[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:10

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:13

Leuke keuken maartje_m, ziet er goed uit!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:16

Maartje_M schreef:
Ons huis staat sinds vandaag ook op Funda. Ben benieuwd hoe de markt hier is, volgens mij wel aan het aantrekken maar nog niet zo snel als op sommige andere plekken
http://www.funda.nl/koop/helmond/huis-8 ... aerhof-54/

Leuk huisje.
Lijkt me wel onhandig, een open master bedroom, je wilt niet dat je kinderen binnenlopen terwijl je bezig bent.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:42

thx :) het is ook echt een fijn huis! Onze kindjes lopen nog niet zelf de kamer uit dus dat scheelt haha. Bovendien is het wel mogelijk er een muur in te zetten, of je zou beneden kunnen slapen en een kind boven. Maar goed, dan heb je ook altijd risico dat ze de deur open trekken he :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:47

Selina schreef:
Maartje_M schreef:
Ons huis staat sinds vandaag ook op Funda. Ben benieuwd hoe de markt hier is, volgens mij wel aan het aantrekken maar nog niet zo snel als op sommige andere plekken

Leuk huisje.
Lijkt me wel onhandig, een open master bedroom, je wilt niet dat je kinderen binnenlopen terwijl je bezig bent.

Ik zat gisteren op funda te kijken waarbij de badkamer en slaapkamer in dezelfde ruimte zat. Zat achter de wasbak wel een muur, maar zelfs de plee zat in dezelfde open ruimte :') Ik dacht echt wat de F* :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:04

Maartje, leuk huis, ik had het alleen wel wat meer
opgeruimd, vind het wat rommelig overkomen :o

Maar ik ben een zeikerd 1e klas :o :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:05

Ach mijn ouders hadden ook nooit een deur toen ze nog op zolder sliepen. Nooit problemen mee gehad. Gelukkig. :D

Mijn vriend en ik zaten trouwens te denken. Wij hebben van de week laminaat besteld (heeft een mooie actie dus kunnen niet tot later wachten) en een aanbetaling gedaan. Maar nadat we de winkel weer uitliepen, bedachten we ineens dat als we de hypotheek op een of andere manier toch niet zouden krijgen, we met laminaat op zitten gescheept wat we nergens kunnen leggen. Zelfde als met de bank die ik zaterdag ga bestellen (heeft ook een mooie actie) Maar ja, als we het later bestellen is het er misschien ook niet op tijd.
Nu zien we geen beren op de weg wbt de hypotheek, maar toch. :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:23

Cerilene_ schreef:
Wat spannend weer voor een aantal!
En wat een enorme prijsverschillen idd... Hier helaas ook een enorm dure omgeving. We zijn al naar een dorp buiten Haarlem uitgeweken met zoeken, want hier in een beetje leuke wijk en een huis wat niet volledig gestript moet worden is voor starters echt haast niet te doen.
De laagst geprijsde huisjes die voor ons geschikt zijn in dat dorp beginnen bij 260.000 en zijn er niet veel. Voor iets meer wel veel keuze, wel sneller weg ook, maar we moeten nog even afwachten hoeveel loonsverhoging mijn vriend zal krijgen (nu nog net uit zijn detachering overgenomen, in november verwacht hij zijn nieuwe vaste contract).
We zijn superzenuwachtig dat de huizenmarkt zo aan het aantrekken is (en dus al helemaal in deze regio). Straks is alles als we over een paar maanden/ klein jaartje concreet kunnen gaan kijken net een slagje duurder, waardoor we net buiten het net vissen...

Mag ik vragen waar je kijkt? Ik woon in Hoofddorp namelijk :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:47

Nicje87 schreef:
Cerilene_ schreef:
Wat spannend weer voor een aantal!
En wat een enorme prijsverschillen idd... Hier helaas ook een enorm dure omgeving. We zijn al naar een dorp buiten Haarlem uitgeweken met zoeken, want hier in een beetje leuke wijk en een huis wat niet volledig gestript moet worden is voor starters echt haast niet te doen.
De laagst geprijsde huisjes die voor ons geschikt zijn in dat dorp beginnen bij 260.000 en zijn er niet veel. Voor iets meer wel veel keuze, wel sneller weg ook, maar we moeten nog even afwachten hoeveel loonsverhoging mijn vriend zal krijgen (nu nog net uit zijn detachering overgenomen, in november verwacht hij zijn nieuwe vaste contract).
We zijn superzenuwachtig dat de huizenmarkt zo aan het aantrekken is (en dus al helemaal in deze regio). Straks is alles als we over een paar maanden/ klein jaartje concreet kunnen gaan kijken net een slagje duurder, waardoor we net buiten het net vissen...

