Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:43

Nou gauw weer uit mn dip klimmen,heb zin in een leuke bokt-motormuizen meeting volgend jaar.

Subtiele opmerking Goldie,hahaha

IK heb trouwens les op een kawasaki ER6-N,fijn ding met veel power

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:31

Met al die snelle motoren zouden we bijna een meeting op een circuit kunnen doen.
Als het bevalt misschien zelfs in de eiffel en dan de Nordschleiffe en de GP strecke van de ring op.

Heb de planning om van de winter mijn blok schoon te maken. Carburateur moet leeg en schoon. Verder stalen remleidingen erop etc.
Blujf wel op de originele demper. Gezien de verwachten wetswijziging gaan ze vanaf 1 januari strenger controleren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 08:35

Haha bokt race meeting :p

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:07

Feanyth schreef:
Met al die snelle motoren zouden we bijna een meeting op een circuit kunnen doen.
Als het bevalt misschien zelfs in de eiffel en dan de Nordschleiffe en de GP strecke van de ring op.

Heb de planning om van de winter mijn blok schoon te maken. Carburateur moet leeg en schoon. Verder stalen remleidingen erop etc.
Blujf wel op de originele demper. Gezien de verwachten wetswijziging gaan ze vanaf 1 januari strenger controleren.

Ik ga de Nürburgring niet op. Tussen de auto's vind ik niks. Die snappen de lijnen van tweewielers niet. En de verzekering laat het ook aan jezelf over.

Dames met een dipje, komt wel goed! Even doorzetten! Wat je ook kunt proberen is een andere motor als ze die hebben, geeft weer andere feeling en kun je misschien mee vooruit waar je met die andere blijft hangen voor je eigen gevoel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:07

Ligt in mijn geval absoluut niet aan de motor hoor,zit gewoon tussen mijn oren. Ik wil er graag klaar voor zijn.
Morgen wil ik echt gaan laten zien dat ik de oefeningen onder de knie heb.

Heb echt al veel lessen gehad...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:44

Potverdikkie, tot vanmiddag hadden we 100% geslaagden maar helaas de eerste gezakte van het jaar is een feit. Balen!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:26

Oeh dat is balen, had mijn instructeur laatst ook.. Voor het eerst in jaren iemand gezakt voor het avb := hij was er ziek van :=

Ligt bij mij ook niet aan de motor, maar aan hoe ik zelf in m'n vel zit. Morgen iig weer lekker lessen, heb er weer zin in!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:24

Jammer Polly! Ik heb een poosje terug met mijn instructeur een weddenschap afgesloten,hij is er van overtuigd dat ik in 1x slaag,hij wilde wel een wedje leggen. Dus ga ik een taart voor hem bakken als ik in 1x geslaagd ben

Ik ook morgen weer Goldie. Hoe laat moet jij? Ik om half 9 al

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:15

Ik om 9 uur :)
Wil met die van mij ook nog een weddenschap sluiten, hij vind paarden doodeng en levensgevaarlijk dus je snapt al waar ik heen wil :')

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:13

Zijn best veel mietjes hè. Wel op een dikke motor van zoveel pk en niet eens op een echte pk durven stappen ;-). Succes weer met lessen morgen dames!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:08

Hahaha geniaal Goldie,gewoon doen met je instructeur.
Ik zal de mijne eens vragen :P

Ennnnnnnnnn GROOT nieuws,het ging vandaag zo goed dat we mijn AVB examen gepland hebben! Joepie!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:50

Aaaah super Snoevie!!! Goed nieuws!!!

Ik ging ook lekker vandaag, voor t eerst de snelle slalom gedaan en weer de vertragingsoefening. Ging super! Ik blij, instructeur blij :D
Verkeer was wel hopeloos vandaag, overal waren ze bezig en daardoor een hoop opstoppingen...
Zaterdag gaan we weer langzaam doen. Heb het idee dat we nu de goede kant op gaan :Y) Alleen weer frustrerend dat er dan iemand op adhv m'n fb bericht vraagt wanneer ik nou mag afrijden.. Pff je hoort t wel als t zover is... We zijn niet allemaal zo snel := Heb er maar niet op gereageerd en hou het fijne gevoel van vandaag vast..

