Kamerplanten asiel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:52

Niemand hier die toevallig een (betaalbare!!) gewortelde stek van een Monstera variegata wegdoet?

En indien nodig, héél voorzichtjes en netjes vesturen, aangezien ik van België ben :)

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:54

xPareltje schreef:
Klopt, maar gelukkig stonden al mijn overige planten zeer ver van dat plantje af en heb ik die gelijk in een zak gedaan met een klip eromheen.

Ik wacht af op mijn nieuw plantje en anders kan ik hem nog altijd op een lichte plek zetten. ;)


Ik had de mijne online besteld en die was héél slecht aangekomen. Heb dan mn geld teruggekregen, maar de plant namen ze niet terug. Gelukkig zijn dat blijkbaar sterkte plantjes, want ondertss doet ie t heel goed :D

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:05

Amigo_tje schreef:
xPareltje schreef:
Klopt, maar gelukkig stonden al mijn overige planten zeer ver van dat plantje af en heb ik die gelijk in een zak gedaan met een klip eromheen.

Ik wacht af op mijn nieuw plantje en anders kan ik hem nog altijd op een lichte plek zetten. ;)


Ik had de mijne online besteld en die was héél slecht aangekomen. Heb dan mn geld teruggekregen, maar de plant namen ze niet terug. Gelukkig zijn dat blijkbaar sterkte plantjes, want ondertss doet ie t heel goed :D


Aahw zonde dat die zo slecht is aangekomen maar wat fijn om te horen dat hij het nu heel goed doet. :D Goed om te horen dat het een sterk plantje is dat stelt mij alweer gerust haha. Ik baalde gisteren zo erg maar de winkel nam het plantje terug en kreeg meteen mijn geld terug. Nu dus even wachten op het telefoontje zodat ik een nieuwe kan ophalen. :o

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 00:58

Ik was lange tijd weer uit mn planten vibe door slecht voor mijzelf en mn huis zorgen. Een stuk opgeknapt en ook weer planten besteld en bij gelezen. Strelitzia nicolai nadat mn huidige gestorven is na 3 maanden wolluis behandelen. En een kneusjesbox. Geniet enorm van het leven en het groen in mn huis.

Calathea van 2 weken geleden pompt er ook ineens 4 nieuwe bladeren uit <3

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:39

Hier bij de Intratuin stonden er gewoon 3 Monstera Variegata planten, en ook nog een philondendron something (geen pink princess anders had ik die meteen meegenomen) en een andere bijzondere. Vond de prijzen nog wel meevallen, was 149 euro voor die Monstera's, en dat waren geen stekjes maar echt wel zeker 3-4 stengels per plant.

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:06

<3
Afbeelding

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:39

Zijn hier trouwens nog mensen die stekken weg doen? Gratis of voor een klein prijsje?

Hou van de:

Epiprendum
Vaderplant/ Tradescantia
Siernetel

Alles mag aangeboden worden maar weet dat deze vaak snel groeien en makkelijk te stekken zijn. Om nou een Pink Princess te vragen voor een klein prijsje :')

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:53

Ik heb hier een goed groeiende tradescantia die ik best voor je wil stekken, al een paar keer succes mee gehad. Voor verzendkosten mag je hem hebben. Moet hem dan nog wel even stekken dus gaat wel even overheen?

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:55

Ben je ook lid van een Facebook pagina voor stekken ruilen? Daar heb ik de meeste van mijn planten vandaan

Ik zal vandaag is kijken of ik nog iets voor je heb

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:26

Amber_anne schreef:
Ben je ook lid van een Facebook pagina voor stekken ruilen? Daar heb ik de meeste van mijn planten vandaan

Ik zal vandaag is kijken of ik nog iets voor je heb



Er zijn ook gister heel wat verzoeken weer de deur uit gegaan, ben ook daar lekker aan het rondspeuren :) Heel lief dat je dat wilt doen, dankjewel!

Binnenkort ook project kamerplanten zaaien. Heb een warmtemat, kokosvezel (beide over niet specifiek gekocht) en vershoudfolie.

