[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:37

Huur ja. De huurwoningen die ik tot nu toe tegen kom, zijn niet van de beste kwaliteit en vooral erg duur. Type huisjesmelker zeg maar.

Ik heb vandaag wat vakantieparken gemaild, maar daar heb je er hier niet zoveel van.
Antikraak heb ik ook gemaild, maar daar mag je geen huisdieren meenemen en ik heb konijnen. Dat is dus lastig.

Vrienden en kennissen worden nu ingeschakeld.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:39

Heb je al op marktplaats gezocht? Daar staan vaak vakantiewoningen op die je voor langere tijd kan huren. Wij hadden zo ook de mogelijkheid tot meerdere vakantiewoningen, ongeveer rond de 700 tot 1000 euro per maand. Je moet dat niet via de vakantieparken zelf doen, het zijn vaak particulieren die dat hebben.
Uiteindelijk zijn we voor iets heel anders gegaan, en hebben we op stal gewoond voor een aantal maanden, daar was een aantal jaar geleden de garage omgebouwd tot woning.

Wij zaten een beetje in dezelfde situatie. We hadden in september een huis gekocht, aanvaarding op 2 juni, die hadden we laat gezet omdat ons eigen huis nog niet te koop stond, en inderdaad, de woningmarkt was niet zo best. Onze woning is 1 oktober op Funda gezet, 5 oktober in de open huizendag meegegaan, en op 7 oktober verkocht, met aanvaarding op 1 februari.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:41

Wat is duur..? Ben wel benieuwd wat anderen vragen :P

Te koop staande huis van mij in Oostvoorne is zo'n 900 euro "kale huur" maar wel inclusief meubilering, stoffering, TV en internet. Komt dus wel GWL nog bovenop voor de huurder.

Ik begreep dat de veel meer standaard rijtjeshuizen van de overburen ook al dat huurbedrag moeten kosten....

Seni

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:47

Bij ons is het 700 kaal, maar wel gemeubileerd :)

Is het geen optie om je konijntjes tijdelijk bij iemand onder te brengen en toch antikraak te proberen?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:57

Ik heb al naar een anti kraak bedrijf gemaild of de konijntjes een groot probleem zijn. Het zijn namelijk twee koppeltjes. Het ene koppeltje kan wel tijdelijk naar mijn ouders, maar het andere koppeltje is erg op leeftijd met alle bijbehorende gebreken. Die wil ik liever bij me houden.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:50

Allereerst gefeliciteerd met de verkoop van je woning! Is toch fijn als dat zo snel lukt voor een goede prijs :)

Hier ook een vergelijkbaar verhaal. Huis te koop gezet met de verwachting dat het wel even kon duren, hoewel we het scherp in de markt hebben gezet. Ook hier binnen 2 weken verkocht en nog geen ander huis gekocht omdat we niet met dubbele lasten wilden zitten. Overdracht in 3 maanden, geen ander huis gevonden voor die tijd dus uiteindelijk hebben we 4 maanden op de camping in een stacaravan gezeten. Idd particulier via MP. Beviel prima, in de zomermaanden waarin we veel buiten konden leven. Nu in de winter of voor een langere periode zou ik het niet aanraden. Maar wellicht staan er betere kwaliteit huisjes te huur. Wij waren €650 per maand kwijt, voor volgens mij nog geen 35m2 :+ Zonder gwl, maar dat kostte in de maand nog geen €60.

Wat antikraak betreft, ergens denk ik dat ze het liefst geen honden en katten willen hebben omdat die eerder overlast veroorzaken. Konijnen zullen misschien meevallen, maar kan me ook voorstellen dat ze 1 lijn willen trekken.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 00:25

Ik heb via een patiënt van mij een ruime bovenwoning (ongeveer 60m2) weten te bemachtigen voor 380 all incl per maand.
We zitten er in totaal straks 3 maanden in.
Stacaravan ging hier ook 900 euro kosten en zo tijdelijke huur is moeilijk te vinden en veel voorwaarden.
Mijn tip: overal rondbazuinen dat je iets zoekt en met een beetje geluk kom je via via iets tegen :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:54

Heb je een verkoopmakelaar gebruikt? Die heeft ook wel adresjes in zijn klantenbestand waarvan je kan huren. Enne, je wordt een betrouwbare huurder, want je bent echt tijdelijk en gaat hoogstwaarschijnlijk geen wietkwekerij beginnen. Dus misschien helpt dat om de huurprijs te drukken.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:12

Wij konden via onze verkoopmakelaar ook wel aan tijdelijke adresjes komen, maar schrokken ons eerlijk gezegd rot wat dat moest kosten... Liep al gauw richting de €1100/€1200 excl... Dat hebben we toen maar niet gedaan :=

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:39

Jammer dat de prijzen zo enorm hoog zijn! Het moet zeker wel lager kunnen inderdaad, het hoeft, neem ik aan, ook gen kast van een huis te zijn.

Hier vandaag de uitnodiging binnen gekregen om te komen kijken bij het slaan van de eerste paal!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:11

Citaat:
Maar nu komt het probleem. Ik heb nog geen vervangende woonruimte. Wel al rondgekeken op verschillende sites, maar de prijzen zijn erg hoog en je krijgt er niet veel voor. Hebben jullie tips?

Hier exact dezelfde situatie. Huis binnen een week verkocht, moeten er eind van het jaar uit en hebben net de handtekening gezet voor nieuwbouw. Een behoorlijke tijd te overbruggen dus.
Wij hebben een kat dus liepen ook tegen het feit aan dat niet iedereen daar gecharmeerd van is.

