Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:42

Bij Dirk is het wel Page volgens mij

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:45

hier hebben wij geen dirk alleen appie jumbo en aldi

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 00:32

Hebben hier jarenlang page gehad, gewone en dubbellang, maar toen eens bij iemand anders huismerk papier gehad wat veel dikker was en toen besefte ik pas hoe dun die page eigenlijk is. Nu over op Jumbo de groene pakken drie laags is dat geloof ik, en daar erg tevreden over. Op de camping nu toevallig wel even page maar dan de extra comfort design omdat het zo'n fijne kleine verpakking was met vier rollen, maar ook dit is geen blijvertje wat mij betreft.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:18

4 laags van de Lidl in d XXL weken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:31

Ik heb ook altijd die van de lidl, bevalt me beter dan page en is ook niet duur.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:39

Mag ik een vraagje in de groep gooien? Ik heb heel erg veel moeite met een realistische inschatting maken van wat je eigenlijk zoal uitgeeft per week/maand aan boodschappen (eten en basisdingen zoals shampoo, wasmiddel, ...)
Wat zijn bij jullie een beetje gemiddelde bedragen voor 2 volwassenen? Zowel in extreme spaarstand als in zo-lang-we-een-beetje-normaal-doen-kan-alles-modus?
*gaat nu het topic beginnen doorlezen om tips op te pikken* :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:48

Wij zitten normaal gesproken op 60 euro per week voor 2 volwassenen en een kindje van 1 jaar. Dat is heel prima te doen, dan reken ik luiers niet mee en ze eet gewoon met ons mee.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:03

Wij zijn ook met z'n 3-en en hebben 60 euro per week.
Hier zaten de luiers ook bij in.
Ik hou nu wat over in de week omdat mijn dochter nu eindelijk zindelijk is :)
Normaal doe ik boodschappen voor 30-40 per week (heb wel een groentepakket (-waarde tussen 15 en 20 euro) van 5 euro per week. Dit zit ook bij de 30/40 euro in.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:33

Ik reken 50,00 per week voor twee personen en houd bijna elke week wel geld over wat in een spaarpotje gaat. Toen mijn vriend geen baan had deden we het met de helft minder, 25,00 per week dus. Dat was erg krap en behoorlijk lastig, maar als je dan alleen basisdingen haalt en niet te vaak lekkers gaat dat ook.

Moet er wel bijzeggen dat ik toen nog 3 avonden in de week in werkte waardoor ik op mijn werk at en mijn vriend genoegen nam met een boterham als avondmaaltijd.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:44

Ik reken 50 Euro per week voor 2 personen. Maar, mijn vriend eet 5 avonden in de week niet thuis en ik eet ook dan regelmatig bij mijn ouders of op het werk (eten voor werk kook ik zelf thuis). Op maandag doe ik voor rond de 30 Euro boodschappen en later in de week nog een paar kleine boodschapjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:48

Heb 40 per week, ene week spanning ivm konijnenvoer of ik het red (mevrouw eet duurste voer , dat is het beste voor sukkeltje die altijd iets heeft) . Maar ik red me perfect, vaak 30 is ook geen probleem. Heb 2 katten nu nog 2 konijnen en een hamster

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:49

Minstens honderd euro per week, vier volwassenen, twee honden en een kat :(

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:42

Groentepakket met zo'n waarde voor zo weinig zou ik ook wel willen. Hier zo pngeveer 30 id week voor mijzelf kwijt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:47

Ik vind het lastig... wij zijn met 2 volwassenen, 1 kind, 1 hond, 2 konijnen en 9 katten. We hebben vorige maand voor 340 euro in DLD ingekocht (echt álles), maar de overige 500 op de boodschappenrekening zijn er alsnog uitgevlogen (ijsje hier, blikje drinken daar, uit eten, etc.).
Volgens mij moet je het met 2 personen wel redden met 50 euro, dan zit je redelijk ruim. Je hebt geen dieren?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:04

