Van dreft Ah eigen merk is ook prima En die van Lidl best getest
pimmetje222
Geplaatst: 04-02-13 22:31
Poeder van Lidl. Klein schepje is meer dan voldoende - wij doen ongeveer een half jaar met een zak. Klarspüler en zout voeg ik apart toe. Poeder gebruiken is beter voor je machine en veel voordeliger dan tabletten.
Jammer dat we geen lidl in het dorp hebben, wij hebben hier een aldi maar heb het idee dat ik niet goedkoper uit ben dan bij de jumbo of ik doe iets verkeerds
Ah en heel soms plus, meer supermarkten hebben we niet Aldi dus wel maar daar ga ik soms heen , is idd niet veel goedkoper Jumbo zit hier niet in de buurt
Heb nu 2 keer boodschappen bij de aldi gedaan maar scheelde haast niks of misschien zelfs duurder Zit eraan te denken om eens bij de lidl te gaan kijken maar daar moet ik het dorp voor uit
Time2Tri
Geplaatst: 05-02-13 07:06
Phant0m schreef:
Glansspoel en zout ook van lidl? En hoe heet die poeder?
Volgens mij W5 ...net als de tabletten .
Dimple
Geplaatst: 05-02-13 09:07
Mocht je tabletten gebruiken kan je ze goed door de midden hakken. Die blokjes zijn echt veel te groot en helemaal niet nodig. Even op je hakblok met een mes (wel even kracht zetten ) en de andere helft bewaren voor volgende x. Kan echt prima!
Ik heb Sun poeder, kan ik lekker makkelijk zelf doseren.Verder koop ik wat in de aanbieding is bij Deen. Nu waren het 2 zakken voor 1 prijs. Kan ik weer vooruit. Zo staat er nog voorraad glansspoelmiddel. Het zout zijn de kosten niet vind ik.
Ik gebruik nooit wasverzachter, maar alles gaat wel in de droger. Met het gezin gaat het gewoon niet om alles op te hangen.
Ik gebruik de vaatwastabletten van de action, 64 stuks voor 4 euro.Bevallen prima. Was hamg ik hier op zolder, wij zijn met zijn viertjes en het gaat prima.
Die van W5 gebruikte ik vroeger bij mijn moeder ook, doen het goed van de Liddl! Zijn ook vaak in de aanbieding. Nu woon ik op mezelf zonder vaatwasser dus alles met de hand
Ik heb helaas geen droger. Opzich niet zo erg maar je moet alles ophangen en in mijn mini huisje is dat erg onhandig. We hebben enkel badkamer, hal, keuken woonkomer in een en slaapkamer. We hebben wel een tuintje dus in de zomer hangt het daar. Maar in de winter hangen we het in de slaapkamer op voor het raam, helaas geen andere keus. Met zo'n systeem:
Dus als er geen was is scheelt dat wel ruimte. Het schijnt ook erg duur te zijn een droger? Maar goed wij hebben hem ook gewoon nooit aangeschaft wegens de aanschafkosten in de eerste plaats.
Nu heb ik wel vochtvreter staan sinds vorige week, van de action. Maar zelfs als er geen was hangt hebben we al last van zoveel vocht tegen het raam. Iemand hier nog een andere tip tegen?
Kaatje
Geplaatst: 05-02-13 10:01
Sonja -vr ; bedankt , ik ga ze eens maken.
bloempje , dat is geen ideale situatie, het enige wat je kunt doen tegen vocht is zorgen dat t weg kan , dus ventileren en wat je al doet ; een vochtvreter of desnoods meerdere vochtvreters.
Ja ventileren probeer ik inderdaad al veel. Maar op koude dagen wil ik echt het raam dicht in mijn slaapkamer en dat werkt natuurlijk ook niet mee! Eigenlijk zou een droger wel een uitkomst zijn voor ons, maar geen besparing denk ik zo...
het is op 11m2 sowieso een tochthokje dan hoor. Maar was een dag in de week heel mijn was
En verder koop ik wasmiddel bij de action, 2,89 per fles, voor wit en kleur + een potje vanish voor mijn bakkerswas, was laatst 500gram voor 1,- bij de blokker
Dus voor een maandje was ik daar wel mee!
Sonja_vR
Geplaatst: 05-02-13 10:24
als je de was ophangt in huis is je raam op een kier zetten echt het minimale wat je moet doen . anders blijft het gewoon echt lang nat, veel condens tegen de ramen het vocht moet toch ergens heen ik kan ook niet altijd voldoende ventileren , dat merk ik ook direct aan de was (minder fris als het droog is)
ik baal wel van mijn "allergieën" ik wil ook goedkoop wassen
Sowieso mijn raam op een kier Anders is het hier een aangeslagen hok
Jannepauli
Geplaatst: 05-02-13 10:30
Bedenk wel dat zoveel vocht in huis een zeer ongezonde leefomgeving creëert, zeker als er ook nog een verwarming in huis is.. schimmels, huismijt.. brrr... die hebben het vast naar hun zin.
Anoniem
Geplaatst: 05-02-13 10:33
Jannepauli schreef:
Bedenk wel dat zoveel vocht in huis een zeer ongezonde leefomgeving creëert, zeker als er ook nog een verwarming in huis is.. schimmels, huismijt.. brrr... die hebben het vast naar hun zin.
Hoe zou ik het dan moeten doen haha?
_bloempje_
Geplaatst: 05-02-13 10:35
Jaa ik ben erg allergisch voor stof, heb ook erg last van hooikoorts etc.
Soms ben ik gewoon heel benauwd als ik wakker word en dan denk ik ook altijd owneee ik wil niet weten wat er allemaal in mijn bed zit haha. En dan gauw bedje in de was, maarja dat zorgt weer voor extra vocht. Een soort visieuze cirkel dus! Als ik het zo lees wordt ik er alweer akelig van.
Schimmel heb ik wel last van in de badkamer, afgelopen zondag alles weer te lijf gegaan en het ziet er nu weer netjes en schoon uit...maar voor hoelang?! Geen raam in de badkamer...geloof me echt iets om niet vrolijk van te worden. Maar goed het is een huis van de woningbouw, maar het is al een ouder complex en daar doen ze gewoon niets aan.