Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:57

Wij durven de gok toch niet te wagen met spachtel in een nieuwbouwwoning. Een oom heeft de visgraat glasvezel al járen en al diverse keren overgeschilderd. Vind het nog steeds mooi. Is niet heel belangrijk, maar wat ik met dat behang 'prettiger' vind dan bij stuc/spachtel, dat het echt scheelt qua hol klinken! (merken we nu helemaal nu we voor een bezichtiging ons huis nog een stukje meer leeg halen :D )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:52

Hebben jullie ervaring met een cooker / Daalderop kookkraan??
Wij zitten heel erg te twijfelen wel of niet. Voordeel is dat je direct warm water hebt, maar nadeel vind ik weer dat we toch al niet zo heel veel ruimte hebben en je dan toch een boilertje hebt dat in je kastje moet dat ook nog eens continu verwarmt wordt.

XoNo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:58

Mijn nicht heeft een cooker. Neemt op het werkblad nagenoeg geen ruimte in, zij heeft hem naast de normale kraan zitten. Zij drinken veel thee en in dat opzicht is het handig denk ik. Bij ons zouden de kosten van het constant heet houden van water niet opwegen tegen de keren dat je het gebruikt.
Je zult iets besparen op gas en electra omdat je met koken je aardappels meteen in gekookt water kunt smijten. Geen idee of je ergens op internet een kostenplaatje kunt vinden. Ik weet ook niet hoe groot een dergelijk boilertje is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:04

Thank's!
Dat is ook waarom ik zo twijfel. We hebben een waterkoker van 2000W. Heb binnen no-time gekookt water. Maar als ik voor bijvoorbeeld wat schoonmaken warm water wil pakken, verspil je aardig wat liters voordat het warm is. Het is best een mooie kraan die op het moment in de aanbieding is. Aan de ene kant zit de mengkraan voor warm/koud water, aan de andere kant voor de 'cooker' (deze is van Daalderop) Er zit een behoorlijk zware weerstand in, dus je pakt niet zo gauw de verkeerde kraan :P Hoe groot het reservoir is, weet ik ook zo even niet. Maar wat je zegt, dat continu verwarmen, vind ik ook weer niet handig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:56

Wij hebben heel lang getwijfeld en het niet gedaan.

Qooker was sowieso geen optie (te duur en wil geen 2 kranen). Heb getwijfeld over 3 in 1 van daalderop. Dan heb je dus ook warm tapwater uit de boiler. Maar dat ding is echt flink groot in je keukenkast. Dus toch vanaf gezien.

edit: je wil dus ook die 3 in 1. Die heeft een grote boiler :j
Zie hier afmetingen: http://www.originalshop.nl/keuken-1/clo ... boily.html

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:56

Bedankt voor je link! Jeetje, die is inderdaad groot. Zal hem straks aan m'n vriend laten zien, maar dan denk ik ook dat het hem voor ons niet gaat worden :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:35

zowel mijn moeder als zus hebbene r een, en bij beide istie al stuk geweest en veel gedoe en kosten met raparatie, voor mij geen optie dus, waterkoker is veel voordeliger ook.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:27

Tja, geen idee. Wij hadden hier in huis een daalderop boiler hangen (zo'n zelfde soort, maar dan niet met kokend water) en die was al 15 jaar oud. Deed het prima.
Ik heb wel extra groep laten leggen onder het keukenblok, want sluit niet uit dat er alsnog een komt t.z.t.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:11

Ik heb even naar de vermogens gekeken, maar een waterkoker is idd een stuk voordeliger. Stel dat een waterkoker een kwartier per dag aanstaat: 0.5 kW per dag, die drie in één verbruikt al in standby 0.72 kW per dag. Dan heb je dus nog geen warm water gemaakt of de kraan gebruikt :+
Ik ben geen boiler gewend in de keuken en (net als een voor een afwasmachine) wil ik geen keukenkastjes opofferen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:26

In kosten scheelt het niet heel veel omdat he veel waterverspilling scheelt. Maar dan gaat het vooral om een 3 in 1 die dus ook warm water geeft en niet alleen kokend.
En het is een stuk gemak. Maar zal voor ieder verschillend zijn afhankelijk van gedrag.
Ik was graag mn waterkoker kwijt geweest. Vind apparaten en snoeren op werkblad vreselijk irritant.

Maar goed. Het werkt, dus voorlopig doen we het er maar mee.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:07

Thioro schreef:
Kom hier ook eens binnenvallen (na een tipje) met een vraagje.

Heb net een nieuw huurhuisje en 1 kamer is roze. Nu wil ik dit deels terug wit verven. Vol goede moed verfborstel en verf gaan halen en ik vrees dat ik echt 100 lagen nodig ga hebben. Wie heeft er tips?

