Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:49

Laat je goed informeren en ga niet blind af op de verkoopbrochure.ook niet op de praatjes vanwde makelaar..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:53

Heb je adviezen over waar ik het beste heen kan gaan voor informatie? Voor ons is dit het eerste huis wat we gaan kopen, dus we hebben nog 0 ervaring op dit gebied (we wonen nu in een huur appartement).

We hebben wel al een brochure met de kosten etc. Als het allemaal binnen budget past willen we wel meteen uitbouw eraan doen en vloerverwarming ipv gewone verwarming. Dakkapel kan over een aantal jaar wel erop gezet worden.

Verder las ik ergens op internet dat aannemers nog wel eens de stopcontacten halverwege de muur willen plaatsen en als je ze dan lager wol mag je daarvoor dokken. Is dat ook jullie ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:00

Klopt, eventjes bij de makelaar de lijst met meerwerken opvragen.
Mijn ervaring is dat gauw op zo 10.000,- aan meerwerk zit
(Keuken, badkamer, dakraam, installatie technische dingen, hangend toilet, enz)

En vergeet niet half jaar lang dubbele maand lasten.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:07

Bij ons zit er geen keuken bij. Wel een badkamer. Verder hebben we wel al wat gerekend met prijzen omdat we die idd al hebben. Alleen dingen als bijkomende kosten voor aanpassing in de badkamer weten we dan nog niet. Daar krijgen we ook nog een kijkdag voor. Ik weet wel dat er in de standaard badkamer geen bad zit en die wil ik er toch wel graag in hebben. Dus het wordt nog wel even puzzelen wat wel en niet haalbaar is financieel. Dubbele lasten is wel iets waar we ons goed over moeten laten informeren. Huur is hier helaas ook niet goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:40

Dubbele last is de maandelijke aflossing bedrag + de rente van bedrag wat uit bouwdepo is. maar makelijkste wat je kunt doen is 9x het huur maand bedrag resveren op je spaar rekeningen en daar de huur van betalen zodat je genoeg geld overhoudt voor de hypotheek en om normaal te kunnen leven.

Badkamer zat ik op 4.000,- Maar dat inclusief vergroten van badkamer met halve meter en een maatwerk douche cabine, tegels tot plafon, hangend toilet en handdoeken radiator . Alleen bad + thermostaat kraan kost ongeveer 1.300,- en vergroten van badkamer koste 300 euro. Opmaat gemaakte douchcabine is wel weer erg duur.

Dat geen keuken bijzit zal ik alleen maar als een voordeel zien. Want standaard keuzens in nieuwbouw woningen stellen niks voor en zijn alleen maar lokkertjes om je aan bepaalde keukenboer te binden.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:20

Ja ze hebben natuurlijk wel een bedrijf die alles al.weet en waar je je keuken ook uit kan zoeken, maar wij gaan zelf wel rondkijken :j

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:29

Dat zijn een hoop fouten Sammie!! Vervelend!

Ehm.. Tips... Zelf heb ik ook nergens verstand van. Ben heel blij met dit topic :D

Ik zou trouwens investeren in een hypotheekadviseur. Ging bij ons iig allemaal veel makkelijker dan via de bank zelf.

Maandag met de buurtjes een gesprek voor een collectieve schutting. Helemaal top, iedereen is akkoord! Ook gaan we een offerte laten maken voor het afgraven van alle tuinen in 1x. De grond onder onze huizen schijnt echt rot grond te zijn om zelf uit te graven.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:13

Na een hele lange tijd hier niet meer te hebben gereageerd toch maar eens een update.
We zitten nu al vanaf 7 augustus in ons nieuwe huis en we zijn eigenlijk zo goed als klaar.
Het bouwbedrijf heeft vorige week de laatste punten verholpen.
Nu alleen nog het hele huis opnieuw met tex bewerken.
De kids hebben meteen de 1ste dag nadat we erin wonen de muren bewerkt met vuile handen en voeten -:(-

Collectieve schutting hebben wij ook gedaan.Scheelt heel veel in de kosten en de tuin afgraven ook.
Afgraven hoorde bij ons bij de bouw.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:12

Ik meld me ook!
Wij gaan voor een nieuwbouw met sleutel op de deur. Hier zitten dus ook de badkamer, binnendeuren, vloeren, stucwerk, tuin, hekwerk en terrassen bij. De keuken kiezen we zelf, maar hebben we meegeleend bij de hypotheek. Eind deze week/begin volgende week krijgen we te horen of de hypotheek wordt goedgekeurd :=
Ze zijn al begonnen met bouwen bij ons, de fundering ligt er al. Volgende week hebben we een gesprek over de muren (we mogen zelf de indeling bepalen).

Wij kopen trouwens in België, dus daar zullen de zaken hier en daar wel anders verlopen :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:56

Iemand hier die even kan helpen met vloerverwarming en hier mee beginnen? Advies is 1 graad per dag verhogen, maar begin je dan ook met 1 graad of kun je dan vanaf 15 graden beginnen? Of vanaf 10? of ?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:42

Vanaf buitentemp

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:49

Sammie schreef:
Iemand hier die even kan helpen met vloerverwarming en hier mee beginnen? Advies is 1 graad per dag verhogen, maar begin je dan ook met 1 graad of kun je dan vanaf 15 graden beginnen? Of vanaf 10? of ?

