Dat kan ook, maar het gat is heel groot, dus als ik dat doe blijf je als het gelakt wordt, wel zien dat het gat van de oude knopjes veel groter is dan die van de nieuwe.
tamary
Geplaatst: 20-02-13 22:33
Oude kasten hebben van die mooie plaatjes om de bevestigingen van de knopjes zitten. Kan je daarmee de gaten niet verstoppen?
Had vanmiddag knopjes van de Xenos en Hornbach in handen, die hadden ze helaas niet. Ik hoopte stiekum ook op een plaatje erachter. Maar ga gewoon op knopjes jacht, heb nog alle tijd, voor ik aan schilderen toe kom.
@Sjolvir : en anders gewoon een ringetje (breed met klein gaatje) er voor en er achter. Die heb je in metaal en messing in verschillende breedtes (bouwmarkt).
De stervormige heb ik op de nachtkastjes. Maar een klosje erachter is idd ook een idee, maar dan moet je alsnog aan een plaatje oid denken, anders zie je het gat zitten.
050206051012
Geplaatst: 25-02-13 15:33
Ik ben van het weekend ook weer bezig geweest.
Ik had een pallet gehaald (1.20 x 2m, op de foto in 2 delen gezaagd, anders kon hij niet in de auto) om er een hoofdbord van te maken.
Die heb ik geschuurd en geschilderd (alleen grondverf, op deze foto ook nog in 2 delen)
De muur bij het bed voor (denk dat de vlekken door het licht komen, want het is een egale muur)
En de muur gepimpt met bloemen én ons hoofdbord van pallet
Ben er echt heel blij mee, het is haast voorjaar in de slaapkamer
Tjee Quellian, wat ontzettend leuk gedaan zeg! Helemaal niet mijn smaak maar ik vind dit echt iets 'eigens' hebben, kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent. Leuk!
Heel mooi gedaan. Ik vind het pallet in originele staat er al goed uitzien...hier zijn ze een stuk geblutster
Zelf ben ik aan mijn douche begonnen. Ik ga geen tegels afbikken, maar verven. Wat op zich al spannend genoeg is . Het plafond is al gewit, daar knapt het al lekker van op
050206051012
Geplaatst: 25-02-13 16:05
Ik ben ook niet zo'n zoetsappig type, vriendlief kwam naar boven: 'goh... ja... eh... anders wel, hè...?' Vind het heel gezellig en het zijn stickers, dus het is er zó weer af als ik er zat van ben.
Chaos, leuk dat je ook met pallets bezig bent! Ik wil nog 2 pallets op de kop tikken om een tuinbakje van te maken voor in de voortuin (eigenlijk meer voor de aankleding, want ik zit er nooit en ben dat ook niet van plan). Als de vorst uit de grond is, dan ga ik de voortuin aanpakken (oa hekje maken, gezelligheid creëren en we willen de buitenboel laten schilderen).
Chaos
Geplaatst: 25-02-13 16:14
Maar jij hebt wel een hele brede pallet, dat is al handiger als de mijne denk ik. Ik ga ws met drie stukken werken. En dan omhoog zeg maar. Was je pallet duur, voor een pallet?
Leuk een bankje!!
Ik heb bij de kringloop drie heel schattige stoelen gescoord voor buiten die heb ik knal blauw gemaakt en daan moet een klein tafeltje bij. Maar weet die nog niet hoe en wat.
Ik heb € 2,50 betaald voor de pallet en die meneer heeft heb ook nog voor me doorgezaagd, omdat hij anders niet in de auto paste Niet duur dus! Ik hou MP in de gaten voor pallets, maar echt belachelijk wat sommige mensen ervoor durven te vragen!
Dus jij bent ook bezig met je tuin zomerklaar maken? Ik kan niet wáchten tot het voorjaar komt!
Wij hebben een belachelijk grote voortuin voor een rijtjeswoning (ongeveer 30m2), we hebben een pad naar de deur, aan beide kanten grijs split en in het hoekje tegen het huis aan een driehoek stenen. Op dat driehoekje wil ik een zelf gemaakt bankje en ik wil een mooi hekje maken (ga ik zelf maken, met een pergola met klaphekje).
Heb vorig jaar wel een aantal struiken eruit getrokken, wil dan mijn 'terras' die gewoon van die grote stoeptegels is, wat meer doortrekken.
