Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:50

Dat je dat al zegt is voor mij al een doorbraak. Er komt hier dus geen alfa in

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:50

Dat je er geld aan benzine in gestoken hebt is toch geen argument om een auto te houden :?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:52

Bij wijze van... Heb er vooral veel nieuwe/tweedehands dingen ingestoken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:53

Tja, ik koop iedere week nieuwe benzine hoor :D

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:09

Margreet schreef:
Tja, ik koop iedere week nieuwe benzine hoor :D

_O-

Oh trouwens, mexx lady.. Ik wil niet zeggen dat iedere Alfa slecht is hoor! Zeker de Giulietta niet :D <3 Je kunt dus best een goede Alfa Romeo tegen het lijf lopen, en je kunt ook best gaan kijken, maar zorg dan dat ie ergens de brug op kan, zodat je er even onder kunt kijken of hij nog niet verrot is en of hij geen olie lekt etc. Er zijn ook zeker wel goede Alfa's te vinden.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:14

Ben wel bekend met de duurdere modellen zoals de Giulietta en de MiTo maar voor zo een model heb ik geen geld. Maar bedankt, weet het niet zo. Ben eigenlijk helemaal geen fan van Italiaanse merken. Liefst een Opel, Volvo of iets dergelijks maar dat zit tussen de oren.

Hoe zit het eigenlijk met Seat?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:21

Volvo kan ik alleen maar keihard aanbevelen.. Heerlijke auto's en als je een beetje een redelijke koopt (dus niet eentje van 500 euro zoals ik heb geprobeerd :') ) zijn ze echt niet kapot te krijgen.
Seat valt onder Volkswagen. Voor zover ik weet prima autootjes, ook de oudere modellen, de motor is perfect maar de carrosserie is soms om te janken. Ook hiervoor geldt (maar dat geldt eigenlijk voor alle oudere auto's) gewoon goed kijken voordat je koopt :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:46

Er zou een garagist meegaan moest ik eentje kopen. Ben helemaal gek van de volvo s40 en c30 <3

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:49

OO wat een hoop toffe auto's.
Wij hebben thuis een Mazda 626 voor dagelijks gebruik
Ik rijd dagelijks met een Mazda 323 welke ik mat roze heb geverfd met de roller. Men vind het leuk of vind het niets maar ik vind hem leuk :D
Afbeelding

daarnaast hebben we nog een Mazda mx5 voor de zomer. Op de foto met hardtop maar tegenwoordig is het een zomer auto
Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:50

S40 is heer-lijk... C30 is ook heel fijn, alleen de kofferbak is zwaar onpraktisch :D Maar wel een mooier model dan de S40, vind ik! <3

Hihi, die 626 is geniaal :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:57

Haha grappig die Mazda 323 :')

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:00

Hmm toevallig, ik heb me geabonneerd op dit topic omdat ik net een nieuwe auto heb gekocht en een beetje autogek ben :D
Nu lees ik dat mensen gek zijn van de S40, nou... die heb ik sinds zondag onder mijn gat :D

1.6 HDi, 119 PK :D

Ben er zó blij mee!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:45

Fiat Punto kan ik aanraden. Heb zelf een Grande Punto uit 2006 en ben echt verliefd op mijn auto. Een Alfa is leuk als je vooral heel veel verstand van auto's hebt en elk weekend tijd hebt om eraan te werken. Want dat zijn niet de allerbeste auto's.
Seat zijn ook fijne auto's.

Wij zijn nu aan het kijken voor de volgende auto in de familie ^^ Zusterlief is geslaagd voor haar rijbewijs en mevrouw wilt graag een Mini. Dus na de herfstvakantie gaan we een paar Mini's bekijken. Altijd een leuke opgave voor mij en mijn vader om naar auto's te gaan zoeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:51

xIirtJj schreef:
Fiat Punto kan ik aanraden. Heb zelf een Grande Punto uit 2006 en ben echt verliefd op mijn auto. Een Alfa is leuk als je vooral heel veel verstand van auto's hebt en elk weekend tijd hebt om eraan te werken. Want dat zijn niet de allerbeste auto's.

