[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:47

Waar woon jij dan? :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:55

In Vlaardingen :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:22

Zo, dat ziet er netjes uit Manzano! Gaaf hoor!

Ah, maar Vlaardingen is geen Rotterdam he Mootje ;) :D. Vlaardingen centrum vind ik trouwens ook echt superleuk, schattige huisjes! De rest van Vlaardingen boeit me dan echt niks. Mijn vriend z'n ouders en familie wonen daar en het zijn echt wel leuke huizen hoor, maar buiten het centrum is er nou geen wijk die me echt trekt. Ja, de vrijstaande woningen op grens Vlaardingen/Schipluiden/Schiedam :+.
Heb je trouwens meegedaan met die marathon? Petje af hoor!

Drive inn woning is zo'n woning met de garage eraan vast en de woonkamer op de eerste verdieping.

Dubbelglas is wel echt een voordeel hoor, Saskiaatje! Mijn schuurbovenburen hebben nog enkelglas en die zie ik echt elke dag/avond met hun raam open en ontzettend veel condens.

Wat is een visgraatlaminaat? Zijn dat zeg maar die kleine plankjes in (meestal) donkere kleur die als visgraat zijn gelegd? Ik vind dat meestal wel erg sjiek, al ligt het wel aan de conditie van de vloer én aan het huis. In een appartement lijkt het me inderdaad niet zo mooi.

Ahh, gister een fijne verrassing voor me. Kwam thuis en de metselaars waren al bezig. Was al om 4 uur, terwijl ik ze pas rond 7 uur had verwacht. Zijn weer lekker opgeschoten, denk dat ze zaterdag wel grotendeels klaar zullen zijn, dan zullen ze alleen het dak nog moeten doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:33

Yv, Ik woon in Vlaardingen, omdat ik hiervoor in Vlaardingen werkte. Ik had graag in Nootdorp willen blijven wonen, maar dat kon ik niet betalen :+
Ach, Ik zit met 10 minuten in Rotterdam en de gemeentegrens ligt 200m van mijn huis (de A20) :')
Ik heb niet de hele marathon gelopen hoor, 'slechts' 10km!
In laminaatvorm ken ik het niet, maar ken je lamel parket?
Afbeelding

Ik persoonlijk ben helemaal weg van tarpis parket, in een geschikt huis :D
Fijn dat de stucadoors zo vroeg waren en daardoor zijn opgeschoten!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:41

Wat mooi zeg die haard!

Hier helaas slecht nieuws, kan er nog woedend om worden. Makelaar zou mij dinsdag voor 12 uur bellen voor een update, om half 2 belt hij pas: "ja een andere partij heeft vanmorgen een dusdanig hoog bod neergelegd dat we dat niet willen weigeren, kortom we stoppen hier de onderhandelingen met jullie". Ik de juridische dienst van de nvm gebeld, want het is dus precies hetzelfde geintje als de vorige keer toen we bijna aan het einde van de onderhandeling waren met een huis, met dezelfde makelaar en is dus helemaal toegestaan om een ander bod te accepteren als je jezelf nog niet hebt vrijgepleit van onderhandeling met de 1e partij.

Makelaar dus weer opgebeld en afgedwongen dat hij het bod open zou breken; zij die het meest betalen, mag het hebben. Uit principe enkel hun laatst genoemde eindvoorstel van 182.500 op tafel gegooid wetende dat ik daarmee hoe dan ook aan het kortste end trok, maar had er zo de ziekte over dat ik ze geen cent meer wilde geven. Woning is nagenoeg casco en verbouwing krijg je zelden nog mee gefinancieerd, dus dat betekent dat het desbetreffende jonge koppel ook nog eens minimaal 25.000 achter de hand moeten hebben om alle verbouwingen te financieren. Small chance tegenwoordig voor iemand die onder voorbehoud financiert. Dus grote kans dat de verkoop gewoon faalt... We hebben ons rotgelachen toen we hoorde dat hun het gekocht hebben voor 195.000 eu :')
Terwijl ze het dus voor veeeeel minder hadden kunnen krijgen.

