Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:43

Hier ook een stille meelezer

wij zijn en gezin met 5 personen.
Normaal was ik ruim 150 euro per week kwijt.

Dus heb dat in januari maar eens omgegooid vond het toch een beetje te grotig.

Maak nu zelf veel broodjes,yoghurt en toetjes.
Heb net 20 kg spulwasmachineblokjes gekocht voor 14,50 daar doe ik meer dan 1 jaar mee.

De was deed ik altijd met Ariel,heb nu 30 kg wasmiddel gekocht voor 26,50 bijna 400 wasbeurten.
En met 3 pubers gaat er aardig wat door.
Probeer ook altijd voor 2 dagen te koken maar dan met eeen variatie erbij bv een dag pasta en de andere dag met wat extra ingredienten een bonenschotel.

Tot nu toe lukt het aardig en ben zo rond de 80/90 euro per week kwijt.

tesseke

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:57

Wij zijn zaterdag gaan winkelen en waren vrij veel kwijt..
We hadden wel een bomvol karretje, en erg veel drinken (verschillende fruitsappen enzo) en vlees bij voor volgende dagen/weken.

Vanaf nu ga ik alles bijhouden, en over een paar weken zal er wel een gemiddelde uit de bus komen denk ik. Nu moeten we soms nog basisspul kopen omdat we dat nog niet in huis hebben, en dan slaag ik ineens genoeg in (ligt ook aan de houdbaarheid).

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:21

hmm ik heb nog een everzwijn uit de snelverkoop in de diepvriezer zitten :) of: hoe je toch speciale dingen kunt eten zonder je blauw te betalen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:24

ijspeert schreef:
Hier ook een stille meelezer

wij zijn en gezin met 5 personen.
Normaal was ik ruim 150 euro per week kwijt.

Dus heb dat in januari maar eens omgegooid vond het toch een beetje te grotig.

Maak nu zelf veel broodjes,yoghurt en toetjes.
Heb net 20 kg spulwasmachineblokjes gekocht voor 14,50 daar doe ik meer dan 1 jaar mee.

De was deed ik altijd met Ariel,heb nu 30 kg wasmiddel gekocht voor 26,50 bijna 400 wasbeurten.
En met 3 pubers gaat er aardig wat door.
Probeer ook altijd voor 2 dagen te koken maar dan met eeen variatie erbij bv een dag pasta en de andere dag met wat extra ingredienten een bonenschotel.

Tot nu toe lukt het aardig en ben zo rond de 80/90 euro per week kwijt.

Netjes hoor +:)+ en dat met 5 personen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:33

Dat is een mooi bedrag IIspeert! En een hele flinke besparing voor wat het eerst was!

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:35

Heb gewoon radikaal in de luxe dingen gestreept.
Heb 1 dochter die drinkt alleen maar ijsthee van een duur merk,nam eerst 7 tot 8 flessen nu ,nu nog maar 2 en als die op zijn drinkt ze maar wat anders.
Lekkere yoghurt is hier duur in Duitsland,dus maak ik zelf volle yoghurt en dat gaat prima.
De kinderen aten heel veel toetjes,en die koop je hier per stuk van die kleintjes.
Dus nu voor iedere dag gewoon 1 toetje en op is op.
Haal donderdags altijd boodschappen,maar ga meestal op maandag nog verse groente halen.
Snoep koop ik ook bijna niet meer,maar bak veel dus er is altijd wel wat lekkers in huis.
We hebben zelf kippen dus ook veel eieren,dus die worden nu opgebruikt.
Dat is het voordeel van veel bakken.
En wat er aan restjes eten over is gaat weer naar de kippen of de hond.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:12

Hmm ja heb hier ook een dochter die dus vrijwel alleen maar Icetea van Pickwick drinkt. Maar die van de Aldi vind ze volgens mij ook lekker, dus moet nog even uit de gewoonte stappen om die Pickwick mee te nemen haha.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:14

Nee die van mij drinkt alleen Volvic perzik en niet die van de aldi want die smaakt niet lekker.
Heb wel eens meegenomen van de aldi maar die word gewoon niet opgedronken.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:19

