Bellen kan altijd! Ons huis dat wij begin januari onder voorbehoud gekocht hebben staat nog steeds als beschikbaar op funda zelfs Over 4 weken is de overdracht als alles volgens planning verloopt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-18 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Booooo
Geplaatst: 01-02-18 14:45
Ik zou gewoon bellen hoor..
Is er iemand die voor mij naar een bouwtechnisch rapport wilt kijken? Ik heb er nog nooit een beoordeeld De makelaar zegt dat er geen grote dingen uit komen, maar als ik zo het rapport zie lijkt mij van wel.
Het lollige is dat elke keer als we er gaan kijken of opmeten of als ik er was voor de keuring/ taxatie, dan liepen er ook inderdaad andere geinteresserden door de tuin/ naar het huis te kijken Maar ik vermoed dat als de makelaar daadwerkelijk platgebeld zou worden hij de status wel zou wijzigen. Er staat nog zo’n zelfde huis, zelfde straat, ook een hoek, enkel een kleinere tuin (en dus ook goedkoper) ook te koop bij dezelfde makelaar, dus nu kan hij geinteresseerden voor ons huis natuurlijk eenvoudig wijzen naar het andere huis.
Eerste rondje door wijk/straat Helaas toch ook heel veel berk alleen niet direct voor het huis. Wachten nu was te vroeg. Mw was nog schoonmaken zag ik met langsrijden
Valt niet veel te vertellen. ik heb gekeken en ben weer thuis. En weet nu eigenlijk al,wat ik ermee ga doen. Maar wil later vandaag eerst de makelaar even bellen met hoe en wat. Maar kort gezegd ik zoek rustig door denk ik
Anoniem
Geplaatst: 02-02-18 14:33
Oh ik dacht dat het ''kort gezegd, ik doe een bod'' zou zijn.. Waarom beviel het huis je niet?
SpeechLess
Geplaatst: 02-02-18 14:35
Zoiets dacht ik ook Shanna Ik ben ook wel benieuwd wat er 'mis' mee was!
Die eerste indruk had ik ook Karuna Zeker omdat je zei dat je tijd op begint te raken.
Onze bezichtigingen waren voor mij helaas nog niet verhelderend... Het nieuwe huis vond ik een prima huisje, ligging is ook fijn. Maar kunnen we weinig 'spectaculairs' mee doen.
Het andere huis is nog steeds knettergroot en ligt een stuk verder van alles af, zeker gevoelsmatig. Maar het is wel goedkoper, en daar kunnen wel iets spectaculairs (mijn man zijn woorden ) mee doen. Daarvoor heb ik zelf ook al een ontwerp gemaakt waar we mee uit de voeten kunnen.
Het nieuwe huis van vandaag heeft weinig (logische) uitbreidingsmogelijkheden en ook daar moet nog redelijk wat aan gebeuren voor het naar onze zin is. Verwachting is dat er met de inschrijvingen redelijk boven de vraagprijs geboden zal worden, en dat is voor ons gewoon niet haalbaar. Het enige voordeel dat we hebben is dat we geen haast hebben om erin te gaan.
Lastig, manlief doet het liefst morgen denk ik nog een bod op het grote huis, ik heb daar toch nog moeite mee. Zondag komen mijn ouders en gaan we samen kijken met de eigenaren...
Naath86
Geplaatst: 02-02-18 21:36
Ik meld me hier ook maar eens, hoor graag wat tips en adviezen. Wij wonen in een klein dorpje in het Noorden en bepaalde woningen gaan hier erg hard, zelfs zonder makelaar.. Nu hebben wij een woning op het oog waarvan wij weten dat die te koop komt, we roepen al jaren dat als deze ooit eens te koop komt.. Nu is alleen het probleem dat vriendlief in september voor zichzelf is begonnen. Op mijn salaris kunnen we al wel een leuk bedrag lenen, maar we willen toch eigenlijk wel iets meer. Wat zijn de mogelijkheden met garant staan van ouders? Iemand ervaring met beginnende zzp'er en hypotheek afsluiten?