Aankomende week 6 nieuwe bezichtigingen gepland met een budget tot 300.000 euro dit keer, een ton extra dus... We hopen echter iets te vinden voor max 240. We gaan o.a. Bij een superruime nieuwbouw woning van 140m2, met openhaard, grote woonkeuken en groot dakterras naast de reeds aanwezige tuin.
En een woning van 125m2 uit '78 helaas maar volledig gerenoveerd eind '11, volledig onze smaak...
Beiden huizen moeten weg wegens echtscheiding, dus we will see!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:44

Dat meen je niet pinda_dipje, wat vervelend zeg! Hopelijk zit er aankomende week iets bij.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:46

Jeetje Pinda. Dat verwacht je ook niet in deze tijd. Vind het aan de ene kant ook niet netjes dat ze jou niet melden dat er andere mensen ook wilden bieden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:54

balen pinda!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:59

Nee op deze manier mOgen ze dus niets eens handelen. Nvm start dus ook een juridisch onderzoek naar de betreffende makelaar, hij is de grootste aanbieder in onze regio en veel mensen hebben soortgelijke ervaringen. Wij doen ontzettend veel in vastgoed en komen hem dus om de haverklap tegen; ben bevriend met alle makelaars hier in de regio en ze kunnen hem wel schieten. Nu dus in contact met 16 andere oud-klanten om massaal onze klachten te deponeren bij de nvm. Het huis winnen we er niet meer mee, maar wel het principe. En vanaf nu boycotten we de beste man hoe dan ook... Zijn klantenkring wordt vanzelf flink uitgedund.

Ik heb goede hoop deze maand iets passends te vinden, heel hard hopen want onze zoon moet binnenkort naar de basisschool en bij voorkeur willen we voor die tijd verhuist zijn
:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:03

Pfff jeetje zeg :\ Naast dat het misschien niet mag, is het ook niet echt netjes zeg :n Maar neem van mij aan: al die woningen mislopen leidt uiteindelijk tot een veel mooier huis :D Ik spreek uit ervaring!

Nou ik heb de notaris net gekozen. Toch handig die kortingen die je krijgt door medewerker te zijn van een makelaarskantoor te zijn :D Taxatie ook bijna voor nop (en een fles wijn).... Scheelt toch weer heel wat honderden euro's.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:50

Jeetje Pinda, wat een ontzettend laffe streek. Getverdemme.
Hoop dat je gevoel een beetje beter wordt na deze payback. Ik zou hetzelfde gedaan hebben :j.
Wat zegt het NVM hier nu van? Zou hij eruit gezet kunnen worden? Of hoe dat ook werkt?
Veel plezier met de volgende huizenjacht. Hopelijk komt daar wel iets positiefs uit.

Dat is wel lekker hoor Rowo. Ik krijg het uiteindelijk ook wel voor een groot gedeelte terug, maar moet nog effe ruim 3/4 jaar wachten haha :+.

Goed hoor Mootje! Ik ga ook "ooit" meedoen aan de 10 km. Hardlopen ligt alleen een beetje stil door die verbouwing haha.
Is die foto die je plaatst dat visgraatlaminaat? Vriendin van mij had dat in haar oude huis, daar vond ik het wel mooi. Zij had wel nog zo'n sierrand erom heen in een donkere kleur. Maar voor in een appartement zou het niks voor mij zijn.
Ik ga eens googlen op dat tarpis parket, ken ik ook totaal niet. Enne.. Het waren de metselaars :P.

Wat is nou trouwens het verschil tussen parket en laminaat?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:28

Gaat snel hier zeg!

Texas, leuke creatie! Die onthoud ik :)

Pinda wat een raar verhaal zeg. Goed dat je actie hebt ondernomen want dit is gewoon niet zoals het hoort. Ben benieuwd wat NVM er aan gaat doen.

