Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:41

mysa schreef:
Die in Epe is nog maar een paar jaar geleden ook al van eigenaar gewisseld. Is schattig maar ligt niet op een fijne plek hoor.

Dat was toch al weer 6 jaar geleden zie ik.... toen was hij nog wel in " originele" staat :)) Mooi opgeknapt nu.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:53

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:28

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:31

Anoniem

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:34

Met die vloer heb je het bloed van een opgeofferde sekte lid zo weghalen , en via de garage wegbrengen naar de vijver met het vrijheidsbeeld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:36

Op marmer is bloed wel snel en makkelijk weg te poetsen idd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:37

Mijn zin klopt helaas niet helemaal , sorry taal nazis :\

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:39

Die in susteren Amstenrade :P

manzano schreef:
Dan is er nog een schattige op de markt gekomen vandaag.
https://www.funda.nl/koop/epe/huis-41686038-burgweg-1/

Dat vind ik een leuk huis qua stijl :j maar het is verschrikkelijk laag en scheef gebouwd en de ligging zo dichtbij de doorgaande weg vind ik persoonlijk een nadeel. Kennissen van ons wonen er vlakbij (iets verderop zelfs) en die klagen regelmatig over het geluid van de N309.

Ik begin me sinds de jaarwisseling langzaam wat meer te verheugen op het nieuwe huis. Gevoelsmatig komt het nu allemaal wat dichterbij (oplevering uiterlijk 1 mei, of zoveel eerder als verkoper wil opleveren). Gisteren hebben we de eerste meubels besteld en wat vloeren bekeken. Het is een moderne boerderij en vergt dus echt een andere stijl dan we nu hebben. Ik kan daar nog niet zo aan wennen :')
Maargoed ik voel ook nog steeds een soort liefdesverdriet bij de gedachte dat we ons huidige huisje gaan verlaten, we gaan het oprecht heel erg missen. Mijn vader heeft zelfs al meerdere keren voorgesteld om het huidige huis weer van de markt af te halen en het nieuwe weer te verkopen. We doen het niet, maar ohhh ohhh :')
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 04-01-20 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:39

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:41

Nou alle andere soorten lichaamssappen laten zich daar ook makkelijk wegdweilen in ieder geval.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:49

Jullie interpretatie van "multifunctionele ruimte" is wel héél vrij....

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:22

Oh die in Epe, wat prachtig.
Jullie fantasieën bij die in Amstenrade _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:55

Ik heb een aantal huizen in het buitenland opgeslagen en dit is de goedkoopste, deze staat in Portugal de prijs is 170.000 voor dit prachtige uitzicht. Het huis heeft niet heel veel ramen, maar daar hebben weinig huizen daar zodat het huis koel blijft.

https://www.rightmove.co.uk/overseas-pr ... 26458.html

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:27

Pinda_Dipje schreef:
Die in susteren Amstenrade :P

manzano schreef:
Dan is er nog een schattige op de markt gekomen vandaag.
https://www.funda.nl/koop/epe/huis-41686038-burgweg-1/

Dat vind ik een leuk huis qua stijl :j maar het is verschrikkelijk laag en scheef gebouwd en de ligging zo dichtbij de doorgaande weg vind ik persoonlijk een nadeel. Kennissen van ons wonen er vlakbij (iets verderop zelfs) en die klagen regelmatig over het geluid van de N309.

Ik begin me sinds de jaarwisseling langzaam wat meer te verheugen op het nieuwe huis. Gevoelsmatig komt het nu allemaal wat dichterbij (oplevering uiterlijk 1 mei, of zoveel eerder als verkoper wil opleveren). Gisteren hebben we de eerste meubels besteld en wat vloeren bekeken. Het is een moderne boerderij en vergt dus echt een andere stijl dan we nu hebben. Ik kan daar nog niet zo aan wennen :')
Maargoed ik voel ook nog steeds een soort liefdesverdriet bij de gedachte dat we ons huidige huisje gaan verlaten, we gaan het oprecht heel erg missen. Mijn vader heeft zelfs al meerdere keren voorgesteld om het huidige huis weer van de markt af te halen en het nieuwe weer te verkopen. We doen het niet, maar ohhh ohhh :')

