[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:41

Toen wij vroeger de boerderij kochten kregen we er gratis 200 oude autobanden bij.

Mijn vader heeft echt 3 containers naar de stort gebracht met overige troep

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:05

De boerderij die wij gekocht hebben krijgen we nieuwe zinken dakgoten aan het huis en een nieuwe vaatwasser bij. *D
Huidige eigenaren zijn zo onwijs netjes dat ze zelfs de 10 jaar oude keuken opnieuw wouden laten lakken.

Wij hebben ook erg veel boerderijen bezichtigd in een staat zoals die van jullie of slechter. Ik vind het super om je te volgen, Maar ben wel blij dat onze nieuwe boerderij niet zo'n projectje is.

Prairy

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:54

Hier ook erfenis van vorige huurders. Geen bruikbare spullen helaas, dus alles naar de stort.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 10:31

Ceetje_bokt schreef:
Prachtig! Echt prachtig, ik hoop dat je nog heel lang blijft genieten van dit uitzicht en dat het niet ‘gewoon’ wordt.

Dat hoop ik ook, maar denk wel dat dat goed komt <3

superpony schreef:
Geweldig uitzicht!!

Bij sommige huizen die wij bekijken vraag ik me ook sterk af of ze alle zooi wel gaan meenemen/opruimen, man o man, wat verzamelen mensen veel.

Maar snap wel waar het vandaan komt. Alles kan bruikbaar zijn en reparaties zijn soms met spoed gedaan.
Wel heerlijk als het zo opknapt.

Haha ja, al geloof ik dat het hier vooral ook was doordat het allemaal boven het hoofd gegroeid is en dan "leven dingen gewoon waar ze liggen". En als dat maar langzaam er zo in groeit, is het vanzelf normaal..

Maflinger_S schreef:
Gaaf hoor als je ziet dat het opknapt en dan dat uitzicht oplevert.

(De eerste strotouwtjes hebben zich volgens mij al aangediend.)

Haha ja, maar wel alleen voor tijdelijke dingen :D Dan i het soms wel makkelijk :')

palousa_boy schreef:
Hier is het heel normaal dat je net gekochte huis en tuin etc nog vol staan met spullen van de vorige eigenaar, soms staat het al 10 jaar of langer zo omdat de oude bewoners zijn overleden en de familie er niets mee wil. Na jaren ruzie etc zijn ze het er dan eindelijk over eens dat het beter verkocht kan worden.
Wij zijn de eerste 2 weken ook dagen heen en weer naar de vuilstort gereden om de ergste troep af te voeren.

Pffff ja, hele onderneming dan he!
Hier was het overigens wel ook concreet de afspraak dat ze het mochten laten staan. Was een deel van de onderhandeling om ons bod wat te verzachten :+

Ik heb deze week de eerste vuilstortrun gemaakt, de eerste 250kg is weg :+ . Tot dusver vooral veel bij elkaar verzameld etc. Denk dat we uiteindelijk ook via bouwcontainers wat gaan doen, maar de eerste focus was overzicht krijgen haha.

Jes schreef:
Jef inderdaad :j
En dan viel het hier nog reuze mee.

Ons vorige huurhuis had trouwens ook de zolder van de schuur volstaan met spullen van de vorige huurders....

Wel bizar dat mensen het dan gewoon zo achterlaten!

superpony schreef:
Hier zie ik het bij oude boerderijen ook veel. Maar meer omdat de mensen het zelf gewend zijn overal spul te hebben liggen.
Ik vind dat geen ramp, maar echt zooi of afval etc vind ik zelf wat minder.

Bij kennissen was het heel duidelijk dat de verkopers alles op een hoop hadden gegooid en in de fik gestoken. Hadden een mega plek in de wei :P En alles wat ijzer was was niet verbrand natuurlijk.

