Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 14:52

PSvanLot schreef:
poes schreef:
In België is het veeeeeeeeeel langer wachten. Je moet het voor 1 juli invullen en ergens tussen november en maart heb je je geld dan terug :D

Dan ben je het al bijna weer vergeten.

Wel zuur als het een groot bedrag is altijd haha :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:18

Prairy schreef:
Ik krijg ook geld terug voor de verandering. Hoeveel mijn man moet bijbetalen gaan we het even niet over hebben :+

Haha, hier hetzelfde. Wat er bij mij binnen komt gaat er vaak bij mijn vriend weer uit :') Deze keer krijg ik best veel terug, daar gaat ie niet overheen volgens mij.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:00

Hier krijg ik ook terug en mijn man moet bijbetalen.
Maar ik ben de beroerdste niet en betaal zijn deel haha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:48

8nnemiek schreef:
Prairy schreef:
Ik krijg ook geld terug voor de verandering. Hoeveel mijn man moet bijbetalen gaan we het even niet over hebben :+

Haha, hier hetzelfde. Wat er bij mij binnen komt gaat er vaak bij mijn vriend weer uit :') Deze keer krijg ik best veel terug, daar gaat ie niet overheen volgens mij.

Dat zou in ons geval fantastisch zijn.

Maar hij moet ongeveer 17,5x zoveel betalen als ik terug krijg :+

Zonnebloem, gelukkig is het bij ons 1 grote hoop, anders had ik echt een hele slechte deal :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 18:10

Had laatst ook zoiets bijzonders van de autoverzekering. Kreeg ik ook geld terug. Werd echt met zo'n mail aangekondigd van u krijgt geld van ons! Ik denk nou, openen die mail, was het iets van 14 Euro of zoiets :+ of ik dat aan een goed doel wilde geven. Nou ik had zoiets krijg eindelijk eens wat terug wil het lekker zelf hebben (ook erg maar goed :o ).

Krijg ook belasting terug, meestal ergens in juni. En krijg nog kindgebonden budget van 2019... dat is iets met een belastingdienst die het niet leuker en ook niet makkelijker maakt }:0 :7 ondertussen moet ik namelijk gedeeltelijk mijn zorgtoeslag van vorig jaar terugbetalen. Echt zo onoverzichtelijk allemaal. Doe het allemaal trouw hoor maar het gaat feitelijk echt nergens over, want onder de streep heb ik nog steeds een voor mijn doen flink bedrag tegoed... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:15

Ik moet betalen, dus moet 'm nog opsturen _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:30

VanHuisUit schreef:
Had laatst ook zoiets bijzonders van de autoverzekering. Kreeg ik ook geld terug. Werd echt met zo'n mail aangekondigd van u krijgt geld van ons! Ik denk nou, openen die mail, was het iets van 14 Euro of zoiets :+ of ik dat aan een goed doel wilde geven. Nou ik had zoiets krijg eindelijk eens wat terug wil het lekker zelf hebben (ook erg maar goed :o ).

Ik vind het eigenlijk een stuk erger dat een ander gaat lopen suggereren (vragen) dat jij dat geld wel even aan aan goed doel kan gaan geven. Dat bepaal je toch zelf wel zeker. Vind dat geen zaak voor een autoverzekering om zich mee te gaan bemoeien :n Dus groot gelijk, jouw geld, gewoon terugkrijgen, en dan zelf bepalen wat je er mee doet, ook al is het maar een klein beetje :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 18:47

Ik had dat eigenlijk ook wel ... :+ :o :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:48

Behoorlijk brutaal zelfs

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:27

Alwiene schreef:
VanHuisUit schreef:

Ik vind het eigenlijk een stuk erger dat een ander gaat lopen suggereren (vragen) dat jij dat geld wel even aan aan goed doel kan gaan geven. Dat bepaal je toch zelf wel zeker. Vind dat geen zaak voor een autoverzekering om zich mee te gaan bemoeien :n Dus groot gelijk, jouw geld, gewoon terugkrijgen, en dan zelf bepalen wat je er mee doet, ook al is het maar een klein beetje :j

