[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:08

Jeetje dat is balen zeg! Ik hoop dat er nog positief nieuws voor jullie komt. Zei de bank nog wat de reden was?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:12

Ik heb geen idee, diegene waar we nu meegesproken hebben gaat nog praten met diegene waar we vorige keer mee gesproken hadden, waar het verschil door komt. Maar ik sprak vanavond iemand die precies hetzelfde hadden, binnen een jaar tijd was hun leenbedrag ook ongeveer gehalveerd :\ Echt een vette teleurstelling, ik dacht dat de regels juist wat soepeler waren geworden om de woningmarkt te stimuleren, dus ik zag mezelf er al zo'n beetje wonen O:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:27

Je weet toch dat je per januari minder kan lenen alles is aangescherpt.

Ong 4x jaarsalaris van beide, je kunt zelf ook beetje uitzoeken.

Pffff hypotheker vraagt 3900 voor de hypotheek afhandeling ...... Is ie gek geworden :o
Ben er nog niet uit, als ik het doe ga ik leven voor mijn huis, wil ik dat wel.
Een flat zie ik niet zitten en heb je altijd die stomme VvE

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:51

Ik wist dat dus niet :+ Ik had er wel rekening mee gehouden dat het minder kon zijn, maar zo'n groot verschil.. De meneer van de rabobank vond het ook een erg groot gat, en gaat nog kijken waar het door komt, want onze situatie is verder niet veranderd.

Succes met je keuze, het is een leuk huis waar je mee bezig bent!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:03

Moet zo snel mogelijk een vent hebben ;)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:06

SummerRemedy wat vervelend... Ik wil je geen valse hoop geven maar wij konden bij de rabobank (of rampenbank hier ook wel genoemd ivm hypotheek) 50.000 minder krijgen dan bij onze huidige hypotheekverstreker (via tussen persoon)

Jeetje de hypotheker vraagt nog meer dan de kleinere adviseurs dus.. Wij waren minder kwijt gelukkig :=

Onze aankoop is 100% rond dus nu wachten op sleuteloverdracht :D

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:16

tita schreef:
Moet zo snel mogelijk een vent hebben ;)

Rijk en terminaal zou het mooiste zijn zeker? :D

Dungen gefeliciteerd!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:33

Ik ben ook een stuk minder kwijt dan bij de hypotheker. 1500,00 en dan doen ze meer dan alleen hypotheek (onderhandelingen, belastingen, jaarlijkse nacheck, enz).

Ik ben er voor mezelf geloof ik wel uit. Beetje rare week met dat huis tussendoor. Maar gevoelsmatig blijf ik toch bij het eerdere huisje. Voelt gewoon beter (mits alles bouwtechnisch goed is uiteraard).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 07:19

Amanda wat en wie heb jij dan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:42

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:04

Dat is wel heel goedkoop :=
Ik kan niet oordelen over dit bedrijf. Maar ga wel de recensies na over een bedrijf :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:33

T hangt er ook vanaf wat de beste man allemaal voor je moet doen hè. Ik vind over de 3000 euro ook veel te veel!
Zit je bij de hypotheker tita of bij een ander bedrijf? Standaard prijs van de hypotheker is namelijk 2995 dus alleen als ze al verwachten extra werk te hebben aan jouw 'zaak' dan gaat die prijs omhoog. Wij betalen minder dan die 2995.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:44

Hallo! Hier ook iemand op de woningmarkt. Morgen gaan we het voorlopig koopcontract tekenen. Erg blij met de woning, mooie plek en leuk huis. We moeten nog wel aan het klussen. Heb de woning al helemaal in mijn hoofd ingericht :D

Wat een verschil in prijzen! Mijn ouders hebben een hypotheekadvieskantoor (erg makkelijk nu ik een woning koop), zij zitten op een all-in prijs van 1995,-
3900,- is echt schrikbarend hoog!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:09

Willem de hypotheker van papendrecht hij rekent 50 uur.
Vond mega prijs

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:29

Hypotheekshop Oud-Beijerland en het eerder genoemde adviesbureau rekenen tussen de 17 en 23 uur voor een eerste koophuis. Hypotheekshop rekende een prijs per uur, de advieswinkel een all in prijs, ongeacht de uren.

Spannend Jaffel!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:42

kan je de kosten van de hypotheekadviseur niet meefinancieren? t zijn wel hele bedragen zeg... pffff.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:44

Ja, dat kan. Dat valt onder je kk. Maar je mag maar 5% van je aankoopbedrag aan kk meefinancieren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:51

Citaat:
Uw huis (Kromme Stelakker 77) wordt sinds 20 oktober 2012 via funda aangeboden door Patty van Rooijen. Deze week is uw huis via funda 4.187 keer gevonden en 399 keer bekeken.