Waar gaan jullie nu heen? Leuk huis wat jullie nu hebben!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:31

Ik denk dat er een marmerhandelaar zat. Ik ken ook zo iemand die zijn hele huis ook ‘bemarmerd’ had. Geen dirty mind dus :P , in mijn beleving ontbreken de grafstenen.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:38

“Er niet dood gevonden willen worden” meerdere uitspraken zo gelezen.... poeh.....iedereen mag zijn mening hebben. Maar vindt dit erg grof

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:42

bluebeauty schreef:
“Er niet dood gevonden willen worden” meerdere uitspraken zo gelezen.... poeh.....iedereen mag zijn mening hebben. Maar vindt dit erg grof

Dat is gewoon een gezegde.....

Over Amstenrade: deze meneer woonde daar. Kennelijk excentriek persoon. Kan me overigens voorstellen dat dit huis ingericht al heel anders zou tonen.
https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... overleden/

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:42

moonsparkle schreef:
Ik heb een aantal huizen in het buitenland opgeslagen en dit is de goedkoopste, deze staat in Portugal de prijs is 170.000 voor dit prachtige uitzicht. Het huis heeft niet heel veel ramen, maar daar hebben weinig huizen daar zodat het huis koel blijft.

https://www.rightmove.co.uk/overseas-pr ... 26458.html

Wow!!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:43

manzano schreef:
Waar gaan jullie nu heen? Leuk huis wat jullie nu hebben!

Wij gaan naar Oene. Nagenoeg zelfde buurt, einde van de straat we kwamen met onze gezinssamenstelling een kamer te kort in het huidige huis. Maar we wilde niet weg uit de gemeente Epe.. Helaas was de keuze zo beperkt met voldoende slaapkamers en dan ook nog de mogelijkheid om paarden te houden (zochten tot 850 ongeveer).
Hoewel het nieuwe huis aan al onze wensen voldoet, heeft het voor mij op dit moment nog niet de grote wauw factor. Ik hoop dat het verandert zodra we we het meer naar eigen hand gaan zetten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:13

Liezel1 schreef:
Jullie interpretatie van "multifunctionele ruimte" is wel héél vrij....

_O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:17

Ik lees hier over rieten daken, dat vond ik ook altijd heel charmant, maar sinds er een huis met een rieten dak is afgebrand hier in het dorp denk ik altijd: laat maar... dat gaat zo snel en is zo beangstigend... die brandverzekering is niet voor niets zo hoog.
https://www.tubantia.nl/achterhoek/uits ... ~a8c3ba0d/

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:18

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:20

Achterom schreef:
Ik lees hier over rieten daken, dat vond ik ook altijd heel charmant, maar sinds er een huis met een rieten dak is afgebrand hier in het dorp denk ik altijd: laat maar... dat gaat zo snel en is zo beangstigend... die brandverzekering is niet voor niets zo hoog.
https://www.tubantia.nl/achterhoek/uits ... ~a8c3ba0d/

Precies.
Naast de stal waar de paarden wonen staat een leuk huis waarvan we altijd zeggen: als de jackpot valt, kopen we dat huis maar dat rieten dak gaat eraf voor pannen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:30

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/noordwolde-fr ... veldweg-8/
Hier ben ik gisteren even omheen gelopen. Gaat helaas boven het budget, weer niks gewonnen. Maar wat een mooi geheel op een schitterend locatie

Zeker een mooi plekje. Ok denk maar zo dat de man des huis huizes weinig inbreng heeft gehad bij de inrichting. Ik vind het een heel vrouwelijk huis

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:33

Hier tegenover stond een boerderij zonder rieten kap maar die stond binnen een half uur volledig in vlam, dat ging zo bizar snel dat ik een rieten dak daar niet om zou laten.

De verhoogde verzekeringspremie zou een grotere minpunt zijn :=