[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:49

Zo laat mogelijk je keuken daadwerkelijke kopen. Anders heb je kans dat je voor een modekeuken gaat die tegen die tijd al weer uit is. Orienteren kan geen kwaad trouwens! Want bij kortingsdagen of uitverkoop kun je wellicht wel je slag slaan. Afhankelijk van wat wat je wil met je keuken. Rechttoe rechtaan, U, G, L, kookeiland. L en recht kun je vaak heel goedkoop op de kop tikken, maar het zijn wel standaard keukens.

Oplevering is bij ons pas in 2016, wij zijn al her en der op een verloren middag wel wezen kijken. Maar meer om een beetje te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wij willen teveel vrees ik :') Niet om te kopen of voor afspraken. Wil 'm zelf nog uittekenen en dan bij een aantal boeren langsgaan met wat is je prijs als we dit willen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:16

Wat een positieve berichten komen hier voorbij! En ik voeg er ook een aan toe: ook wij hebben -ovb financiering- na 35 bekeken woningen en 2 stukgelopen onderhandelingen een huis gekocht! We zijn net terug van de hypotheekadviseur en als alles meezit kunnen we tussen kerst en oud en nieuw nog de sleutel krijgen. :):)

Bij welke winkel/bouwmarkt kom je nou 10% korting krijgen op vertoon van je koopcontract?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:38

Gamma sowieso!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:14

Karwei en praxis ook :)

Gefeliciteerd en een knuffel voor de mensen die het kunnen gebruiken !

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:02

Gamma inderdaad. Aankomende week ook weer 20% keuzekorting bij deze bouwmarkt.

Gefeliciteerd!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:23

-O- ging net naar de kavelwinkel voor het aanvragen van een starterslening waren ze dicht! Dit terwijl ik had gebeld (moest ook al 2x later terug bellen ivm pauze)en had gevraagd of ik donderdagavond kon komen. Er stonden ook overal gewoon bordjes (is in het gemeentehuis ) met waar de kavelwinkel zat en dat deze Tot 20.open zou zijn. Klinkt als iets kleins maar ben toch echt zwaar teleurgesteld want we hebben al niet heel veel tijd voor het aanvragen en morgen kunnen mn vriend en ik niet samen (weet niet of dat nodig is,maar we hebben beide getekend).

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:08

*\o/* voor Plien. Wat tof!

|o ik begrijp je frustratie, moonsparkle..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:32

Mag ik meepraten? Ik heb gister de sleutels gekregen van mijn nieuwe studiootje in hartje centrum van Den haag :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:48

*egomodus*
Tijdens de bezichtigingen van 'ons' huis, is er nog een bod van een andere partij gekomen. We hebben dus een eindbod neer moeten leggen.. Hopelijk vandaag horen we of wij het zijn geworden of die andere partij. Bluh!

Stom zeg Moonsparkle.. wanneer ga je nu?

Gefeliciteerd met je huis Purny! Waar ga je precies wonen? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:54

Dat hebben wij ook een keer meegemaakt. Heel irritant gezien je niet weet wat de andere partij biedt, maar je wil ook weer niet té hoog bieden. Succes en ik hoop dat het doorgaat voor jullie!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:57

Dacht me inderdaad te herinneren dat jullie dat ook hadden, zo zuur! Gelukkig is het voor jullie in elk geval nu goed gekomen, dus dat komt het bij ons vast ook :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:38

Pin je niet teveel op deze vast hoor Belin! Deden wij wel met één van de eerste huizen die we hadden bezichtigd omdat we dachten dat we nooit weer zo'n kans kregen. Dat werd hem uiteindelijk niet maar je weet wat voor huis we nu gekocht hebben. ;)

Dus wees heel blij als het lukt, maar ook nuchter als het niet lukt. Jullie huis komt vanzelf!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:50

Wij zijn achteraf zelfs heel blij dat het toen niet is gelukt. Want wat we nu hebben is nog net weer even slagje groter en we vinden de straat mooier :j.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:54

Dat hebben wij ook! Bij dat andere huis bleek achteraf de straat toch wel meer aso dan wij dachten. We verhuizen nu binnen dezelfde straat dus weten precies waar we terecht komen. :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:11

Pin me er ook niet op vast hoor :) Alleen wordt het lastig beter in deze prijsklasse. Maargoed, we wachten rustig af :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:59

Oeh dat is moeilijk als iemand ook nog een bod heeft neer gelegd, wel de ideale situatie voor de verkoper :=

Wij hebben vorige week vrijdag een kijker gehad die ook enthousiast was. Man die voor het werk 5 dagen per week in Nederland is en nu huurt. Alles sluit aan op zijn wensen, en hij is nu aan het uitvogelen of het fiscaal allemaal kan wat hij wil.. Nog niet uitgesloten maar toch...

