Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:10

TS naief, naief, zo werkt het echt niet.

De enige die wat met die meter te maken heeft is de stroomleverancier en volgens mij ben je daar nog helemaal niet geweest.

En sorry, als je 25 bent heb je je pappie toch niet meer nodig om een electricien te bellen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:11

Wat is het moeilijk om even een elektricien te bellen.. kun je dat beter doen dan ons op de hoogte te houden.
Zo veel kost het niet. ;)

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:12

Ik heb gewoon aan de telefoon gehangen met Liander ;)

Weet je, als jullie zo gaan doen ben ik er klaar mee.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:12

TS welkom in de echte wereld, waar niks logisch is, zeker niet als het om betalen gaat!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:13

Joh ik heb nog nooit iets van mijn leven betaald en mijn leven gaat altijd over rozen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:14

Mensen, doe eens een tandje minder... ten eerste zijn dit soort dingen meestal wel degelijk iets van de wat langere adem, en ten tweede... uiteindelijk is Lifaya degene die de beslissingen neemt. Laat haar die ruimte.

(Het is namelijk erg gek om enerzijds te vinden dat ze volwassen moet zijn, en anderzijds daarin te vinden dat ze als volwassene precies moet doen wat Bokt vindt. Het hele idee van volwassen zijn is dat je je eigen beslissingen neemt, zonder dat dat allemaal veroordeeld hoeft te worden in steeds heftigere termen. Ik vind het steeds roepen van 'naief' in elk geval niet heel erg vriendelijk overkomen.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:17

Maar als je al aan een maandbedrag zit wat torenhoog is ga je je toch al achter de oren krabben. Ik ben in mijn eentje 80 euro kwijt. In ieder geval veel succes met dit stressvolle verhaal en de kosten

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:18

Nee officieel zijn de kosten voor de netbeheerder als blijkt dat jou meter inderdaad kapot is, wel is er een grote kans dat je de kosten voor het eiken van de meter voor moet schieten maar als blijkt dat de meter stuk is krijg je dat geld terug.

Ga er vervolgens maar wel vanuit dat ze alle onzin verhalen zullen verzinnen om die kosten op jou te verhalen, en dan zou rechtsbijstand goed uitkomen.

Vervolgens zal oxxio het herberekenen aan de hand van het eikings raport

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:21

BarryPlopper schreef:
Nee officieel zijn de kosten voor de netbeheerder als blijkt dat jou meter inderdaad kapot is, wel is er een grote kans dat je de kosten voor het eiken van de meter voor moet schieten maar als blijkt dat de meter stuk is krijg je dat geld terug.

Ga er vervolgens maar wel vanuit dat ze alle onzin verhalen zullen verzinnen om die kosten op jou te verhalen, en dan zou rechtsbijstand goed uitkomen.

Vervolgens zal oxxio het herberekenen aan de hand van het eikings raport

Het voorschieten is geen probleem, mijn ouders kunnen wel bijspringen. Thnx iig voor de info.

Ik ga nu even een mail opstellen voor de Oxxio (want wat iedereen hier ook zegt, deze betreffende meneer heeft gezegd dat hij mij ging helpen met uitzoeken hoe en wat) en dan evt morgen bellen als ik niks hoor en dan een elektricien.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:23

Meter laten eiken moet je regelen via de net beheerder

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:26

BarryPlopper schreef:
Meter laten eiken moet je regelen via de net beheerder

ja klopt, dat weet ik. Maar ik zou eventueel toch van tevoren nog een elektricien kunnen laten komen om dingen door te meten? Daarna wou ik de net beheerder pas inschakelen voor het ijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:31

Jahoor dat kan wel, alleen een elektricien moet je ook gewoon zelf regelen :) persoonlijk zou ik dus eerst deze stappen nemen en dan aan de hand daarvan oxxio op de hoogte stellen. Die kunnen nu nog vrij weinig omdat ze eerst deze dingen moeten weten.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:33

Ik heb geen idee hoe oud je huis is maar wat nog wel eens gebeurd bij oudere woningen is het volgende.

Vroeger werd de boel vaak geaard via de waterleiding wat perfect werkte maar sinds een aantal jaren worden de oude waterleidingen vaak vervangen voor kunstof leidingen(geld ook voor gas) waardoor die aarde niets meer doet. Dus misschien kun je een isolatieweerstand meting laten doen door de elektricien

Daarbij zullen de kosten van de elektricien voor jezelf zijn, tenzij je een elektricien kent die over de juiste meet apparatuur beschikt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 19:37

De elektricien kosten die voor mij zijn weet ik, maar dat zal bij verre weg nog niet zoveel zijn als de ijking dus ik wil dat eerst laten doen :) Het huis komt geloof ik uit de jaren 50, weet het niet zeker! Geen nieuw huis meer in ieder geval haha.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:08

spatter schreef:
TS naief, naief, zo werkt het echt niet.

