Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:27

Wij doen ook veel zelf en daardoor weten we de hout en metaal prijzen. En ook dat zelf maken niet meer zo geweldig goedkoop is met de materiaal prijzen van tegenwoordig. Plaat spaanplaat is al dik boven de 60 euro waar die enkele jaren geleden 35 euro was. En dat is bij bouwmarkten voor professionele bouwers, stuk goedkoper als een bouwmarkt zoals Praxis of Gamma en zelfde prijs als de houtboer.

De apparatuur, wij hebben hier ook Siemens en wat eruit kwam en nu in de garage staat is ook Siemens. Ik ben er heel tevreden over. 1500 verschil vind ik over zoveel apparatuur eigenlijk nog wel meevallen. Had het meer verwacht. :=

lieke2

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:45

@Neonlight, gave achterwand! Zou je willen delen waar je deze vandaan hebt? Ik wil ook zoiets <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:58

Ik zou ook zeker voor Siemens gaan, zeker bij het soort keuken in de prijsklasse waar jullie naar kijken. Het is ook wel echt betere apparatuur. Ik mis mn Siemens oven

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:48

Neonlight,
Wij bouwen ons hele huis zelf en zijn ons akelig bewust van de prijsstijgingen de afgelopen jaren. Het heeft ons enorme vertragingen opgeleverd.

Waarom is het zo moeilijk om mijn verhaal gewoon aan te nemen voor wat het is? Waar komt de behoefte vandaan om het tegen te spreken of te zeggen dat het niet meetelt? Wees gewoon blij voor me dat het me lukt om het zo te doen... En stel inhoudelijke vragen inplaats van te oordelen.

Ik ben hier om ideeën op te doen en mijn kennis te delen. Niet om te veroordelen en veroordeeld te worden.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:08

flooooo schreef:
Nu hebben wij de keuze tussen apparatuur van Siemens en Pelgrim (andere opties kunnen ook maar daar gaat het voor ons tussen). Het scheelt 1500 euro op de apparatuur. Eigenlijk doen we dan toch liever Siemens wegens betere naam maar ja het is ook veel geld. Iemand ervaringen?

In Hoofddorp is een inspiratiehuis2020 daar kun je een afspraak maken en die kunnen je alles, maar dan ook echt alles laten zien van Bosch, Siemens, Neft en Gaggenau (keukenzaak heeft vaak niet alles staan) en de verschillen laten zien. Heb ik ook gedaan en vond dat heel waardevol. Ook Pelgrim heeft zo’n gebouw in Duiven. Mss een idee om daar eens te kijken?
En informeren naar verschil in levertijden; dat is of iig was een tijdje echt groot, dat kan mss ook nog helpen om ergens een klap op te geven.
Laatst bijgewerkt door paars op 23-12-23 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:11

Wij hebben toevallig 2 weken geleden een keuken gekocht. Wij hebben geen 20 weken de tijd om te wachten op een keuken, dus we hebben gekozen voor een showroommodel. Kosten: €10.000 incl (AEG en Pilgrim) apparatuur.

https://www.paulroescher.nl/keukenshowr ... nwand.html

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:34

Mooie keuken Matheno. Mooi contrast aan materiaal en kleur.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:58

Malenka schreef:
Tja... Ik dus wel. Het is een kwestie van geen haast hebben, heel erg veel zelf doen en creatief zijn. Het is niet zo dat ik het van vrienden of familie krijg.

Er werd me gevraagd hoe dan en daar geef ik uitgebreid antwoord op. Ik zeg ook niet dat iedereen dat kan doen of zou moeten doen.

Dit is voor mij ook gewoon noodzaak. Ik heb geen €20.000,- voor een keuken en zal daar ook niet aan kunnen komen. Dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun. Ik ben blij voor iedereen die blij is met diens nieuwe keuken.

