wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:03

mymy schreef:
Weet jij mischien hoelang het duurt voordat die GBA klaar is? heb dat via DigiD gedaan maar nog niks van gehoord.. zulle ze dat opsturen via de post of een mail dat je het op kunt komen halen?>

Ik had de gemeente erover gebeld omdat het er op tijd moet zijn en hier zouden ze het de volgende dag gelijk op de post doen(ik had het in de avond aangevraagd) dus ik verwacht het morgen in huis. Ik heb wel bij de aanvraag ingevuld dat het voor de woningbouw is, andere zaken voor een GBA hebben namelijk niet altijd diezelfde haast.

Wij wonen nu nog bij onze ouders en hoeven geen verhuurdersverklaring in te leveren. Dan moet ik echter wel een brief op stellen waarom wij deze niet hebben ingevuld :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:23

moonsparkle schreef:
mymy schreef:
Weet jij mischien hoelang het duurt voordat die GBA klaar is? heb dat via DigiD gedaan maar nog niks van gehoord.. zulle ze dat opsturen via de post of een mail dat je het op kunt komen halen?>

Ik had de gemeente erover gebeld omdat het er op tijd moet zijn en hier zouden ze het de volgende dag gelijk op de post doen(ik had het in de avond aangevraagd) dus ik verwacht het morgen in huis. Ik heb wel bij de aanvraag ingevuld dat het voor de woningbouw is, andere zaken voor een GBA hebben namelijk niet altijd diezelfde haast.

Wij wonen nu nog bij onze ouders en hoeven geen verhuurdersverklaring in te leveren. Dan moet ik echter wel een brief op stellen waarom wij deze niet hebben ingevuld :P

Ja dat het voor de woningbouw moest in aanvinken, denk dat ik morgen maar even bel of ik het niet daar kan ophalen ofzo
Verhuurders verklaring kan ik ook nergens vinden dus die doe ik er gewoon niet bij.. als ze dat echt willen moeten ze daar toch een formulier van geven ofzo.

Sjonge echt gedoe dus haha :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:29

Ik heb alle formulieren verder gewoon kunnen downloaden, kreeg een mail van de woningcoöperatie waar alles in stond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:40

jemig moonsparkle, wat moet jij een hoop meenemen joh :=
hier ben je met een ID en een jaaropgave klaar :+

Olympia

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:53

Wij moesten ook van alles meenemen. Drie recente loonstroken, jaaropgave, ib 60 formulier, een of andere inkomstenverklaring van je werk, ik moest een verhuurdersverklaring hebben en zo waren er vast nog wel wát dingen. Alleen maar beter dat ze zo streng zijn tegenwoordig 4:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:41

nou, ik heb het zelfs over vrij kort geleden :+
vrienden van me hebben sinds kort ene woning via de verhuurders waar wij ook bij zitten, ID, en inkomensgegevens en dat was het .
meeste woningen hoef je hier ook geen sociale of economische binding met de regio of het dorp voor te hebben, dat is echt alleen met een paar kleine dorpjes hier in de regio.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:00

ik heb dan nog weel geen "sociaal" appartement aangezien i kdaar achterlijk hoog op de wachtlijst sta, maar binnekort mss viavia een appartementje huren.
Waar huisdieren mogen, dus hamster + vissen gaan al mee en dan spullen sparen voor een kattenbeest :p

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:58

Oh dat is apart, ik heb dus niks moeten inleveren... acceptatie e.d. is allemaal telefonisch gegaan. :P M'n broer was de vorige huurder dus we hebben ook geen bezichtiging gehad (ja via m'n broer) en de volgende afspraak bij de woningbouwvereniging is om de sleutels op te halen :') nouja, zal wel. Neem voor de zekerheid wel wat papieren mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 19:09

Lijkt me wel lekker als je niks hoeft in te leveren, zou een hoop tijd en stres schelen. Ik zou bijvoorbeeld vandaag dat uittreksel met de post krijgen en die is er nog niet -O- dan ben ik gelijk super bang dat het morgen ook niet komt en dat ik het dan vrijdag niet heb.