Wij zijn nu aan het kijken voor de volgende auto in de familie ^^ Zusterlief is geslaagd voor haar rijbewijs en mevrouw wilt graag een Mini. Dus na de herfstvakantie gaan we een paar Mini's bekijken. Altijd een leuke opgave voor mij en mijn vader om naar auto's te gaan zoeken.

Als Alfa zo slecht zou zijn, waaom zou een dealer dan rustig een half jaar garantie durven geven op een 10 jaar oude auto?
Dat is heel simpel en heet onderhoud. Alfa is, net als Land Rover, net iets gevoeliger op juist uitgevoerd onderhoud en goede behandeling dan de meeste 13-in-een-dozijn-blikken.
Maar tegenover elke 30 jaar oude Fiat zet ik minimaal 3 Land Rovers.........

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:29

Ik volg nu al een tijdje dit topic en zal als 'autogek' mijn autootje ook even showen <3 ! Dit is mijn eerste auto, heb hem nu sinds februari.
Peugeot 206cc 1.6!
Ondertussen heb ik andere achterlampen, chromenrolbeugels, een armsteun, rvs instaplijsten en een windscherm er in gezet. Staat er op deze foto nog niet op.

Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:49

Mooie auto om mee te beginnen, Sandra!

Oh en Puchje.. Fotoooooo!!!!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:22

ikke schreef:
xIirtJj schreef:

Als Alfa zo slecht zou zijn, waaom zou een dealer dan rustig een half jaar garantie durven geven op een 10 jaar oude auto?
Dat is heel simpel en heet onderhoud. Alfa is, net als Land Rover, net iets gevoeliger op juist uitgevoerd onderhoud en goede behandeling dan de meeste 13-in-een-dozijn-blikken.

Hier zeg je zoiets. Als je goed bent met onderhoud is zo een auto prima. Nu heb ik niet het verstand om iedere week mijn motorkap open te trekken en een onderhoudje te doen. En om dat door een garagist of iets dergelijks te laten doen is dat nogal een duur grapje.
Om de zoveel tijd kijkt vader er eens naar maar die heeft ook niet veel tijd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:25

_mexx_lady_ schreef:
ikke schreef:

Hier zeg je zoiets. Als je goed bent met onderhoud is zo een auto prima. Nu heb ik niet het verstand om iedere week mijn motorkap open te trekken en een onderhoudje te doen. En om dat door een garagist of iets dergelijks te laten doen is dat nogal een duur grapje.
Om de zoveel tijd kijkt vader er eens naar maar die heeft ook niet veel tijd.

Nou, wat let je om het zelf te leren? Zo moeilijk is het nou ook weer niet, als jejezelf de tijd gunt om het je eigen te maken.

Hey, ik heb ook ooit een eerste keer een carter open getrokken, kun jij dus ook.......

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:07

Dat ik het kan bij ik vrijwel zeker van, maar dag zou ik een dagje cursus moeten volgen ofzo :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:07

_mexx_lady_ schreef:
Dat ik het kan bij ik vrijwel zeker van, maar dag zou ik een dagje cursus moeten volgen ofzo :')

Ach, ik wil het je wel uitleggen hoor, heb ik geen dag voor nodig :D

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:39

Oh dan schuif ik ook aan! Ik wil later heel graag dus een amazon opknappen *D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:56

Renee1991 schreef:
Oh dan schuif ik ook aan! Ik wil later heel graag dus een amazon opknappen *D

Als je serieus een auto wil restaureren, begin dan met het verzamelen van technische dokumentatie. Weten hoe je auto in elkaar zit is de helft van een goede restauratie.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:50

Haha challenge accepted ikke

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:52

_mexx_lady_ schreef:
Haha challenge accepted ikke

Wanneer heb je tijd?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:19

Heb je een online cursus want gok dat je een beetje uit de richting woont :D
Vandaag heeft hij weer een nieuwe kuur.. Iedere heuvel die ik rij gaat het ding rammelen. Vriendin denk dat het ligt aan de achterste wielophanging dus morgen maar weer langs de garage..