Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:17

Enkel zoals vleesproducten met TE GEBRUIKEN TOT is aan te raden niet nog een dag later te gebruiken, niet bevoordelijk voor je gezondheid. Het TENMINSTE HOUDBAAR TOT is puur de datum tot wanneer de fabrikant de garantie kan geven dat geur, smaak, kleur etc perfect is. Na die datum kan het net zo goed nog perfect zijn, of na een poos wat verkleuren, iets andere geur krijgen .. maar is niet dat je er dan ziek van wordt (ja als je lang genoeg wacht natuurlijk wel). Helaas zijn er mensen die beide als gelijk beschouwen en dus inderdaad veel en veel teveel weggooien voor niks. Echt zonde. Mijn ma heeft ook de neiging om de datum op verpakking aan te houden. Gelukkig heb ik die nu al redelijk goed heropgevoed :') Nu nog aanleren dat ze een boodschappenlijstje maakt, want die voorraadkast is echt chaos gewoon..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 07:10

@hotchocolat : Ik koop de spijkerbroeken ook vaker , als ze mijn maat nog hebben tenminste :=
Voor het werk ga ik echt geen spijkerbroek van 60 Euro kopen .
De aanbiedingen bij de Aldi vind ik zowieso leuk , koop wel vaker wat daar .
Qua kleding ben ik echt een miep , heb een hekel aan te veel geld uit tegeven .

Houdbaarheidsdatum ...Eeuuh heb regelmatig producten over datum .
Zolang de "pakjes" in het zakje nog niet klonten ...word het gewoon gegeten .
Vlees ligt nooit lang in de koelkast , word of meteen gegeten of ingevroren .

Sharmila

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:17

Gisteren weer boodschapjes gedaan. Eerst naar de groenteboer.
3 kilo aardappels
1,5 kilo appels
Zakje boerenkool
Bananen
10 mandarijnen
€ 7,50

Daarna naar de Turk gereden voor vlees
1 kg mager rundergehakt
6 drumsticks
Zakje paprikapoeder
€ 5,53

Gister pasta gegeten met de helft van het gehakt en wat we nog in huis hadden. Vandaag bij mijn schoonouders eten. Morgen boerenkool met drumsticks. In plaats van een rookworst. Waarschijnlijk de helft invriezen voor van de week.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 12:32

Ben net even naar de liddl geweest.
Meegenomen;
4 pakken mariakoekjes (doen we 4 weken mee)
Pasta
Pitabroodjes met tomatensmaakje
Aphel Flamkuchen

Dus we eten sowieso dus een keertje pasta.
De pitabroodjes wou ik met sla en gehakt doen+ sausje
De flamkuchen....tja...mss een hartige taart erbij maken, dat is dan voor 2 avonden dus moet ik voor de andere keer er nog iets bij verzinnen.

Straks even verder een lijstje maken en dan morgen de rest van de boodschappen bij de C1000 doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:10

haffiefreak schreef:
Ik heb een vraagje voor de mensen die niet graag gekookte aardappellen eten, en dan heb ik het niet over de aardappellen voor de stampotten.

Halen jullie dan gewoon een zak met aardappellen (2kilo is dat geloof ik) En hoe lang kun je zo'n zak goed houden?
of halen jullie van die zakjes met voorgekookte aardappellen??

Ik heb van het weekend een zak opgemaakt van 3 kg. Volgens de joker sticker heb ik die eind augustus gekocht :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:19

Aardappelen heb ik altijd in het keukenkastje liggen. Als we een 5kg zak hebben, dan probeer ik het binnen 2 weken op te maken (dus soms moet ik uitlopers eraf snijden, geeft niet).
Van het weekend heb ik ook een zak gekocht en daar eten we deze week en volgende week 4x van, waarvan al 2x stamppot.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:22

hebben jullie al zo snel uitlopers?? Ik heb nu ruim 1,5 mnd een zak staan van 5 kg, nu voor de helft leeg. Wordt nu alleen iets meer blauwe plekken eruit snijden :+. Kan ze trouwens ook beter in de schuur zetten ipv in de keuken laten staan (en nu niet in het donker en in de kou)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:24

Oh ik weet niet of het structureel is hoor, soms liggen aardappelen ook wel langer :)
Maar ik ben qua dat heel makkelijk, snij gewoon de uitlopers eraf en gebruik ze gewoon.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:50

Vind ook dat het eraan ligt waar je ze koopt. Als ik ze in de supermarkt koop heb ik binnen een paar weken pootjes aan mijn aardappels. En die bij de groenteboer blijft minimaal 1 maand prima. Ik woon in een appartement en bewaar de aardappels in een kamertje die we als opslag gebruiken. Dus niet echt heel erg koud ofzo. Zonder verwarming wordt het bij ons nooit kouder dan 19 graden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:07

Nou ja, mijne waren dus na 2,5 maand nog prima. Gewoon van de AH.
Wel wat uitlopers, maar daar kan ik me niet druk om maken. Liggen wel donker, maar niet koel (bij ons zit het verdeelstation van de vloerverwarming in de trapkast, dus alle leidingen komen daar de grond uit...... heerlijk warm daar dus haha).