4.187 gevonden
Vorige periode: 4.535

399 bekeken
Vorige periode: 339

weer het opbeurende maandagmorgenberichtje van funda/makelaar....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:30

juval dan blijf je er wonen met je nieuwe vent :D is dat geen optie

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:01

Vraagje (vooral aan Amanda): wat zijn de nadelen van een dijkhuis? Ik heb een heel leuk huis gezien, maar iedereen die ik er over spreek schiet in de stress zodra ze zien dat het huis op/achter een dijk staat. Duidelijke uitleg wáárom kunnen ze niet geven. Het enige wat ik me kan bedenken is kans op overstromingen, maar zover ik kan zien stroomt het water niet meer in de buurt van het huis.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:16

tita schreef:
juval dan blijf je er wonen met je nieuwe vent :D is dat geen optie

neee.. is geen optie.. ik woon nu heerlijk buiten op de boerderij, paardje aan huis... nieuwe vent heeft 150 koeien, dat gaat net niet passen in het tuintje in cothen :) 8-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:45

Traiectum schreef:
Vraagje (vooral aan Amanda): wat zijn de nadelen van een dijkhuis? Ik heb een heel leuk huis gezien, maar iedereen die ik er over spreek schiet in de stress zodra ze zien dat het huis op/achter een dijk staat. Duidelijke uitleg wáárom kunnen ze niet geven. Het enige wat ik me kan bedenken is kans op overstromingen, maar zover ik kan zien stroomt het water niet meer in de buurt van het huis.

Je hebt vaak last van vocht, oudere huizen moet je goed op de isolatie, gevels (metselwerk) en hout letten. Hoe is het dak?
En heeft het onder water gestaan met de watersnood? In dat laatste geval zijn de muren verzadigd en zit vaak zout in.
Het dijkhuis wat ik op het oog heb is uit 1925, maar tussen 1998 en 2000 volledig gerenoveerd. Het had overigens ook niet onder water gestaan.
De gevels zijn vernieuwd, dak is opgehoogd en volledig vernieuwd, spouw en muren zijn vernieuwd, isolatie is vernieuwd, dubbele kozijnen, centrale verwarming, enz.
Plafonds moet je ook altijd checken op boktorren en houtwormen en dat soort ongedierte.
Maar als dat goed is, voorzie ik weinig problemen.
Het enige is het vocht. Dat heb je meer dan in een gewoon rijtjeshuis. Dus zul je wat vaker moeten schilderen en zal het metselwerk misschien eerder aangetast zijn. Ook kun je sneller vocht hebben in bepaalde woonvertrekken.

Maar dit is dus echt afhankelijk waar je huis staat. Is de dijk waaraan het staat meteen aan het water, zul je daar meer last van hebben dan wanneer het een dijk ergens midden in een polder is.

In ieder geval áltijd een bouwtechnische keuring laten uitvoeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:54

Traiectum schreef:

dijkhuisjes zijn prachtig, maar vergen wel wat onderhoud en hebben wat dingetjes waar je op moet letten.
vocht, ik ben bij verschillende dijkhuisjes wezen kijken, sommigen zijn vrij droog, sommige hebben nog net geen vloeibare muren(een vochtpercentage in de muur van 48 a 49% is niet positief) en alles daar tussen in .
iets waar je dus echt goed naar moet(laten) kijken , zeker omdat sommige vochtissues echt niet makkelijk op te lossen zijn.

is het huis wel of niet geheid, dat is iets om goed naar te kijken ivm beweging/verzakken in verleden, heden of toekomst.
ook als je iets aan zou willen bouwen moet je even weten of er wel of niet geheid is , dit ivm wel of niet onderheien van de eventuele aanbouw.

en dijkhuisjes zijn nog al eens op leeftijd wat ook kan leiden tot extra gebreken en/of onderhoud , naar gelang hoe het in het verleden is onderhouden.

ik zou er absoluut niet voor wegrennen, maar je moet er gewoon wel even heel kritisch naar (laten) kijken :j

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:58

Bedankt voor de antwoorden! Deze staat in Oost/Midden Brabant, dus gegarandeerd niet ondergelopen tijdens de watersnoodsramp. Maar als jullie aangeven dat ze vaak vochtig zijn, is het voor mij geen optie om er te gaan wonen. Ik heb nogal wat allergieën, onder andere voor stof, en die worden erger bij hogere luchtvochtigheid. Jammer, was een leuk huisje, dichtbij de stad en toch vrij wonen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:59

Maar heien is niet altijd positief. Op het moment dat het dan gaat zakken, heb je kans op scheuren en breken. Is er een bak-constructie (Jip en Janneke taal :+ ), dan kan verzakken wel en heb je geen kans op scheuren. Maar goed, verzakken is sowieso iets om ook rekening mee te houden.
Ik ben bij een huisje geweest van 1910 en dat was echt scheef (nieuwe vloer beneden in gestort, zodat je het daar niet merkte, maar boven merkte je het wel) en het huis dat ik nu op het oog heb lijkt niet scheef. Maar goed, ik heb er nog geen waterpas in gezet :D

Weglopen hoeft inderdaad niet, maar onderzoeken is wel noodzakelijk :j