Wat ben ik blij met die wind zeg! heerlijk de tuin op het Noorden met een stevig windje,goed uit te houden zo.
Pluizebolpum
Geplaatst: 01-07-15 13:21
tootje71 schreef:
Hoe kunnen mensen hier van genieten ik vind het vreselijk vies weer , en mijn paarden paarden staan in de volle zon te grazen terwijl ze overal schaduw hebben
Lol, dat niet alleen, mevrouw wist niet hoe hard ze de sokken er in moest zetten toen ik met een emmertje en spons kwam om even te soppen. Dit is mij trouwens al teveel. Ben net al bijna om gegaan op weg naar huis.
Bij ons in de nok van de paardenschuur zit een nestje met boeren zwaluwtjes die hebben het niet best heb ze al een paar keer een beetje nat gespoten het is het zo ontzetttend heet ben bang dat ze het niet gaan overleven
De situatie is voor morgen erg onstabiel geworden. Het kan schipperen tussen losse felle onweersbuien en supercells. Nog maar even een paar runs afwachten.
Nou Joolien.....jij zegt dat er paasei aan komt maar ik vind het nu anders ook best paasei Net even mijn paard een bad gegeven en zijn staart weer gefatsoeneert, in de schaduw laten drogen en de wei op.........in de schaduw werd in het gebouw van de stallen en het water droop van mijn lijf......blegh.... Om vervolgens in mijn ARKO wagentje te stappen en super markten te bezoeken die geen drinken of ijs meer hadden inmiddels In de woonkamer met de ventilator zachtjes aan en alles dicht en donker is het nog redelijk te behappen nu......ik hoop dat dat zo blijft.
Pandora2
Geplaatst: 01-07-15 15:01
Ik ben op weervrouwtje Joolien aangewezen, want heb geen idee hoe ik die kaarten moet interpreteren Heb trouwens ook geen facebook...
Bij mij staat ie op 32graden Celcius, heeeeet dus.
Maaike_Ma
Geplaatst: 01-07-15 15:34
Joolien schreef:
De situatie is voor morgen erg onstabiel geworden. Het kan schipperen tussen losse felle onweersbuien en supercells. Nog maar even een paar runs afwachten.
wat is je facebook haha
moyra
Geplaatst: 01-07-15 15:38
Hier is het inmiddels ook 32 graden in de schaduw.
Hier in het noorden is het buiten ook rond de 30 graden. In huis nu nog 23, heerlijk! Maar zal straks wel een klap krijgen als ik naar buiten stap. Dit weer is me een beetje teveel van het goede, helemaal omdat ik nog moet studeren en lesgeven enzo..
Nu 34,4 gelukkig dat er wat wind staat. Ga vrijdag naar Italië daar is het op dit moment koeler
mbkaatje
Geplaatst: 01-07-15 16:15
Hier is het momenteel zo'n 32 graden. Ik zit op kantoor met arico en een ventilator. Prima uit te houden. Ik hou weervrouw Jolien ook in de gaten voor wat betreft morgen.
Pandora2
Geplaatst: 01-07-15 16:24
Shirley schreef:
Hier 35 graden momenteel.
Idem dito...voelt alsof je een microgolfoven inloopt als je buitenkomt
dravergekkie
Geplaatst: 01-07-15 16:40
Die wind doet ook niet veel meer , is inmiddels warme lucht
quartel
Geplaatst: 01-07-15 16:48
Dat hadden ze al opgegeven......warme wind in de middag....
Mijn telefoon zegt 34 graden buiten. De meter 44. Binnen 24,5... Ik blijf lekker nog even binnen. Heb 2 uurtjes in de volle zon gewerkt en was oververhit, letterlijk te baden in het zweet. Pakketjes zijn afgehaald net, weer zo bloedheet.
Vanmorgen vroeg de paarden een stukje schaduw met hoog gras gegeven, in de hoop dat ze daar blijven. Beide een toefje zonnebrand op hun neuzen en oren.
Pandora2
Geplaatst: 01-07-15 17:17
quartel schreef:
Dat hadden ze al opgegeven......warme wind in de middag....
Binnen is het heerlijk bij mij. 24°C. Ik houd alles nog even dicht. Paard krijgt vandaag maar vrij en mag ook lekker buiten blijven vannacht. Het wordt 22° vannacht, dus die ga ik niet naar binnen halen. Verder worden de paarden bij ons gelukkig goed in de gaten gehouden. Paard heeft bescherming tegen de zon op. (weerkaatsende vliegendeken die lekker doorwaait). Morgenavond mag ze weer lekker naar binnen, ik houd er helemaal niet van als ze met onweer buiten staat 's nachts, dus helaas pindakaas voor haar.
In mn huis krap 21 graden. Buiten geen idee. Warm genoeg me er niet happy bij te voelen. Vanmiddag in de volle zon drollen uit de wei gehaald...pfff. Daarna paardlief een poos afgespoten. De honden doe ik op t hoekje ( bouwgrond ) en daar ga ik nu ook zeker niet mee wandelen
dravergekkie
Geplaatst: 01-07-15 17:40
Zie net dat ze weer.nl verandert hebben is er niet veel overzichtelijker op geworden
Binnen in huis is het best te doen maar zodra je naar buiten loopt