Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:20

Ik denk dat het in beide gevallen goed kan, maar dat jullie stijlen niet matchen. Ik zou op zoek gaan naar een compromis dat jullie beide mooi vinden. De bovenste ga jij niet mooi vinden, de onderste je vriend waarschijnlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:40

karin1985 schreef:
Probleem is dat die snoer net zo lang is als de rest. Dus als ik die boven de spiegel zou hangen dan moeten er wel meer dan 1 slagen in en dan ben je terug bij af..

En als je het gewoon meer in een boog laat hangen ri de muur? In plaats van zo recht erheen en dan omslaan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:42

Ik zou echt niet weten wat er tussenin zit. Even puur kijkend naar de vorm van de kast. Tussen een strakke rechthoek en een rechthoek met uitstekende plankjes.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:43

_Lorette_ schreef:
Ik zou echt niet weten wat er tussenin zit. Even puur kijkend naar de vorm van de kast. Tussen een strakke rechthoek en een rechthoek met uitstekende plankjes.

Dressoir?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:14

Ik zou ook altijd twee kasten met strakke randen zonder uitstekende randen tegen elkaar plaatsen Lorette. Anders ziet het er echt niet uit imo. Dan krijg je echt twee 'losse' kasten, terwijl als ze strak tegen elkaar kunnen het een geheel wordt. Kasten met randjes kunnen volgens mijn hoofd alleen uit elkaar, niet tegen elkaar _O-
Wil je echt per se twee losse of is bijvoorbeeld 1 bredere ook een optie? Er is best veel mogelijk wat betreft maten, ik zou even opmeten hoeveel je hebt en dan kijken wat je wilt, mooi vind en wat past.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:40

Ik bedoel de stijl kast niet de plank erbovenop. :') je hebt ook wel landelijke stijl kasten die niet uitsteken volgens mij. Zou idd niet met twee uitstekende delen werken: of echt uit elkaar of tegen elkaar.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:44

Waarom niet 1 grotere kast?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:03

Met 2 smalle kasten strak tegen elkaar zie je altijd aan de poten dat het er 2 zijn en dát zou ik dus storend vinden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:18

Mijn nieuwe keuken... :D

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben als een kind zo blij...

tzt nog een andere vloer.. Maar nu eerst hier maar mee leven.
Het is nog wel wat kaal, maar even bedenken wat ik ermee ga doen. Waarschijnlijk een plank erbij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:20

Dat is een flinke verbetering :D. Hoe is die afzuigkap? Het lijkt een tv :=.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:21

Niiice! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:26

_San87_ schreef:

Werkt heel goed. Gaat onderlangs en door de spleet bovenin.
Was aan het koken (jaja ik kan twee pitten gebruiken, dankzij handige monteur) en zette 'm aan en je zag de walm meteen erin gaan *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:26

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Werkt heel goed. Gaat onderlangs en door de spleet bovenin.
Was aan het koken (jaja ik kan twee pitten gebruiken, dankzij handige monteur) en zette 'm aan en je zag de walm meteen erin gaan *\o/*

Aaah okay, dus hij zuigt van twee kanten aan. Mooi systeem.

Ik weet wel dat als ik ooit een nieuwe keuken krijg, ik de afzuiging in de kookplaat wil, dat is zó perfect.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:28

Monteur zei ook al dat dat het beste systeem was :j

Je kan de kap ook open trekken trouwens, mocht je je aardappels laten aankoken en de stank snel weg willen hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:29

Janine1990 schreef:
Monteur zei ook al dat dat het beste systeem was :j

Je kan de kap ook open trekken trouwens, mocht je je aardappels laten aankoken en de stank snel weg willen hebben.

Welke? Die wat jij hebt of die afzuiging in de kookplaat?

Kap open trekken is ook handig. Vooral als je net vis hebt gebakken _O-.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:40

Afzuiging in de plaat :j

Tenzij je meteen naar buiten kan (ik kon alleen 8 meter omhoog), dan is dat het beste. Maar recirculerend kan je het beste in de plaat hebben.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:44

Mooi Janine, wat een verbetering!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:59

Dat is heel mooi geworden, Janine!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:22

Fijne keuken geworden! Snap dat je er blij mee bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:24

Mooi geworden Janine!
Beton met hout is trouwens mooi!
Misschien mooie houten plank enz.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:36

Dat is wel even wat anders. Handige indeling ook :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 06:13

Ik moest aan dit topic denken toen ik deze column uit de Volkskrant las:

Beitske de Jong staat tot Funda zoals Ab Osterhaus staat tot het coronavirus

Omdat ik vermoed dat dit nog lang gaat duren, ga ik op deze plek soms over andere dingen schrijven. Ik heb de behoefte dit te benoemen, zodat u mij niet een brief stuurt met: ‘Je schrijft over Funda-make-overs??? De wereld wordt bedreigd door een groen virus met enge uitsteekseltjes!!!’