Poe, €40 in de week voor 2 personen vind ik best knap. Ik doe hard m'n best om niet meer dan €60 uit te geven voor 2 volwassenen en 2 katten. Cosmetica van mijzelf niet bijgesloten, gel enz van m'n vriend wel.
Ben benieuwd hoe zuinig ik boodschappen kan halen zonder veel dingen uit te sluiten. Ik drink geen sap enz., m'n vriend wel en heeft de goedkopere merken geprobeerd maar vind ze echt niet lekker. Tussendoortjes haal ik al van de Euroshopper, brood wel van de verse bakker van AH maar is op dinsdag 3 voor €5. Vaak eten we iets wat uit de vriezer komt of gedeeltelijk.
Ik wil wel gezond eten,dus genoeg groente en fruit. Ik ga volgende week eens proberen hoe weinig ik kan gaan uitgeven.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:06

Avelienvd schreef:
Groentepakket met zo'n waarde voor zo weinig zou ik ook wel willen.

Is van mijn man zijn werk, hij is vrachtwagenchaffeur :) hij bevoorraad restaurants
ze mogen het niet weggeven, dus doen ze het zo.
Meestal zit er 2/3 groente in, 2x fruit (kan ook echt van alles zijn) en 2x vlees.
Meestal gaat vlees per 4 in een bakje dus daar kunnen wij weer 4x van eten.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:25

Quellian schreef:
Je hebt geen dieren?

We hebben een grote hond, mijn man betaalt nog een stuk mee voor een andere grote hond, en we hebben een pony. Maar voor die dingen hebben we een goed idee wat we daar maandelijks aan kwijt zijn, hun voer en spullen komen niet uit de supermarkt, en daar willen/kunnen we sowieso niet op bezuinigen, dus daarom neem ik ze niet mee in mijn berekening :)
We hebben ook een dochtertje van 6 maanden, maar die vreet ons voorlopig nog niet kaal ;)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:28

Ben hier ongeveer wekelijks 25 -30 euro kwijt kan daardoor ook helemaal niks sparen. Proberen nog minder uit te geven dus ...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:54

wij zijn met z'n drietjes en hebben 1 kat. Ik ben rond de 50euro kwijt voor ma t/m za avondeten en drinken. Ik haal elke dag verse bolletjes en in het weekend haal ik meestal nog wat drank en lekkers.

Wij eten vaak op vrijdag patat maar dit kan ook weleens op zondag zijn.
Ik pin elke week 250euro en dat gaat er ook aardig gestaag doorheen :Y)

Ik heb nu een paar keer echt budget boodschappen gedaan en was bij de ah minder kwijt dan bij de lidl :Y)

Dat terwijl ik bij de ah ook m'n senseo koffie haal (latte) en deze is hier 2,58 dus tja.

Afgelopen week boodschappen gedaan bij de lidl voor 49euro.
Hiervoor had ik:

Aubergine, romaine sla, cherry tomaatjes, mini trostomaatjes, komkommer, 3 paprika's, voorgesneden boontjes, worteltjes, spinazie, 3 zakjes aardappelschijfjes(gekruid), rode ui, lente ui, avocado.

Biefstuk, runderfiletlapjes gemarineerd, hamburgers, kippen dijen, gehakt.

4 pakken sap en 6 blikjes cola ( ik had uit de aanbieding van de emte nog pakken sap staan)

roomkaas, mozarella, 4 laags wc papier, bockworsten, paprika poeder en peper, vanille ijs.

Volgens mij was dat het wel. Fruit haal ik bij de boer, mijn eieren en melk ook.
Maar ik ben echt absoluut niet goedkoper uit bij de lidl.

Volgende keer gewoon weer naar de slager ah en emté.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:02

bakkabouter schreef:
Quellian schreef:
Je hebt geen dieren?

