[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:08

Zeg......... niet alle ambtenaren zo over 1 kam scheren ja :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:20

:D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:21

Ik zei toch dat er één goeie tussen zat, die werd tegengewerkt door de anderen?? :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:22

idefix4 schreef:
Ik zei toch dat er één goeie tussen zat, die werd tegengewerkt door de anderen?? :+

Nou ja, dan kan je niet zeggen dat ze niks doen hahaha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:22

Nou ja, die éne had haar loon wel verdiend.. Haha, de enige vrouw die zich er mee heeft bemoeid. Maar de rest van die kerels wisten nog minder dan wij!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:01

Makelaar is zojuist eindelijk teruggekomen: 182.500
Mijn vader gaat er nu even overnadenken en belt me met ongeveer een uur terug met wat we gaan doen; Akkoord geven of toch nog één tegenbod.
Persoonlijk wil ik het voor 182.500 gewoon af maken... Gemiddelde WOZ waarde ligt daar tussen de 225.000 en 253.000, verkoopsprijzen tussen de 209.000 en 225.000 met een uitzondering op een zeer slecht onderhouden woning die vorig jaar is verkocht voor 193.000. Dus 182.500 lijkt mij een hele mooie prijs (woning heeft een splinternieuwe badkamer, alle wanden zijn gladgestuct (en weer behangen helaas) maar is verder casco)

Oh spanning stijgt weer... *\o/* We willen het zó graag hebben!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:27

Heeft er hier iemand ervaring met een overlijdensrisico verzekering voor de hypotheek en een chronische ziekte? Heb gelukkig een tussenpersoon voor de verzekering, maar zou graag ook wat meer horen over ervaringen van anderen :)
Status hier nu: ondertekening koopcontract gaat deze week nog gepland worden (overlijdensrisico verzekering word nog in ontbindende voorwaarden opgenomen), afspraak voor een hypotheek offerte ook, hopelijk komt mijn tussenpersoon voor de verzekering ook snel met info en als alles op rolletjes blijft lopen zouden we op 15 juni de overdracht al kunnen hebben!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:31

Pfffftr; 177.500 geboden... Makelaar was enthousiast "Dat geeft weer speelruimte waar ik mijn best voor kan doen".
Heb gezegd dat ik een reactie verwacht voor morgenmiddag 12 uur, omdat ik anders aan de slag ga met een andere woning :')
Hij: Oh, ben je al in onderhandeling dan?
Ik: Nog niet, maar je weet zelf dat ik we al lang op zoek zijn en nu zoonlief naar de basisschool gaat, moeten we haast maken. Je krijgt tot 12 uur morgenmiddag om het snel af te maken, en anders gaan we met iemand anders in zee.

Hopelijk dan toch onze eindprijs 180.000 :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:34

Pinda_Dipje wat spannend! Ik duim voor je!

Stybba ik zit voor mijn werk in die sector, zeer waarschijnlijk zal die persoon een gericht medisch onderzoek moeten ondergaan of documentatie van de behandelend arts aanleveren. Mogelijk krijg je dan premie opslag of uitsluiting. Geheel afhankelijk natuurlijk van de aard van de ziekte.
PS hoe is het met je getrokken kies?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:50

Daan_Ordeal schreef:
Stybba ik zit voor mijn werk in die sector, zeer waarschijnlijk zal die persoon een gericht medisch onderzoek moeten ondergaan of documentatie van de behandelend arts aanleveren. Mogelijk krijg je dan premie opslag of uitsluiting. Geheel afhankelijk natuurlijk van de aard van de ziekte.
PS hoe is het met je getrokken kies?

Heb je ook ervaring met welke verzekeraars moeilijk en minder moeilijk gaan doen? Nadat het bij mij is vastgesteld heb ik de eerste maanden last gehad (geen operatie iod), daarna icm met medicatie geen klachten meer. Maar voor wat ik van internet begrijp vinden sommige verzekeraars dat nog steeds niet genoeg. Ook al kunnen mensen met de ziekte van Crohn net zo oud worden als een gezond persoon...

Met de versandskies is alles snel gegaan :) Ze hebben er 1 uitgehaald, boven. Een makkelijke want hij was er in een paar minuten al uit. Ze wouden eigenlijk ook nog een uit mijn onderkaak halen, maar die zat nog te diep. Met alle risico's die er dan aan vastkleven willen ze dat alleen doen als ik klachten ga krijgen (grote kans dat ik dat niet krijg). Het is allemaal heel erg meegevallen, had vrijwel geen pijnklachten, alleen een dikke blauwe wang :D
Word alleen gek van het ingebouwde flosdraad wat maar niet uit wil vallen ('zelfoplosbare' hechtingen >;) ) Nu moet ik 1 november terug voor de andere boven -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:03

Stybba, dat flosdraad heeft bij mij ook een week of 5 geduurd.... Speelde er zoveel mee met mijn tong dat ze er uit vielen ipv oplosten :+
Spannend P_D! Jij durft :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:23

Pinda_Dipje schreef:
Pfffftr; 177.500 geboden... Makelaar was enthousiast "Dat geeft weer speelruimte waar ik mijn best voor kan doen".
Heb gezegd dat ik een reactie verwacht voor morgenmiddag 12 uur, omdat ik anders aan de slag ga met een andere woning :')
Hij: Oh, ben je al in onderhandeling dan?
Ik: Nog niet, maar je weet zelf dat ik we al lang op zoek zijn en nu zoonlief naar de basisschool gaat, moeten we haast maken. Je krijgt tot 12 uur morgenmiddag om het snel af te maken, en anders gaan we met iemand anders in zee.

