Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:39

Bijna een ton op een rijtjeshuis.....

.....Ik blijf wel in mijn huurappartementje zitten geloof ik.

(...en ik zoek wel een sugardaddy)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:44

Ik hoop nog steeds dat het ergens ineens lukt of dat er nieuwbouw komt voor een normale prijs. We hebben nog geen haast maar zouden toch graag binnen 3 jaar gaan samenwonen en onze beide losse huurhuizen zijn daar niet geschikt voor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:46

ingedebruijn schreef:
Ik hoop nog steeds dat het ergens ineens lukt of dat er nieuwbouw komt voor een normale prijs. We hebben nog geen haast maar zouden toch graag binnen 3 jaar gaan samenwonen en onze beide losse huurhuizen zijn daar niet geschikt voor.

Ik gun het jou zo!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:49

ingedebruijn schreef:

Misschien staat het hier ook al wel ergens maar wat zoeken jullie en hoe groot is jullie gebied. Drenthe en stuk Groningen toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:51

anca schreef:
ingedebruijn schreef:

Misschien staat het hier ook al wel ergens maar wat zoeken jullie en hoe groot is jullie gebied. Drenthe en stuk Groningen toch?

Ik dacht omgeving Steenwijk-Drachten?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:13

He wat balen Inge :knuffel:

95000 op een rijtjeshuis is tegenwoordig heel normaal hoor :x

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:16

anca schreef:
ingedebruijn schreef:

In principe staan we open voor zuid en Oost Friesland. West en noord wat minder ivm werk en het echte Friese dat je daar hebt. Wij zijn geen Fries. 30km rond Giethoorn en het westen van Drenthe is ook nog prima.

1,5 uur reistijd naar Amsterdam en Max 40min naar Assen zijn een beetje de richtlijnen.

Budget tot 320 incl overbieden/verbouwen.

Ruime tuin en minimaal 4 slaapkamers is een vereiste.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:32

Alja schreef:
Mijn schoonmoeder heeft een rijtjeshuis gekocht en 95000 overboden.
Echt van het zotte, eigen huis moet nog verkocht worden maar ze was bang om op straat te komen te staan :+

Mijn hemel, wat een ellende haha.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:00

Jeetje Inge het zit jullie wel tegen, had het je zo gegund

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:12

Wat jammer Inge! Balen voor iedereen die achter het net heeft gevist. De markt wordt met de maand heftiger.

Kennis van mij stond aan de andere kant als verkoper van een huis. Is uiteindelijk voor 90K meer weggegaan als de vraagprijs, zonder voorbehoud van financiering. Was een gewoon hoekhuis. Netjes maar niet alles nieuw of heel bijzonder. Sommige dingen als de keuken konden wel een update gebruiken. Bij al die biedingen zaten brieven, foto's en andere smeekbedes. Zo triest.

Het is echt te ver aan het gaan. De overheid moet gewoon eens gaan formeren, een kabinet vormen en dit soort zaken gaan aanpakken.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:38

Ik hoorde het van onze aankoopmakelaar ook, dat mensen uiteindelijk uit wanhoop maar een ton overbieden, zodat ze eens wat hebben.
Het is toch idioot...

Hoewel wij ook zo’n 40k hebben moeten overbieden, zelfs in wat duurder segment...

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:00

Jeetje... wat een bedragen komen er weer voorbij zeg.

Balen Inge! Jullie droomhuisje komt!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:02

Alja schreef:
Mijn schoonmoeder heeft een rijtjeshuis gekocht en 95000 overboden.
Echt van het zotte, eigen huis moet nog verkocht worden maar ze was bang om op straat te komen te staan :+

Bizar! Je moet er toch niet aan denken dat de huizenmarkt omdondert......

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:08

Poeh wat een bedragen!

Wij hebben vandaag het 1e bod op het huis gehad, precies de vraagprijs. Deze week nog een paar bezichtingen, even kijken wat daar uit komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:14

NoGo schreef:
He wat balen Inge :knuffel:

95000 op een rijtjeshuis is tegenwoordig heel normaal hoor :x

Ik vind dat anders niet normaal, te bedenken dat sommige ook al voor het dubbele of ruim een ton meer dan 2 jaar terug te koop staan. Eigenlijk gewoon triest als dit nu normaal is -O-

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:41

Onze buren (paar huizen verder) hebben nu 3 keer een huis ‘gekocht’ waarbij voor het tekenen van de koopovereenkomst verkoper toch nog een hoger bod accepteerde en zij dus weer met lege handen stonden. En dat in de prijsklasse tussen de 1,7 en 2 miljoen. Ze moeten al over twee weken hun huis uit, dus stress alom. Ik moet er niet aan denken om dit nu allemaal mee te maken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:42

Dan hebben wij geluk dat slechts de vraagprijs is geaccepteerd :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:45

Plukje schreef:
Onze buren (paar huizen verder) hebben nu 3 keer een huis ‘gekocht’ waarbij voor het tekenen van de koopovereenkomst verkoper toch nog een hoger bod accepteerde en zij dus weer met lege handen stonden. En dat in de prijsklasse tussen de 1,7 en 2 miljoen. Ze moeten al over twee weken hun huis uit, dus stress alom. Ik moet er niet aan denken om dit nu allemaal mee te maken.