Mag ik vragen waar je kijkt? Ik woon in Hoofddorp namelijk :D

We kijken nu voornamelijk in Velserbroek, met nog een heel klein oogje op Haarlem helemaal noord (maar daar is het echt hysterisch).
Verder weg willen we eigenlijk niet gaan. We zijn namelijk echt enorm verwend hier met alles en iedereen op loopafstand (ouders, familie, paardje, we wonen nu zelfs maar 5 min lopen van waar ik opgegroeid ben en 15 minuten van waar vriend is opgegroeid, lekker kneuterig dus :+ ). Dan zouden we liever nog even in ons huurappartement blijven zitten. Maar dat wordt wel wat krap.
Ik ben zwanger van de 2de en we hebben maar 1 kinderkamer hier en geen tuin voor de kindjes. Niet onoverkomelijk als ze nog zo klein zijn, maar voor het mooie willen we graag gewoon een gezinshuisje met een tuintje.
Lastig is dat ik ernstig ziek geweest ben en nog niet werk, dus alles moet op zijn salaris.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:09

BloemBloem schreef:
Maartje, leuk huis, ik had het alleen wel wat meer
opgeruimd, vind het wat rommelig overkomen :o

Maar ik ben een zeikerd 1e klas :o :P

Je wil niet weten hoe het er normaal uit ziet :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:14

Hahaha, dat geloof ik met kleine kindertjes, maar ik had het
toch wat strakker gemaakt :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:24

Ik ook hoor. Ik ergerde mij al weer aan de witte kat midden in de woonkamer die zo voorbij komt lopen en verder op zie ik nog een kat in het venster zitten. De slaapkamer op de zolder vind ik ook niet goed uit de verf komen. Verder veel kinderspeelgoed dat makkelijk aan de kant had gekund. Evenals die tekeningen op de deur in de woonkamer. Maar ik ben dan ook een zeikerd. Ik wil strak strak strak :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:39

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:42

Sammie schreef:
Ik ook hoor. Ik ergerde mij al weer aan de witte kat midden in de woonkamer die zo voorbij komt lopen en verder op zie ik nog een kat in het venster zitten. De slaapkamer op de zolder vind ik ook niet goed uit de verf komen. Verder veel kinderspeelgoed dat makkelijk aan de kant had gekund. Evenals die tekeningen op de deur in de woonkamer. Maar ik ben dan ook een zeikerd. Ik wil strak strak strak :)

Dit dus ..... :)

Maar goed in een huis wordt geleefd en dat mag ook gezien worden, verbaas mij nu ook echt ZWAAR hoe mensen hun huis laten bezichtigen pffff...... maar aan de andere kant ben ik ook best gek geweest, was echt uren aan het poetsen en opruimen :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:03

We verkopen een woning die zeer geschikt is voor jonge gezinnen, dat is zo in ieder geval duidelijk :P
Mocht het allemaal niet snel genoeg gaan kunnen we altijd nog nieuwe foto's maken. Ik ben helemaal niet voor alles strak strak en zou me daar in een ander huis ook absoluut niet aan ergeren. Het moet niet vies zijn, maar verder, de rommel nemen ze toch mee.

Sammie wat vind je niet goed aan de slaapkamer op zolder? We hebben echt tig foto's gemaakt maar de ruimte is zo lastig op de foto te krijgen...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:18

Ik snap best dat er mensen zijn voor strak strak strak, maar.....zijn dit dan mensen die ook paarden hebben? Ik vind een paard hebben en niet tegen huisdieren, speelgoed en rommeltjes kunnen nu net weer niet samen gaan :o
Maar dat is misschien mijn dingetje :D.
Mensen die hier komen bezichtigen zullen zijn mensen die een paard aan huis willen, dus dan hoop ik toch dat ze niet struikelen over loslopende kippen, poezen, honden en paarden met de daarbij behorende rommel.
Het huis zal schoon zijn en aan kant, maar toch zeker wel een huis waarin geleefd wordt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:29

Ik heb mijn appartement iedere keer maar weer zo gepresenteerd tijdens
de bezichtigingen zoals die op funda staat :=

