Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:40

Ohh mooie keuken <3

Wij krijgen een bora pure in onze keuken, dit is een plaat met afzuiging erin, alleen met deze hoef je niet naar buiten.

@boras Ooh ik ben ook ontzettend schuldig, onze keuken is straks ook zwart, wel met 2 massief eiken deuren en een massief eiken barblad.. maar de andere deurtjes wel zwart.. kraan enzo niet hoor gewoon rvs..

Geen visgraat, dat vind ik echt lelijk.. sorry not sorry..
Maar wel weer spierwitte muren.. oepssss

En de slakom in de badkamer, yesss zijn wij ook schuldig aan... _O-

_mexx_lady_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:51

Oohh zo een mooie keuken! Precies mijn smaak!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:26

Blijkbaar zijn wij met onze zwarte kraan en gootsteen dus weer heel hip... en dat na 25 jaar ;)
Maar ik kan Boras heel goed volgen, al merk ik ook dat de eerste mensen Early Dew alweer zat zijn. Dus op naar de volgende trend ons voorgekauwd door de diverse woonprogramma's .. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:46

Ben ik dan de enige die altijd last had van die gewone afzuigkappen? Ik stootte mijn hoofd of kon het eten niet fatsoenlijk zien :')

Vind ze niet lelijk en vooral heeeeel praktisch...

Maar wel een super leuk stuk Boras!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:02

Ik stoot dus ook altijd mijn hoofd aan die van ons! En telkens commentaar van vriendje dat ik ertegenaan loop, maar echt, ik vind het een lelijk onding wat we nu hebben. Van het model wat jij hebt vind ik de rvs kleur niet mooi, maar die zwarte die jij hebt wel Janine. Die staat ook mijn lijstje voor onze keuken. Hoewel wij dus een oude eiken keuken (ja ja, zwart) geverfd hebben, dus ik twijfel dan weer of hij niet te 'modern' of strak oogt...
Keuken is dus zwart, en krijgt een houten werkblad en witte metrotegeltjes tegen de gehele achterwand.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:05

Wij hebben ook zo'n schuine in de keuken. Het lijkt net alsof er een tv hangt. :+ Maar het is echt fijner. Mijn vriend is vrij lang en bij de vorige variant keek hij bovenop de afzuigkap ipv naar het eten in de pannen. Dan ga je ongezond krom staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:19

_Lorette_ schreef:
Wij hebben ook zo'n schuine in de keuken. Het lijkt net alsof er een tv hangt. :+ Maar het is echt fijner. Mijn vriend is vrij lang en bij de vorige variant keek hij bovenop de afzuigkap ipv naar het eten in de pannen. Dan ga je ongezond krom staan.

Dat ervaarde ik dus ook... :')

Heb je een foto ontherun??

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:42

Janine1990 schreef:
Ben ik dan de enige die altijd last had van die gewone afzuigkappen? Ik stootte mijn hoofd of kon het eten niet fatsoenlijk zien :')

Vind ze niet lelijk en vooral heeeeel praktisch...

Maar wel een super leuk stuk Boras!!

Ja, ik vind het stuk erg herkenbaar.

Jouw voorkeur voor de schuine afzuigkap deel ik ook, alleen dan graag een rv stalen exemplaar. Ik zag een hele mooie van AEG. Of een Bora.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:47

Ik stoot ook altijd mijn hoofd tegen de afzuigkap vooral omdat er ook hoekkastjes naast hangen waar je regelmatig in moet zijn.
Die afzuiging ín het fornuis lijkt mij geweldig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:49

DubbelDun schreef:
Ik stoot ook altijd mijn hoofd tegen de afzuigkap vooral omdat er ook hoekkastjes naast hangen waar je regelmatig in moet zijn.
Die afzuiging ín het fornuis lijkt mij geweldig.

Is het ook, alleen moet je daarbuiten wel voldoende kastruimte hebben.

Heb er ook eentje gezien die niet in het middel zat maar aan de achterkant omhoog kwam. Heel gaaf!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:50

Boras schreef:
Ik moest aan dit topic denken toen ik deze column uit de Volkskrant las:

Beitske de Jong staat tot Funda zoals Ab Osterhaus staat tot het coronavirus

Omdat ik vermoed dat dit nog lang gaat duren, ga ik op deze plek soms over andere dingen schrijven. Ik heb de behoefte dit te benoemen, zodat u mij niet een brief stuurt met: ‘Je schrijft over Funda-make-overs??? De wereld wordt bedreigd door een groen virus met enge uitsteekseltjes!!!’

Ja, dat weet ik. Ik heb het niet gemist.

En dan nu over Funda-make-overs. Ik werd op het Instagramaccount fundamakeovers gewezen door een Instagramvriendin. Het account wordt bijgehouden door iemand die Beitske de Jong heet en die ik nu als Funda-wetenschapper beschouw.