Nou ik vind het respect hoe je het doet en ben ook heel benieuwd naar het resultaat straks! Jij hebt dan wel echt iets unieks. :j

Urona valt mee qua opties, Pelgrim heeft ook veel keuze op zich. Wauw jullie maken het nog veel gekker dan ons, heb je zo'n grote keuken dan? En wat voor apparatuur moet ik dan aan denken?
Wel in zijn algemeen, niet op jou gericht, "blij" te horen dat het bedrag dus niet helemaal gek is wat wij kwijt gaan zijn.
Neon, ik had ook meer verwacht hoor. Bij 6000 euro verschil ga ik twijfelen maar voor die 1500 denk ik toch dat wij voor Siemens gaan vanwege de betere naam. Mochten we ooit willen verkopen schijnt het ook beter te staan. Al ben ik niet van plan weer weg te gaan.
Ik vind je keuken en ook achterwand echt prachtig! <3
Paars, dank je voor de bruikbare tips. Helaas een mega eind rijden voor ons. Maar zeker de overweging waard.
Ook mooie keuken Matheno!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:28

Neonlight schreef:
Inmiddels zitten wij in een geschil met onze keukenboer. Dinsdag telefoontje gehad dat ze de huidige spoelbak niet onder het aanrechtblad weg kunnen halen en dat deze ook vernieuwd moet worden. Oplossing wisten ze zo niet. Vandaag weer contact gehad, moet op onze kosten....wij hebben nu de rechtsbijstand ingeschakeld. Geen idee wat het aanrechtblad kost, maar zal niet goedkoop zijn, is graniet. Rechtsbijstand zei dat we in principe het verschil van prijs van de spoelbak al niet bij hoeven te betalen. Ze moeten gewoon iets leveren wat normaal functioneel is, en anders hadden ze het moeten melden bij aankoop.

Wat een gedoe met jouw keuken zeg. Eerst die niet afwaterende spoelbak…. Ik wist niet eens dat het bestond. Waarom zou je niet willen afwateren? Wie wil er nou water hebben staan in zijn spoelbak? Wat een onzin. En nu krijgen ze hem niet weg begrijp ik? Wat is dat nou weer? Welke keukenboer is het want dan ga ik daar dus nooit naar toe.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:39

Achterwand komt van keukenprint.nl. En de keuken van een grote (meubel)zaak die begint met een S en eindigt op ijben.

Malenka, absoluut geen verwijt en wij maken ontzettend veel zelf, maar met de prijsstijging van basismateriaal krijgen wij zoiets niet meer voor elkaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:50

Neonlight schreef:
Achterwand komt van keukenprint.nl. En de keuken van een grote (meubel)zaak die begint met een S en eindigt op ijben.

Malenka, absoluut geen verwijt en wij maken ontzettend veel zelf, maar met de prijsstijging van basismateriaal krijgen wij zoiets niet meer voor elkaar.

Oké dan ga ik dus nooit naar een keukenzaak die begint met S en eindigt op ijben.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:59

Jemig Neonlight, een niet-afwaterende spoelbak…what the heck is dat? Nooit van gehoord. Ook bij mijn keukenboerbhet woord niet gehoord bij de opties; “wilt u afwaterend of niet-afwaterend”. Klinkt als je koopt een kraan en had moeten vragen omheen kraan waar water doorheen kan. Of die niet alleen open, maar ook weer dicht kan. Fijn dat je rechtsbijstand het al een no-brainer vind. Ben je lid van Ver. Egen Huis, en is de keukenvloer aangesloten bij een brancheorganisatie? Hoop dat je voor de correcties geen kosten gaat hebben, maar het gedoe alleen al… -O- gaat de pret van je nieuwe keuken er wel een beetje af…
Sterkte!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:31

Dat soort gedoe vreet inderdaad energie. Niet leuk. Sterkte daarmee Neonlight. En echt belachelijk dat een gootsteen niet kan afwateren... Zo zitten wij na ruim 2 jaar nog steeds met lekkages aan kozijnen (die ook dubbel zo veel gingen kosten door de corona prijsstijging). Ik durf dus ook bijvoorbeeld geen vloerplanken te maken en die wand af te werken want ik ben bang dat we dan nog veel meer kosten krijgen door due lekkende kozijnen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 15:26

Afbeelding

Foto van vanmorgen, gisterenavond dus voor het laatst gebruikt.
Zo ziet een niet afwaterende spoelbak er dus uit. :+
Ik heb hem ook nog niet droog gezien, het is echt behoorlijk wat water en het water weghalen is een minuut of 10 werk.