Wat een werk .....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:53

Hey.. als er iemand wel in huis 'leeft' ben ik het wel. :') De plukken kattenhaar dwarrelen wel eens van de bank, hoor maar op funda presenteer je je huis. Je wil het verkopen en dan presenteer je je huis op z'n best. Mensen beoordelen op basis van die foto's of een huis wel of niet bezichtigd gaat worden. Die foto's zijn je eerste contactmoment met je potentiële koper. Ze komen wel of ze komen niet. Wil je dat ze komen zorg je voor een optimale sfeer. En dan valt het huis van Maartje heus wel mee hoor. Zo'n horror is het niet, maar het is wel zo dat sommige kopers een huis heel moeilijk in kunnen schatten. Je huiskamer te vol of te kleurig kan er gewoon voor zorgen dat er geen hond komt kijken. Wij hadden zelf ook een imo schitterende muurtekening, maar het was wel in your face face. Mensen kunnen daar gewoon niet doorheen kijken, te druk, te aanwezig. Ookal is het met een ander behangetje of verfje weg en dan is er niks veranderd aan de oppervalkte. Ook lege huizen verkopen moeilijker, terwijl je zou denken dat de ruimte dan toch door de kijker optimaal in te delen is.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:58

Maartje_M schreef:

Leuk huis :)
Voor funda kregen wij als tip voor de foto's:
Zoveel mogelijk speelgoed weg (dus ook het stoeltje, keukentje staat niet heel tactisch qua overzicht in de woonkamer, de kindertekeningen van de deur af).
De handdoeken weg (theedoek en handdoek voor de magnetron, zonde!)
In de badkamer handdoeken weg.
Vloeren vrij in de slaapkamers, dus kinderspeelgoed even weg.
Pakken hangen in een kamertje? Even in de kast hangen :)
Losse wekker en lampjes op zolder weghalen.
Schelp in de tuin even uit het zicht.
En qua oprit zou ik de auto weghalen, veel ruimtelijker! En ook in de garage zou ik m weghalen :)

Wie weet heb je er nog wat aan! Succes met de verkoop :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:41

Bedankt voor alle tips. We gaan eerst kijken of er zo interesse is e anders gaan we de foto's aanpassen

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:43

Ik meld mij hier ook. Ik en m'n vriend hebben volgende week een oriënterend gesprek bij een hypotheek adviseur, om te kijken wat onze opties zijn voor een hypotheek. Wij zijn nogal leken hierin :')

We hebben al een huis op het oog, dus hoop dat het goed uitpakt volgende week.

Maar hoe gaat het in z'n werking? Wanneer krijg je te horen of je een hypotheek krijgt? Of moet je eerst een huis hebben gezien en dat doorgeven?

Sorry voor de vragen haha, maar ben helemaal niet thuis in de wereld van koopwoningen en hypotheken :')

Ben wel zenuwachtig voor het gesprek haha en hoop echt dat het wat word volgende week. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:51

Zo, deze week een boel geregeld weer.. Komt veel bij kijken, bij scheiden, huis kopen en huis verkopen :+

Morgen ga ik beide voorlopige koopcontracten tekenen en heb vandaag de rente-offerte gehad, dat staat dus klaar om geregeld te worden.

We hebben in ons huis lekkage als het bad leegloopt, vielen de kopers toch over (we hadden gehoopt op mensen die toch de badkamer wouden verbouwen :P ).. Morgen komt er een van de verzekering, hopen dat het iets kleins is en het vergoed wordt :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:32

Sammie schreef:
Dat kan wel, maar je zal dan wel een speciale goedje moeten gebruiken dat goed tegen vocht kan.

Wij zijn ooit bij een huis wezen kijken waar tapijt in de badkamer lag %)

Maartje, ik zou me aan de hand van deze foto's afvragen waarom in ieder vertrek licht brand.
Is het overdag zo'n donker huis dat het nodig is? ;)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:48

Dat doet de fotograaf van de makelaar ook, alle lampen aan :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:51

Dat snap ik nooit, dat geeft juist soms verkeerde ideeen. Heb ik ook wel gehad bij een bezichtiging, makelaar ging steeds eerst een ruimte in om de lamp aan te doen. Eerste wat ik dan doe is lamp weer uit. _O- wil een ruimte zien zonder kunstlicht. Gordijnen open en lampjes uit. Wil graag een licht huis hebben.