Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 18:17

Hoe raak je dat spul dan weer kwijt en dat kost toch veel elektriciteit / energie?

Ik had wel een leuk idee over plantjes, maar dan gewone plantjes :P Ik barst altijd van de stekken en doe die vaak in van die retro thee/koffie kopjes, schalen etc, beetje opschmucken en het is een aardig cadeautje.
Misschien moet ik daar maar eens iets mee :7

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:47

Dat is best een leuke bijverdienste als je een webshop opzet denk ik.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:57

Gewone plantjes is een beter idee indd.
Ik zou niet weten hoe je van die 'andere' plantjes af moet komen _O-
Mp is ook zo wat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:02

Kun je dat niet gewoon aan een coffee shop aanbieden? Echt geen idee :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:44

Het is meer dat die plantjes bijna niks opleveren tenzij je er echt een zolder vol van hebt. En dat geeft een risico natuurlijk.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:48

Suzanne F. schreef:
Het is meer dat die plantjes bijna niks opleveren tenzij je er echt een zolder vol van hebt. En dat geeft een risico natuurlijk.

En wat denk je dat dat aan stroom kost :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:49

Benzz schreef:
Suzanne F. schreef:

En wat denk je dat dat aan stroom kost :+

Ja zeker nu. De coffeeshops zullen de prijzen ook vast verhoogd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:59

Prairy schreef:
Tja, zolang er ergens geld te halen is, waarom zou je het daar dan niet blijven halen. Want dat is makkelijker en goedkoper.

Ik irriteer me er ook vaak aan, maar dat doe ik aan wel meer dingen zoals onbeperkte fokpremies en tig verloven en toeslagen zodra je kinderen krijgt. En als je die niet wil, nergens recht op en lekker het volle pond betalen. Maar dat schijnt ook weer een taboe te zijn om te zeggen.

Dus dan gaan we maar op zoek naar andere creatieve manieren om geld te besparen/niet te hoeven betalen (legaal uiteraard ;))

Dit had ik kunnen neertypen _O- Ik wil volgend jaar misschien een weekje verlof om mee te doen met de Alpe d'HuZes. Nota bene via het werk. Dus ik "joh kan dat niet met betaald verlof, is tenslotte voor een goed doel"? Nee. "Maar ik hoef nooit dat kansloze koterverlof van tig maanden" Nee. "Ok, dan ben ik precies dan ziek en ga ik frisse berglucht opsnuiven om op te knappen."

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 20:02

Citaat:
De coffeeshops zullen de prijzen ook vast verhoogd hebben.
Crisis!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:04

Deel ook de mening van Prairy. Betaal me blauw aan belasting en de voordelen gaan zeker niet naar mij. Ook kinderloos dus daar krijg ik ook niets voor, nergens geen toeslagen voor mij en ze vangen nog eens extra voor mijn spaargeld omdat ik daar wellicht rendement tegen 0% rente van heb gehad. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:09

De prijzen van crematies zijn ook al omhoog gegaan.
Slechte tijd om de pijp uit te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:19

Ja, stoken kost geld tegenwoordig. Vandaag op de radio dat wie nu in België een nieuw contract afsluit aankijkt tegen een jaarlijkse afrekening van zowat €9000 oftewel €760/maand voor het komende jaar.

Met dat geld kan ik echt wel leukere dingen bedenken.

Ik ga trouwens uitkijken voor een andere job. Heb vanavond het verslag van de dienstvergadering gelezen (ik was afwezig) en hoewel er ook zeker werkpunten in zitten die mij ook betreffen heb ik echt wel een gevoel "waar denk je dat je in godsnaam mee bezig bent". Het is een fijn team maar alles bij elkaar hou ik liever de eer aan mezelf en kan ik wel zeggen dat mijn kwaliteiten elders liggen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:22

VanHuisUit schreef:
Krijg ondertussen de neiging illegale dingen te gaan doen maar weet niet wat en ook niet hoe dat moet hahaha.

Haha ik heb wel een idee..
Opnieuw een sociale huur flat nemen. Ik sta 10 jaar ingeschreven. Zou net moeten kunnen.... Op papier uit elkaar gaan. Ik volle bak uitkeringen trekken. Zorg toeslag huur toeslag kinderopvang toeslag etc. En dan 2.5e dag werken ofzo. Ondertussen die flat verhuren aan iemand anders voor de volle mep en dat incasseren. Ondertussen lekker bij mijn 'man' blijven wonen.

