Joyce eddy je krijgt de link ook even.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik heb bij mijn eerste werk met asbest te maken gehad. Heb ook gedegen cursussen gehad ervoor lver het hoe wat waarom. Gelukkig wel weet dus ook waar het kan zitten welke leeftijden en wat de kosten zijn voor verwijdering. Dat scheelt wel.![]()
Joyce eddy je krijgt de link ook even.
SpeechLess schreef:De verkoopmakelaar stelde nu voor om het voorlopig koopcontract pas na de bouwkundige keuring te tekenenDat is voor ons toch super nadelig..
Dan heb je echt totaal geen zekerheid nog tot die tijd en kan 'ie net zo goed een ander bod aannemen alsnog. En dan waren die voorwaarde van het bouwkundige rapport ook een beetje voor niks. Heeft iemand dit ook eens meegemaakt?
SpeechLess schreef:De makelaar maakt er een heel issue van dat wij het liever wel eerst tekenen
Edit: makelaar heeft toch toegezegd om eerst te tekenen. Met de voorwaarde dat we dan wel snel die keuring laten uitvoeren. Dit wilden we toch al wel, dus dat is wel prima.
Wendy schreef:SpeechLess schreef:De makelaar maakt er een heel issue van dat wij het liever wel eerst tekenen
Edit: makelaar heeft toch toegezegd om eerst te tekenen. Met de voorwaarde dat we dan wel snel die keuring laten uitvoeren. Dit wilden we toch al wel, dus dat is wel prima.
Ah, dat was dus voor hem een poging om het risico voor de verkopers te minimaliseren....
@karuna: mag ik ook eens een linkje?
Wat betreft asbest klopt het lijstje van Pairy heel aardig.
Wat ik er nog aan toe wilde voegen: mocht er asbest in zitten... onze verzekeringssadviseur vertelde dat het steeds lastiger wordt om gebouwen met asbest daken (de asbest die ook verplicht verwijderd moet worden zeg maar) te verzekeren. Wel even iets om rekening mee te houden, voor het geval dat...
SpeechLess schreef:We hebben toch besloten om akkoord te gaan met die 1000 meer. Lang getwijfeld wel haha, maar toch gaan we er maar voor. Dus de mail van akkoord is net verstuurd![]()
Die 1000 verschil gaat inderdaad vrijwel geen verschil maken. De reden dat we toch erg twijfelde was dat die 1000 minder eigenlijk al tijden ons streefbedrag was en we ergens het idee hadden dat het gewoon een makelaarstrucje was om er nog 1000 bij te krijgen. Echter hebben we na lang twijfelen en overleggen toch besloten dat we het risico van een afwijzing niet willen lopen. Ondanks dat we denken dat er echt nog wel een ander huis op ons pad zou komen, weet je nooit hoe lang dat gaat duren, en dit huis is gewoon een prima huis voor ons.
Charaz schreef:Ik denk dat als je het van die 1000,- af zou laten hangen en het gaat niet door dat je eeuwig spijt hebt. Wij hadden ook een bedrag in ons hoofd (1,5 jaar geleden gekocht toen was de gekte er nog niet op de huizenmarkt) en er zelfs 5000,- meer afgekregen dan het bedrag wat we in ons hoofd hadden, maar waren we op meer dan ons bedrag uitgekomen hadden we het huis ook niet laten schieten.
Cayenne schreef:Volgens onze financieel adviseur is een verkoper die het van 1000 euro laat afhangen geen serieuze verkoper.