Citaat:
Maar nu komt het probleem. Ik heb nog geen vervangende woonruimte. Wel al rondgekeken op verschillende sites, maar de prijzen zijn erg hoog en je krijgt er niet veel voor. Hebben jullie tips?
Hier exact dezelfde situatie. Huis binnen een week verkocht, moeten er eind van het jaar uit en hebben net de handtekening gezet voor nieuwbouw. Een behoorlijke tijd te overbruggen dus.
Wij hebben een kat dus liepen ook tegen het feit aan dat niet iedereen daar gecharmeerd van is.
Volgens mij heb je 2 opties.
1. Je gaat voor goedkoop en neemt op de koop toe dat je ongeveer een jaar erg klein woont en het behelpen is.
2. Je kiest voor particuliere huur en betaald daar ook de prijzen voor.
Wij hebben voor optie 2 gekozen. Bij optie 1 komt nl. ook nog de kosten voor opslag van je meubels omdat niet alles in die kleine ruimte past. En we willen ook graag nog bij elkaar zijn tegen de tijd dat het nieuwe huis opgeleverd wordt. Zo behelpen en op elkaars lip zitten zagen we echt niet zitten.
Maar dat werd ons eigenlijk pas duidelijk toen wij daadwerkelijk zijn gaan bezichtigen. Dus mijn advies. Plan gewoon wat bezichtigingen in beide categorieën en beslis dan.
En de betaalbare huurhuizen zijn er ook echt wel, me moet er alleen erg snel bij zijn. Wij krijgen nu meer woonruimte ten opzichte van ons eigen huis en betalen even veel. Dus dat is goed te doen.