En sorry, als je 25 bent heb je je pappie toch niet meer nodig om een electricien te bellen.

Citaat:
Wat is het moeilijk om even een elektricien te bellen.. kun je dat beter doen dan ons op de hoogte te houden.
Zo veel kost het niet. ;)

Wát een zinloze en inhoudsloze reactie's! Djeez.
Laat een reactie dan gewoon want dit voegt echt niks toe.

Ts -> Sterkte met de poes. En snap inderdaad dat je een tweede persoon erbij wil hebben, ik vind je júist goed en verstandig bezig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:42

Vraag de electricien eerst even naar zijn voorrijkosten, vaak ben je zo een smak geld verder en dan zijn ze alleen nog maar uit de auto gestapt.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:49

Ik volg dit topic even.

TS wat een ongelofelijke rot situatie! #)

Omdat ik zelf al jaren op mezelf woon en altijd 'bang' ben voor de eindafrekening, en dit om een belachelijk en schrikbarend hoog bedrag gaat, ben ik heel benieuwd hoe dit afloopt.

Succes en sterkte in ieder geval! :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:55

lifaya schreef:
Spatter, ik zou enkel die kosten hoeven te betalen als er niks uit die ijking komt. Lijkt mij idioot dat als er iets uit die ijking komt ik alsnog de kosten moet betalen. Mijn woningbouw heeft mij een woning verhuurd met een kapotte meter, want dit gaat dus al even zo door.

De kans dat je meter kapot is, lijkt mij ook wel groot. En als die kapot is, zijn die kosten niet voor jou toch? Dan zou ik dat toch snel laten doen, dan is het op gelost.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:00

ts heb het al geschreven maar je hebt eind april uitstel van 1 maand gekregen voor betalen dat is nu nog ongeveer 2 weken ben bang dat ze er dan gewoon weer werk van gaan maken hun geld te krijgen. Waarschijnlijk is namelijk de incasso afdeling ook nog een andere als je contactpersoon de kans dat hun met elkaar communiceren en nog langer wachten acht ik eerlijk gezegd niet groot.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 22:02

genja schreef:
ts heb het al geschreven maar je hebt eind april uitstel van 1 maand gekregen voor betalen dat is nu nog ongeveer 2 weken ben bang dat ze er dan gewoon weer werk van gaan maken hun geld te krijgen. Waarschijnlijk is namelijk de incasso afdeling ook nog een andere als je contactpersoon de kans dat hun met elkaar communiceren en nog langer wachten acht ik eerlijk gezegd niet groot.

nee hoor, toen stond die nog open om nog een keer geïncasseerd te worden. hij is geloof ik pas vorige week bevroren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:30

Bevriezen is doorgaans voor 3 weken dus dan klopt het wel dat je nog 2 weken hebt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:45

lifaya schreef:
ijken kost 376 euro.

Ik heb oxxio weer gebeld, gevraagd of zij konden zien wat het verbruik is geweest van dit huis de afgelopen jaren... Vorig jaar was het 6900 kWh , wat ook al hoog is, jaar ervoor was het geloof ik ook rond de 12000 kwh en daarvoor 3000 kwh van wat ik heb begrepen. Iets klopt hier gewoon niet, het is een 1 persoonshuishouden en heb geen gekke apparaten...

Mijn voorschotbedrag heb ik iig naar beneden gezet weer, de rekening is uitgesteld tot 26 mei, zodat we tijd hebben om het uit te zoeken en ik denk dat wij toch maar contact gaan opnemen met de politie want het kan gewoonweg niet dat ik dit verbruikt heb.

Dit schreef je toen dat het uitgesteld is tot 26 mei.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:49

26 mei is krap 12 dagen. En maatschappijen kennende willen ze dag gewoon de 27e geld zien. Morgen dus gelijk voor de ijking gaan kijkt mij, gezien een afspraak met elektricien niet eerder dan volgende week is(4 dage verder) en vervolgens een ijking in dezelfde week moet gebeuren. Wegens jullie roosters zou ik echt dan t risico niet nemen... Je weet dat er 100% iets mis is, dus waarom die ijking niet doen, omdat het geld scheelt? Als je straks moet dokken ben je niet blij.

Anyways, je moet het zelf weten, proberen je alleen te helpen!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:50

Jeetje wat zijn er hier mensen meteen kort door de bocht en ruw tegen TS. We kunnen toch niet achter de voordeur kijken, of wel?

Sterkte met de poes, ts.
Laatst bijgewerkt door Chiave op 14-05-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:53

Ooo als ik ruw overkom is dat totaal niet de bedoeling!