Nee joh :oo Dat is helemaal bizar, en dan zelfs in die prijsklasse joh... Jemig..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:08

Wij hebben net een zoekertje op Facebook gezet. Vriend is er niet zo van; alles open en bloot, maar ik denk/hoop wel dat we dan misschien sneller wat kunnen vinden voor het in de actieve markt komt. Huis wat we zouden bezichtigen wat nog niet in de actieve verkoop was (zouden we vandaag heen), hebben ze vrijdag onderling al verkocht. Ook hadden ze überhaupt voor de bezichtiging de prijs opeens met 15k omhoog gegooid “want dat zouden ze in de actieve verkoop er ook voor krijgen”. Mensen zijn helemaal gek :roll:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:48

Hier wordt de bezichtiging van vabdaag ook niks, denk geen schijn van kans. Zus en zwager zijn nu, wij hierna. Maar al 7 andere mensen gezien nu die ook aan bezichtigen zijn en door tuin lopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:16

Marlis schreef:
Hier wordt de bezichtiging van vabdaag ook niks, denk geen schijn van kans. Zus en zwager zijn nu, wij hierna. Maar al 7 andere mensen gezien nu die ook aan bezichtigen zijn en door tuin lopen.

Ja zo'n rot gevoel.. Maar als je niet waagt win je sowieso niet. Alleen blijft het dan achteraf wel weer een teleurstelling.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:17

SimoneeM schreef:
Ik hoorde het van onze aankoopmakelaar ook, dat mensen uiteindelijk uit wanhoop maar een ton overbieden, zodat ze eens wat hebben.
Het is toch idioot...

Hoewel wij ook zo’n 40k hebben moeten overbieden, zelfs in wat duurder segment...

Sorry ik kom even binnenvallen. Maar wat je aankoopmakelaar zegt klopt denk ik wel. Onze buren hebben hun woning te koop gezet (2 weken geleden) ruim 50.000 euro meer dan wat wij voor onze woning in 2019 hebben betaald. De mensen die dit huis hebben gekocht hebben echt bizar (!) veel overboden, en alleen omdat ze bij eerdere woningen naast het net hebben gevist. Daarnaast gaven ze als uitleg dat de plaats waar zij nu nog wonen de woningen nog duurder zijn dan hier waar wij wonen.

Eerlijk, het is hier heerlijk wonen, fijn huis en fijne wijk, maar nooit dat ik dat geld zou hebben uitgegeven voor deze woning. :n

Succes voor de gene die nog opzoek zijn! Hopelijk gaat het jullie op korte termijn toch lukken.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:20

Rienn schreef:
SimoneeM schreef:
Het is toch idioot...

Sorry ik kom even binnenvallen. Maar wat je aankoopmakelaar zegt klopt denk ik wel. Onze buren hebben hun woning te koop gezet (2 weken geleden) ruim 50.000 euro meer dan wat wij voor onze woning in 2019 hebben betaald. De mensen die dit huis hebben gekocht hebben echt bizar (!) veel overboden, en alleen omdat ze bij eerdere woningen naast het net hebben gevist. Daarnaast gaven ze als uitleg dat de plaats waar zij nu nog wonen de woningen nog duurder zijn dan hier waar wij wonen.

Eerlijk, het is hier heerlijk wonen, fijn huis en fijne wijk, maar nooit dat ik dat geld zou hebben uitgegeven voor deze woning. :n

Succes voor de gene die nog opzoek zijn! Hopelijk gaat het jullie op korte termijn toch lukken.

Bizar he hoe hard de prijzen gegaan zijn de afgelopen anderhalf jaar. Ik weet ook heel eerlijk niet of ik zelf het bedrag over zou hebben voor de woning die ik nu zelf verkocht heb die er nu uiteindelijk uitgekomen is.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:21

Ik lees al een tijdje mee, gewoon puur interesse. Want een huis kopen in Nederland zal waarschijnlijk niet meer gaan gebeuren.

Mijn broer en schoonzus zijn daarentegen wel opzoek naar een nieuw huis. Nu met de kleine kinderen zouden ze graag wat meer in het dorp willen wonen ipv er net buiten. Ook daar gaan ze als warme broodjes over de toonbank, tegen absurde prijzen. Ze zijn eens een rondje door het dorp gegaan en een aantal huizen opgeschreven waar hun eigenlijk wel interesse in hebben (zonder dat deze te koop staan). Ze hebben een brief geschreven over hun interesse en dat bij mogelijke verkoop ze graaag in contact zouden komen. De dag erop hadden ze al een van de huizen eigenaren aan de telefoon dat hun van plan zijn om in de loop van dit jaar de boel te verkopen en zeker geninteresserd zijn om een deal te sluiten met mijn broer en schoonzus.

Moet zeggen dat ik het best een grappig verhaal vond en misschien dat dit ook voor meerdere mensen hier in dit topic een goede tip zou kunnen zijn. Succes iedereen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:52

ingedebruijn schreef:
Marlis schreef:

Ja zo'n rot gevoel.. Maar als je niet waagt win je sowieso niet. Alleen blijft het dan achteraf wel weer een teleurstelling.

30 bezichtigen in 3 dagen, gister 10, vandaag 10 en donderdag nog 10. Grr