Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:26

Wij doen een handdoek ook hergebruiken en niet direct in de was. Maar vloer afdrogen met de handdoek? Dat is hier dus niet nodig, zowel bij bad als de douche blijft de vloer droog (denk dat de meesten zo'n inloopdouche hebben??? ). Douchekop doen we af met een ander doekje.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:30

Neonlight schreef:
Wij doen een handdoek ook hergebruiken en niet direct in de was. Maar vloer afdrogen met de handdoek? Dat is hier dus niet nodig, zowel bij bad als de douche blijft de vloer droog (denk dat de meesten zo'n inloopdouche hebben??? ). Douchekop doen we af met een ander doekje.

Wij hebben inderdaad een inloop douche, waarbij de tegels van het douche gedeelte nog niet eens een centimeter lager liggen als de rest. We hebben wel een douchegordijn, maar het blijft allemaal maar een natte bende. :n

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:35

Hier ook natte bende
Maar ik droog de douche zelf ook uit
Scheelt zo ontzettend veel qua schoonmaken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:44

Helaas hier ook natte (schimmel) bende , de afzuiging knop zit in de keuken beneden (en zuigt ook de keuken af met koken , stinkt lekker door het huis heen dus)en ga daar niet heen lopen als ik net uit bed ben en gewoon een douche wil

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:49

_classic schreef:
Neonlight schreef:

Wij hebben inderdaad een inloop douche, waarbij de tegels van het douche gedeelte nog niet eens een centimeter lager liggen als de rest. We hebben wel een douchegordijn, maar het blijft allemaal maar een natte bende. :n

Heb ik ook, alleen zonder douchegordijn dan. Ik gebruik gewoon zo'n rubberen trekker die ze ook in het zwembad enzo hebben. Met een handdoek vind ik dan weer zonde van de handdoek :')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:50

Hier een hele open douche dus wc en hele vloer zeiknat na douchen. Dus standaard handdoek op de grond. We goed met de trekker erlangs maar blijft veel water staan. Als we niet uitkijken staat het zelfs in de gang :=

Ook geen plek Om ze te drogen dus 1 was per week is zowiezo handdoeken. En gooi Ze soms ook wel bij gewone was als er nog plek is

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:19

Douche nadrogen met de handdoek vind ik ook zonde van de handdoek. Ik heb een trekker in de badkamer liggen waar ik de wanden mee droog trek. Gelukkig hebben we sowieso niet heel veel kalk in het water hier.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:23

Doen ook altijd even de kranen drogen scheelt veel kalk enzo

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:52

Hier geen inloopdouche maar een douchegordijn aan 3 kanten waardoor de vloer altijd behoorlijk nat wordt. De vloer maak ik na het douchen dus altijd droog met de handdoek die ik daarvoor na het douchen heb gebruikt.
Ik vind het daarnaast fijn om een schoongewassen, frisse handdoek te gebruiken na het douchen dus de handdoek beland hier ook altijd gelijk in de wasmand na het douchen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:01

Mijn badkamer is 120x2 gok ik en ik heb halverwege een douchegordijn opgehangen.
Vloer blijft ervoor redelijk droog, deur staat wel altijd wagenwijd open bij gebrek aan een raam.
Handdoeken hang ik over het handdoeken'rekje' (zo'n ding aan de muur met 3 stangen die je heen en weer kunt bewegen) en over de gordijnstang, 1x per week verzamel ik de handdoeken, schoonmaakdoekjes, dweil, theedoeken enzo en gooi dat op een 90c was.
Handdoeken gebruik ik dus 2-3x, tenzij ik tussendoor de hond was en de handdoek(en) daarvoor gebruikt heb. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:16

Wij gebruiken dus ook een trekker voor de wanden en douche deur. Maar door de deur dus buiten de douche alles droog.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:43

Ach, de handdoek gaat hier toch na 1 keer douchen de was in, dus dan maar beter uitebreid gebruik van maken :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:47