We hebben een grote hond, mijn man betaalt nog een stuk mee voor een andere grote hond, en we hebben een pony. Maar voor die dingen hebben we een goed idee wat we daar maandelijks aan kwijt zijn, hun voer en spullen komen niet uit de supermarkt, en daar willen/kunnen we sowieso niet op bezuinigen, dus daarom neem ik ze niet mee in mijn berekening :)
We hebben ook een dochtertje van 6 maanden, maar die vreet ons voorlopig nog niet kaal ;)

Mijn dieren krijgen ook geen spul uit de supermarkt, maar hun voer reken ik wel mee in de 'vaste maandelijkse kosten', onze katten eten zo al 10 a 15kg per maand aan brok weg.
Je dochter zal je nog niet arm eten, maar ook de babyvoeding (of je geeft borstvoeding, kan ook) en luiers moeten betaald worden :P

Maar wat reken je dan als boodschappen? WC papier wel of niet? Shampoo wel of niet? Tandpasta?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:06

Mijn konijnen eten verschillend , ene merk is 1,5 kilo voor tien euro en andere merk 15 kilo voor 20 euro. Alleen doet 1 konijn het veel beter op de 1,5 kilo , hooi is 3,50 per 3 maanden. De katten ik heb barf geprobeerd mijn 10 jarige obesi eet het niet , de ander wel maar toch hebben ze liever brok die krijgen supermarkt brok. Als ik geld had dan had ik liever met veel vlees erin , maar helaas de boom schud ik vaak aan maar valt niks van af

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:13

Quellian schreef:
Mijn dieren krijgen ook geen spul uit de supermarkt, maar hun voer reken ik wel mee in de 'vaste maandelijkse kosten', onze katten eten zo al 10 a 15kg per maand aan brok weg.
Je dochter zal je nog niet arm eten, maar ook de babyvoeding (of je geeft borstvoeding, kan ook) en luiers moeten betaald worden :P

Maar wat reken je dan als boodschappen? WC papier wel of niet? Shampoo wel of niet? Tandpasta?

Dieren reken ik zeker onder vaste maandelijkse kosten, maar gewoon "andere", net zoals ik benzine ook als vaste kost reken, maar niet als boodschappen :)
Babyvoeding heb ik op dit moment eerlijk gezegd geen idee welke kant dat uitgaat. We zijn nog maar net bezig met vaste voeding, binnenkort moeten we van melkpoeder nr 1 naar melkpoeder nr 2, wat ook weer scheelt in prijs (en in hoeveelheid, want minder flessen maar meer groente per dag) dus ik wacht nog even af voor ik daar een "vast" bedrag op plak. En daarna gaat het -net zoals luiers- wél gewoon bij het boodschappen-bedrag :)
Shampoo, tandpasta, wc-papier, wasmiddel, ... reken ik er overigens wel bij. Eigenlijk alles wat voor mezelf en mijn man is, en waar dus eventueel op bespaard kan worden indien nodig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:23

Ik meld me hier ook, zou graag wat besparen op de boodschappen. Als ik lees wat jullie hier uitgeven aan de boodschappen, wow, dat zou ik ook wel willen!
Ik ben iedere week rond de 180 euro kwijt, voor 5 personen. Daar gaat ongeveer 30-35 euro van naar hondenvoer, dus zeg maar 145-150 euro aan boodschappen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:28

Hoe kunnen jullie zo goedkoop boodschappen doen dan als je alles erbij rekent?

Mijn man zijn gel kost iets van 11euro per tube, maar hier doet hij ongeveer 1,5-2maanden mee.
Shampoo koop ik ook niet heel veel, en vaak neem ik het mee in acties zelfde met tandpasta etc.

Heb dus altijd een voorraad staan. Luiers reken ik niet mee in mijn weekboodschappen. Ik koop zo'n grote verpakking en doe ik er ongeveer 3 weken mee. Zijn bezig met zindelijk maken maar mijn dochter denkt er het hare van :(

En hoe doen jullie het in het weekend met boodschappen? Als ik wat op maandag koop is dat vaak op zaterdag of zondag echt niet goed meer. Ik heb overigens een mini vriesvak dus kan sowieso amper iets invriezen.

Voer voor de kat koop ik via internet maar die reken ik sowieso niet mee. Benzine tank ik ook sporadisch en mijn man betaald 1x per 3 maanden zijn diesel.

Is het bij jullie ook zo dat als je je partner meeneemt je een stuk duurder uit bent?
Ik ben rustig 40euro meer kwijt als hij mee gaat :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:32

Als we samen boodschappen doen is het auw... dus ga ik meestal gewoon lekker alleen lol.