Wij hebben net boodschappen gedaan bij de Lidl, echt een eye-opener. :')
Voor 3x kipfilet, halve kg gehakt, spaghetti, macaroni, rijst, allerlei dingen voor in de voorraadkast en we waren iets meer dan €20,- kwijt. :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:35

Bij de AH kost het euroshopperzout 11 cent per pond, met hetzelfde aantal gr. jodium als Jozo. Niet dat Jozo heel duur is maar alle beetjes helpen :)

Ik heb er nog eens goed op gelet maar de AH is qua vlees toch een van de duurste supers. Ik vind 1,80€ voor één biologisch kipfiletje niet goedkoop, ik reken heel soms terug naar de ouwe gulden en dan zou dit filetje op 4 gulden komen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:37

Wij rekenen nog steeds terug naar en gulden :o ,
dan besef je ook wat je eigenlijk uitgeeft aan iets.
En dat is dan niet alleen op boodschappen ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:39

ik heb zondag voor 30euro aan boodschappen gedaan voor ons 2 en vandaag nog wat dingetjes bijgehaald voor 12 euro, tot nu toe erg netjes voor mij moet ik zeggen hihi

ik reken soms ook nog weleens terug maar dan meestal achteraf om te beseffen dat het absurd is geworden allemaal..... maar ja het is nogal depressief om dit steeds te doen :')

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:47

Biokip is ook heeel duur, en dan te bedenken dat er ook in bio kip water wordt gespoten. Ik heb weleens kip bij de bioboer gehaald en dat had zóveel meer smaak dan die van de ah. Vandaag stond weer zo'n bericht op nu.nl over een bacterie de antibiotica resistent is en op 99% van de kip uit de intensieve veehouderij zit. Vind het maar griezelig, hoe makkelijk ze troep stoppen in en op planten en dieren die wij nog moeten eten.

Ik heb gestopt met omrekenen, daar wordt je inderdaad depressief van. Mijn paard staat nu (nog) heel ver weg, dan zou ik per keer zo'n 9 gulden uitgeven om naar mijn paard te gaan. Daar had ik vroeger een hele les voor op de manege. Lang leve de leaseauto van vriendlief.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:05

[quote="flicka"]Bij de AH kost het euroshopperzout 11 cent per pond, met hetzelfde aantal gr. jodium als Jozo. Niet dat Jozo heel duur is maar alle beetjes helpen :)[quote]

Precies alle beetjes helpen :j had vanmiddag een suffe actie....had een bloemkool gehaald bij de Deen voor 1,39 en kreeg het foldertje van de AH....bloemkool 1,29 |o _O-

Bedragen die in mijn voordeel afgerond worden vind ik ook leuk :')

Vanavond voor 2,61 taco's gegeten, moest alleen gehakt en zure room halen, de rest had ik nog...lekker voor weinig :9

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:24

Ik zag de bloemkolen liggen ja. Voor mij alleen is een bloemkool teveel. Dus ik moet even een ovenschotel zoeken zodat ik de rest van de bloemkool na een paar dagen op een andere manier kan eten. Ik vind het wel een heerlijke groente maar in de winter over het algemeen te duur. 1,29€ is een nette prijs.

Lekker taco's, 2,61 voor 2 personen?

@Fleurtje: ik heb het ook gelezen over die kip. Nou wil het geval dat ik al 2x last van mijn buik heb gekregen na het eten van kip van de C1000. Ik braad die stukken altijd heel goed door, doe alles hygiënisch maar het is frappant dat het beide keren van die super komt. Dus, al is die kip daar niet zo duur, ik koop hem niet meer. En het ligt ook niet aan de houdbaarheidsdatum want daar let ik heel goed op.

Bij een slager in de buurt hebben ze heel goed vlees. Hij koopt ook van een bepaalde boer, en zijn kip is ook prima. Dan toch maar ietsje meer betalen en een keer een dagje vleesloos. Met kaas kun je ook een hoop.