Ik heb ook geld terug gehad van mijn verzekering, zo'n "collectief geld terug geven als er minder geclaimd is in het jaar" iets. In de mail die ik gehad heb stond ook aangegeven dat ik er eventueel voor zou kunnen kiezen om het geld niet aan mezelf uit te laten keren maar het aan een goed doel te schenken. Ik vond het er best netjes staan en absoluut niet suggestief dat het van me verwacht werd dat ik dat zou willen doen ofzo. Nu kan ik niet voor VanHuisUit spreken in hoe het gevraagd is maar toch...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 21:26

Bij mij stonden er zelfs 4 alvast uitgeselecteerde goede doelen bij en je kon het zo doorsluizen :+

Weet je ik geef regelmatig aan goede doelen daar ging het me niet om maar ik had echt zoiets van eerst word je lekker gemaakt met een mail van er zit geld aan te komen, vervolgens is het zo'n bedrag dat je denkt OK dan... en dan ook nog dat doneer aan een goed doel.... vond het zo dubbel. Ook omdat je weet dat de meeste verzekeringsmaatschappijen mega verdienen doneer zelf aan een goed doel dacht ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:55

Ik wil alleen even zeggen dat verzekeringsmaatschappijen echt niet zo goed verdienen. Verre van eigenlijk. 2% winstmarge is al heeeeel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:43

Ik heb nog nooit terug gekregen van mijn verzekering :+ en ik rij nochtans als jaren schadevrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:10

VanHuisUit schreef:

Krijg ook belasting terug, meestal ergens in juni. En krijg nog kindgebonden budget van 2019... dat is iets met een belastingdienst die het niet leuker en ook niet makkelijker maakt }:0 :7 ondertussen moet ik namelijk gedeeltelijk mijn zorgtoeslag van vorig jaar terugbetalen. Echt zo onoverzichtelijk allemaal. Doe het allemaal trouw hoor maar het gaat feitelijk echt nergens over, want onder de streep heb ik nog steeds een voor mijn doen flink bedrag tegoed... :roll:

Ik kon mijn 7 cent inderdaad ook aan een goed doel geven. Opzich vind ik wat schenken aan een goed doel geen ramp, maar 7 cent is wel erg triest.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:16

Ik vind het al heel wat dat je überhaupt wat geld terugkrijgt zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Ze hadden het ook niet kunnen doen, de prijs is vantevoren bekend en heb je vrijwillig betaald.

Ik zat gisteren te bedenken dat ik af en toe wel eens moe van mezelf wordt, altijd koopjes aan het jagen, pingelen voor een paar euro's goedkoper. Maar daartegen staat dat ik nooit op mn geld heb hoeven wachten, als er iets stuk gaat kan ik het altijd meteen vervangen, dit doe ik dan wel weer het liefst met een leuke deal of tweedehands maar het potje is altijd vol genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:47

Ik baal vaak dat elke keer als ik wat moois extra heb op de rekening of spaarboek, dat er dan wat onverwacht komt opduiken waarbij je dan je extra alweer kan uitgeven.
Heb bijvoorbeeld heel lang getwijfeld en gespaard voor een zadel voor mijn Tinker. Uiteindelijk eentje gekocht, superblij mee omdat ik een meevaller had gehad en vond dat het nu weleens kon. Kan je raden, paar dagen erna fikse onvoorziene rekening af te tikken ivm koliek en diverse spoedbezoeken in het weekend/zondag.

