Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:ja ik had dat ook, tandartsverzekering erg omlaag, leuk bespaart, totdat ze ineens een doorverwijzing naar paradontoloog gaven.. dat kan ik nu zelf betalen.. nou ja, het bespaarde geld gaat daar dus heen
Ze verwachten dat het overgaat, dus ik ga het ook niet meer bijverzekeren (mag geloof ik ook niet als het al een bekende kwaal is, maar dat weet ik niet zeker)
secricible schreef:De tandartsverzekering laat ik inderdaad ook mooi lopen met mijn waardeloze gebit. Ik heb eens teruggekeken wat ik de afgelopen jaren aan kosten heb gehad en die komen bijna alle jaren (flink) boven de betaalde premie uit. Ik betaal 335e per jaar en heb 500e vergoeding dus dat scheelt 165euro per jaar. Ik heb 1 jaar gehad dat ik "maar" 330e aan kosten had, de andere jaren altijd in de 400euro doordat ik het 3-4x per jaar laat reinigen dankzij ontstoken tandvlees dat maar niet beter wil worden sinds mijn laatste zwangerschap (ondertussen 3 jaar geleden...)
tiwi1969 schreef:secricible schreef:De tandartsverzekering laat ik inderdaad ook mooi lopen met mijn waardeloze gebit. Ik heb eens teruggekeken wat ik de afgelopen jaren aan kosten heb gehad en die komen bijna alle jaren (flink) boven de betaalde premie uit. Ik betaal 335e per jaar en heb 500e vergoeding dus dat scheelt 165euro per jaar. Ik heb 1 jaar gehad dat ik "maar" 330e aan kosten had, de andere jaren altijd in de 400euro doordat ik het 3-4x per jaar laat reinigen dankzij ontstoken tandvlees dat maar niet beter wil worden sinds mijn laatste zwangerschap (ondertussen 3 jaar geleden...)
Normaal lees ik alleen maar mee maar nu wil ik wel even reageren.
Facturen van oa tandarts en fysio zijn aftrekbaar bij de belastingaangifte zodra ze boven een inkomensafhankelijk drempelbedrag komen. Dat maakt het verschil tussen wel of niet verzekeren wel een stukje kleiner.
Voor mensen met een goed gebit en genoeg spaargeld om een rekening op te vangen/ voor te schieten is een tandarts verzekering zonde van het geld.
secricible schreef:mijn inkomensafhankelijke drempel is hoger dan die 330euro, dus dan is verzekeren toch juist wel handig? of mis ik nu wat?
VanHuisUit schreef:Vorig jaar bijv belandde ik in het ziekenhuis door een fikse val. Toch fijn dat je dan niet na hoeft te denken of je je gezicht / gebit wel of niet op een nogal bijzondere 3D rontgenfoto wilt laten zetten of niet. Foto werd voor 70% vergoed.
tiwi1969 schreef:denice schreef:
Interessante link!
Helaas hebben de verzekeraars hun contracten nog niet duidelijk voor 2024, voorgaande jaren besliste ik pas eind december of ik moest overstappen. Zal dit jaar niet anders zijn denk ik.
Ik zit nu bij ASR was Ditzo
denice schreef:
Nielojram schreef:Voorraad is alleen interessant voor de verkoper.
De verkoper is er vanaf, en de koper heeft nooit de zekerheid dat het allemaal opgemaakt wordt, maar het is wel betaald.
Beste tip die ik kan geven in dit topic.