Er kunnen ook weleens verborgen schatten ter voorschijn komen. We keken voor verhuizen hier naartoe naar een boerderijtje die vol stond met koperen toestanden en mooi ook. De bewoner leefde echt als ''zwerver'' en had volgens mij geen idee wat ie in bezit had.....

Ja precies, ik zie het op de boerderijen om ons heen ook veel. Vooral waar dieren gehouden worden. "Je weet nooit waar het nog eens handig voor is". Zo'n enorme brandplek in je wei is ook wat zeg... Bah, moet je alles goed bij na gaan lopen dat er geen gevaarlijke dingen bij zitten ook...

Hier is de hoek van de wei waar hun de trailer hadden staan dus echt heel erg. Maar dat was gelukkig wel al afgezet en ben ik nu elke week een beetje aan het leegruimen (bizar veel werk ook weer). En het achterste stuk waar die oude schuilstal staat is ook bizar veel rommel nog. Maar heb ik ook gewoon voor nu het hek voorlangs gezet. Eerst het voorterrein maar.... :')

Verborgen schatten gaan we hier denk ik niet tegen komen :+

daantjuhhh schreef:
Toen wij vroeger de boerderij kochten kregen we er gratis 200 oude autobanden bij.

Mijn vader heeft echt 3 containers naar de stort gebracht met overige troep

Afhankelijk van de gemeente waar je in zit kan dat nog duur grapje ook zijn zeg! Zoveel autobanden..

HorseChica schreef:
De boerderij die wij gekocht hebben krijgen we nieuwe zinken dakgoten aan het huis en een nieuwe vaatwasser bij. *D
Huidige eigenaren zijn zo onwijs netjes dat ze zelfs de 10 jaar oude keuken opnieuw wouden laten lakken.

Wij hebben ook erg veel boerderijen bezichtigd in een staat zoals die van jullie of slechter. Ik vind het super om je te volgen, Maar ben wel blij dat onze nieuwe boerderij niet zo'n projectje is.

Hahah, dat is beter geregeld :D Als je iets in je budget kan vinden wat al wel af is, is dat ook wel heerlijk!
Maar moet zeggen dat wij er nu vooralsnog ook wel heel erg veel plezier van hebben om alles zo aan te pakken en op te knappen :D Scheelt ook dat we nu geen haast meer hebben en alles gewoon aanpakken wanneer we er zin in hebben.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 10:48

Eerste tijdelijke strotouwtjes vervangen door (hopelijk) meer permanente oplossing. Tot verdriet van de paarden, die die grote zelf gecreëerde gaten uiteraard wel prima vonden :+

Wat nou "slowfeeder"
(Even met strotouwtjes een bestaand slowfeeder hooinet op het frame gedaan tot ik mijn net via Barefoot binnen had. Had al niet verwacht dat het heel duurzaam zou zijn, maar dit was wel heel overdreven haha).
Afbeelding

En gelukkig het net binnen en met paracord er netjes ( :+ ) op gemaakt. Het is even zien hoe ze zich met deze maas redden, maar ze weten er in elk geval alle drie hooi uit te krijgen en krijgen komende dagen paar keer per dag porties los hooi naast.

Afbeelding

Verder gisteravond van de aannemer te horen gekregen dat zijn vaste timmerman voorlopig uit de roulatie is en dat de planning dus helemaal over de schop is -O- . Maandag of dinsdag belt hij nog even om verder te overleggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:36

Ojee balen van de timmerman...hopelijk weten ze een goede oplossing want de komende tijd van het jaar moet je natuurlijk eigenlijk flink meters gaan maken.

