Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:30

wij hebben ook zo'n haard, je kan hem aan zetten zonder warmte en met warmte...met warmte is uiteraard duurder qua stroom en hij wordt echt heel heet (wel lekker hoor)

maar een tv erboven zou ik persoonlijk nooit doen, het kijkt erg onrustig voor je ogen

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:44

Ik meld me ! :D
Vriendlief en ik hebben sinds 15 september ons eigen appartementje. (gehuurd)
Behalve het hoognodige hebben we eigenlijk nog niks. :+
De woonkamer bestaat uit tvtafeltje, salontafeltje, klein bijzettafeltje voor de vaste telefoon, een bank en een eettafel. :P
En langzamerhand begint het me toch een beetje te irritren dat de versterbanken volliggen met vanalles en nog wat. Er zijn erg leuke foto's langsgekomen waar ik al wat ideetjes uit heb opgedaan, ik heb alleen echt geen idee wat voor een kleur kussens ik op onze bank kwijt kan. (Ben erg slecht in bedenken of het uitziet voordat ik ze gekocht heb. :+)
Dus ik dacht misschien hebben jullie tips ? Ik zal van de week eens foto's maken, is het nu te donker voor.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:21

Bedankt allemaal!
Heb met vriendlief besproken en we gaan toch maar geen elek. openhaard nemen in de slaapkamer :P

Hebben we afgelopen week onze wand- en vloertegels besteld voor de wc en badkamer :D
...nu nog 10 werkdagen wachten grrr

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:48

Hallo! :wave:

Heeft iemand van jullie tips voor het zo functioneel mogelijk inrichten van een klein kamertje (6,8 m²) en voor leuke kleurcombinaties die het wat ruimer doen lijken?
Het is nu echt een ongelooflijk lelijke donkere kleur, maar ik wil graag vrolijke kleurtjes :D

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:16

Ik heb zojuist een koeienkleed gekocht, hij ligt nu in de woonkamer.. maar toch ben ik niet echt tevreden. Misschien staat hij op de slaapkamer beter. Ik ga proberen een foto up te loaden, eens zien wat jullie ervan vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:46

@Samo Denk dat je koeien vel mooier werkt als er niets op staat .
Nu gaat hij onder je salontafel verloren .

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:35

ik heb m ook bij mijn bank en onder de salontafel liggen, ziet er wel goed uit. maar bij mij komt ie er ook verder onderuit. misschien als je m wat rechter eronder legt?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:45

Ik ga 'm morgen even op verschillende manieren uitproberen! Thnx voor het meedenken :)
Vond hem eerst ook niet zo mooi bij de zwarte bank en donkere meubels, maar ben er nu al meer aan gewend.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:22

Konstantine schreef:
Hallo! :wave:

Heeft iemand van jullie tips voor het zo functioneel mogelijk inrichten van een klein kamertje (6,8 m²) en voor leuke kleurcombinaties die het wat ruimer doen lijken?
Het is nu echt een ongelooflijk lelijke donkere kleur, maar ik wil graag vrolijke kleurtjes :D

@Konstantine heb je geen foto van hoe het nu is? En waarvoor wil je die ruimte gebruiken?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:48

Heb ik gisteren gemaakt :j
Het is een studentenkamer :P

Deze muur is echt in heel slechte staat... :=
Afbeelding

https://lh3.googleusercontent.com/-lvyS ... 525204.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-4Z7S ... 525201.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-C2US ... 525203.JPG

De "streep" op de muur op de 3e foto is van oude lekkage, het lekt er nu niet meer, maar is er nog wel vochtig, de pleisterlaag van de witte muur zit ook volledig los, dus de muren moeten waarschijnlijk allemaal behandeld worden...

Dit is trouwens mijn uitzicht: onze Abdijtoren, ik zit pal in het centrum. :D

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:57

Jeehj, eindelijk te horen gekregen dat we eerste week van december de sleutel krijgen!
a.s vrijdag is het weer kijkmiddag in het huis, en zal dan even wat nieuwe foto's plaatsen :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:01

@Konstantine, pff dat is wel een heel klein kamertje. Hoef je er alleen te slapen of moet je er ook studeren, tv kijken, eten enzo? Ik zou het persoonlijk bijna helemaal wit maken. Eventueel 1 muur in een kleur, maar zou snel bang zijn dat het dat klein zou maken. Ik zou dan wel een lichte kleur kiezen. Misschien is het handig om er een hoogslaper in te zetten, dan kun je eronder een bank of buro zetten. Bij ikea hebben ze vaak leuke en handige oplossingen voor zulke kleine ruimtes. Inklapbare/schuifbare tafels ed. Daar kun je ook een hoop ideeen opdoen. En ik zou indien mogelijk eens kijken bij je huisgenoten hoe zij dit hebben opgelost tenminste als ze dezelfde grote kamers hebben.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:58