Met roze bedoel ik dus dit:
Afbeelding

You see the problem? :')

Ik zou dus de donkerroze muren wit willen hebben. En als het even kan zonder er 50 lagen verf over te gieten.

Ik kom even het topic binnenvallen. Ik heb ooit eens zo'n kamer gehuurd en gezien ik een bloedhekel heb aan roze was ik ook bang voor 20 lagen verf..:
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... G_4354.jpg
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... G_4356.jpg

Maar na 2 lagen op de muren en 3 op de deurposten zag het er al zo uit:
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... G_4361.jpg
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... G_4362.jpg

Hoever ben jij gekomen Thioro?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 08:52

Ik denk een grondverfje en een goede dekkende latex en dan ben je het kwijt hoor :)

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:51

Bedankt voor de tips van de nepbloemen! Zal bij die winkels eens kijken.
Al waren die van hornbach zo super mooi maar 12,95 per tak pfff

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:54

voor mooie nepbloemen ben je dat wel kwijt hoor :j

ik vind de kwaliteit van Action / Xenos niet te vergelijken met de bloemen van de Intratuin (die in dezelfde prijs vallen als bij Hornbach).
Heb hier ook wat van die nepperds van de Intratuin, blijven erg mooi en is de investering wel waard :)

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:55

En zie ik nu bij xenos 25% korting op alle nepbloemen ff kijken..
Maar anders trek ik toch de stoute schoenen aan voor die bos van hornbach..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:08

Ik zag gisteren bij de woonwinkel de bloemen van Riverdale in de aanbieding, maar die waren mi niet mooi. 25 euro voor een bosje tulpen die er van dichtbij erg sneu uit zagen :')

Ik ga van het najaar iig met een grote zak geld naar de intratuin om een mooi nep'boeket' met bloemen en takken samen te stellen in een mooie grote hoge pot!

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:12

Mootje schreef:
Ik zag gisteren bij de woonwinkel de bloemen van Riverdale in de aanbieding, maar die waren mi niet mooi. 25 euro voor een bosje tulpen die er van dichtbij erg sneu uit zagen :')

Ik ga van het najaar iig met een grote zak geld naar de intratuin om een mooi nep'boeket' met bloemen en takken samen te stellen in een mooie grote hoge pot!

Het een is het net niet, meeste kan je al snel afschrijven... dit bosje is in een jaar tijd de enige super gave geweest, kwaliteit maar vooral bloem/kleur stond mij aan..
Ja de pot waar die in stonden was ook hoog, super sjiek..
Anders haal ik ze donderdag toch..ze leven idd eeuwen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:15

ik ga ook na mn vakantie naar de intratuin, dan weet ik hoeveel centjes ik over heb hihi!

de 2 boxen naast het tvmeubel zijn weg dus daar is nu ruimte over.... heb een gaaf wijnrek gezien die er tussen moet kunnen (niet bij intratuin) maar ook 2 hoge houten blokken met daarop een vaas met nepperds of een boedhabeeld.... heb nog even om na te denken hihi

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:22

Keuzes teveel hihi

Ik moet ook nog iets boven de bank.
Nu grijze grote lounge bank en witte muur..of groot doek of 3-luik aan fotos daar ofzo..of planken..weet t nog niet zo..nu saai

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:27

Ik had ook zo'n lange saaie wand... Eerst heeft daar een vierluik van paardenfoto's gehangen (4 direct na elkaar genomen foto's) en nu zitten er 4 foto's van mijn reis naar Panama in. Ga over twee weken naar Cuba en later dit jaar naar Ijsland, dus dan gaan er weer nieuwe foto's in :)

Mar, Is dat de hoek aan de raamkant? Klinkt wel gaaf in ieder geval!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:29

beide hoeken Moo, beiden boxen zijn weg en dus kan in beiden hoeken weer iets leuks komen te staan :))
die bij het raam is wel het belangrijkst want daar hangen de kastjes voor de computers en tv enz.... dat kan dus weer mooi weggewerkt worden, maar in de andere hoek wil ik ook wel weer wat....

zou het stom zijn om aan de ene kant een wijnrek en aan de andere kant een houten blok +bloemen/beeld te doen? ik ben altijd zo van het synchroon maar misschien hoeft dat niet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:34

Ik wil ook altijd alles symmetrisch :') Bossen bloemen en planten koop ik altijd in tweevoud...
Neehoor, denk juist dat dat leuk is :j Heb je een linkje naar het wijnrek? Ik heb zi'n houten ikea rek ingebouwd in een keukenkastje!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:35

symmetrisch, dat was het woord dat ik zocht :))

zal even zoeken of ik em nog kan vinden.... was een metaal rek

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:36

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:39

Die is leuk, Mar!