Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

Volgens mij heeft ze spijt dat ze haar bod verlaagt heeft en hoopt ze dat als ze overboden word,het met zoveel is ,dat die verlaging niet uitmaakt...Het zou banketstaaf zijn als ze oorspronkelijk ik noem maar wat 430.... wilde bieden,haar bod verlaagt naar 410.000 omdat ze dacht dat er niet zo animo voor was en het huis word voor 429.000 verkocht..
Een half jaar is idd niet gek hoor.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:40

haha1995 schreef:
Volgens mij heeft ze spijt dat ze haar bod verlaagt heeft en hoopt ze dat als ze overboden word,het met zoveel is ,dat die verlaging niet uitmaakt...Het zou banketstaaf zijn als ze oorspronkelijk ik noem maar wat 430.... wilde bieden,haar bod verlaagt naar 410.000 omdat ze dacht dat er niet zo animo voor was en het huis word voor 429.000 verkocht..
Een half jaar is idd niet gek hoor.

Precies dit inderdaad!

En jullie hebben allemaal helemaal gelijk. Achteraf een normale overdrachtperiode. Maar tot nu toe was de overdracht eigenlijk telkens binnen 1,5-3 maanden en dat vond ik zo snel ook op Google. Nu weet ik beter.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:09

Meeste wat wij tot nu toe hebben bekeken is ook binnen twee tot drie maanden er in. Ik vind het elke keer behoorlijk snel in elk geval. Allemaal mensen die zelf al wat gekocht hebben en er bij voorkeur zsm van af willen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:31

Het is wel goed om mee te nemen in je bod. Een hypotheekofferte is vaak maar een half jaar geldig.

Ik heb twee biedingen gedaan via move.
Eentje kreeg ik binnen een uur al een afwijzing van met daarna ook een mail van de makelaar. Strekking was: bellen of hoger bieden heeft geen zin, bel ons niet, wij bellen u mocht het onverhoopt niet door gaan.

Bij de andere had ik het winnende bod. Maar ik kreeg bijna een paniekaanval er achteraan. En na een nacht slecht slapen en de aankoop van dit appartement in het achterhoofd wel afgebeld vanochtend.
De vorige keer had ik dit ook, maar toen had ik het mezelf aangepraat. Ik vond de verhuizing spannend, ik kende de buurt nog niet etc. En dat zou wel los lopen als ik er eenmaal woonde. Begrijp me niet verkeerd. Met het appartement is niks mis. Maar het voelt nog steeds niet als mijn huis. En we zijn al drie jaar verder. Dus nu wel naar mijn gevoel geluisterd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:33

Ik zoek al meer dan een jaar dus een half jaar en dan weten dat ik er in kan zou ik helemaal prima vinden.

Luxorvalkje jij geeft dan wel weer hoop dat als je niet een bent je het als nummer twee nog kan worden of wellicht zelfs nummer 3 :')