Het is absurd eigenlijk dat ik in dat scenario beter af zou zijn wellicht dan nu beide kei hard werken en alles mislopen. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:34

Balen Varekaj, dat het zo loopt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:27

purny schreef:
De prijzen van crematies zijn ook al omhoog gegaan.
Slechte tijd om de pijp uit te gaan.

Als je dood bent merk je er toch niks meer van :')

Idinn en Neonlight, fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 03:51

Varekaj: jij gaat zo weer werk hebben, succes!

Prijzen voor energie zijn echt niet meer normaal. En de bedrijven maken enorme winsten. Degoutant.

Wat betreft toeslagen: ik sta wel achter onzer solidaire maatschappij. Toeslagen vind ik prima en dat ik ze niet heb ook.
Erger me meer dat straks mensen die gewoon zouden moeten kunnen rond komen dat niet meer doen. Dat de regeringen niet echt voor de koopkracht zorgen.

Hier is het inmiddels zo dat veel mensen van fulltime naar 4/5e gaan en dan ernaast flexijobs (onbelast) in de horeca erbij want dat brengt beter op. Gekkenhuis.

Idinn: een week is ook wel lang :D misschien onderhandelen voor 1 of 2 dagen? Dat zou ik mooi vinden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:14

Ik heb me ook weer opgegeven voor het vaccinatiecentrum om de hoek vanaf oktober. Jammer genoeg kan dat niet als flexi-job, maar elke cent die binnenkomt is er alsnog eentje. Niet dat het nodig is voor ons, wij redden ons nog prima, maar ik heb zoiets van "better safe than sorry" op dit ogenblik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 15:31

Begrijp je goed Varekaj. Ik wilde deze maand een beetje rustig doen qua uren maar voer m'n snelheid met de uitvoering toch maar ff op. Kan er tenminste weer een flinke factuur uit zo...

Ik ben ook erg van de solidariteit. Vind het ook niet erg dat ik belasting moet betalen etc. Maar als mij het water straks ook aan de lippen staat hoop ik wel op enige bescherming dat ik niet verzuip.
We zullen het gaan zien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:45

Het is gewoon zo dwaas verdeeld. Te veel mensen die hard genoeg werken en alsnog niet rond komen terwijl grote bedrijven met alles lijken weg te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:49

Ik vind het vooral zo gemeen? dat men zulke winsten maakt over de rug van de bevolking. Ik bedoel, die horen toch ook welke ellende ze veroorzaken? Prima dat je erop wil verdienen maar kan je als mens zijnde hier nog van slapen?

En ook, de bevolking betaalt het allemaal maar gewoon, de overheid zoekt oplossingen. Ik vraag me oprecht af, als alles weer "normaal" wordt, wat de prijzen dan gaan doen. Niet dalen vrees ik, omdat de gek het toch wel bij elkaar schraapt en neertelt. En omdat men toch wel alternatieven bedenkt.

Ik wil me gaan informeren over wecken bijvoorbeeld. Niet alleen omwille van preppen (het is ook vooral handig om voorraad te hebben) maar omdat het dan niet in de diepvries hoeft. Dan kan onze oud vriezertje er misschien gewoon uit. Dat is een tafelmodel met 3,5 lade en vriest zichzelf dicht de laatste maanden. Ding is ook makkelijk 14 jaar oud al. Dan houden we alleen nog ons koffermodel en kan ik die volproppen met andere zaken zoals soep, sauzen en vooral brood en vlees wat we bij de lokale (hoeve)slager halen.
Scheelt dan alweer kosten op stroom bijvoorbeeld.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:06

Saus en soep kun je ook buiten de koeling bewaren. Kokend heet in glazen pot, deksel erop en omdraaien en dan duimen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:09

Wat is dan je conserverende element als je die soep niet weckt? Op zijn kop draaien heeft nergens nut voor, bespaar je die moeite, rechtop is prima en tast je deksels iig niet aan :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:11

Dan dood je de bacteriën in de lucht dus als hij goed dichtgeschroefd is kan er niets bij. Deed oma vroeger en ging 9 op de 10 potten goed. Principe van vacuüm een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:13

Vacuüm principe heeft er niks mee te maken. En die lucht erboven is zonder omdraaien even goed heet. Ieder z'n ding, maar met de huidige deksels is de kans op de inhoud van je pot verpesten alleen maar groter.

En geen conserverend element erin = wecken. Ik zou het echt zonde vinden van m'n werk om maar te gokken dat een pot soep goed blijft zonder conserverend element toe te passen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-22 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:13

Is dat zo? Dan heb ik weer wat geleerd :D