Volgens mij heb je 2 opties.
1. Je gaat voor goedkoop en neemt op de koop toe dat je ongeveer een jaar erg klein woont en het behelpen is.
2. Je kiest voor particuliere huur en betaald daar ook de prijzen voor.

Wij hebben voor optie 2 gekozen. Bij optie 1 komt nl. ook nog de kosten voor opslag van je meubels omdat niet alles in die kleine ruimte past. En we willen ook graag nog bij elkaar zijn tegen de tijd dat het nieuwe huis opgeleverd wordt. Zo behelpen en op elkaars lip zitten zagen we echt niet zitten.

Maar dat werd ons eigenlijk pas duidelijk toen wij daadwerkelijk zijn gaan bezichtigen. Dus mijn advies. Plan gewoon wat bezichtigingen in beide categorieën en beslis dan.

En de betaalbare huurhuizen zijn er ook echt wel, me moet er alleen erg snel bij zijn. Wij krijgen nu meer woonruimte ten opzichte van ons eigen huis en betalen even veel. Dus dat is goed te doen.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:11

Optie 3: Kun je zelf geen advertentie op MP zetten? Ik weet bijv. van een vriendin dat die dolgraag een huurder in haar woning wilde hebben toen dat te koop stond en ze er zelf niet woonde.
Ik weet uit mijn omgeving dat meer mensen dat wel zouden willen, maar hoe vind je die? |Gaat idd in de meeste gevallen om een paar maanden. Ik zou het gewoon proberen, niet geschoten is altijd is en wie weet of er wat uit komt.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:37

Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en mensen gebeld waarvan hun huis al een hele tijd leegstond. Een week later had ik een huis en anderhalf jaar later zit ik er nog. :) Over een halfjaar staat het huis weer vrij. :p

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:45

Precies Seni, dat kan ook.. Ik denk dat bepaalde mensen(denk bijv. dubbele lasten) dat best graag willen, maar ook weer niet iedereen. Maar als je gewoon een 'net' persoon bent denk ik dat er misschien best wat te regelen valt. Dus Marsu ook zeker even 'out of the box' denken in dit geval..Succes!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:45

Inmiddels heb ik voor volgende week een afspraak om een huurwoning te bezichtigen. Duimen jullie voor me?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:44

Succes met het zoeken van de tijdelijke huurwoningen!

Hier leuk nieuws, we zijn in onderhandeling! :):)
Ga er verder niet te veel over vertellen, maar vind het allemaal heel spannend haha. Nog niet snel zo zenuwachtig geweest de hele tijd.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:09

Leuk Blinii!!

Hier juist heel slecht nieuws :(
De aanvraag van de starterslening gaf allemaal problemen en nu blijkt dat zij niet met mijn salarisverhoging binnen enkele maanden willen rekenen omdat ik geen vast contract heb (tijdelijk met een intentieverklaring). Heel erg zuur dus. De oplossing zou zijn om de hypotheek (die wel met de salarisverhoging rekent) aan te passen op het huidige salaris of een vroegtijdig vast contract.
Helaas heeft mijn werkgever vanmiddag dat laatste voorstel afgewezen en in geval van die hypotheek aanpassing moet er nog een paar duizend euro extra eigen geld bij, wat er niet is. Tenzij ik een anonieme donateur vind of de loterij win :+

Nogal rot dus.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:48

Jeetje dat is idd rotnieuws zeg -O- Hoop dat je toch nog een oplossing vindt op de een of andere manier.. Wanneer zou je een vast contract moeten krijgen? En geen ouders waar je dat bedrag kan lenen?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:04

Mijn ouders hebben me al een flink bedrag gedoneerd dus dat is niet echt een optie ben ik bang. Contract wordt pas per 1 juli een vast contract dus dat duurt nog een flinke tijd.
De hypotheek adviseur ging wel flink rekenen en kijken hoe en of we het toch voor elkaar kunnen krijgen dus ik hoop het heel erg, maar ik weet t niet..
Net kreeg ik ook nog een mailtje met een deadline of ik voor vrijdag de meer- en minder werklijsten door wil geven :x :\

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:43

Goh wat zuur Renske! Hoop dat er toch nog iets voor je mogelijk is.. succes ermee! :(:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:13

*\%/*
Vandaag is de dag van de sleutel overdracht!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:14

Whoehoe lieve Marie, jippieeeee! :):) *\o/*

Hoop dat wij vandaag weer reactie krijgen (sterker nog: dat zal ook gebeuren want ons bod verloopt vandaag). Ben benieuwd met wat voor tegenbod ze dan weer komen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:06

Oh succes en gefeliciteerd! Geniet van jullie huisje. Zal wel raar zijn in het begin :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:06

Ik duim voor je Belinda! Wat duurt wachten dan lang he? Vreselijk!

Renske dat is echt rot zeg.. Kun je het nu wel doen wanneer je salarisverhoging er is?

Mri jippieeeeeeeeeee!

Wij krijgen zondag de sleutel en maandag naar de notaris en dan hebben wij een huis! Mag ook wel een keer.. We waren het in juni al eens over de prijs dus hebben lang moeten wachten. :D

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:14

Spannend jildau! Nog een paar nachtjes geduld dan!

Leuk mirr! Geniet van je huis!

Balen renske, hopenlijk vind je nog snel een oplossing!

Hier aan het wachten op een definitieve goedkeuring van de hypotheek. Alle stukken zijn ingediend.

Nog 3 mnd tot de overdracht. En ondertussen loopt mn hoofd over van keukens, badkamers, cv ketels enz enz. Ik zou het liefst nu al besluiten welke keuken we willen, kan ik het afstrepen zegmaar, terwijl vriend zoiets heeft van eind januari eens gaan kijken is vroeg genoeg haha