Wil graag gaan voor een musa, palm en strelitzia <- all time fave. Ben heel benieuwd maar er zullen een aantal maanden tot anderhalf jaar overheen gaan voor het een flinke plant is

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:28

Ik ben heel benieuwd hoe het zaaien gaat, hou je ons op de hoogte?

Ik kan alleen maar stekken, zaaien komt helaas niks van terecht

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:51

Amber_anne schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het zaaien gaat, hou je ons op de hoogte?

Ik kan alleen maar stekken, zaaien komt helaas niks van terecht


Jaa natuurlijk, vrienden en familie worden al weer gek van plantenpraat.

Als hier mensen zijn met ervaring, ook heel welkom

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:30

Stekjes gekocht. 2 maal neon en een calathea. De neons gaan voor nu bij mijn vetplant verzameling in. En de calathea bij zijn grote broer. De grote broer doet het nu een stuk beter. Ik denk dat ze zelfs haast wel in de slaapkamer kunnen met raam op het noorden en nooit direct zonlicht. Alleen daar is het wel koud.
Afbeelding

Ik ben ook voor het eerst in mijn leven aan het stekken. Ik heb twee planten met geen pot meer zichtbaar. Dus daar nu blaadjes van in een thee glas met water gestopt. :')
Afbeelding

De pannenkoek ernaast heeft ook 2 jongen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:35

Jorex schreef:
Stekjes gekocht. 2 maal neon en een calathea. De neons gaan voor nu bij mijn vetplant verzameling in. En de calathea bij zijn grote broer. De grote broer doet het nu een stuk beter. Ik denk dat ze zelfs haast wel in de slaapkamer kunnen met raam op het noorden en nooit direct zonlicht. Alleen daar is het wel koud.
[ [url=m/m6sMhN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook voor het eerst in mijn leven aan het stekken. Ik heb twee planten met geen pot meer zichtbaar. Dus daar nu blaadjes van in een thee glas met water gestopt. :')
[ [url=m/VP4NgT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De pannenkoek ernaast heeft ook 2 jongen.



Hoe zien de jongen van een pannenkoek er uit? Die kan je dus ook stekken?

Ik heb er ook 1 en vind dat zo’n leuke plant! Maar hier nog geen uitlopers helaas

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:40

Afbeelding

Nou zo, als een klein babyplantje.

Ik haal ze zelf niet los omdat ik van een volle plant houd.

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:09

Net naar de ikea geweest, prachtige calathea daar voor 10 euro. Wel iets beschadigd op sommige plekken maar minstens 50 cm hoog

Afbeelding

Ook kwam mijn eerste pakketje binnen, ook deze is niet de 30 cm die ik dacht maar ook veel groter

Afbeelding

Morgen zal project kamerplanten kweken beginnen en komen mn kneusjes binnen.

Alle bokkers ook enorm bedankt voor het aanbieden van stekjes <3 Zit er weer compleet in

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:26

Mooi die calanthea, is die ook gezond? Ik las gister op Facebook dat veel planten van de IKEA ziektes hebben

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:32

Ik heb zeer goed gecontroleerd op beestjes en ga hem zo douchen en voor de zekerheid insprayen met groene zeep spiritus mix. Heb inderdaad wel een andere soort calathea laten staan en deze stond ergens los met een vriendje :')

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:46

Gypsy schreef:
Deze plant heeft geen kinderwens en dat moet je respecteren. :j

Kijk nou wat ik gekregen heb! :+:
Een hazenpootje. Ik vind het meer spinnenpoten haha!
[ [url=m/foXGzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze ook gekregen van dezelfde vriendin, ze heeft hem zelf gestekt maar weet helaas niet hoe hij heet.
[ [url=m/GyXOmK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van mij heeft ze dan weer sansevieria en aloë vera gekregen, die groeiden allebei uit hun pot. We hebben met 2 man aan de sansevieria moeten trekken om hem eruit te krijgen. _O- En wat er uit kwam was genoeg om 5! nieuwe potten te vullen. Afijn dan heb ik altijd een last-minute housewarming gift in huis. :Y) Of ik raak ze niet kwijt en dan heb ik er over 2 jaar 20, dat kan ook...
Je ziet het ik ben helemaal aangestoken met het plantenvirus door dit topic. :D

De onderste is een Syngonium Angustatum Auritum. :)

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:48

Jis_ schreef:
Mooi die zilver Dragon!