Hopelijk dan toch onze eindprijs 180.000 :)

Spannend! :):)

Maar ik zag jou de WOZ waardes meenemen in je onderbouwing voor het voorstel zeg maar. De WOZ waarde is totaal niet meer realistisch tegenwoordig. Nog maar zelden geeft die de correcte waarde weer ;) Het zou een waarde moeten zijn die een willekeurige koper op dat moment zou betalen, maar 9 van de 10x klopt dat van geen kant.

Zo vriendlief en ik hebben net de koopakte getekend. Verkopers tekenen morgen. Daarna eindelijk wat meer zekerheid, k was steeds zoooo bang dat ze zich weer terug gingen trekken omdat het zo snel ging.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:03

Pfff, wat een posts weer.
Pinda Dipje, de reactie van de makelaar lijkt me er wel op wijzen dat ze nog willen zakken maar ik zou de koop van een huis dat je echt wil, nooit over laten gaan om 2500 euro.
Daan, twee bezichtigingen, klinkt goed. Poets ze!
Sharmila, iedereen wordt op het moment geadviseerd om eerst te verkopen. Ons ook. En da's best lastig, ik zou wel graag eerst weten waar ik terecht kom.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:12

Gister zijn er foto's gemaakt van ons huis. Hij is een uur en een kwartier bezig geweest hihi. Deze week komt ons huis op Funda. Zoooooo spannnend!!!!!

We zaten te denken aan een no risk clausule Berthe. Maar ja eigenlijk schiet je daar geen reet mee op. Stel je voor dat we 1 jaar te koop staan. Er komen vast wel nog meer huisjes voorbij die naar onze zin zijn, en misschien wel goedkoper. En dan zitten wij nog aan dat huis vast. Bovendien weten we niet wat we voor ons huis gaan krijgen. Dus we weten ook niet wat onze onderhandelingsruimte is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:10

Tenzij je een huis te koop ziet staan dat je ècht MOET hebben....zou ik inderdaad zeker eerst verkopen nu in deze tijd :j

Ik heb mijn huis in Oostvoorne nu al 3 jaar te koop staan, gelukkig is het verhuurd :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:15

In mijn complex zitten 37 appartementen waarvan bij oplevering (september 2008) 20 koop en 17 huur waren. Inmiddels staan er 3 particulier te koop en 1 via de woningbouwvereniging. Één van de appartementen staat al meer dan een half jaar te koop en ze hebben 1 kijker gehad.

Bij mij in het rijtje staat er ook één te koop (elke woonlaag is een ander type appartement, 3/4/5 kamers en tuin/balkon of dakterras) sinds deze week. Hij had twee taxaties laten doen, de één 165.000 en de ander 195.000 :oo Het staat nu voor de tweede taxatie te koop.... Als ik mijn huis getaxeerd krijg op 195.000 (door koopgarant krijg ik gegarandeerd de taxatiewaarde) draai ik echt een megaverlies :')

Ik blijf dus nog wel even zitten waar ik zit!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:19

Dan ben ik benieuwd wat jij destijds betaald hebt Mootje en er nog in hebt gestopt vanaf dat moment.
Moet wel zeggen dat onze ervaring is dat iedereen die vanaf ongeveer 2005 gekocht heeft, nu hetzelfde weer beurt of verlies maakt. Behoorlijk zuur!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:25

Verlies maken hoeft niet erg te zijn als je in deze tijd iets terug koopt in een hogere prijsklasse. Hoewel winst op je woning natuurlijk wel leuker is ;) Maar de "winst" die je op de aankoop van de nieuwe woning in een hogere prijsklasse maakt compenseert dan wel het verlies op de verkoop van de eigen woning.

En anders lekker blijven zitten als je niet weg hoeft.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:27

Eens, maar niet iedereen koopt iets weer en dan is het wel zuur. En het stomme is, dat als mensen een nieuwe auto kopen en hem na 4 jaar weer verkopen en er dan 15.000euro minder voor terug krijgen, dat niet erg vinden.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:39

Helaas pindakaas, het huis wat wij op het oog hadden is al verkocht (had ik wel verwacht).
Heb nu alweer een andere gezien maar de tuin ligt niet op het zuiden en daarom wil vriendje niet eens kijken :+ De tuin is wel diep en daardoor achterin de tuin wel erg zonnig maar dat vind ie niet genoeg :+

Pff pmarena, dat is een behoorlijke tijd om je huis te koop te hebben!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:50

Inderdaad Rowo, en mensen houden er ook geen rekening mee dat ze anders huur hadden betaald, dat geld ben je sowieso kwijt.

Heleen dat is balen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:52

Daan_Ordeal schreef:
Verlies maken hoeft niet erg te zijn als je in deze tijd iets terug koopt in een hogere prijsklasse. Hoewel winst op je woning natuurlijk wel leuker is ;) Maar de "winst" die je op de aankoop van de nieuwe woning in een hogere prijsklasse maakt compenseert dan wel het verlies op de verkoop van de eigen woning.

En anders lekker blijven zitten als je niet weg hoeft.

Ja maar dan kan je door je verlies soms niet naar een hogere prijsklasse.......

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:15

Tja in dat geval blijven zitten waar je zit zou ik zeggen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:18

Als dat kan is het natuurlijk geen probleem. De mensen die in de problemen komen op het moment zijn over het algemeen de mensen die met bepaalde reden verkopen.

Wij hebben met ons 1e huis geluk gehad. Gekocht in juni 2005, maar wel een opknapper en alles zelf gedaan. Daardoor hebben we relatief weinig uit gegeven en toch een leuke winst kunnen realiseren.
Op huizen die al klaar waren en gekocht in die periode is dat volgens mij echt zeldzaam :j :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:22

Als je nu door omstandigheden MOET verkopen ben je zeker wel zuur ja.

Overigens ben ik ook wel benieuwd of mensen k.k. meerekenen in het wel of niet verlies maken.