Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:06

Jeetje wat een bedragen....het stomme is dat alles in stand blijft.

Kennis heeft haar huis verkocht en is gaan samen wonen bij haar vriend die ook een koop huis heeft. Plan is om samen wat te kopen. Die heeft het geld gewoon cash op de rekening nu en die overwaarde die al in de vraagprijs zat en dan overbiedingen zorgen ervoor dat ze zonder zorgen ook gewoon zo een ton kan overbieden zonder dat je er iets zelf van voelt. Dan is het ook nog kwestie van andere huis verkopen wat ook goed zal uitpakken. Te bizar gewoon.

Ik ben nog elke dag dankbaar dat ons huis gelukt is zonder zelf teveel overbieden. Dan hadden we nog langer vast gezeten in ons flatje in de getto haha.

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:24

Wij hebben besloten wel een bod uit te gaan brengen ondanks dertig bezichtigingen.
Alleen nog f bedenken welke max aan kosten welke uit de bouwkundige keuring direct of op kort termijn noodzakelijk zijn. Is een oud huis.

Net nog een leuke gezien en bezichtiging aangevraagd, hopelijk kunnen we daar kijken ook.
Moet wel een aanbouw en nieuwe badkamer. Is nu maar 80m2.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:19

Niet geschoten is altijd mis toch, de kans is klein maar je weet het nooit

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:43

horsii schreef:
Wij hebben besloten wel een bod uit te gaan brengen ondanks dertig bezichtigingen.
Alleen nog f bedenken welke max aan kosten welke uit de bouwkundige keuring direct of op kort termijn noodzakelijk zijn. Is een oud huis.

Net nog een leuke gezien en bezichtiging aangevraagd, hopelijk kunnen we daar kijken ook.

Bij een heel goed bod zeggen de misschien de andere kijkdagen wel af?
Hebben ze bij ons ook gedaan, wij keken op donderdag, en hebben vrij snel een bod uit gebracht,
De kijkdag die op de maandag erop gepland was, is toen afgezegd :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:42

Wie niet waagt wie niet wint toch Horsii? :D
Ik duim voor jullie!

Dat hebben wij bij ons vriends huis ook gedaan Elaine. Maar vooral vanwege een gunfactor :+

Bij mijn woning zitten de bezichtigingen erop, het zijn er bijna 40 geweest :oo
Er is een bod van 235000 gedaan, donderdag is de sluitingsdatum. Volgens de makelaar waren er meer geïnteresseerden.
Nu maar even afwachten of er nog meer biedingen komen.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:19

Lieszje schreef:
Ik duim voor jullie!

Dat hebben wij bij ons vriends huis ook gedaan Elaine. Maar vooral vanwege een gunfactor :+

Er is een bod van 235000 gedaan, donderdag is de sluitingsdatum. Volgens de makelaar waren er meer geïnteresseerden.

Dat zijn nogal wat bezichtigingen! Wel fijn dat er zoveel interesse in is! En je hebt iig al een super bod binnen! Maar wie weet krijg je nog een mooiere :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:39

_Elaine_ schreef:
horsii schreef:

Hebben ze bij ons ook gedaan, wij keken op donderdag, en hebben vrij snel een bod uit gebracht,

Nou heel veel overbieden krijg je niet gefinancierd en is een huis waar ook super veel aan gedaan moet worden nog. Dus er zullen vast en zeker mensen met een hoger bod zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:40

Lieszje schreef:
Ik duim voor jullie!

40.. bizar veel haha

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:19

Wij hebben vandaag de bouwtechnische keuring. Er komt speciaal een keurder uit een andere provincie welke goed bekend is met oude panden en echt een uitgebreide keuring gaat uitvoeren.

Ik ga zo dus die kant op :) Hopelijk hebben we vandaag al een beetje een indicatie en dus al een beetje uitsluitsel of we de koop moeten ontbinden of niet. Wel heel spannend met zo'n oud pand :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:22

Ik duim voor jullie dat het positief uitpakt Animal!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:23

Marlis schreef:
40.. bizar veel haha

Echt hoor :')
En dan te bedenken dat ik 2,5 jaar geleden het gekocht heb en nog kon onderhandelen (en ik had ook een leuke rente) :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:32

Lieszje schreef:
Marlis schreef:
40.. bizar veel haha

Echt hoor :')
En dan te bedenken dat ik 2,5 jaar geleden het gekocht heb en nog kon onderhandelen (en ik had ook een leuke rente) :')

Heb je een linkje naar de advertentie? Be nu wel benieuwd O:)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:57

Animal schreef:
Wij hebben vandaag de bouwtechnische keuring. Er komt speciaal een keurder uit een andere provincie welke goed bekend is met oude panden en echt een uitgebreide keuring gaat uitvoeren.

