Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:50

Bij je keukenblad heb je vaak een langere afstand dan bij een badkamermeubel. Het erop tillen heeft dan ook meer voeten in de aarde en het blad zal sneller breken doordat het door gaat hangen met tillen/draaien.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:04

Daarom kun je het met meerdere personen doen. Het lukt dan echt ;-)
Omdat het bij de keuken mooi was willen we het ook in de badkamer. Inderdaad zorgen voor een goed dragende ondergrond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:39

Hedwig, daarom zou ik het dus eerder ter plaatse gieten ipv gieten en daarna plaatsen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:44

Mag ik mij melden?

Mijn nieuwbouw appartement is bijna zover. Meubels zijn uitgezocht. De woonkamer betreft een ruimte met open keuken. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat de beste opstelling voor de meubels is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:49

Popke schreef:
Von, ik heb het niet in dit huis maar zodra de badkamer gedaan is zal ik het resultaat laten zien. Het staat nu op de planning voor komend jaar maar ons kennende houden we ons niet altijd aan de planning ;-) Kan dus ook al dit jaar worden. Beetje kijken wanneer hubs tijd heeft want die moet het toch gaan doen. Deze zomer zit hij vol met andere dingen.
Kun je niet even een tijdelijke kraan terug aansluiten voor het water?

Losse kraan zou kunnen maar dan loop ik net zo lief even naar boven om water te halen hihi.

Och we kunnen alweer aftellen!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:30

Betonnen aanrechten/wastafels vind ik ook supermooi! Jammer dat hier heel het huis instort als we dat gaan proberen :') Misschien hoef je hem niet massief te maken, dat scheelt weer wat in gewicht..

Heeft iemand hier ervaring met PVC-plak-vloeren in de badkamer/douche?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:57

Hallo,,
Ik kom hier even binnenvragen met een vraagje die hier wel thuis hoort volgens mij. Als het goed is krijg ik namelijk over een paar maanden een nieuwe slaapkamer. Nu heb ik hele mooie muurstickers gezien, en ik vraag me nu af of iemand in dit topic daar ervaring mee heeft? De kamer is 1.5 jaar geleden helemaal verbouwd, dus het is niet de bedoeling dat de muren worden verpest als je de sticker er af wil halen natuurlijk. := En werkt zo iets ook op hout?(niet dat de verf er dan afgaat o.i.d)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:47

Het betonnen blad gaat er ook echt komen! We gaan rechtstreeks gieten op de juiste plek. Ben heeeel benieuwd hoe het wordt :D

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:32

[***] schreef:
Hallo,,
Ik kom hier even binnenvragen met een vraagje die hier wel thuis hoort volgens mij. Als het goed is krijg ik namelijk over een paar maanden een nieuwe slaapkamer. Nu heb ik hele mooie muurstickers gezien, en ik vraag me nu af of iemand in dit topic daar ervaring mee heeft? De kamer is 1.5 jaar geleden helemaal verbouwd, dus het is niet de bedoeling dat de muren worden verpest als je de sticker er af wil halen natuurlijk. := En werkt zo iets ook op hout?(niet dat de verf er dan afgaat o.i.d)

Bij de meeste site's kun je proefstickers bestellen om te testen of ze goed blijven zitten etc :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:45

Houd er wel rekening mee dit deze stickers niet fijn plakken op muren die niet glad zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:11

Shivatjuh01 schreef:
[***] schreef:
Hallo,,

Bij de meeste site's kun je proefstickers bestellen om te testen of ze goed blijven zitten etc :D

Textiel stickers zijn hier heel handig voor :j

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:19

Afbeelding

Laminaat zit erin, enkel nog plinten. Eerste meubels zijn erin <3

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:35

Milky_Way schreef:
Dit topic vind ik zo leuk :j
Kijk daarom al een tijdje mee in de leuke huisjes die voorbij komen.

Tijd om zelf een bijdrage te leveren :D
Sinds kort is mijn vriend verhuisd en ik heb mijn 'woon-ideeën' (wel met zijn toestemming) op zijn huis los gelaten. De slaapkamer is al aardig aangekleed dus hier een voorproefje.

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Bed, kleed en spiegel had hij al, rest hebben we nieuw gekocht.
Koperen lamp en gloeilamp komen van Xenos, hexagoon wandbox en fotolijstjes komen van Fliging-Tiger, nachtkastje is van Ikea (gewoon opstapkrukje) en de glazen hang bol met plant zijn van Intratuin (alles van deze decoratie spullen is onder de 15 euro per stuk!)

De welkomshal in zijn huis word mijn 2e klus projectje. Zal eens wat foto's maken zodat ik daar een voor & na plaatje van heb. Ook is het plan om van pallets leuke bankjes voor op het balkon te maken.

