groenten op de markt voor €5,00 (en ja dan heb ik genoeg voor een helle week. Hebben hier z'n euro kraam met enorme zakken (VB: 8 appels voor 1,- & 3 Dikke preien voor 1,-)
En van t overige geld haal ik derest haha! En wasmiddel als het in de reclame is. De ene week geef ik net wat minder uit dan de andere week en zo compenseer ik dat weer.

Maar eet jij dan een hele week van een pond gehakt? En brood? En drinken? Koffie, thee? Eventueel wat bij de koffie? Broodbeleg? Toiletpapier? Tandpasta? Zijn allemaal dingen die je niet wekelijks nodig hebt, maar het moet toch allemaal aangevuld worden?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:09

Nee wij roken totaal niet :). maar wat wij dan uitgeven is :

eten en drinken
en de dingen die er allemaal bijhoren.
waarom het elke keer zo duur is in de maand kan ook komen doordat wij ook vaak iets bestellen, of patatje gaan halen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:19

Dat kan niet komen, dat IS gewoon zo. Bestellen en afhalen is duur :j
Als je wilt bezuinigen is dat wel iets dat je zult moeten laten.
Ik zou dat eens een maand niet doen en uitrekenen wat je minder kwijt bent. Volgens mij schrik je je rot. Kun je mooi van op van op vakantie na een jaar.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:39

Eten jullie dan bijv ook elke dag in de kantine op werk? Dat zie ik om mij heen ook veel mensen doen en is hartstikke duur

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:11

Nope, gewoon bammetjes mee van thuis.
Wij hebben geen kantine waar je iets kunt halen. Wel zitten wij midden in het centrum van de stad. Mogelijkheden genoeg :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:38

20euro jeetje, dat ben ik per dag onderhand al kwijt :Y)

Ik haal veel groenten en fruit bij het groente en fruit-teel bedrijf hier om de hoek. Scheelt echt enorm met in de supermarkt.

Morgen mijn man eens verwennen, heb een rib-eye gekocht. 13,50 voor 1 stuk vlees :Y)
Zelf eet ik wat anders haha :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:48

Haha nou ik haal gemiddeld boodschappen voor 35 euro in de week. Het lukt wel eens voor 30, maar dat is nog altijd 10 euro meer als hier boven word geschreven. Met 1 pond gehakt en wat groente / fruit kom ik de week niet door.
Je moet ook brood, beleg, en drinken hebben.
Nogmaals ik ben echt nieuwsgierig naar je boodschappenlijstje, fading.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:04

bakkabouter schreef:
Mag ik een vraagje in de groep gooien? Ik heb heel erg veel moeite met een realistische inschatting maken van wat je eigenlijk zoal uitgeeft per week/maand aan boodschappen (eten en basisdingen zoals shampoo, wasmiddel, ...)
Wat zijn bij jullie een beetje gemiddelde bedragen voor 2 volwassenen? Zowel in extreme spaarstand als in zo-lang-we-een-beetje-normaal-doen-kan-alles-modus?
*gaat nu het topic beginnen doorlezen om tips op te pikken* :)

Stille meelezer kruipt onder steen vandaan.

Wij zijn met 2 personen en doen boodschappen voor tussen de 70 en 100 euro per week. We zitten aan de hoge kant maar we kopen alle dierlijke producten biologisch (zuivel, vlees, ei etc). Aardappel kopen we ook biologisch en sommige andere producten ook.

Bovendien heb ik een lactose-intollerantie dus soms ben ik wat duurder uit omdat in veel goedkope producten zoals brood, beschuit, crackers enz vaak lactose zit toegevoegd.

Verder kopen we het eco-wasmiddel etc. We kopen nooit chips, koek, snoep, frisdrank en dergelijke ongezonde dingen dus dat scheelt wel geld. Ik kook elke dag vers, een aantal x in de week vegetarisch. Grote hoeveelheden groente, weinig koolhydraten en vlees of vis.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:07

Fading, hoe doe je dat dan met wasmiddel, shampoo, toiletpapier, schoonmaakmiddelen etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:43

Zoals ik zei, brood tel ik niet mee aangezien ik dit op mijn werk haal (Bakkerij) en dit aan het einde van de maand betaal. Zijn 4 broden, eentje per week!

Nee, ik eet niet de hele week van een pond gehakt. Maar meestal maak ik een keer per week macaroni (eet ik twee dagen van) en van de andere 250 gram maak ik twee hamburgers of gehaktballen! Dat is dus al vier dagen vlees. Daarbij eet ik op woensdag altijd bij mn moeder dus dat is ook al een dag. Hoef ik nog maar voor twee dagen vlees te halen. :)

Broodbeleg, tja da's simpel. Ik lust geen vlees of kaas op brood dus zo eens in de tijd een pot pasta of pak hagelslag is voor mij genoeg!

Ik woon op kamers, dus WC papier kopen we hier om de beurt, tandpasta gaat nou ook niet een tube per week op.

Wasmiddel haal ik altijd in de reclame en zoveel was ik niet omdat ik veel mn werkkleding (bakker) aan heb. In mn vrije tijd rijd ik of paard of ik heb normale kleding aan haha!

Het kan makkelijk en dan leef ik niet eens super goedkoop ofzo...