Ik ga zo dus die kant op :) Hopelijk hebben we vandaag al een beetje een indicatie en dus al een beetje uitsluitsel of we de koop moeten ontbinden of niet. Wel heel spannend met zo'n oud pand :o

Ik weet niet of het een oude boerderij betreft maar tijdens onze bouwkundige keuring werd er niet naar de gebinten gekeken. Toen wij uit voorzorg de onderkant van de gebinten gingen vervangen was het een wonder dat de boerderij niet ingestort was.

Dus kleine tip : check de onderkant van de gebinten.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:20

Zo fijn z’n chaotische verkoopmakelaar :')
Wij gaan de 31ste naar de notaris, en de afspraak was dat we ervoor op die dag de eind inspectie zouden doen.
Nu is hij niet al te best in plannen, en belde of we de 28ste al konden :+
Nu dus op de 28ste de inspectie en op de 31ste naar de Notaris.
En wanneer we de sleutel precies krijgen is nu dus ook een raadsel,
Kan de 28ste zijn of de 31ste :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:43

Wij gaan morgen ochtend weer bij een huisje kijken. Slaap al 3 dagen ontzettend slecht, denk onbewuste spanning, zeker gezien de tijd van overbieden... Hou mn hart vast..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:43

Alvast veel plezier alsnog!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:16

Spannend Elaine :):) Wij krijgen de sleutel over iets minder dan 2 weken. Eindelijk na ruim 10 maanden wachten :') Volgens mij is de overdracht pas na het tekenen bij de notaris. Maar in overleg en fijne verkopers kan je de sleutel misschien na de inspectie al krijgen?

Spannend LoveUggs! Die spanning kan ik goed begrijpen, het is ook niet niks een huis kopen :D

Succes met de bouwtechnische keuring Animal! Wij hebben 2x dezelfde keurder gehad en die weet dat wij veel zelf kunnen dus daarom heeft hij de bedragen iets lager gezet. Vraag daar evt. goed over door, want ze kunnen het aardig hoog neerzetten.

Huisje hier in de straat is voor €60.000 boven de vraagprijs €335.000 weggegaan. Echt niet normaal hoe het blijft stijgen := Heel ander huis maar wij hebben 2 maanden geleden voor €20.000 boven de vraagprijs verkocht.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:58

Degene die weer gaan kijken succes, duimen draaien.

En degene die de sleutel krijgen, heel veel plezier.

Prijzen blijven maar stijgen heb je geen flinkw overwaarde of mega dikke bankrekening heb je pech.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:04

_Elaine_ schreef:
Zo fijn z’n chaotische verkoopmakelaar :')
Wij gaan de 31ste naar de notaris, en de afspraak was dat we ervoor op die dag de eind inspectie zouden doen.
Nu is hij niet al te best in plannen, en belde of we de 28ste al konden :+
Nu dus op de 28ste de inspectie en op de 31ste naar de Notaris.
En wanneer we de sleutel precies krijgen is nu dus ook een raadsel,
Kan de 28ste zijn of de 31ste :')

Wij hadden de inspectie ook een dag eerder en toen ook direct de sleutel gekregen. Officieel krijg je de sleutels tijdens het tekenen bij de notaris.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:16

Ik zou de inspectie niet zo ver van te voren willen hebben :x ook ivm de meterstanden maar ook omdat je bij de inspectie akkoord geeft op de staat van de woning...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:21

ynskek schreef:
Ik zou de inspectie niet zo ver van te voren willen hebben :x ook ivm de meterstanden maar ook omdat je bij de inspectie akkoord geeft op de staat van de woning...

Als de woning al leeg staat zou ik daar geen problemen mee hebben.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:38

Pin me er niet op vast, maar volgens mij kan er geen sleuteloverdracht plaatsvinden voordat je bij de notaris bent geweest, ook al staat het leeg. Onze woning stond ook leeg (werd verkocht vanuit erfenis), maar de makelaar heeft daar toen iets over laten vallen. Ik weet niet of het met aansprakelijkheid of verzekeringen oid te maken had.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:05

Spannend animal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:06

Wij hadden de dag van te voren een inspectie, de dag erna naar onze notaris en direct daarna konden wij de sleutels halen bij de verkopend makelaar.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:09

_Elaine_ schreef:
horsii schreef:

Meer dan 20000 overbieden gaat het zoiezo niet worden ivm het werk dat er nog is en het huis komt uit 1900 dus bouwkundige keuring is ook noodzakelijk.