Ander probleem is dat wij dan nog onze eigen woning hebben. Staat niet te koop, maar we hebben één van de weinige starterswoningen hier in het dorp en die is waarschijnlijk zo weg. Een reden voor ons dus dat we onze woning niet zo maar in de verkoop willen gooien, straks zitten we ernaast en hebben we niks.. Mochten we een bod uitbrengen onder voorbehoud verkoop eigen woning, staan we waarschijnlijk al achter op eventueel andere gegadigden, een stel waarvan we weten dat die op het moment in een huurwoning zitten. Is het mogelijk om financiering rond te krijgen als je je eigen woning nog niet hebt verkocht?
Veel vragen dus, gaan uiteraard binnenkort naar een hypotheekadviseur. Zijn we in elk geval voorbereid als de woning te koop komt. Want kans is groot dat we er snel bij moeten zijn. Hebben overigens ook de verkopers benaderd, maar die willen de woning alleen via de makelaar verkopen. Kans is dus groot dat ze zelf ook weten dat er meerdere gegadigden zijn...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 02-02-18 21:52
Nou eh er was niet veel mis kon ook niet want veel te weinig ruimte . Knap van een makelaar om dit soort fotos te maken zullen we maar zeggen . Snap nu ook waarom er geen maten bijstonden. Had ik die gehad was ik niet gaan kijken. Geen enkele mogelijkheid bij iets slechter ter been om te kunnen bewegen ook. Knie doet nog zeer van de draaien die ik moest maken. Keuken 150 cm breed daarvan dus deel gebruikt voor de keuken maar dan moeten koelkast en wasmachine er nog staan die nergens anders terecht kunnen. Geeft als rest werk ruimte een 50 cm of zo. Maar die staan ook half voor zowel keuken als buitendeur dan. door de plaatsing van de deuren kun je er ook niets anders van maken.
Boven badkamer zo klein 1 bij 1 of minder zelfs nog waar je dan douche en wasbak kwijt moet. Wat er nu staat is slecht en moet er uit. In stukjes via de trap. Zo gebruiken zou ook niet kunnen want de douchedeur kan alleen open als je op de wasbak gaat zitten en dan heb je geen cm ruimte over. Geen enkele ruimte voor plaatsing van een toilet. Tenzij een kamer opgeofferd wordt waar dan een ander kozijn in moet omdat die anders geen raam open meer heeft. En heel heel veel berken rondom. En geen speling in de prijs. Al boden van 1000 onder vraagprijs afgewezen zou. En gevoel was ook niet joepie trouwens.
Kortom niet geschikt.
Een bod nou ik nooit meteen doen, al helemaal niet zonder keuring of nadenktijd.
@Karuna: Jammer zeg, hoop dat er voor jou toch gauw een mooie woning op je pad komt waar je kunt aarden. @Naath: Mijn ervaring is dat garant staan wel kan maar dat je dan niet in aanmerking komt voor NHG en je rente ook hoger uitvalt, dat is echter alleen vanuit mijn eigen ervaring bij een bank. Daarbij werd het niet geadviseerd door de betreffende bank. Maar een hypotheek adviseur kan je daar uiteraard meer over vertellen dan ik als leek. Volgens mij kun je als ZZP'er wel hypotheek opnemen, daar was pas ook een nieuwe pilot mee, weet zo niet bij welke bank. Zou je even na moeten zoeken, ik dacht rabo uit mijn hoofd. Iemand die ik ken heeft daar ook als startend ZZP'er een huis mee kunnen kopen. Wederom een mooie vraag voor je hypotheekadviseur. @prairy: Wat zijn je bezwaren tegenover het grote huis? Misschien helpt het om de plussen en minnen eens tegen elkaar af te wegen om het voor jezelf meer helder te krijgen? De andere huizen vallen sowieso af? @Shanna: Volgens mij doen makelaars dat wel vaker, zodat ze mensen aantrekken en die naar andere huizen kunnen verwijzen.
Hier nog een keer naar de makelaar gebeld voor het huis, nog steeds verkocht onder voorbehoud en niet voor de vraagprijs, ze waren best scheutig met informatie. Het gaat om een relatief duur huis, niet echt het standaard bedrag en geen NHG mogelijk, voor ons geen probleem maar mogelijk wel voor de huidige kopers. Duurt in ieder geval lang maar ze houden ons op de hoogte. We willen dit huis echter heel graag hebben dus we blijven hopen dat het alsnog lukt. De makelaar weet er in ieder geval van. Ondertussen kijken we wel verder maar er komt letterlijk niks leuks op.