Maar om even terug te komen op bezuinigen op de boodschappen , ik ga voorlopig even 2 km verder rijden voor mijn boodschappen
Daar heb ik de jumbo, Ah en een Lidl
Alledrie grote winkels
Ik rij nu of ene kant een dorp verder voor een kleine jumbo
Of de andere kant op naar een vrij grote AH maar dan heb ik bij beide net niet alles zeg maar
Als ik dan 2km verder rijd heb ik er drie van goed formaat en de Lidl daar heeft een hele fijne groente afdeling

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:54

Ik heb mezelf de uitdaging gegeven om onder de €40,- per week te blijven terwijl ik mijn boodschappen bestel. :D
Gelukkig zijn er vaak aanbiedingen waarbij je of de bezorgkosten ahw bespaart of waarbij je geen bezorgkosten meer betaald.
Leuke uitdaging iig en de laatste keer zat ik inclusief 2 statiegeldkratten op €46,nogwat, maar de kratten hoef je in principe maar 1x te betalen (ruil je weer om met de volgende levering) dus als ik die niet meereken zat ik op €36,nogwat.
Best netjes als je bedenkt dat ik normaal tegen de €50,- per week zit.

Wat overblijft per week steek ik in cadeautjes voor secret santa, het eten voor kerst/jaarwisseling en af en toe eens een kluif voor de hond (die de oorzaak is vh bestellen, hij kan nog niet alleen zijn).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:22

Hier 5,- boven het budget uitgegeven. Ik had nog wat spullen nodig en heb fruit gekocht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:30

Ik ben even de weg kwijt qua energie... ik bekijk iedere maand m'n verbruik en of ik terug krijg. Volgens de app zou ik 80 euro minder terugkrijgen op m'n jaarafrekening...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:32

Ik ben aan het proberen om een weekmenu samen te stellen, maar ik ben geloof ik nogal inspiratieloos.. aahhrrgggg!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:45

DebGizmo schreef:
Ik ben aan het proberen om een weekmenu samen te stellen, maar ik ben geloof ik nogal inspiratieloos.. aahhrrgggg!

Kijk eens in het 'show je maaltijd' topic! Staat van alles bij!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:20

Daar kun je inderdaad leuke tips uit halen, ik kijk ook op ah.nl/recepten voor inspiratie.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:58

Ik zal daar eens een kijkje nemen. Voor nu heb ik al 4 dagen bedacht, nog 3 te gaan!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:11

Ben zelf nog even aan het kijken of ik er gebruik van ga maken (ivm recepten die ik nog wil uitproberen voor mn blog), maar ik zag 25 euro welkomakorting voorbij komen bij Hello Fresh. 3 recepten voor 2 personen waren dan nog 15 euro. Tuurlijk, het kan goedkoper, maar vond dit echt wel een goede deal!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:12

mrieeek schreef:
Ben zelf nog even aan het kijken of ik er gebruik van ga maken (ivm recepten die ik nog wil uitproberen voor mn blog), maar ik zag 25 euro welkomakorting voorbij komen bij Hello Fresh. 3 recepten voor 2 personen waren dan nog 15 euro. Tuurlijk, het kan goedkoper, maar vond dit echt wel een goede deal!

Volgens mij ben je verplicht daarna een x aantal boxen af te nemen dus even goed nakijken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:17

Meestal ben je dan idd verplicht om minimaal 3x af te nemen.
Heb zelf ook weleens gekeken naar die versboxen maar ik vind ze verschrikkelijk duur en vaak lust ik meer dan de helft niet.
Dan haal ik liever kant en klaar maaltijden/salades of luxere boodschappen oid voor dat geld, dan kan ik zelf kiezen wat ik eet en wanneer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:26

Hellofresh is minimaal 2 boxen, je kan wel blijven pauzeren tot er iets fatsoenlijks voorbij komt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:54

Ik heb van de zomer gebruik gemaakt van een Hello-fresh box. Toen 9 euro betaald voor 3 x 1-persoons maaltijd. Dit kon ik écht direct stopzetten, dus nooit meer betaald dan die ene 9 euro. Best een goede actie dus! Zo probeer je nog eens wat nieuws uit (en van de restjes uit de box heb ik ook nog een paar dagen kunnen eten).