Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:06

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:23

@prulletje: met die vloer kun je alle kanten op :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:08

Prulletje is de vloer hout? dan zou ik hem opschuren en donkerder of lichter maken :=.
Ik vind hem vooral erg geel, als je in die tint blijft zou ik er zelf donker groen, zwart, blauw, ect bij combineren.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:43

Stille meelezer hier. @prulletje, ik heb echt net mijn zelfde vloer laten schuren en olieen(mist van rubio coat) , hij is nu een stuk lichter en heel mooi mat. Mijne was geig, tegen het oranje aan en nu is ie echt zo mooi geworden.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:54

Als het een koophuis was had ik de vloer zeker direct laten schuren! Maar het is huur, dus we gaan er helaas niks aan veranderen. Hij gaat inderdaad behoorlijk in de geel/oranje richting. Donkergroen op de muur hadden we al overwogen, denk dat dat best mooi kan staan. Ik zit vooral te denken qua kleur van de meubels. Mijn vriend en ik houden allebei van hout, maar veel houtkleuren zullen hier gewoon niet bij staan. Alles in het wit doen vind ik ook niet zo gezellig. Misschien toch maar meubels proberen te vinden met een vergelijkbare gelige kleur in combinatie met bijvoorbeeld zwart? :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:10

Prulletje, je kan met deze vloer alle kanten op. Google eens op ‘mozaïek parket’.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:28

Dankjewel voor de foto's en de tip, Noviceh! je hebt gelijk, daar zitten echt mooie voorbeelden tussen :)

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:16

prulletje schreef:
Als het een koophuis was had ik de vloer zeker direct laten schuren! Maar het is huur, dus we gaan er helaas niks aan veranderen. Hij gaat inderdaad behoorlijk in de geel/oranje richting. Donkergroen op de muur hadden we al overwogen, denk dat dat best mooi kan staan. Ik zit vooral te denken qua kleur van de meubels. Mijn vriend en ik houden allebei van hout, maar veel houtkleuren zullen hier gewoon niet bij staan. Alles in het wit doen vind ik ook niet zo gezellig. Misschien toch maar meubels proberen te vinden met een vergelijkbare gelige kleur in combinatie met bijvoorbeeld zwart? :+

Ik had voor de schuurbeurt een eiken kloostertafel(heel anders dan vloer en misschien daarom wel passend) en ook 2 zwarte kasten, je zou denken dat het vloekte met de vloer maar. Was echt niet zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:13

Hout is heel vergevingsgezind en 2 a 3 kleuren hout staat vaak heel goed.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:42

Wij zitten weer eens met een dilemma.. :o

We hebben een mooie fauteuil gezien maar twijfelen wat we moeten doen. Of voor een van deze kleuren gaan of toch heel wat anders. Het voordeel is dat het dezelfde stof als onze bank is, maar wij twijfelen qua kleur. De groene kleur is net iets anders als onze lampjes, de goede kleur zit er wel bij maar die is dan weer niet leverbaar op deze stoel. De roze kleur vinden we heel gaaf, maar wijkt net iets af van de kleur in ons kleed. De gele neigen we het meeste naar, maar wordt het niet druk met groene lampjes, een koraalkleur in ons vloerkleed en dan ook nog een gele stoel?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle kleuren bij het kleed
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:45

Ik zou groen doen maar ik ben een absolute fan van groen. := Vind dat blauwe wat saai en dat roze te fel (niet erg tijdloos). Dat bruine is natuurlijk wel heel veilig want je kan er veel mee combineren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:45

Ik zou hier echt graag meepraten en helpen in dit topic (zeker na alle fijne hulp) maar dit soort dingen zie ik dus echt niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:46

Ik zou ook voor de groene gaan.
Adh de foto's denk ik dat deze kleur het mooiste er bij zal staan.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:47

Waar komt de stoel te staan? Ik zou voor de groene of roze gaan. Ik vind die gele/bruine echt geen mooie kleur en brengt ook weinig. Ik vind de groene of roze er echt uitspringen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:48

Geel is denk ik wat rustiger, maar roze wat hipper! Denk dat de afwijkende kleedkleur niet eens zo'n ding is, maar zou dan wel ook accessoires zoals dat bloempotje op je tafel en roze kussens op de bank doen om het geheel wat samen te brengen denk ik :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:49

Bedankt al voor het meedenken :d De stoel is van het merk Eleonora.