Oef dat net hebben ze goed toegetakeld zeg! Hopelijk houdt het nieuwe net zich beter.
Verreweg de meeste mensen zijn er goed over te spreken, maar er zijn altijd wel zeldzame gevallen die een master in de sloopkunde hebben gehaald en overal binnen no-time de gaten in trekken, of het nu een hooinet of een super dure "sloop-proof" deken op hun rug is -O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:36

Maar mensen zijn heel makkelijk. Waar wij huren zijn geen boeren of buiten mensen. Die vinden alleen hun huis belangrijk en de rest niet zo.............
Die laten alles doen en kijken dus alleen naar het gedane en niet wat voor rommel de werklui achterlaten. Ze hadden allerlei zooi uit de tuin gehaald en voor het gemak in onze paddock gedumpt. Ik had daar een draadje omheen gezet, maar half jaar later lag het er nog. Ook echt wel naar spul en kon geen stroom bij draadje krijgen echt, dus hebben wij het maar weggehaald op een stapel stenen na. Die zouden ook opgeruimd worden, maar is nu opeens ons probleem, want ligt in onze paddock..........

Op de zolder van de stallen ligt ook onwijs veel zooi. Vooral veel planken en gaas. Maar het mooie is dat er volgens mij nooit naar gekeken wordt en alles nieuw wordt gekocht.

Dat eerste net ziet er gehavend uit, maar denk dat het altijd wel slijt door het nat worden en eraan trekken etc.
Hopelijk gaat die nieuwe langer mee.Ziet er wel netjes uit. Ik moet ook nog eens nieuwe rekken maken...........( dat zeg ik al 1,5jr)

Balen van de timmerman, maar hij zal toch wel vervanging zoeken??

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 17:37

pmarena schreef:
Ojee balen van de timmerman...hopelijk weten ze een goede oplossing want de komende tijd van het jaar moet je natuurlijk eigenlijk flink meters gaan maken.

Oef dat net hebben ze goed toegetakeld zeg! Hopelijk houdt het nieuwe net zich beter.
Verreweg de meeste mensen zijn er goed over te spreken, maar er zijn altijd wel zeldzame gevallen die een master in de sloopkunde hebben gehaald en overal binnen no-time de gaten in trekken, of het nu een hooinet of een super dure "sloop-proof" deken op hun rug is -O-

Hij was al wel druk bezig met vervanging regelen, maar dat viel nog niet mee. Zoals het er nu uitziet wordt het dus waarschijnlijk pas najaar -O- . Echt balen. Maar goed, maandag/dinsdag dus verder contact en dan zullen we wel verder horen hoe en wat.

Haha ja, dat net hebben ze mooi verbouwd :+ . Jouw net heeft in elk geval de eerste nacht en vandaag overleefd :D . Dat is al langer dan het vorige net :+ . Haha maar we gaan het zien hoe ze zich houden tegen sloop & co :D

superpony schreef:
Maar mensen zijn heel makkelijk. Waar wij huren zijn geen boeren of buiten mensen. Die vinden alleen hun huis belangrijk en de rest niet zo.............
Die laten alles doen en kijken dus alleen naar het gedane en niet wat voor rommel de werklui achterlaten. Ze hadden allerlei zooi uit de tuin gehaald en voor het gemak in onze paddock gedumpt. Ik had daar een draadje omheen gezet, maar half jaar later lag het er nog. Ook echt wel naar spul en kon geen stroom bij draadje krijgen echt, dus hebben wij het maar weggehaald op een stapel stenen na. Die zouden ook opgeruimd worden, maar is nu opeens ons probleem, want ligt in onze paddock..........

Op de zolder van de stallen ligt ook onwijs veel zooi. Vooral veel planken en gaas. Maar het mooie is dat er volgens mij nooit naar gekeken wordt en alles nieuw wordt gekocht.

Dat eerste net ziet er gehavend uit, maar denk dat het altijd wel slijt door het nat worden en eraan trekken etc.
Hopelijk gaat die nieuwe langer mee.Ziet er wel netjes uit. Ik moet ook nog eens nieuwe rekken maken...........( dat zeg ik al 1,5jr)

Balen van de timmerman, maar hij zal toch wel vervanging zoeken??

Lees ook wel dingen van je in het "paarden aan huis" topic en echt bizar -O- . Hoop voor je dat jullie ook snel een fijne plek voor jullie zelf vinden zodat je van dat gedoe af bent!