Ik ga morgen lekker soppen en zemen voor de bezichtingen komend weekend :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:09

Wat een rotstreek Pinda... Toen wij een bod hadden geplaatst zei de makelaar al gelijk "wij zijn nu in onderhandeling, we zullen geen biedingen meer aannemen van een derde partij zo lang de onderhandeling duurt"of iets in die trant. En dat was nog vóór de eigenaar een tegenbod had gedaan. Heel onveilig, maar we hebben pas een bod gedaan nadat we een aankoopkeuring hadden gedaan. Maar omdat wij al in het huis hadden 'geinvesteerd' (met de keuring dus), gaven ze ons wel een aantal dagen de tijd om te bieden, voordat ze in zee zouden gaan met een derde partij. Vind het wel netjes (ook al zijn er mogelijk geen andere geïnteresseerden, geeft toch een 'veiliger' gevoel) :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:14

spannend Daar Ordeal!

ik moet ook soppen, krijgen zaterdag de nieuwe buren ter kennismaking over de vloer en zondag een feestje voor iedereen die geholpen heeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:16

Ik heb ook een sop-weekend denk ik..........
Wil eigenlijk dit weekend naar beneden verhuizen. Dan komt er boven ruimte vrij en wil ik de kasten opnieuw inrichten (dus niet meer de boekenkast als servieskast enzo haha). Dus dat moet allemaal schoon en dan spullen uit de opslag halen. Nog pittige klus. Denk ook dat ik er wel 2 weekenden mee zoet ben.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:18

pffft das zeker een pittige klus!, binnen heeft alles hier al zowat een plek gelukkig.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:29

Pinda_Dipje schreef:
Wat mooi zeg die haard!

Hier helaas slecht nieuws, kan er nog woedend om worden. Makelaar zou mij dinsdag voor 12 uur bellen voor een update, om half 2 belt hij pas: "ja een andere partij heeft vanmorgen een dusdanig hoog bod neergelegd dat we dat niet willen weigeren, kortom we stoppen hier de onderhandelingen met jullie". Ik de juridische dienst van de nvm gebeld, want het is dus precies hetzelfde geintje als de vorige keer toen we bijna aan het einde van de onderhandeling waren met een huis, met dezelfde makelaar en is dus helemaal toegestaan om een ander bod te accepteren als je jezelf nog niet hebt vrijgepleit van onderhandeling met de 1e partij.

Makelaar dus weer opgebeld en afgedwongen dat hij het bod open zou breken; zij die het meest betalen, mag het hebben. Uit principe enkel hun laatst genoemde eindvoorstel van 182.500 op tafel gegooid wetende dat ik daarmee hoe dan ook aan het kortste end trok, maar had er zo de ziekte over dat ik ze geen cent meer wilde geven. Woning is nagenoeg casco en verbouwing krijg je zelden nog mee gefinancieerd, dus dat betekent dat het desbetreffende jonge koppel ook nog eens minimaal 25.000 achter de hand moeten hebben om alle verbouwingen te financieren. Small chance tegenwoordig voor iemand die onder voorbehoud financiert. Dus grote kans dat de verkoop gewoon faalt... We hebben ons rotgelachen toen we hoorde dat hun het gekocht hebben voor 195.000 eu :')
Terwijl ze het dus voor veeeeel minder hadden kunnen krijgen.

Aankomende week 6 nieuwe bezichtigingen gepland met een budget tot 300.000 euro dit keer, een ton extra dus... We hopen echter iets te vinden voor max 240. We gaan o.a. Bij een superruime nieuwbouw woning van 140m2, met openhaard, grote woonkeuken en groot dakterras naast de reeds aanwezige tuin.
En een woning van 125m2 uit '78 helaas maar volledig gerenoveerd eind '11, volledig onze smaak...
Beiden huizen moeten weg wegens echtscheiding, dus we will see!

Wat een naaistreek zeg? }:0
Die superruime nieuwbouwwoning klinkt wel heel chique. :D

Mootje schreef:
Yv, Ik woon in Vlaardingen, omdat ik hiervoor in Vlaardingen werkte. Ik had graag in Nootdorp willen blijven wonen, maar dat kon ik niet betalen :+
Ach, Ik zit met 10 minuten in Rotterdam en de gemeentegrens ligt 200m van mijn huis (de A20) :')
Ik heb niet de hele marathon gelopen hoor, 'slechts' 10km!
In laminaatvorm ken ik het niet, maar ken je lamel parket?

Ik persoonlijk ben helemaal weg van tarpis parket, in een geschikt huis :D
Fijn dat de stucadoors zo vroeg waren en daardoor zijn opgeschoten!

Blehhhh, dat is ook lelijk. :') Vind ik!