Malenka, dat is balen, dan kun je dus echt niet verder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:36

Maar waarom zou je dat willen? Wat is het nut?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:50

Tja, prijs...natuursteen spoelbak is natuurlijk anders maken dan een rvs. Kosten van een afwaterende zijn behoorlijk. Maar ja, veel geld uitgeven voor een niet functionele is natuurlijk ook idioot. Snap daarom de redenering van de keukenboer niet, dat ze alleen deze hebben omdat die andere te duur is. 8)7 En de verkopers weten van niets dat het geen afwaterende is, die dingen zijn niet aangesloten in een showroom keuken.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:10

Wat een verhaal Neonlight :x Zoiets vreet energie, hopelijk gaat het naar tevredenheid opgelost worden -O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:26

Jeetje wat idioot Neonlight... hopelijk wordt het snel opgelost.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:10

Neonlight schreef:
Zo ziet een niet afwaterende spoelbak er dus uit.

Jeetje zeg…lijkt wel alsof ze het gat voor de afvoer aan de verkeerde kant hebben geboord?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:21

Wat belachelijk Neonlight.

@Floo wij krijgen een maatwerk keuken met miele en liebherr apparatuur. Eiland van 6 meter lang en een grote kastenwand tot aan het plafond 3.80 hoog.

Grote koeler, grote vaatwasser, grote vriezer met ijsblokjes met wateraansluiting, bora kookplaat, steamer met wateraansluiting, oven met camera, warmhoudlade en quooker met gekoeld en bruisend water en 2 grote inbouw wijnklimaatkasten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 16:44

Oven met camera?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:34

veerledec schreef:
Oven met camera?

Dan kan je in de oven kijken via je telefoon.
Net als dat je via je telfoon vaak dan de bediening van de oven kan doen.
Vrienden hebben het ook, best een leuk speeltje.

Ik heb vandaag weer keukens gekeken.
In m'n nieuwe appartement heb ik 3,5m om een rechte keuken kwijt te kunnen.
Doordat daar ook nog een deel vanaf gaat voor een hoge kast met koelkast en vriezer hou ik niet heel veel over als werkblad, waardoor ik er aan denk om een dieper blad te nemen. Zit te denken aan een blad van 80 of 70 diep, ipv de standaard 60cm.

Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Wat zijn toch de nadelen er van? En hoeveel scheeld het in prijs?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:22

Wij hebben een blad van 80 diep genomen, scheelt niet achterlijk veel in prijs maar geeft zoveel meer ruimte! Ik ben er dolblij mee en had niet anders gewild. Wat mij betreft geen nadelen eraan

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 07:29

Een dieper blad is heerlijk :j. Ik gebruik daarom het werkblad van ons eiland het meest, ideaal om iets even wat verder van je af te kunnen schuiven. Of als je uitgebreid aan het koken bent, dan heb je echt meer ruimte voor je grote snijplank en wat kommetjes.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 07:41

Ook wij hebben een dieper blad en ik zou dit inderdaad altijd aanraden! Overigens hebben wij ook een hoger blad, ondanks dat ik klein ben. Ik heb flinke rug klachten en een paar graden voorover buigen veroorzaakt al heel snel pijn. Een hoger blad helpt hierbij. Daarnaast kan ik makkelijker leunen/hangen tijdens het koken. Mijn man is lang, dus voor hem is het sowieso fijn.