Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinda_Dipje schreef:Wat mooi zeg die haard!
Hier helaas slecht nieuws, kan er nog woedend om worden. Makelaar zou mij dinsdag voor 12 uur bellen voor een update, om half 2 belt hij pas: "ja een andere partij heeft vanmorgen een dusdanig hoog bod neergelegd dat we dat niet willen weigeren, kortom we stoppen hier de onderhandelingen met jullie". Ik de juridische dienst van de nvm gebeld, want het is dus precies hetzelfde geintje als de vorige keer toen we bijna aan het einde van de onderhandeling waren met een huis, met dezelfde makelaar en is dus helemaal toegestaan om een ander bod te accepteren als je jezelf nog niet hebt vrijgepleit van onderhandeling met de 1e partij.
Makelaar dus weer opgebeld en afgedwongen dat hij het bod open zou breken; zij die het meest betalen, mag het hebben. Uit principe enkel hun laatst genoemde eindvoorstel van 182.500 op tafel gegooid wetende dat ik daarmee hoe dan ook aan het kortste end trok, maar had er zo de ziekte over dat ik ze geen cent meer wilde geven. Woning is nagenoeg casco en verbouwing krijg je zelden nog mee gefinancieerd, dus dat betekent dat het desbetreffende jonge koppel ook nog eens minimaal 25.000 achter de hand moeten hebben om alle verbouwingen te financieren. Small chance tegenwoordig voor iemand die onder voorbehoud financiert. Dus grote kans dat de verkoop gewoon faalt... We hebben ons rotgelachen toen we hoorde dat hun het gekocht hebben voor 195.000 eu![]()
Terwijl ze het dus voor veeeeel minder hadden kunnen krijgen.
Aankomende week 6 nieuwe bezichtigingen gepland met een budget tot 300.000 euro dit keer, een ton extra dus... We hopen echter iets te vinden voor max 240. We gaan o.a. Bij een superruime nieuwbouw woning van 140m2, met openhaard, grote woonkeuken en groot dakterras naast de reeds aanwezige tuin.
En een woning van 125m2 uit '78 helaas maar volledig gerenoveerd eind '11, volledig onze smaak...
Beiden huizen moeten weg wegens echtscheiding, dus we will see!
Mootje schreef:Yv, Ik woon in Vlaardingen, omdat ik hiervoor in Vlaardingen werkte. Ik had graag in Nootdorp willen blijven wonen, maar dat kon ik niet betalen
Ach, Ik zit met 10 minuten in Rotterdam en de gemeentegrens ligt 200m van mijn huis (de A20)
Ik heb niet de hele marathon gelopen hoor, 'slechts' 10km!
In laminaatvorm ken ik het niet, maar ken je lamel parket?
Ik persoonlijk ben helemaal weg van tarpis parket, in een geschikt huis
Fijn dat de stucadoors zo vroeg waren en daardoor zijn opgeschoten!
Yv_ schreef:Zo, dat ziet er netjes uit Manzano! Gaaf hoor!
Ah, maar Vlaardingen is geen Rotterdam he Mootje![]()
. Vlaardingen centrum vind ik trouwens ook echt superleuk, schattige huisjes! De rest van Vlaardingen boeit me dan echt niks. Mijn vriend z'n ouders en familie wonen daar en het zijn echt wel leuke huizen hoor, maar buiten het centrum is er nou geen wijk die me echt trekt. Ja, de vrijstaande woningen op grens Vlaardingen/Schipluiden/Schiedam
.
Heb je trouwens meegedaan met die marathon? Petje af hoor!
Drive inn woning is zo'n woning met de garage eraan vast en de woonkamer op de eerste verdieping.
Dubbelglas is wel echt een voordeel hoor, Saskiaatje! Mijn schuurbovenburen hebben nog enkelglas en die zie ik echt elke dag/avond met hun raam open en ontzettend veel condens.
Wat is een visgraatlaminaat? Zijn dat zeg maar die kleine plankjes in (meestal) donkere kleur die als visgraat zijn gelegd? Ik vind dat meestal wel erg sjiek, al ligt het wel aan de conditie van de vloer én aan het huis. In een appartement lijkt het me inderdaad niet zo mooi.
Ahh, gister een fijne verrassing voor me. Kwam thuis en de metselaars waren al bezig. Was al om 4 uur, terwijl ik ze pas rond 7 uur had verwacht. Zijn weer lekker opgeschoten, denk dat ze zaterdag wel grotendeels klaar zullen zijn, dan zullen ze alleen het dak nog moeten doen.