<3
[ [url=m/grugUZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tpRDwD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan het zijn dat ik die stek wel degelijk herken icm het bekertje en de manier van oppotten? O:)

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:04

Oh is dat een Calathea Warscewiczii? <3 die had ik ook, maar hij heeft op vakantie de zorg van de buurvrouw niet overleefd en toen kwamen er beestjes in. ;( hij was zo mooi

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:03

Jorex schreef:
Stekjes gekocht. 2 maal neon en een calathea. De neons gaan voor nu bij mijn vetplant verzameling in. En de calathea bij zijn grote broer. De grote broer doet het nu een stuk beter. Ik denk dat ze zelfs haast wel in de slaapkamer kunnen met raam op het noorden en nooit direct zonlicht. Alleen daar is het wel koud.
[ [url=m/m6sMhN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook voor het eerst in mijn leven aan het stekken. Ik heb twee planten met geen pot meer zichtbaar. Dus daar nu blaadjes van in een thee glas met water gestopt. :')
[ [url=m/VP4NgT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De pannenkoek ernaast heeft ook 2 jongen.


Die neon is zoo mooi <3 Stekken lijkt mij ook 1 van de leukste dingen. Weer een hele nieuwe plant groeien en kan er ook nog anderen mee blijmaken


Hanafubuki schreef:
Oh is dat een Calathea Warscewiczii? <3 die had ik ook, maar hij heeft op vakantie de zorg van de buurvrouw niet overleefd en toen kwamen er beestjes in. ;( hij was zo mooi


Dat is m inderdaad! Spel je dat uit je hoofd zo :') Wat een namen soms.


Afbeelding

De zaadjes zijn bij stap 1 en liggen sinds gister in water. Dit moet bij de musa 48 uur en de andere 2 24-48 uur. Denk dat ik ze allemaal zo lang laat liggen.

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:56

De zaden kun je makkelijk 48 uur laten weken allemaal. Palm mag zelfs nog veel langer. Het kan wel twee maanden voor die ontkiemen, de strelitzia is wat sneller.
Welke Palmzaden heb je? Wij hebben een heel aantal trachycarpussen ondertussen ontkiemd, zo leuk! Zaai ze al in een beetje hoge kweekpotten, ze maken namelijk penwortels aan. Liefst zo’n 10cm diep, hoeft niet heel breed te zijn daarentegen. Strelitzia’s gaan vrij makkelijk!

Dit is een van onze tig palmen <3
Afbeelding

VenoSnorlax

Berichten: 4529
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:28

ontherun schreef:
De zaden kun je makkelijk 48 uur laten weken allemaal. Palm mag zelfs nog veel langer. Het kan wel twee maanden voor die ontkiemen, de strelitzia is wat sneller.
Welke Palmzaden heb je? Wij hebben een heel aantal trachycarpussen ondertussen ontkiemd, zo leuk! Zaai ze al in een beetje hoge kweekpotten, ze maken namelijk penwortels aan. Liefst zo’n 10cm diep, hoeft niet heel breed te zijn daarentegen. Strelitzia’s gaan vrij makkelijk!

Dit is een van onze tig palmen <3
[ [url=m/RUcEb9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een baby!! Ik heb de mexicaanse dwergpalm (nog niet helemaal thuis in de latijnse termen :') ) Gelukkig stond er inderdaad al bij dat het even kon duren. De zaadjes zelf ook al in een diepe bak? Dan moet ik ff speuren want zo groot is mn heat pad niet. Wilde er iig wel folie overheen doen als een soort kas tot er ontkiemingen zijn

ontherun
Berichten: 4973
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:08

Ah die kan ook wel in een iets kleiner potje! De onze zijn de winterharde buitenpalmen :D het is zo leuk om ze te zien groeien. Heatpad heb ik niet, wel folie inderdaad erom.