Ik dacht dat ik veel wist van Funda, maar Beitske de Jong staat tot Funda zoals Ab Osterhaus staat tot het coronavirus, terwijl ik tot Funda sta zoals Jort Kelder tot het coronavirus. Als een non-deskundige met praatjes.

Beitske de Jong zoekt en vindt huizen die op Funda worden aangeboden, verkocht en na een jaar opnieuw aangeboden. Ze zijn dan verbouwd en tonnen duurder.

Dat van die tonnen boeit me niet, want wat is een ton in de huidige wereld? Vandaag een ton, morgen een kruiwagen vol onbruikbare biljetjes. Maar de make-overs boeien me wel, want die laten zien wat Nederlanders mooi vinden. En dat is heel lelijk.

De Nederlander van nu houdt heel erg van zwarte kozijnen. Om de ramen, om de balkondeuren, en soms zet de Nederlander ook zomaar een zwart kozijn midden in zijn huis, op de plek waar vroeger een deur zat. Zwart is ook de kleur voor de afzuigkap – dan zie je hem lekker goed – de kraan, het aanrechtblad en soms het gehele kookeiland.

Verder is de Nederlander geobsedeerd door stenen en steentjes. Koopt hij een oud huis met een sympathiek verwilderde achtertuin, dan trekt hij meteen alle planten eruit en gooit er een mud kattengrit in. Of tegels. Dit heet in de volksmond ‘strak’.

De slakom zet ook nog steeds door: dat is dat object dat mensen bij wijze van wasbak in hun badkamer installeren. Een grote witte of zwarte slakom op een badkamermeubel. Een andere wonderlijke tendens die blijft, is de houten ladder die op niets af tegen een muur aanstaat.

Dan is er het visgraatparket. Dit is een interessante, want het visgraatparket was ooit een teken van oud geld: het lag op de grond bij adellijke huiskamergeleerden, versleten op de juiste plekken.

En nu ligt het bij heel Nederland op de vloer. Helemaal niet versleten, ook niet op de verkeerde plekken. Het parket is in het gemiddelde verbouwde huis meteen het enige kleuraccent, want de muren zijn knalwit en leeg, de keukens zwarte crematoria, en de hoekbank is grijs. Wie hieraan wil ontsnappen, kan naar buiten kijken, en daar ziet hij een tuin vol grijze tegels of grit.

In deze setting zullen we de komende jaren veel tijd doorbrengen.

Bron: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b495bcc0/

En ik glimlachte. Met de nodige zelfspot :D

Ik vind dat soort columns altijd wat flauw :').

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:52

Misschien omdat je binnen de omschrijving past ?? ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:56

DubbelDun schreef:

Geen zwarte kozijnen, geen zwarte kastjes, geen zwarte afzuigkap, geen slakom als wasbak.

Ik vind het flauw omdat het menseigen is met de kudde mee te doen, iets wordt een trend omdat veel mensen het mooi vinden en het ook willen. Vond niemand of bijna niemand het mooi, zou iets geen trend zijn. Daarnaast snap ik niet wat er erg is aan dingen die je mooi vindt overnemen :).

Daarnaast vind ik het een beetje elitair individualusme of zo. Iedereen doet dit, dus ik doe lekker dat en geef daarbij af op hen die dit doen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 08-04-20 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:59

Je kunt net zo flauw doen over mensen die geen waarde hechten aan mode/trends. Doe lekker waar je blij van wordt. :D En wil je een huis opknappen en met winst verkopen, dan is het slim om het zo te maken dat veel mensen het mooi vinden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

Nou Dr zijn toch ook wel trends die objectief genomen niet echt mooi zijn maar vooral hip en om erbij te horen..., matjes, mega hoog getoupeerd haar in de 80's, Uggs, en jongens met de broek onder aan de kont.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

_Lorette_ schreef:
Je kunt net zo flauw doen over mensen die geen waarde hechten aan mode/trends. Doe lekker waar je blij van wordt. :D En wil je een huis opknappen en met winst verkopen, dan is het slim om het zo te maken dat veel mensen het mooi vinden.

Weet ik. En dat vind ik net zo flauw :=.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:02

_San87_ schreef:
DubbelDun schreef:

Geen zwarte kozijnen, geen zwarte kastjes, geen zwarte afzuigkap, geen slakom als wasbak.

Ik vind het flauw omdat het menseigen is met de kudde mee te doen, iets wordt een trend omdat veel mensen het mooi vinden en het ook willen. Vond niemand of bijna niemand het mooi, zou iets geen trend zijn. Daarnaast snap ik niet wat er erg is aan dingen die je mooi vindt overnemen :).

Het is toch juist mede grappig omdat iemand er kennelijk moeite mee heeft om buiten de boot te vallen met een ander interieur?

