Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ceetje_bokt schreef:Prachtig! Echt prachtig, ik hoop dat je nog heel lang blijft genieten van dit uitzicht en dat het niet ‘gewoon’ wordt.
superpony schreef:Geweldig uitzicht!!
Bij sommige huizen die wij bekijken vraag ik me ook sterk af of ze alle zooi wel gaan meenemen/opruimen, man o man, wat verzamelen mensen veel.
Maar snap wel waar het vandaan komt. Alles kan bruikbaar zijn en reparaties zijn soms met spoed gedaan.
Wel heerlijk als het zo opknapt.
Maflinger_S schreef:Gaaf hoor als je ziet dat het opknapt en dan dat uitzicht oplevert.
(De eerste strotouwtjes hebben zich volgens mij al aangediend.)
palousa_boy schreef:Hier is het heel normaal dat je net gekochte huis en tuin etc nog vol staan met spullen van de vorige eigenaar, soms staat het al 10 jaar of langer zo omdat de oude bewoners zijn overleden en de familie er niets mee wil. Na jaren ruzie etc zijn ze het er dan eindelijk over eens dat het beter verkocht kan worden.
Wij zijn de eerste 2 weken ook dagen heen en weer naar de vuilstort gereden om de ergste troep af te voeren.
Jes schreef:Jef inderdaad
En dan viel het hier nog reuze mee.
Ons vorige huurhuis had trouwens ook de zolder van de schuur volstaan met spullen van de vorige huurders....
superpony schreef:Hier zie ik het bij oude boerderijen ook veel. Maar meer omdat de mensen het zelf gewend zijn overal spul te hebben liggen.
Ik vind dat geen ramp, maar echt zooi of afval etc vind ik zelf wat minder.
Bij kennissen was het heel duidelijk dat de verkopers alles op een hoop hadden gegooid en in de fik gestoken. Hadden een mega plek in de weiEn alles wat ijzer was was niet verbrand natuurlijk.
Er kunnen ook weleens verborgen schatten ter voorschijn komen. We keken voor verhuizen hier naartoe naar een boerderijtje die vol stond met koperen toestanden en mooi ook. De bewoner leefde echt als ''zwerver'' en had volgens mij geen idee wat ie in bezit had.....
daantjuhhh schreef:Toen wij vroeger de boerderij kochten kregen we er gratis 200 oude autobanden bij.
Mijn vader heeft echt 3 containers naar de stort gebracht met overige troep
HorseChica schreef:De boerderij die wij gekocht hebben krijgen we nieuwe zinken dakgoten aan het huis en een nieuwe vaatwasser bij.![]()
Huidige eigenaren zijn zo onwijs netjes dat ze zelfs de 10 jaar oude keuken opnieuw wouden laten lakken.
Wij hebben ook erg veel boerderijen bezichtigd in een staat zoals die van jullie of slechter. Ik vind het super om je te volgen, Maar ben wel blij dat onze nieuwe boerderij niet zo'n projectje is.
pmarena schreef:Ojee balen van de timmerman...hopelijk weten ze een goede oplossing want de komende tijd van het jaar moet je natuurlijk eigenlijk flink meters gaan maken.
Oef dat net hebben ze goed toegetakeld zeg! Hopelijk houdt het nieuwe net zich beter.
Verreweg de meeste mensen zijn er goed over te spreken, maar er zijn altijd wel zeldzame gevallen die een master in de sloopkunde hebben gehaald en overal binnen no-time de gaten in trekken, of het nu een hooinet of een super dure "sloop-proof" deken op hun rug is
superpony schreef:Maar mensen zijn heel makkelijk. Waar wij huren zijn geen boeren of buiten mensen. Die vinden alleen hun huis belangrijk en de rest niet zo.............
Die laten alles doen en kijken dus alleen naar het gedane en niet wat voor rommel de werklui achterlaten. Ze hadden allerlei zooi uit de tuin gehaald en voor het gemak in onze paddock gedumpt. Ik had daar een draadje omheen gezet, maar half jaar later lag het er nog. Ook echt wel naar spul en kon geen stroom bij draadje krijgen echt, dus hebben wij het maar weggehaald op een stapel stenen na. Die zouden ook opgeruimd worden, maar is nu opeens ons probleem, want ligt in onze paddock..........
Op de zolder van de stallen ligt ook onwijs veel zooi. Vooral veel planken en gaas. Maar het mooie is dat er volgens mij nooit naar gekeken wordt en alles nieuw wordt gekocht.
Dat eerste net ziet er gehavend uit, maar denk dat het altijd wel slijt door het nat worden en eraan trekken etc.
Hopelijk gaat die nieuwe langer mee.Ziet er wel netjes uit. Ik moet ook nog eens nieuwe rekken maken...........( dat zeg ik al 1,5jr)
Balen van de timmerman, maar hij zal toch wel vervanging zoeken??
rommulus schreef:Als het enige troost is wij hebben binnen in het voor huis van ca 105 2m zeker 36 kuub gehaald.
Het terrein nog ca een kuub of 35 a 40 en helaas nog genoeg te gaan .....
MarliesR schreef:Vergunning voor de rijbak is verleend![]()
Wel tegen veel hogere legekosten dan vooraf aan de telefoon door gegeven, maar moet de factuur nog krijgen dus maar even zien wat er precies op staat.
Hier links en rechts ook al meerdere keren te horen gekregen waarom we niet gewoon een gat graven voor de rotzooi. Meestal kijken ze een beetje verward als ik aangeef dat we dat echt niet gaan doen en dat ik het niet nog tot in de einde der dagen weer tegen wil komen. Als ze dan ook nog horen dat ik daadwerkelijk een vergunning voor de rijbak heb aangevraagd komt er meestal een twijfelachtige: "komen jullie uit het westen ...?" achteraan