Ja, dat weet ik. Ik heb het niet gemist.

En dan nu over Funda-make-overs. Ik werd op het Instagramaccount fundamakeovers gewezen door een Instagramvriendin. Het account wordt bijgehouden door iemand die Beitske de Jong heet en die ik nu als Funda-wetenschapper beschouw.

Ik dacht dat ik veel wist van Funda, maar Beitske de Jong staat tot Funda zoals Ab Osterhaus staat tot het coronavirus, terwijl ik tot Funda sta zoals Jort Kelder tot het coronavirus. Als een non-deskundige met praatjes.

Beitske de Jong zoekt en vindt huizen die op Funda worden aangeboden, verkocht en na een jaar opnieuw aangeboden. Ze zijn dan verbouwd en tonnen duurder.

Dat van die tonnen boeit me niet, want wat is een ton in de huidige wereld? Vandaag een ton, morgen een kruiwagen vol onbruikbare biljetjes. Maar de make-overs boeien me wel, want die laten zien wat Nederlanders mooi vinden. En dat is heel lelijk.

De Nederlander van nu houdt heel erg van zwarte kozijnen. Om de ramen, om de balkondeuren, en soms zet de Nederlander ook zomaar een zwart kozijn midden in zijn huis, op de plek waar vroeger een deur zat. Zwart is ook de kleur voor de afzuigkap – dan zie je hem lekker goed – de kraan, het aanrechtblad en soms het gehele kookeiland.

Verder is de Nederlander geobsedeerd door stenen en steentjes. Koopt hij een oud huis met een sympathiek verwilderde achtertuin, dan trekt hij meteen alle planten eruit en gooit er een mud kattengrit in. Of tegels. Dit heet in de volksmond ‘strak’.

De slakom zet ook nog steeds door: dat is dat object dat mensen bij wijze van wasbak in hun badkamer installeren. Een grote witte of zwarte slakom op een badkamermeubel. Een andere wonderlijke tendens die blijft, is de houten ladder die op niets af tegen een muur aanstaat.

Dan is er het visgraatparket. Dit is een interessante, want het visgraatparket was ooit een teken van oud geld: het lag op de grond bij adellijke huiskamergeleerden, versleten op de juiste plekken.

En nu ligt het bij heel Nederland op de vloer. Helemaal niet versleten, ook niet op de verkeerde plekken. Het parket is in het gemiddelde verbouwde huis meteen het enige kleuraccent, want de muren zijn knalwit en leeg, de keukens zwarte crematoria, en de hoekbank is grijs. Wie hieraan wil ontsnappen, kan naar buiten kijken, en daar ziet hij een tuin vol grijze tegels of grit.

In deze setting zullen we de komende jaren veel tijd doorbrengen.

Bron: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b495bcc0/

En ik glimlachte. Met de nodige zelfspot :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 06:43

Er zit wel een behoorlijke kern van waarheid in....
Evenzo met meubelzaken....allemaal exact hetzelfde aanbod. Zwart staal, cognac leer en alle blauwgroen tinten en een beetje oudroze. Dat was het wel.
En heus, ik heb het ook gehad, toen men nog dacht origineel te kunnen zijn maar inmiddels heeft half Nederland het. Afgezien van het feit dat ik het heus niet lelijk vind, vind ik het zo jammer dat je meteen zo’n eenheidsworst bent met z’n allen. Hier dus nu totaal over een andere boeg.... wit wit wit, hout tegen de muren etc... (ok, wel zwartgeverfde kozijnen hahaha)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 06:54

@Boras zo is het echt. En soms is het heel mooi gedaan maar er zijn ook vreselijke variaties.

Gelukkig is het Pasen dit weekend. Zaterdag behang boeken halen bij de woning inrichter en heerlijk het hele weekend kijken hoe kleurrijk mijn mini appartement wordt. Ik voor door de week een klein appartement gehuurd wat dichter bij mijn werk is en heb besloten dat het helemaal behangen gaat worden.
Dit is alvast een die favoriet is. De gele vind ik erg mooi maar met de hele lichte optie kan ik ook wel wat.

Afbeelding

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:07

Gaaf Jenny <3

Janine, je kan evt wat keukenaccessoires bij IKEA halen, om je messen op te hangen en pannen op te bergen:

Afbeelding

Vonden wij heel handig werken & je muur leent zich er goed voor.