Dat oude net is overigens maximaal 1 maand in gebruik geweest in de stal en zat nog maar een paar dagen op het frame :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:27

Als het enige troost is wij hebben binnen in het voor huis van ca 105 2m zeker 36 kuub gehaald.
Het terrein nog ca een kuub of 35 a 40 en helaas nog genoeg te gaan .....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:31

Nee joh doe normaal! Wat lag daar allemaal dan??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:41

90% begraven bouw puin.
Alleen ons halletje van ca 4 2m lagen al 4 lagen oude verharding met daar onder bouw puin.
Oude gereedschappen, oude funderingen, electra kabels en schakelaars, restanten houdhoudelijk afval waar de oude gruppen (van de gruppenstallen die onder 3 lagen beton lagen) etc etc etc.
We hebben zelfs een oud pakje drum gevonden 50 gram ƒ 2,50
En dat was alleen nog maar in het voorhuis.

De tuin ???
Die gaan we nog maar laten zeven gezien we daar echt letterlijk van alles vinden wat ze hier niet in huis onder de vloer kwijt konden aan hout kachels, vooral veel beslag (scharnieren, sloten strips ed), ook weer heel veel bouw puin, wijnstokerij, glaswerk, porcelein, oude omheiningen etc etc etc
Maar lees ! hiervan was maar ca een 6 kuub aan zooi van te zien de rest was/is nog overgroeid of ligt onder een 10 cm aarde.
We zoekken nog een groot compleet kippenhok van ca 3x6 ofzo die boven de grond niet te vinden is.
Ik houd mijn hart vast wat we gaan vinden onder het achter huis gezien die nog maar 6 jaar oud is en daar moet de vloer er ook uit gezien die koud gestort is...

We wonen hier al 3 jaar en we vinden dagelijks nog zooi.
Plan is dus daarom gaan zeven wand de grond afvoeren gaar een gods vermogen kosten.
we hebben een ha namelijk.... en zelfs in het land vinden we regelmatig wat dat naar boven is gekomen aan dakpannen en stukken bakstenen.

Veel van de materialen hebben we gewoon schoon gemaakt en weer her gebruikt of gaan we misschien nog gebruiken.
Tot nu toe heeft het ons ca 15 2m aan friese geeltjes gescheeld om aan te schaffen en een 40 2m aan kalk zandsteen muren :')

Ik ga misschien hier nog een keer een topic op openen maar dan wil ik eerst verder zijn met de verbouw gezien we door omstandigheden (opgelicht en grote verborgen gebreken klootzakken van de vorige bewoners die de halve toko hier zeer slecht verneuk het jezelf bewerkt hebben geven niet thuis gaat het door financiele redenen op een slakkengangetje -O- )

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 20:54

rommulus schreef:
Als het enige troost is wij hebben binnen in het voor huis van ca 105 2m zeker 36 kuub gehaald.
Het terrein nog ca een kuub of 35 a 40 en helaas nog genoeg te gaan .....

Dat is flink zeg!! Hoarders :+ ?
Edit: Jeetje, lees net je verhaal wat je hebt gepost terwijl ik mijn post aan het schrijven was. Wat een verhaal joh! Dan valt het hier toch weer alles mee qua zooi.....

--

Ik ben gisteren bezig geweest met ena-laatste hoek in de primer zetten. Zelfs met alleen grondverf knapt het al zo enorm op haha. Hopelijk morgen de muurverf er op en dan is het daarna alleen nog de hoek waar het bed staat en dan is onze tijdelijke woonruimte eerst af qua verfwerk.