Ik heb wel in m'n dromen het huis al 10 x geverfd en ingericht *\o/*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:14

Ik moest jaaropgaaf/loonstrookje, id meenemen. En alvast een deel huur pinnen. Zit er inmiddels een half jaar in en het bevalt nog steeds fantastisch! Ben alleen wel een beetje huiverig voor de lente, want dan moet ik de tuin aan gaan pakken, en dat wordt nogal een karwei :=

ms wat fijn dat het eindelijk lijkt te lukken! Jullie hebben ook zo lang moeten wachten!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:18

Bij welke woningcorporatie zit jij imd? (als mede-groninger :D )

Fijn dat het nog zo goed bevalt :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:20

De Huismeesters, jij dan? Ik woon in de Korrewegwijk trouwens, voor mij ook de ideale locatie :D

Ideaal dat jullie via je broer erin konden, wist niet eens dat dat mocht! Hoe zit dat dan, heb je dan alsnog een bepaald aantal punten nodig, of moet je bij de top-zoveel zitten?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:27

Nu bij Lefier maar nieuwe huisje is van Patrimonium :)
Ah, leuk! Mijn school staat ook in de Korrewegwijk :D

Ja echt ideaal! M'n broer was gewoon langs gegaan bij Patrimonium dat hij z'n huisje op wil zeggen en nieuwe huurders aan wilde dragen. Daar hadden ze gezegd dat ze niks konden beloven maar ze gingen er naar kijken. Ze gingen mijn punten bij Woningnet vergelijken met de punten die m'n broer had toen hij dit huisje kreeg en die lagen aardig dicht bij elkaar (ik heb 39 punten en m'n broer 41 toen hij dit kreeg) dus toen zijn we het geworden. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:37

Da's super! Moet ik onthouden, mocht ik hier ooit uit gaan..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:12

Iemand een idee of je nog wat krijgt te horen na het kijken van een woning?
We zijn met nmmr 1 tm 10 bij de woning wezen kijken, krijg je erna dan ook te horen hoeveelste je uiteindelijk bent geworden nadat mensen die voor jou stonden op de lijst geweigerd hebben of alleen als je zelf uiteindelijk nmmr 1 bent geworden?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 08:44

mymy schreef:
Iemand een idee of je nog wat krijgt te horen na het kijken van een woning?
We zijn met nmmr 1 tm 10 bij de woning wezen kijken, krijg je erna dan ook te horen hoeveelste je uiteindelijk bent geworden nadat mensen die voor jou stonden op de lijst geweigerd hebben of alleen als je zelf uiteindelijk nmmr 1 bent geworden?

IK weet wel dat woningnet niet altijd recent is. Toen wij met meerdere gingen kijken stonden we 7e en toen we daar waren hoorde we dat we 5e waren. Nu staat er dat we nog 2e zijn maar zijn we 1

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:53

Toen ik wegging kwamen er nog mensen aan die voor mij stonden dus ik heb geen idee of er al iemand geweigerd heeft ( kon tot de volgende dag ingeleverd worden) ( woensdag)
Geen idee op ook alle 10 zijn komen opdagen maar zeker wel de 5 voor mij want die heb ik gezien.

Vraag me af hoelang ze daar voor nodig hebben om en of ik nog wel wat hoor als ik niet op nmmr 1 ben gekomen.
Is bij Entree trouwens.

Na hoelang was dat bij jou dat je er wat van hoorde dan? ( na het kijken bij de woning)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 13:59

De volgende dag maar wij waren nummer 1 toen we gingen kijken. Volgens mij krijg je ook niks te horen tot je eerste bent

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:33

Hebben jullie het huis nou MS=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:55

Weet je al iets Moonsparkle? :)

Hier al bevestiging van inschrijving ontvangen van Patrimonium, hopelijk hebben ze wat leuks :) Op woningnet staan de laatste 2/3 weken weinig huizen onder de 400... en ook weinig leuks.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:37

Oh, ik ben dus niet de enige die niks leuks kan vinden in Groningen ;). Dat scheelt :P.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:57

We hebben het huis! Het weekend van de 23e willen we helemaal over dus het is in de weekenden wel klussen van 8 tot 23.00 hihi. Maar nu het geverfd is begint t al ergens op te lijken :-)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:05

Wat fijn moonsparkle :)
Hier zijn we nog steeds aan het wachten op de sleutel, heel fijn die maand opzegtermijn :)) na de 16e gaan ze inspecteren en dan krijgen we als t goed is de sleutel :D kan niet wachten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:40

Fijn moonsparkle! Eindelijk jullie eigen plek :)
Heb je foto's? :D

Haha Sting, en werkzoekend toch? :')
Deze week staat er ook weer niks op... hele rare dip opeens, t/m halverwege januari stond er best wat op.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:36

Ik heb wel fotos maar ook veel tijdgebrek, die laten dus nog even op zich wachten. Ik ga me wel gelijk weer inschrijven gezien we nu ook 6 jaar hebben gewacht