Ik woon in een flat maar heb een beneden hoekwoning en mag mezelf gelukkig prijzen met de aller grootste tuin. Bijna 100m2.
Maar mag er niet zo veel aan doen, dus hou het simpel. Wil dan op het vergrootte terras een tafel maken met een bank van steigerhout. Paps wilde ws ook wat gaan maken dus dan gaan we samen aan de slag.
En aan de voorkant staat mijn huge konijnenhok van 2.30m lang dus daar een klein tafeltje en de drie stoeltjes en dan is de voorkant vol.
Klinkt erg leuk wat je allemaal wil doen!
Ik zou zo graag een schutting willen, maarja, dat mag dus niet.
050206051012
Geplaatst: 25-02-13 16:42
Hoezo mag je geen schutting? Van de woningbouwvereniging ofzo?
Wat leuk gedaan Quellian! Slim om met stickers werken, ben je het zat, is t zo weer weg!
Sjolvir
Geplaatst: 25-02-13 21:34
Quellian, wauw! Ziet er echt heel mooi uit! 2.50 en ook nog voor je doorgezaagd!
Had al diverse ringetjes en meubeldingetjes ontdekt in de bouwmarkt en was de gaatjes gaan dichten met vloeibaar hout, want dicht moet het toch onder de ringetjes.
Het nog zat klussen en klusjes liggen, hele bergen, van muur uitbreken, tot buitenkant huis schilderen, plinten plaatsen, aanrechtblad en kraan en wasbak vervangen tot... spiegelstickers op de muur van de wc plakken, vloer tegelen in gang en keuken en met beetje pech keuken plafond vervangen. OOIT!
Maar voorlopig geen enkele activiteit, ben door mijn rug gegaan met tennisbal voor de hond onder verwarming uithalen en iedereen maar denken door het klussen .
Ik toch niet zo blij met mijn afdekdingen voor de bank, 2 anderen wel. Blijkbaar lekker zacht Nou ja, het was goedkoper dan een nieuwe bank.
Verder nepkaarsen gekocht, 2 euro per stuk, je kan ze ook uitblazen (waar dat goed voor is geen idee, zit gewoon knopje onder en batterijen etc.), opruiming bij de karwei. Paarse bloemenring van de action, dienblad ook (had ik al een tijdje) En cookie pot van de bas van der heijden, zag ik toevallig vorige week in de super markt staan, moest hem meenemen. Witte kussen kringloop afgelopen zaterdag.
Niene87
Geplaatst: 25-02-13 21:57
hoi, ik meld me ook even... ik had bij de leen bakker een lamp gehaald voor kamer van mijn dochter en die heb ik gepimpt dus hoort hier ook wel een beetje thuis... zo was ie en zo is ie nu.. hoop dat jullie het een beetje kunnen zien, maar heb dus elk lampje gepimpt met lintjes en zo
Michelle77
Geplaatst: 25-02-13 22:04
Wow onwijs gaaf dat hoofdbord!
Vriendje wil het alleen absoluut niet haha
Wij gaan wel binnenkort, naja mijn schoonmoeder dan, een hoofdbord maken voor ons nieuwe bed. Is afgelopen zaterdag geleverd, staat nu voorlopig tegen ons oude hoofdbord. Nieuwe gaan we waarschijnlijk skaileer voor gebruiken, en een ledstrip erachter maken. Ben benieuwd.
Ook gaat ze, als het lukt onze oude eetstoelen opnieuw bekleden, ook met skaileer. Stoelen zitten zo lekker! Alleen de stof is echt zo naar de klote. Al helemaal gaar toen wij ze (6 stuks) voor 60 euro overnamen 3,5 jaar geleden haha Hebben nu de oude stoelen van mijn schoonouders staan, zijn heel mooi, maar zitten minder dan onze oude. Dus als het lukt met bekleden...!
Heeft iemand van jullie, of weet je waar ik dat kan vinden, evt ergens tekeningen hoe zelf tuinmeubelen te maken?
We willen graag tuinmeubels van sloop/steigerhout, maar ze zijn zo ontzettend duur. Gelukkig kunnen we (vriendje en schoonouders) zelf ontzettend veel, maar zo'n tekening zou wel handig zijn...
Michelle77, kijk even op de praxis site. Daar stond toen wat op...ik zal wel even mee zoeken. Dat hoofdbord vind ik geweldig !!! Echt heel mooi, ook met die stickers.