Dit is al ná de twee lagen anti-nicotine :')
Afbeelding

En met de primer
Afbeelding

En ook begonnen met de gordijnen voor de hoge ramen te vervangen. Honderd keer de trap op en af :') :') .
Maar twee van de drie hangen! Zo'n klusje die hoog op de "daar heb ik echt geen zin" lijst stond :+
Maar aangezien dit van de week gebeurde:
(beetje gaar maar...)
Afbeelding

Toch maar aan begonnen. En ben er ontzettend blij mee, want het lijkt en voelt gelijk weer heel anders! De laatste moet ik nog even kijken hoe ik de linkerkant ophang aangezien er geen gewone muur meer na het raam zit en dat stukje boven de meterkast zit. Wil even kritisch kijken dat ik straks niet ergens in boor zeg maar.

Direct na het ophangen
Afbeelding

En in het donker, groot verschil!
Afbeelding

Maar even zien of dat laatste gordijn deze week ook nog lukt.
Ze hangen overigens áchter die 'zilveren' rail van de oude gordijnen. Maar die kan er pas af als het laatste gordijn er ook af is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:22

Van wat ik begrepen heb was die ouwe en zijn zoon die hier het huis gebouwd heeft niet van de weg gooi..
Ze lieten het of gewoon staan of flikkerden het onder de grond.

En de vorige bewoners namen het ook allemaal niet zo nauw..

We hebben ook leuke dingen gevonden hoor :D oude steen beitel die gewoon nog goed is en we ook gewoon gebruiken :') stukjes servies (mooi servies), restanten van de stands (onderkanten palen) ook wel mooi beslag ed.
ik heb al besloten dat hier een house of horrors komt :'), een vaste vitrine waar ik veel van dat spul ga uit stallen incl een dingetje waar we de foto's op laat afspelen.

Nog een mooi bijkomend voordeel is dat we haast nu werkelijk alles weten van het huis.
hoe deze is opgebouwd en is uitgebreid door de jaren heen.
Welk deel waarvoor is gebruikt waar de zwakke punten van het huis liggen waar de sterke etc etc etc.
veel hiervan kun je nu ook zien en blijft zichtbaar sommige delen gaan we hergebruiken (de keuken gaan we zelf bouwen van het houtwerk en nog overgebleven friese geeltjes) dus van wat we hebben kunnen redden hebben we gered en of hebben of gaan we in ere herstellen.

Een ding kan ik je wel vertellen, ik ben heel blij dat dit geen monument is, dan waren we al 300x failliet geweest :')
We zijn dingen tegen gekomen die gewoon niet te betalen zouden zijn als we die moesten herstellen dus die hebben we haast huilend er uit getrokken...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 00:43

Jeetje Rommulus. Maak je overal foto's van? Ik denk dat mensen het zelf niet eens zien, dus niet eens bewust je afzetten ofzo. Zij leven zo en vinden dat misschien normaal....

Ik ben ook weleens bij mensen binnen geweest dat ik echt ontzettend schrok. Maar uiteindelijk zal zo een huis ook ooit verkocht moeten worden als mensen overlijden of iets....Iemand zal het moeten kopen en er iets mee moeten. Maar het is wel onwijs veel werk en vet balen als het dan ook nog eens zo tegenvalt.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 04:00

Dat knapt er echt ontzettend van op! Het ziet er direct weer fris en ruimer uit. Wij hadden uier ook nicotine problemen, bah bah bah :n :r Wij hebben uiteindelijk 7 lagen verf op het plafond moeten doen en het heel schemert nog steeds door, echt belachelijk!

Bij onze oude boerderij hadden ze ook een groot gat gegraven onder de oprit en daar alles wat weg moest in gegooid. Jammere is dat dat spul steeds omhoog blijft komen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:27

HIer is het zand ''op'' met name in de rijbak en komt er ontzetten veel zooi naar boven en dan vooral veel glas, echt niet normaal. En grote stukken ook.

Ook veel oud metaal tegengekomen. Hele oude geroeste bouten etc etc.

Vooral aan het eind resultaat en het woongenot blijven denken :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 12:07

Vergunning voor de rijbak is verleend :D
Wel tegen veel hogere legekosten dan vooraf aan de telefoon door gegeven, maar moet de factuur nog krijgen dus maar even zien wat er precies op staat.