Sta nu nog ff te wachten bij de garage, heb m'n rijbewijs weer eens in 't jasje laten zitten :') hahaha 3e keer al :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:07

Ik ken het gevoel,dus ga ik ook aan niemand van mijn bekenden vertellen wanneer ik moet afrijden. Ik moest wel een collega charteren om voor me te werken,is helaas op een dag dat het bij ons super krap bezet is.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:34

Snoevie schreef:
Ik ken het gevoel,dus ga ik ook aan niemand van mijn bekenden vertellen wanneer ik moet afrijden. Ik moest wel een collega charteren om voor me te werken,is helaas op een dag dat het bij ons super krap bezet is.

hahaa :D gelukkig lees ik hier mee! Weet ik het toch!
+:)+ wat goed!

@ringverhaal, no thanks, te vaak ongelukken daar gezien. Wil nog wel een keer VRO cursus pakken, misschien aankomend voorjaar als de financiën er zijn.
Mag niet het circuit op omdat ik geen fabrieksdemper erop heb zitten. Produceer teveel db's (lees herrie) :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:10

Ssst hoor Suus, anders moet ik zo hard huilen als ik zak, haha.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:11

Ik heb nu al weer zin in zaterdag *\o/*
Heb nu echt het gevoel dat we de goede kant op gaan :)
Alleen straks dus wennen aan de nieuwe motor }:0

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:05

Snoevie schreef:

Hoezo zakken?
Je gaat je avb doen omdat jij dat kan!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:21

Vet goed Snoevie!! Zet hem op!! *\o/*

Jij ook he Goldie! :D

Ik mag vanmiddag weer, jammer van het slechte weer. Hopelijk is het vanmiddag wat droger. Ik ga deze week maar 1x jammer genoeg, voor de week er op even kijken of ik weer twee keer kan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:31

pluche_pluus schreef:
Snoevie schreef:

Hoezo zakken?
Je gaat je avb doen omdat jij dat kan!

Omdat ik een superstresskip ben :+

En thnx Leo! Hoe was vandaag je les?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:58

Ging op zich wel, m'n instructeur was meer tevreden dan ik. :) moet wat meer gas durven geven, maar kijken en bochten maken gaat iedere keer beter en hij vond dat ik weer goede stappen had gemaakt. Vrij in het begin geschrokken van een situatie met een auto uit een zijstraat waar ik net in reed, waar ik snel op moest anticiperen maar dat had toch wel effect op de rest van de les. Reed wat onzekerder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:11

Dat is niet zo gek toch, heb ik af en toe ook weleens.

Hoe is het met de andere motormuizen?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:06

Het lessen komt vanzelf goed. Iedereen heeft wel eens een dip(je). Lekker rustig doorlessen en als je er dan klaar voor bent, niet te zenuwachtig worden voor het afrijden. De examinatoren van het afrijden van de oefeningen (AVB ?) zijn totaal anders dan die van je auto rijden. Deze zijn veel relaxter en gaven mij het idee dat ze het echt leuk vonden dat er weer meer motormuizen komen ;).
Dus zet hem op allemaal, het komt goed!

Zelf rijd ik nu wat minder dus de motor staat lekker aan het infuus (lader) in de schuur. Als het van het weekend mooi weer is ga ik weer een rondje rijden. Vorige keer een rondje langs de Amstel gedaan, wat ik altijd erg leuk vind. Leuke weg en je ziet onderweg ook nog wat.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:39

Ik had vandaag lekker vrij, morgen weer rondjes rijden

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:51

Vond het best meevallen op de Ring. Je moet alleen niet starten vlak na openen en gewoon duidelijk richting aangeven wanneer er 1 achterop komt die harder gaat.
Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Hoop komend jaar weer ernaar toe te gaan.

Ga zo mijn Honda maar eens wakker maken. Is best lekker weer voor een rondje.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:34

Feanyth schreef:
Vond het best meevallen op de Ring. Je moet alleen niet starten vlak na openen en gewoon duidelijk richting aangeven wanneer er 1 achterop komt die harder gaat.
Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Hoop komend jaar weer ernaar toe te gaan.

Ga zo mijn Honda maar eens wakker maken. Is best lekker weer voor een rondje.

Net wat je er zelf van maakt? Als een auto voor je plotseling koelvloeistof lekt/olie in de bocht of rechte stukken dan lig je zo ondersteboven in de berm zonder enige eigen invloed met je motor total loss. :+

Mooi motorrijweer vandaag, veel plezier dames! :D