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:31

Wij hebben altijd aardappels bij mijn schoonouders uit de tuin. Die bewaren ze het hele jaar in de schuur en die zijn na een paar maanden nog prima! En mooi goedkoop..!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:30

Aardappelen doen het hier ook lang. Denk toch wel tegen de maand aan? Laatst hadden we aardappeltjes zo lang liggen dat ze een beetje zacht geworden waren. Geen uitlopers aan verder. Heb ze opgesneden voor de zelf gemaakte patat, en kon prima :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:47

Ik haal de aardappels in de herfst en in de winter ook bij m'n schoonouders. Komen uit eigen tuin, erg lekker.
Als er uitlopers aan zitten, snijd ik die er af en ook als ze rimpels krijgen eten we ze nog gewoon. Smaakt prima! :j

Vandaag mazzel! Stond andijviestamppot op het program, dus naar m'n schoonouders om aardappels en andijvie, was m'n schoonmoeder zelfde aan het komen en veels te veel! Dus nu schaal kant en klaar meegekregen, lekkah! :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:38

Ik ben nooit zo van de stampotten, dus als er aardappels zijn altijd maar een paar. Dus verder geen ervaring mee.

Fysio komt zo naar het paardje, dus dat is weer geen bezuiniging haha...maar voor het paardje mag het ;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:43

Deze week kom ik met 50euro rond. Met eten voor vriend en mij, voeding voor de kleine en luiers ! Luiers waren gratis met de punten van mijn voordeelkaart(bedankt voor de tip !) Voeding was 15% korting op en eten was erg goedkoop deze week doordat ik nog wat voorraad had.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:27

Hoe werkt dat met die punten?
Ik heb wel zo'n kaart maar zou niet weten hoe het werkt.
Hoeveel punten moet je dan hebben?
Veel natuurlijk...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:40

Moet je even naar de website gaan en inloggen, dan staat er ergens mijn cadeau's geloof ik en daar staan diverse producten die je dan 'gratis' kan krijgen. Luiers is alle medi pakken en 450 punten. Website vind ik best makkelijk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:48

Oh thanks, ik zie het.
Ik heb niet genoeg punten (ik vergeet mijn kaart altijd mee te nemen :o )

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:55

Ook ik moet me aan gaan wennen om mijn kaart mee te nemen. Zeker aangezien ik de voeding van het Kruidvat wil geven, net als dat ik hun luiers wil gebruiken. Dat tikt dan toch wel door denk ik. Ik ga eens kijken hoe het precies werkt :D Bedankt voor de tip iig!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:58

Op babyvoeding nr1 (zuigelingenvoeding) krijg je geen punten.
Daarna op opvolgmelk wel en op luiers uiteraard ook.
Ik grijp meestal mijn pinpas en laat de portemonnee in huis, dus meestal geen kaart mee.
Mooi stom anders had ik dus nu gratis luiers kunnen halen.
Zo mijn mams maar eens vragen hoeveel punten zij heeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:13

ik heb een cardwallet...dus portemonnee puur voor de spaar en bonuskaarten etc.
die zit standaard in mijn tas :j werkt wel, en niet standaard een halve meter dikke portemonnee :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 13:15

Bedankt voor de tip, ik ga zo even wat luiers halen...heb meer dan genoeg punten om 2 pakken te halen :')
Ik neem mijn kaart altijd mee,maar kijk nauwelijks bij mijn aanbiedingen......stom eigenlijk...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:28

Nientje ik kijk ook amper daarbij. Maar omdat hier iemand dat zei toch maar eens gaan kijken haha.

Heb ik nog een vraagje: ik heb een zakje aardappelschijfjes in de koelkast liggen, die waren geldig tot 11-11 zouden die nog goed zijn ? Heel stom heb niet op de datum gelet. Heb nog een pakje meegenomen mocht ik ze niet meer kunnen gebruiken, maar anders gaan die nieuwe de diepvries in.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:37

als in 11 november... of november 2011 ;)
In het eerste geval zou ik even kijken en ruiken... als ze er nog goed uitzien gewoon opbakken en de nieuwe in de diepvries. 11 november is maar 3 dagen geleden.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:41

11november bedoel ik inderdaad. :j is inderdaad maar 3dagen geleden. Dan ga ik straks maar eens proberen. Verpakking staat niet bol oid.