Yv_ schreef:
Zo, dat ziet er netjes uit Manzano! Gaaf hoor!

Ah, maar Vlaardingen is geen Rotterdam he Mootje ;) :D. Vlaardingen centrum vind ik trouwens ook echt superleuk, schattige huisjes! De rest van Vlaardingen boeit me dan echt niks. Mijn vriend z'n ouders en familie wonen daar en het zijn echt wel leuke huizen hoor, maar buiten het centrum is er nou geen wijk die me echt trekt. Ja, de vrijstaande woningen op grens Vlaardingen/Schipluiden/Schiedam :+.
Heb je trouwens meegedaan met die marathon? Petje af hoor!

Drive inn woning is zo'n woning met de garage eraan vast en de woonkamer op de eerste verdieping.

Dubbelglas is wel echt een voordeel hoor, Saskiaatje! Mijn schuurbovenburen hebben nog enkelglas en die zie ik echt elke dag/avond met hun raam open en ontzettend veel condens.

Wat is een visgraatlaminaat? Zijn dat zeg maar die kleine plankjes in (meestal) donkere kleur die als visgraat zijn gelegd? Ik vind dat meestal wel erg sjiek, al ligt het wel aan de conditie van de vloer én aan het huis. In een appartement lijkt het me inderdaad niet zo mooi.

Ahh, gister een fijne verrassing voor me. Kwam thuis en de metselaars waren al bezig. Was al om 4 uur, terwijl ik ze pas rond 7 uur had verwacht. Zijn weer lekker opgeschoten, denk dat ze zaterdag wel grotendeels klaar zullen zijn, dan zullen ze alleen het dak nog moeten doen.

Goh, ik had nog nooit van een drive-in woning gehoord. :D
Ja, we wilden bij dat andere huis sowieso dan eerst nog dubbelglas laten zetten, maar dat schijnt ook weer klauwen vol met geld te kosten. En we hebben nu morgen een bezichtiging bij dat pand op dezelfde rij. En deze makelaar heeft direct notulen van de jaarvergadering van de V.v.E., de jaarrekening van 2010 van de V.v.E. en het meerjarenplan van de V.v.E. aangeleverd. Heel fijn, een makelaar die z'n zaakjes wel geregeld heeft. :Y)

Edit
Niet de jaarrekening van 2012. :')
Laatst bijgewerkt door Saskiaatje op 19-04-12 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:32

Vreemd dat er een verschil is in de beglazing. Meestal is dat een VVE aangelegenheid.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:34

Ja, er staan een stuk of vijf appartementen te koop en een paar hebben enkel en een paar dubbel.
Maar de bijdrage aan de V.v.E. verschilt ook per appartement?
Gelukkig is mijn vriendin d'r oom financieel adviseur en die kijkt overal naar. :')

Het vreemde is ook dat die eerste blokverwarming had en deze stadsverwarming ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:34

Sommige VvE's willen het niet in één keer vervangen, zeker niet de kleinere (vroeger slapende) VvE's met onvoldoende kas :)
Saskia, Fijn dat deze makelaar wel zijn zaakjes voor elkaar heeft! Ben benieuwd of het wat is.
PD, Wat een k*tstreek zeg. Fijn dat de NVM een onderzoek gaat instellen!

Saskia, Als het goed is is de bijdrage naar rato van de kadestrale verdeling! In mijn complex hebben we volgens mij 7 of 8 verschillende tarieven!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 19-04-12 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:35

Blok en stadsverwarming is toch hetzelfde...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:36

Ik had begrepen dat blokverwarming komt uit een collectieve ketel en stadsverwarming direct de leidingen instroomt vanuit restwarmte? Ofzoiets? :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:37

Oh nou bij ons kwam de stadsverwarming ook in een collectieve ketel :j
Namen werden ook gewoon door elkaar gebruikt door leverancier etc.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:38

Maar waarsch hebben appartementen sowieso blokverwarming en kan dat gebeuren dmv stadsverwarming (gok ik).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:40

Neehoor, ik heb gewoon mijn eigen ketel :)
Stadsverwarming is alleen in sommige plaatsen (als in Purmerend / Schiedam etc.) toch?