[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:30

Ik reken ze erbij.......
En overwaarde is natuurlijk weer ander verhaal......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:34

Rowo, appartement kostte 190.000 toen ik het kocht (5 jaar geleden). Om mijn kosten (eigen geld, keuken, sanitair & meerwerk) eruit te halen, moet ik er minimaal 202.500 voor krijgen :') Eigenlijk nog meer, maar ik heb mijn uitkering van de kapitaalverzekering er al afgetrokken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:52

Van die kapitaalverzekering etc heb ik echt de ballen verstand :o Maar goed, als je op zich nog niet weg hoeft, zou ik idd lekker blijven zitten.

In een eventueel verlies zou ik k.k. wel meenemen, maar of iedereen dat doet? Je moet het tenslotte wel betalen en ongeveer iedereen financiert het toch mee.

Nou vnvd hebben de verkopers van het huisje de koopakte ook getekend. Phuuw, toch wel een opluchting. Als alles doorgaat krijgen we 28 of 29 juni de sleutel :D

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:01

Leuk Rowo !
Ben benieuwd of pinda dipje goed nieuws heeft
Sharmila, een uur en een kwartier foto's maken is nog heel wat minder lang dan ik er aan besteed heb. Ik heb een aantal fotocursussen gedaan en vond dat ik best zelf de foto's kon maken. Is ook wel gelukt maar ik ben daaaaaaaaagen bezig geweest, hahahahaha.
Wij zitten met spanning af te wachten tot ons huis op funda staat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:18

Heleen_B schreef:
Helaas pindakaas, het huis wat wij op het oog hadden is al verkocht (had ik wel verwacht).
Heb nu alweer een andere gezien maar de tuin ligt niet op het zuiden en daarom wil vriendje niet eens kijken :+ De tuin is wel diep en daardoor achterin de tuin wel erg zonnig maar dat vind ie niet genoeg :+

Pff pmarena, dat is een behoorlijke tijd om je huis te koop te hebben!

Ik vind een tuin op het zuiden niet bepaald Haleluja hoor!
Tuin op het westen of zuidwesten is ook prima, dan heb je 's avonds wat aan de zon.
PLUS als je 's avonds achterin zon hebt, is het in huis niet bloedje heet 'snachts.
Nee, voor mij geen tuin op het zuiden :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:20

Nicolle, ik wil ook geen tuin pal op het zuiden. Ik heb nu mijn terras pal op het zuiden en ik vind het verschrikkelijk warm en lastig qua plantkeuze. Vorig weekend kon ik niet eens buiten blijven zitten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:23

Helemaal mee eens!!!

Foto's hebben wij ook zelf gemaakt. Koste ook wel een dag, maar hebbener super veel gemaakt met verschillende opstellingen enzo. Echt leuk om te doen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:24

Nee precies, al je plantjes staan weg te smelten...
En dat niet alleen, in onze tuin op het zuiden vroeger, hadden wij de godganse dag zon maar niet 's avonds hoor :n
Dan zaten de mensen met tuin op 't noorden te bbq'en :D

Daan_Ordeal schreef:
Overigens ben ik ook wel benieuwd of mensen k.k. meerekenen in het wel of niet verlies maken.

Voor de verkoop had mijn vriend er niet op gerekend... Als hij de hypotheek eruit kon halen was hij al blij.
Het is gelukkig ietsie meer geworden.

Ik vind het ook af en toe raar... Alsof het een recht is (zo hoor ik het soms om me heen) om met de overwaarde een groter huis te mogen kopen...
Daar is dus die hele woningmarktbubbel op gebaseerd en de prijs van de nieuwbouwhuizen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:49

Wij krijgen de tuin ook op ZW / W. Zou um ook wel op zuid willen.... zon kun je niet maken, schaduw wel. En ach de planten... dat is dan jammer. En hoe vaak komt het in Nederland nou voor dat het zo heet is dat je niet in de tuin kan zitten? Ongeveer nooit :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:01