De stoel lijkt hier heel bruin zie ik, maar in het echt is hij wat meer oker.
Afbeelding

Ik twijfel dan nog steeds of we gaan kijken of er een stoel te verkrijgen is in de andere kleur groen, ik ben te perfectionistisch voor kleurverschil.. :+

Er komen inderdaad wel bijkleurende kussens bij! Alleen omdat we de stoel nog niet hadden uitgezocht qua kleur eerst maar beige gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:54

Ik zou sowieso geen stoel nemen, maar eerder een grote hocker :) maar wel in die gele kleur :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:04

We willen wel graag een fauteuil. Deze komt niet direct bij de bank te staan maar mijn man wil graag zijn eigen hoekje.. :D

Hij komt hier te staan, dit is naast het TV meubel aan de andere kant.
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:13

Ketly schreef:
Wij zitten weer eens met een dilemma.. :o

We hebben een mooie fauteuil gezien maar twijfelen wat we moeten doen. Of voor een van deze kleuren gaan of toch heel wat anders. Het voordeel is dat het dezelfde stof als onze bank is, maar wij twijfelen qua kleur. De groene kleur is net iets anders als onze lampjes, de goede kleur zit er wel bij maar die is dan weer niet leverbaar op deze stoel. De roze kleur vinden we heel gaaf, maar wijkt net iets af van de kleur in ons kleed. De gele neigen we het meeste naar, maar wordt het niet druk met groene lampjes, een koraalkleur in ons vloerkleed en dan ook nog een gele stoel?

[ [url=m/zpt3Ym.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vBbEHY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lbyUxc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alle kleuren bij het kleed
[ [url=m/3zGCkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Groen of roze, afhankelijk van of je meer tijdloos wil (groen) of meer warmte (roze, met risico dat je t sneller beu bent). Dat oker vind ik er niet zo mooi bij staan. Net iets afwijkende kleuren vind ik nooit zo erg, dat heet gewoon 'ton sur ton', toch? ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:28

@ketly: dat is idd een mooi hoekje voor een grote stoel :)
Ik denk dat je dan ook minder vast zit aan de kleuren die in het kleed zitten, a.i. precies passend.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:28

Ik vind van deze kleuren eigenlijk alleen de roze goed bij het kleed kleuren. Van dichtbij zie je wel dat dat gele en groene ook wat in het kleed zitten, maar als je naar de overzichtsfoto's van je woonkamer kijkt springen er van een afstandje alleen de kleuren blauw, roze en ecru eruit. Ik denk dat een gele en een groene stoel in deze combi geheel uit de lucht lijken te komen vallen.

Maar goed ik houd van felle kleuren en ben niet bang om met een meubelstuk een statement te maken. Hou je het liever allemaal wat neutraler dan zou ik voor een stoel of hocker in de kleur van de bank gaan.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:32

Hier vind ik ook roze als enigste kleur er echt goed bijpassen. Normaal geen fan van roze, maar ik zou het hier nog wel aandurven, leuk even een fel kleurtje erdoorheen. Moet je alleen hopen dat je het inderdaad niet snel beu bent.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:33

Dat is ook echt onze twijfel oji. We waren namelijk overtuigd van de roze, want die vonden we beide heel mooi. In het kunstlicht leek het precies dezelfde kleur. Maar als je dan op die foto linksonder kijkt.. Dan is de stoel weer zo roze!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:05

Ketly schreef:
We willen wel graag een fauteuil. Deze komt niet direct bij de bank te staan maar mijn man wil graag zijn eigen hoekje.. :D

Hij komt hier te staan, dit is naast het TV meubel aan de andere kant.
[ [url=m/Ax2vdi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien een gek idee, maar heb je toevallig bij Karwei gekeken? Daar hebben ze, vind ik, een aantal leuke fauteuils staan. Ook met groene en roze details. Zeker omdat het in een andere hoek komt, denk ik dat je je niet moest vastbijten aan het kleed (natuurlijk moet het geen totaal andere kleur roze of groen zijn, maar het verschil zie je minder als het verder van elkaar staat ipv erop).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:10

prulletje schreef:

Maar ben je dan van plan om hier maar heel even te wonen?
Ook al is iets huur, dan nog kan je toch gewoon de vloer naar eigen smaak aanpassen?
Heb ik ook gedaan. Net als de tuin. Die heb ik ook helemaal aan laten leggen.
Ik zit hier jaren. Dus wil het wel naar mn zin hebben.
Of mág het gewoon niet van de verhuurder?