Toen had ik toch echt even spijt dat ik dat zadel had gekocht hoor, al is de pot nog meer dan ruim genoeg. Kan nog steeds zo een nieuwe kleine stadsauto kopen zeg maar, maar toch.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:20

Waarom bedenk je het niet andersom? Dat is een positievere insteek waardoor je uiteindelijk meee focust op overvloed (op eoa manier werkt dat echt, getuige mijn spaarrekening :P)

Dus, omdat je dat extra geld hebt gekregen, wat je niet miste en ook niet in je budget had ingecalculeerd, heb je nu die dure rekening kunnen betalen, waardoor je je spaargeld hebt kunnen behouden. Dus eigenlijk sta je nog steeds in het groen. Want als je die extra niet had gehad, was de teller misschien wel naar het rood gegaan :)

Klinkt misschien wat zweverig, maar echt, sinds ik zo denk, gaat het financieel een stuk makkelijker. (ok, behalve als ik ongesteld ben, dan is alles ruk :+)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:34

Haha heb je "the secret" gelezen zeker :D .

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:02

Nee dat niet, wel een hoop blogs en boeken gelezen en tony robbins gezien :P

The secret moet blijkbaar nog op mijn lijstje :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:16

Haha nou ik zou "the secret" niet direct aan willen raden, is al een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb vond hem wat overdreven, te amerikaans ofzo? Maar de strekking is wel waar je je op focust trek je aan en daar geloof ik ook wel in.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:28

Ik heb de docu gezien van The Secret. Hoewel ik niet geloof dat het echt zo makkelijk is als wordt geschetst, denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit.
Tony Robbins vond ik ook best indrukwekkend, de docu iig. Wel ook vrij Amerikaans idd. We hebben ook een paar van zijn boeken staan, ik moet ze zelf nog lezen maar mijn vriend heeft er wat goede tips uit kunnen halen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:45

Ik heb nu 2 van zijn online trainingen gedaan en heb er nog een paar te gaan, maar het werkt voor mij heel goed. Krijg er heel veel energie van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:44

Meestal is voor mij de pot eerder halfvol dan halfleeg :j en ik probeer in elk probleem geen hindernis maar een uitdaging te zien.
Alleen lukt dat soms even niet direct, maar ach, mag ook een keertje. Zolang je niet in die negatieve spiraal blijft zitten.

Net omdat ik baalde dat ik momenteel weinig kan sparen, ben ik gaan omdenken: hoe kan ik bijverdienen? En dat is mogelijks door opstart bijberoep waarmee ik bepaalde onkosten ga kunnen drukken (die ik met die inkomsten kan betalen ipv van mijn normale inkomen), door op te ruimen in huis (geordend huis geordend hoofd) en ipv weggooien en dat jammer vinden proberen er nog wat uit te halen door verkoop en positief gevoel want, dat is weer wat bijverdient.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:14

Varekaj schreef:
Meestal is voor mij de pot eerder halfvol dan halfleeg :j en ik probeer in elk probleem geen hindernis maar een uitdaging te zien.
Alleen lukt dat soms even niet direct, maar ach, mag ook een keertje. Zolang je niet in die negatieve spiraal blijft zitten.

Net omdat ik baalde dat ik momenteel weinig kan sparen, ben ik gaan omdenken: hoe kan ik bijverdienen? En dat is mogelijks door opstart bijberoep waarmee ik bepaalde onkosten ga kunnen drukken (die ik met die inkomsten kan betalen ipv van mijn normale inkomen), door op te ruimen in huis (geordend huis geordend hoofd) en ipv weggooien en dat jammer vinden proberen er nog wat uit te halen door verkoop en positief gevoel want, dat is weer wat bijverdient.

Inderdaad, met opruimen. Kun je ook nog wel wat leuk bijverdienen. Mooi meegenomen. Mag ik vragen, hoeveel uren je per week werkt Varekaj?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:25

Ik werk nu 20u/week, maar heb een tijd lang 30u kunnen doen. Alleen is dat voor mijn functie niet meer te verantwoorden en ben ik naar het oorspronkelijke aantal uren terug gegaan.