Rowo, ik wil je op mijn terras uitnodigen. Ik ben in maart en april al een dag naar binnen verhuisd... Nadeel is dat het terras vol in de zon en in de luwte ligt.... Zaterdag krijg ik een parasol :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:03

Ja okee, maar een terrasje/balkon of een tuin vind ik nogal een verschil. Maar goed, zo is een ieder verschillend. Als het te heet wordt, ga ik wel in de schaduw zitten :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:03

nadeel??????, das toch heerlijk, misschien af en toe de schaduw opzoeken, maar vaker dat jij wel buiten kan zitten en het elders nog veel te fris is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:05

fokfanaat schreef:
nadeel??????, das toch heerlijk, misschien af en toe de schaduw opzoeken, maar vaker dat jij wel buiten kan zitten en het elders nog veel te fris is.

Juist :j :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:12

wij hebben hier zo'n oerleleijke glaspui naast het terras, maar das wel echt heel fijn, haalt mooi de wind weg en je zit daar ook vol in de zon, dan kun je dr best fijn zitten ook al is het nog geen hoogzomer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:42

Ik vind west of zuidwest juist ideaal... Toen we vroeger een tuin op het zuiden hadden, had je inderdaad de hele dag zon, bloedheet, maar 's avonds niet echt meer omdat de zon achter de bebouwing wegviel.
Dat heb je nou eenmaal op veel plekken in NL: hinderlijke gebouwen die in de weg staan, kleine tuintjes, enz -O- , we hebben nu een tuin op het westen, van de week gemeten, tot 19u zon maar er staat helaas wel bebouwing achter ons huis. We kunnen altijd nog naar het balkon boven verhuizen met de bbq.

Bij mijn vriend, tuin op oosten, zaten we hoogzomer om 18u tegen het schuurtje geplakt om nog een straaltje te vangen.
In huis was het wel altijd lekker koel.
Mijn vorige balkon was een hoekbalkon van zuid naar west en geen bebouwing voor mijn neus dus ik had de hele dag volle zon tot na 21u 'savonds, wat dat betreft ben ik wel een beetje verwend. Hoewel het onder het dak op de slaapkamer écht niet te harden was in de zomer.... Zeker omdat ik aan een drukke weg woonde en als je dan de ramen open liet dan dreef je weg in de zon én werd je wakker van het verkeer.
Het liefst woon ik op een grote boerderij, lekker rustig en de hele dag zon in de wei, maarja. Kan niet alles hebben :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:50

Wij willen wel graag het terras op het zuiden, wij kunnen de hele dag in 40 graden liggen, hoe warmer, hoe beter. :D

Nou, wij wachtten op antwoorden van de eigenaar van het huis over het meerjarenplan van de V.v.E. (had de makelaar zelf niet en kon dit blijkbaar ook niet opvragen, dat ging via de eigenaar), krijg ik vanochtend een mailtje dat het huis verkocht is onder voorbehoud. -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:47

Ik wil liefst west of zuid/west. Overdag ben ik toch zelden thuis. heb liever avondzon.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:07

Als eerst mande gefeliciteerd! Al snel
De sleutel zag ik! Spannend :)

Jammer Heleen! Komen vast snel weer leuke meer huisjes voorbij!

En doe mij maar een tuin met veel zon overdag! Heerlijk! Hou van veel licht en zon! Kan hele dag in de zon zitten ookal is het 30 graden heerlijk :+ en idd schaduw is makkelijker te maken dan schaduw

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:10

Ik heb de mijne op het zuidwesten, maar mijn vader is er van overtuigd dat de tuin in het westen ligt, omda-ie in rechte lijn naar het strand loopt. Ik weet het niet :+, weet wel dat ik 's middags nu al een lekker zonnetje heb en van de zomer 's avonds ook. Ben alleen benieuwd hoeveel mijn nieuwe, hogere schuur gaat tegenhouden.

Mijn ouders hebben een driveinn woning en hun balkon zit aan dezelfde kant als mijn voordeur, dat is tot een uurtje of 3 volle zon. Echt wegbranden is het daar overdags. Dat zou ik niet willen, maar dat heb ik gelukkig ook niet :).