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Waarvoor is dat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:59

Dat is om t vocht langszaam uit je woning te krijgen. T snel aan zetten is slecht voor je elementen en voor de vloer. Bovendien moet er nog laminaat overheen en dat trekt dan ook krom als je dat gelijk warm gooit

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:00

Nieuwe vloerverwarming in nieuwe betonnen dekvloeren ivm krimpscheuren. Langzaam opwarmen. Let op dat je de aanvoertemp van t water ook langzaam ophoogt! Dat is nog belangrijke dan de kamertemperatuur

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:02

Zover zijn we volgens mij niet eens :? Morgen maar eens opzoek naar de handleiding... was nu al te donker. . Hij staat nu oo 15 graden. Dat hebben de buurtjes ook gedaan.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:07

Klinkt wel logisch. Handig om te weten omdat wij ook vloerverwarming willen :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:16

Aanvoertemp van t water regel je met de thermostaat op t verdeelstation meestal.
Je kan t nu 15 graden op de thermostaat zetten maar als hij er dan water van (bij wijze van spreke )50 gr doorheenjast dan heeft het langzaam de vloer opwarmen niet heel veel zin. Je kunt beter de temperatuur op 20 zetten en de verdeel thermostaat langzaam opvoeren tot bijna hoogste stand gr. Als hij dan op t laatst niet Meer aanslaat zet je de kamerthermostaat omhoog. (2 mnd terug gedaan nl ;)) bij voorkeur dit 2 cyclussen achter elkaar doen en ertussen n week uit.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:10

Goed dat ik dit lees over de vloerverwarming tegen die tijd niet vergeten! Had er nog nooit van gehoord

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:01

Sjeempie wat gaan jullie leuke en spannende tijden tegemoet! Wij hebben nog ruim 6000 euro uitgegeven aan de badkamer. Kijk alvast goed of je genoeg stopcontacten en loze leidingen hebt. Wil je vloerverwarming als hoofdverwarming of als bijverwarming? Dat kan in prijzen nogal uitmaken omdat je bij de een natte vloerverwarming moet (de buizen in het beton) en anders kun je ook elektrische matten plaatsen. Owja en vaak kun je al wel het fundament in het dak laten zetten voor een dakkapel, dat scheelt kosten als je die na een paar jaren inderdaad wil laten plaatsen

Wat is de gedachte achter de tuin afgraven eigenlijk? Ik heb hier nog nooit over gehoord.

Sammi hebben jullie een soort handleiding gekregen over die vloerverwarming? Lijkt me een ingewikkeld proces namelijk!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:34

Miriam91, het worden zeker spannende tijden en lang wachten. De vloerverwarming wordt dan hoofdverwarming en de radiatoren worden dan dus weggelaten. Hoe dat verder dan zit heb ik eigenlijk geen idee van. dat van die fundamenten is inderdaad wel een idee om te bespreken. wat de badkamer betreft krijgen we nog een kijkdag, we kunnen blijkbaar ook uit tegels kiezen al verwacht ik daar iet veel bijzonders van. Maar het is even kijken wat mogelijk is en wat ook mooi en praktisch is. verder heb ik nog geen idee over de hoeveelheid stopcontacten en waar die geplaatst zij etc. Ik moet ook zeggen dat ik niet weet hoeveel stopcontacten handig is. Maar dat zijn zeker nog dingen om naar te kijken. gelukkig hebben we daar dan nog wel even tijd voor om te beslissen.
gaandeweg kom je ook (bij toeval) achter zaken die wel handig zijn om over na te denken.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:20

Het nut van tuin afgraven is... Als je je tuin aan wilt leggen, moet je sowieso wat centimeters zand uitgraven en dan wat losser zand erop gooien. Of je nu zelf aan de slag moet of dat een bedrijf dat gelijk voor alle tuinen doet ;) en aangezien in onze wijk ontzettend veel puin in de grond zit.. Andere bewoners hebben echt moeite gehad met afgraven en schuttingen plaatsen. Nou, laat het dan maar gelijk doen toch? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:33

Zoiets is hier ook de bedoeling

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:57

Mirjamsel schreef:
Het nut van tuin afgraven is... Als je je tuin aan wilt leggen, moet je sowieso wat centimeters zand uitgraven en dan wat losser zand erop gooien. Of je nu zelf aan de slag moet of dat een bedrijf dat gelijk voor alle tuinen doet ;) en aangezien in onze wijk ontzettend veel puin in de grond zit.. Andere bewoners hebben echt moeite gehad met afgraven en schuttingen plaatsen. Nou, laat het dan maar gelijk doen toch? :)

Aha, klinkt logisch hoor, maar ik ben een leek op tuinier gebied :P Laten jullie ook direct dat losse zand bezorgen? En mag ik vragen wat je per tuin moet betalen voor dit afgraven?

Sjeempie wij hebben een beetje bedacht wat we qua meubels in huis willen en dan kun je kijken of je genoeg loze leidingen hebt richting het tv meubel, om straks alle snoeren netjes weg te werken. Maar als je straks de bouwtekeningen hebt kun je dat allemaal rustig bekijken.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:13

Ik heb er ook totaal geen verstand van :') het is dat ik die tip kreeg en dat een buurman ook met dat idee kwam. Prijs hiervan weten we nog niet. We hebben eerst een offerte opgevraagd bij het bouwbedrijf zelf, maar die vroegen een absurd hoge prijs. Nu gaan we even bij andere bedrijven informeren. Wat vast moet lukken in dit tuindersgebied ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:09

Het schiet op hier! Dit is de badkamer, moet nog wel gekit worden en gevoegd. Van de vloerverwarming is een goede tip. Daar zal ik mij ook eens in verdiepen.

Afbeelding

Afbeelding