Hier links en rechts ook al meerdere keren te horen gekregen waarom we niet gewoon een gat graven voor de rotzooi :+ . Meestal kijken ze een beetje verward als ik aangeef dat we dat echt niet gaan doen en dat ik het niet nog tot in de einde der dagen weer tegen wil komen. Als ze dan ook nog horen dat ik daadwerkelijk een vergunning voor de rijbak heb aangevraagd komt er meestal een twijfelachtige: "komen jullie uit het westen ...?" achteraan :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:15

Gefeliciteerd!

Rustig slapen in plaats van steeds onrustig om je heen kijken is ook wat waard.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:01

MarliesR schreef:
Vergunning voor de rijbak is verleend :D
Wel tegen veel hogere legekosten dan vooraf aan de telefoon door gegeven, maar moet de factuur nog krijgen dus maar even zien wat er precies op staat.

Hier links en rechts ook al meerdere keren te horen gekregen waarom we niet gewoon een gat graven voor de rotzooi :+ . Meestal kijken ze een beetje verward als ik aangeef dat we dat echt niet gaan doen en dat ik het niet nog tot in de einde der dagen weer tegen wil komen. Als ze dan ook nog horen dat ik daadwerkelijk een vergunning voor de rijbak heb aangevraagd komt er meestal een twijfelachtige: "komen jullie uit het westen ...?" achteraan :')

Hahaha die reactie is wel heel grappig :')
Mooi dat je de vergunning hebt! En snap helemaal waarom je geen zooi in de grond wil stoppen..
Mooie vergelijkingsfoto's ook weer! :D

Wat een verhaal zeg rommulus! :oo :oo

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:16

Ow, bah, dan wil ik eigenlijk niet weten hoeveel zooi er op veel plekken in de grond begraven ligt. Als je al ziet wat ze op een hoop gooien en verbranden....Dan ligt er nog een keer zoveel onder de grond, ppf

Wel grappig dat ze zo reageren...Neem aan omdat ze een vergunning zelf onzin vinden??

Maar fijn dat je je rijbak kan aanleggen. Zonde van de extra kosten, maar geen zorgen en gedoe verder.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:24

Ja dat hadden wij ook. Er was (kwamen wij pas achter toen we er woonden) een varkensschuur begraven in de grond.
Ik wilde graag een buitenbak aan huis. Maar dat werd zo duur. Moesten dan een hele boel puin laten afvoeren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:52

Vreselijk hoe mensen/boeren (vroeger) hun zooi gewoon begroeven. Gelukkig hebben wij in de tuin alleen glas, maar de buurvrouw vertelde over de puinhoop bij hun. En ik weet dat de resten van een heel huis verderop ook in een kuil gedonderd is en het nieuwe huis is een stuk naar achteren gebouwd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:55

Wij huurden een nieuw pand wat voorheen een dierenwinkel was geweest. We moesten voor leidingen etc onder de vloer zijn en kwamen echt bergen dieren geraamtes tegen. Die hebben gewoon alle dode dieren onder de grond gegooid........Midden in Amsterdam gewoon...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:00

Het is ook niet voor niets dat gemeentes er tegenwoordig vaak voor kiezen om kosteloos grofvuil in te laten leveren / een toeslag hiervoor in te bouwen in de gemeentelijke belastingen :(:)

Om dit gedoe tegen te houden en zodat ze niet iedere klipklap bankstellen uit een bosje hoeven te vissen...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:06

Wij zijn jaren geleden bij een huis wezen kijken, waar ze een stuk van de varkensstal af hadden gebroken en begraven.. Inclusief asbest dak. Er was een asbest onderzoek gedaan en tot op drie meter diep werd asbest gevonden. Het op laten ruimen zou in de tonnen gaan lopen, dus maar niet gekocht..