Jeetje Saskiaatje, dat is balen zeg! En nu? Zoektocht verder naar andere appartementen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:13

Saskia, Zoek je een appartement in R'dam, welk deel?
Balen dat het huis verkocht is!! De nieuwe eigenaren hebben dus waarschijnlijk niet naar de VvE dingen gevraagd dan?
Yv, Die opmerking van je vader :')

Ik kan zaterdag mijn parasol met voet ophalen... Hoop dat de warmte dan dragelijker wordt op het terras!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:20

Hahaha ja he :'). Maar hij heeft enigszins ook wel gelijk, want het strand ligt inderdaad 3 straten recht tegenover mijn tuin... Maargoed, in het boekje van de makelaar staat ZW, dus dat zal het vast wel zijn :D.

Lekker! Is dat zo'n grote losstaande? Die wil ik ook nog, maar die zijn zooooo duur :oo .
Enne... Waar heb jij die warmte? Hier hadden we gister gigantische storm en nu ziet het er ook maar grauwig uit... Er kan vast wel een beetje deze kant opgestraald worden ;)?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:24

Twee en drie weken terug was dat :+ Er zal dit jaar vast nog iets van een zomer in NL zijn....
Zo een wil ik er wel, maar mijn terras is daar te klein voor. Ik heb nu een simpele besteld van 2m doorsnede met een knik en een ecru doek: http://images.blokker.nl/products/440_4 ... 360134.jpg

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:30

Wij hebben een parasol van mijn ouders gekregen... Helaas aangevreten door rot muizen :( maar goed dit jaar moeten we nog maar even doen met een aangevreten ding.. Volgend jaar maar een nieuwe aanschaffen!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:46

Ons balkon staat op het oosten, dus s' ochtends zon en de rest van de dag schaduw. Wel lekker in de zomer, maar daar houd het ook wel bij op. Ik heb bij het zoeken naar huizen ook bewust gekeken naar een tuin op het westen of zuid west. We hebben een huis bezichtigd met een tuin op het zuiden, maar toen we daar aankwamen om half 5 lag de hele tuin al in de schaduw. Het huis wat we nu hebben 'gekocht' (heb nog geen sleutels in de hand, dus gekocht zonder aanhalingstekens durgf ik nog niet te zeggen :P ) heeft de tuin op het noord westen, maar ligt het meest richting het westen gedraaid. Vergelijkbaar als wat ik bij mijn ouders gewend was, zelfs nog iets westerlijker.
Pff wat een geregel en gedoe rondom die hypotheek. Verzekering hier, verzekering daar. Zit ook niet mee dat ik op mijn werk telefonisch niet bereikbaar ben, maar zelf wel kan telefoneren (we hebben een algemeen afdelingsnummer). Vriendlief is wel bereikbaar, maar die laat mij alles regelen (hij is te makkelijk met dingen waar ik me sterk voor probeer te maken, en dat gaat natuurlijk niet goed. Maar goed ook dat ik het het liefst zelf doe). Ben blij dat ik toch wat dingen uit handen kan geven aan mijn verzekerings tussenpersoon. Nu nog even vragen aan de makelaar of dat ene in de ontbindende voorwaarden wat we hadden laten aanpassen weer aangepast kan worden (zie die aannemer al met een dikke zucht het hele verhaal lezen wat ik net heb gemaild, maar het had ook in overleg met mij moeten gebeuren).
Hopelijk loopt na vandaag alles wat gesmeerder, maar ga me toch afvragen wat ik dan weer tegen ga komen. :P Kan niet wachten tot alles geregeld is en we in het huis zitten. :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:11

Wij hebben ook zuid west... mijn ouders juist andersom, hebben dus idd in hoogzomer tot 18.00 uur zon... net zoals nicolletje omschrijft en dat wilde ik echt niet!!!

Nu heb ik denk tot 7 uur a half 8 zon.. heeeeeeerlijk! Ja het is wel warmer in huis, maarja hoeft de kachel niet meer aan :D En wij werken beide overdag dus geef mij da avond zonnetje maar... draait zo in de ochtend de tuin in!