Wat mij opvalt is, dat vis zo weinig in de aanbieding is. Het is zo gezond een lekker stuk kabeljauw of schol. Wat voor mij nog een beetje betaalbaar is, is de diepvrieszalm van de Aldi.

Heeft iemand nog tips voor vis?????

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:30

Flicka, pangafilet! Is vaak in de aanbieding van Queens, erg lekker met braadstomen voor vis :9

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:37

c1000 heeft in de euroweken wel eens vis in de aanbieding. bv pangafilet met kruiden 2 st. 1 euro. Zijn diepgevroren en kunnen zo ruim 20 min de oven in om warm/gaar te worden. Laatste keer ook weer wat ingeslagen, dus voor 4 euro 8x vis.

Of witvis (koolvis, schelvis) met lepel rode currypasta, 1/2 bekertje creme fraiche en sjalotje/klein uitje even zachtjes laten pruttelen terwijl de aardappels gaar worden (wat kleiner gesneden, dus ruim 10min. + aan de kook komen). Als de aardappels koken gooi ik er wat worteltjes bij en dan is alles tegelijk klaar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:38

Nu hoorde ik verhalen over de vangst over pangafilet, heel erg vervuilde vis schijnt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:46

ik vind de kip van de C1000 ook erg onprettig! ik vind de C1000 sowieso een erg onprettige winkel en koop er alleen de goede aanbiedingen maar de kip niet :n

vis is ook lekker in een pakketje uit de oven
groot stuk aluminiumfolie, stuk vis, groente en aardappels, kruiden naar smaak
pakketje dicht vouwen en in de oven mikken, het stoomt dan gaar en is verrukkelijk :D
(is van Jamie Oliver maar op alle mogelijke manieren aan te passen)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:55

ijspeert schreef:
Lekkere yoghurt is hier duur in Duitsland,dus maak ik zelf volle yoghurt en dat gaat prima.

hoe doe je dat?

vis haal ik direkt van de vangst.
vers en een stuk goedkoper. maar dan moet je maar net een visser in je vriendenkring hebben.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:03

Bedankt voor de tips. Marley, goed idee dat pakketje in de oven!

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met aversie tegen de C1000 kip. Helaas hoor, want op zich zien bijv. de poten er goed uit maar ik denk dat de kip niet fris is. Misschien dat ze er bij het overladen of zo niet goed met omgaan. Niet gekoeld houden, ik weet het niet. Of invriezen en weer laten ontdooien en dan te lang ongekoeld laten staan.

Pangafilet is gekweekte vis toch. Wordt die niet veel in Vietnam of zo gekweekt?
Ik wil geen vervuilde vis eten, het liefst een lekker stukje witvis uit de Noordzee door eigen vissers gevangen. Of uit Scandinavië.
Maar ik denk dat die vis duur betaald wordt....

Tamary, ik zal jouw recept met rode currypasta eens proberen. Zal gaan uitkijken voor stukje betaalbare witvis.

Ik heb wel een lekker receptje voor zalmfilet uit de oven. Zalmfilet van de Aldi laten ontdooien. Met een plak boursin erop in een stuk aluminiumfolie gevouwen in een voorverwarmde oven. 200 graden, 20 minuten.
Is heerlijk met verse spinazie en puree.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:16

Het is gelukt! ik wilde voor de hele week voor max 50 euro doen aan boodschappen, vandaag voor exact 50 euro boodschappen gedaan :D (en ik had niks vantevoren berekend). Ik heb nu vooral wat basic producten van de euroshopper, zoals tomatenpuree/blokjes, crackers, macaroni en mueslirepen :) en daarnaast gewoon wat ik normaal gesproken koop. Heb wel bij alles extra opgelet en minder sap gekocht.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:21

Ik zag vandaag bloemkool bij de lidl voor 99 cent. :D

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:21

Mis de knop " vind ik leuk" Toad haha.....goed gedaan +:)+

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:23

Liedje schreef:
Ik zag vandaag bloemkool bij de lidl voor 99 cent. :D

:wow: Had dus 40 cent kunnen besparen _O-