Gloeilamp aan ziet er trouwens heel tof uit! Kijk zo:
http://i6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/HT16XKGFSxbXXagOFbXI_zpshaxuoxp2.jpg

Zelf woon ik nog op mijn studenten kamer.
In de toekomst wel het plan om samen te wonen maar voorlopig vertoef ik nog even hier:

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Foto is genomen vanaf mijn hoogslaper, daaronder staat alleen mijn kast en computer :)
(mijn bank is mijn oude bed, handig voor logees en om zelf op te liggen met tv kijken haha).

En dit vind ik nou een leuk idee als alternatief voor de 'standaard' dressoir kast:
http://i6.photobucket.com/albums/y225/skellington-jack/9200000021739703_2_zpsf7xwyop1.jpg

wat supergaag die slaapkamer! Hoe heb je dat precies gedaan? Wij hebben kleine hoeveelheden proefpotjes over en dit lijkt me een leuk project voor het toilet beneden! Dan komen zo'n beetje alle kleuren van het huis samen in 1 ruimte... plus ik hou niet van te veel troepjes maar wil het toch leuk aankleden :=

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:46

Iemand een tip voor een betaalbaar keukenblad?
We zoeken een wat dikker blad met waterkering, hebben een ikea keuken, alleen nu nog een blad uitzoeken!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:47

Wij hebben een Ikea keuken en hier het blad vandaan: http://www.123apparatuur.nl
Laat je niet misleiden door de website, super service!! Netjes ingemeten en geplaatst. Alles was duidelijk en betaalbaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:48

Een los blad, ik heb geen idee.

Hier gaat het morgen beginnen... na bijna 2 weken zonder keuken gaan ze morgen de uitbouw uitbreken...

Ben er zenuwachtig van hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:55

He pff verwaarloos dit topic :P , nog 3 lange dagen tot de sleutel. Verblijf nu sinds vrijdag bij ouders , lekker dichtbij mijn nieuwe huisje en de meeste spullen in dozen zijn over de grote spullen moeten natuurlijk nog. De konijnen al mee, de hamster die logeren ook bij mijn ouders (ivm hitte , zijn gevoeliger. De poezen bezoek ik nu dagelijks ivm de hitte :) )

Verf gehaald , 4 blikken met 60 euro korting . Overname kosten betaald , niks staat in de weg volgens mij :D . Ik zit al sinds vrijdag zo *\%/* :)) , alleen volgende week pas geld om busje te huren -O-

Spannend Vonneke :D

De afwasmachine strijd duurt nog voort , even zien wat ik daarmee wil :) . Eerst sleutel maar dan even verder kijken wat ik kwa ruimte overheb

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:39

Let er op dat Ikea maten afwijkend zijn van standaard. :)
De site die Marley noemt, daar hebben wij ook ons granieten blad vandaan. Vele malen goedkoper dan menig andere keukenzaak (in graniet tenminste).
Ondanks dat het 2x terug is gegaan (hadden 2x bladen die gekrast waren, schijnt niet te kunnen, maar dat er toch echt in...), is dit keurig opgelost en hebben we naar alle tevredenheid heel mooi graniet in onze keuken! :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:49

Iemand ervaring met tegels schilderen? Zijn rode tegels die wit moeten worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:56

Kirr dat gaat prima! Goede verf nemem.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:00

ja, er is speciale tegelverf
En met jachtlak gaat het overigens ook uitstekend weet ik uit ervaring :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:25

Het muurtje links is weg!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant van de woonkamer worden de leidingen weggewerkt.

Afbeelding

Morgenochtend komen ze het afwerken en gaan ze nog een aantal stopcontacten op 30 cm hangen. Vrijdag komt de verwarmingman de leidingen leggen.
Maandag de stuc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:48

Netjes Vonneke!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:17

Dat gaat in een mooi tempo yvon

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:39

Bedankt voor de antwoorden voor de wittinten op de kozijnen en deuren. :)

Ik neig nu naar warm wit voor de deuren en raam- en deurkozijnen. Ik zit nu te denken aan 2 contrasten met warmwit. De kozijnen wat donkerder dan de deuren. :D

Hebben jullie misschien de foto's van jullie deuren en ramen, zodat ik een idee kan krijgen? En bijhorende kleurcode/naam (merk verf)?

Ik vind verf nogal duur en er moet nogal wat deuren en kozijnen geschuurd worden en dan in lak zetten. Ik zou het wel zonde vinden van mijn geld als ik achteraf spijt krijg van mijn kleurkeuze.

Ik heb diverse kleurkaarten o.a. Ral 9001 en 9010 in huis gehaald, maar ik vind 9001 iets te geel, wel warme kleur en krijg half idee dat er iemand woont die veel rookt. :P 9010 vind ik wat kil overkomen, maar het is wel fris wit.