Alle adviezen van makelaars zijn toch dat je je huizen zoveel mogelijk wit moet doen zodat de potentiële koper beter iets eigen kan maken binnen zijn fantasie?
Zwarte kozijnen maken het uitzicht gewoon beter en dichterbij gevoelsmatig. En ja die visgraat vloeren zijn gewoon een trend. Waren dat vroeger ook.

Kijk in dit topic, allemaal kleurrijke interieurs. Dat is wat het huiselijk en eigen maakt.

Ik vind het grappig geschreven en als ik het negatief moet zien vind ik het nog grappig want iemand maakt zich er waarschijnlijk in de eerste plaats druk om omdat hij of zij zich er niet mee kan conformeren. Allerminst het probleem van de eigenaren toch? ;) die hebben hun huis tenminste slim te koop staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:11

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Het is toch juist mede grappig omdat iemand er kennelijk moeite mee heeft om buiten de boot te vallen met een ander interieur?

Alle adviezen van makelaars zijn toch dat je je huizen zoveel mogelijk wit moet doen zodat de potentiële koper beter iets eigen kan maken binnen zijn fantasie?
Zwarte kozijnen maken het uitzicht gewoon beter en dichterbij gevoelsmatig. En ja die visgraat vloeren zijn gewoon een trend. Waren dat vroeger ook.

Kijk in dit topic, allemaal kleurrijke interieurs. Dat is wat het huiselijk en eigen maakt.

Ik vind het grappig geschreven en als ik het negatief moet zien vind ik het nog grappig want iemand maakt zich er waarschijnlijk in de eerste plaats druk om omdat hij of zij zich er niet mee kan conformeren. Allerminst het probleem van de eigenaren toch? ;) die hebben hun huis tenminste slim te koop staan.

Ik heb nog nooit een huis gekocht of verkocht, dus geen idee wat makelaars adviseren :)).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:11

Licht en leeg vooral

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:12

Humor valt onder de noemer 'in the eye of the beholder' en iedereen moet zelf weten wat ie met zijn huis wil doen. Om het beter/sneller verkoopbaar te maken is het idd handig om met een trend mee te gaan, maar er zijn genoeg voorbeelden van huizen die minstens zo snel verkocht worden zonder dat er eerst een paar potten witte verf op alles gesmeerd is :)

Citaat:
...iets wordt een trend omdat veel mensen het mooi vinden en het ook willen....

Met die uitspraak ben ik het niet eens. Trends worden gemaakt door mensen die daar hun brood aan verdienen. En omdat je het vervolgens overal ziet worden 'wij' gebrainwashed om er in mee te gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:13

DubbelDun schreef:
Humor valt onder de noemer 'in the eye of the beholder' en iedereen moet zelf weten wat ie met zijn huis wil doen. Om het beter/sneller verkoopbaar te maken is het idd handig om met een trend mee te gaan, maar er zijn genoeg voorbeelden van huizen die minstens zo snel verkocht worden zonder dat er eerst een paar potten witte verf op alles gesmeerd is :)

Citaat:

Met die uitspraak ben ik het niet eens. Trends worden gemaakt door mensen die daar hun brood aan verdienen. En omdat je het vervolgens overal ziet worden 'wij' gebrainwashed om er in mee te gaan.

Ik voel me iig niet gebrainwashed en zo zie ik anderen die een bepaalde trend voelen ook totaal niet.

Maar zoals de waard is he... ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:17

Dus zijn de trendsetters geslaagd in hun opzet ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:18

Er zijn best wel veel trends waar ik aan mee zou willen doen, maar ik heb er geen geld voor of ik vind het geen gezicht bij ons kleine 'schuurwoning'. :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:42

DubbelDun schreef:
Citaat:

Zo werkt het inderdaad met trends, DD. Die maken wij niet, die volgen wij. Of niet. Maar vaak wel :D

En dat maakt de column voor mij juist grappig:
herkenning, erkenning en vervolgens kunnen lachen om jezelf. Heerlijk toch :)

Misschien ben jij hier wel degene die het minst gevoelig is voor de trends, DD. Jij volgt volgens mij vooral je eigen fantasie in je creativiteit op interieurgebied. Dat is misschien minder aansprekend voor de massa, maar tegelijkertijd knap en bewonderingswaardig.

Jullie zien wel, ik vond het altijd al een fascinerend thema :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:46

Ik snap het probleem nooit zo :') Trend of geen trend, geslaagde trendsetters of geen geslaagde trendsetters, brainwash of niet. Als je het mooi vindt dan moet je het lekker doen en als je het lelijk vindt dan doe je het vooral lekker niet. :+ Maar ook ik vind het een beetje flauw om af te geven om mensen die trends volgen/overnemen.

Boras schreef:
En dat maakt de column voor mij juist grappig:
herkenning, erkenning en vervolgens kunnen lachen om jezelf. Heerlijk toch :)

Dit vind ik ook wel inderdaad. Ik voel me totaal niet aangesproken, herken sommige dingen misschien wel en lach daar dan om :D