Bieder van vorige week bleek niet meer als zijn bod te besteden te hebben, makelaar heeft ze erop gewezen dat ze met dat budget niet bij appartementen in deze prijsklasse moeten gaan kijken :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:28

Plien91 schreef:
Dat hebben wij ook een keer meegemaakt. Heel irritant gezien je niet weet wat de andere partij biedt, maar je wil ook weer niet té hoog bieden. Succes en ik hoop dat het doorgaat voor jullie!

Erm.. Ik weet niet anders dat de makelaar álle partijen op de hoogte moet brengen van wat er geboden is. Dus dan weet je wel wat de andere partij biedt en dan aan jou de keuze om daar overheen te bieden.

Als het een NVM makelaar is kun je dat zo in de regels teruglezen.

Wat zijn bij jullie in de buurt ongeveer de courtagepercentages? Wij hadden vanmorgen iemand over de vloer die 1,75 vraagt. Dat vind ik eigenlijk best fors, maar misschien wel standaard in deze regio. En zo'n moeilijk huis is het nu ook weer niet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:28

Dat mag juist niet:

"Afhankelijk van wat er zich voordoet, bespreekt de verkopend makelaar
met zijn client gekozen onderhandelingsmethodiek. Er zijn
verschillende onderhandelingsmethodieken mogelijk. Daarbij dient
voorop te staan dat duidelijkheid verschaft wordt aan de betrokkenen.
De Centrale Raad van Toezicht heeft tevens als eis gesteld dat
gegadigden niet tegen elkaar uitgespeeld mogen worden. Van tegen
elkaar uitspelen is in elk geval sprake als de makelaar aan een
gegadigde kenbaar maakt wat een andere kandidaat geboden heeft. "

We hebben ook gekeken naar een woning die per inschrijving werd verkocht. Dan moest je via een bodbriefje je bod uitbrengen en wist je dus ook niet wat een (mogelijke) andere partij zou gaan doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:30

Ik ben niet anders geleerd dan juist wel alle boden kenbaar te maken. En dat was toch echt een NVM makelaar. Ik vind het niet kenbaar maken van de boden juist tegen elkaar uitspelen :+ Zal wel nieuw zijn ofzo.

Bieden per inschrijving werkt sowieso anders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:39

Blinnii schreef:
*egomodus*
Tijdens de bezichtigingen van 'ons' huis, is er nog een bod van een andere partij gekomen. We hebben dus een eindbod neer moeten leggen.. Hopelijk vandaag horen we of wij het zijn geworden of die andere partij. Bluh!

Stom zeg Moonsparkle.. wanneer ga je nu?

Gefeliciteerd met je huis Purny! Waar ga je precies wonen? :)

Midden in het centrum vlakbij de boekhorststraat. Als ik mijn straat uitloop sta ik vlakbij Chinatown

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:34

En we hebben dinsdag kijker nummero 10 ! Y;(

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:55

Wij hadden ook een bod en een tegenpartij een bod. We zijn best hoog gaan zitten maar uiteindelijk hoorden we dat het een close call was en ze ons hebben gekozen omdat we professioneler overkwamen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:03

Anouk, niks meer gehoord van de vorige bieder?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:07

Vorige bieder had hetbod wat hij gedaan had als maximum te besteden helaas..
Was dus echt een lucky shot... Mensen hadden helaas voor hun een heel grote wensen lijst en daarvoor een veel te klein budget...

Maar die vrijdag hebben we nog een kijker gehad, man die uit Duitsland komt en bij een groot bedrijf hier in de buurt doordeweeks op kantoor zit. Prijs zou geen probleem zijn appartement is ook naar zijn zin en hij is aan het kijken of het fiscaal aantrekkelijk genoeg is om te kopen. Man in kwestie huurt nu 5 dagen de week.. Dus dat is ook nog even afwachten.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:02

Nou das dan ook duidelijk Anouk, mensen met grotere ogen dan hun portemonnee kan dragen blijkbaar -O- Jammer hoor, hopelijk wordt de werkmeneer iets!

Pfoe ook spannend Blinnii, zo bieden := Hoop dat het gunstig voor jullie uitpakt! Wanneer hoor je meer?

Is vandaag een zelfde huis als dat van ons te koop gekomen, 2 huizen verderop. Hebben wel een grotere aanbouw en ziet er netjes uit, verder vergelijkbaar en niet zo onze smaak. Van dit huis konden we relatief eenvoudig wel maken wat we mooi vinden. Maar dat huis staat voor 24k meer te koop als waar dit voor te koop stond, is toch wel even heel tof om te zien :D Wij denken nl. ook dat het echt scherp te koop is gezet toen, denk denk dat hij er makkelijk meer voor had kunnen krijgen. Hebben geen contact met die mensen, maar ben stiekem wel heel benieuwd hoe de verkoop van dat huis gaat lopen :D Ze staan iig bij dezelfde makelaar, maar denk niet dat het net zo snel gaat als met ons huis.