Dit is het kleinste kamertje van het huis (en het enige ongeveer vierkante, dus die andere zijn in oppervlakte groter maar in bruikbare ruimte scheelt het weinig :P).
Ik hoef er alleen te slapen en evt. zo af en toe te studeren, voor al het andere hebben we een aardig grote woonkamer :)

Het kamertje is trouwens 249 x 276, met een hoekje van 21 x 23 eruit.
Er hoeft gelukkig geen kast in (ik heb een inbouwkast op de gang), maar wel een boekenkast(je), een eenpersoonsbed en een bureau, alleen ik ben bang dat het meteen heel erg vol gaat lijken.

Ik had laatst een filmpje van Ikea gezien over kleine kamertjes, alleen voor zo'n heel hoog bed is het plafond te laag. Kennisje van ons bood al aan er zelf eentje voor me te bouwen, maar die moet dan aan de muur worden geankerd en ik weet niet zeker of dat mag, moet het nog even navragen. :j

Licht kleurtje was ik sowieso al van plan, want van deze kleur word ik haast depressief, wie hier ooit op gekomen is... :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:02

Hmmm zandkleur verruimd vaak wel, of een lichte pasteltint : dus ik zou die kant op gaan :) En in princiepe hoef je niet te verankeren hoor! Mijn bed stond midden in de kamer (dus nooit verankerd) en ik ben nooit omgevallen :))

Iemand nog interesse in een workshop interieurstyling- en inrichting? Zaterdag is er weer 1 :) Kijk op www.q-styling.com

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:12

Nog even en ik kan ook foto's plaatsen! :)
Ben druk aan het huisjes kijken momenteel en heb al heeeel veel leuke dingen gezien in dit topic. Ben momenteel een ideeën boek aan het maken met stukjes uit tijdschriften/ reclame blaadjes/ en bokt! :D
Laatst bijgewerkt door Sabini op 25-10-11 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:15

Oh, ik heb me wijs laten maken dat verankeren wel moest. :P
Handig om te weten dat het niet per se zo is :j

Ik heb een heel lief tintje geel op mijn huidige kamer en mijn vorige kamer was heel lief pastelgroen, één van die twee kleuren leek me wel leuk. :j
Of heel lichtblauw, dat vind ik ook wel wat. :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:19

Invisible schreef:
Zijn jullie weleens in de http://www.woonexpress.nl/ geweest?

Soortje ikea, maar dan leuker (vind ik)
Jammer dat deze niet bij mij in de buurt is.. Wat een leuke winkel zeg!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:58

ik vond woonexpress tegenvallen :o

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:40

Jargeau schreef:
@Konstantine, pff dat is wel een heel klein kamertje. Hoef je er alleen te slapen of moet je er ook studeren, tv kijken, eten enzo? Ik zou het persoonlijk bijna helemaal wit maken. Eventueel 1 muur in een kleur, maar zou snel bang zijn dat het dat klein zou maken. Ik zou dan wel een lichte kleur kiezen. Misschien is het handig om er een hoogslaper in te zetten, dan kun je eronder een bank of buro zetten. Bij ikea hebben ze vaak leuke en handige oplossingen voor zulke kleine ruimtes. Inklapbare/schuifbare tafels ed. Daar kun je ook een hoop ideeen opdoen. En ik zou indien mogelijk eens kijken bij je huisgenoten hoe zij dit hebben opgelost tenminste als ze dezelfde grote kamers hebben.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens.
Die hoogslapers van ikea kan je ook lager maken. Je zaagt dan een stuk af onderaan of je kan eens uitkijken naar een lagere hoogslaper. Zo hebben m'n ouders voor m'n zus bijvoorbeeld in een andere meubelwinkel een lagere hoogslaper gevonden met een bank die je kon open vouwen tot dubbel bed. Het nadeel is dan weer dat zo'n bank weer de hele breedte inneemt van je hoogslaper. Ik zou dan kiezen voor een inklapbaar tafeltje dat je zou kunnen gebruiken om eventueel een laptop op te plaatsen of om op te studeren. Dat zou je dan onder die hoogslaper kunnen zetten. Je zou dan voor een één persoonsbank kunnen kiezen die je dan weer aan de andere kant onder je hoogslaper kan zetten zodat je je ook kan ontspannen moest het je te druk worden in de woonkamer. Zo heb je toch je eigen plekje.

Ikea heeft inderdaad héél erg leuke ideetjes. Niet alleen op de website. Je vind in de warenhuizen zelf ook vaak héél leuke studentenkamertjes of kleine studio's waaruit je inspiratie kan opdoen. Ik zou daar eens naar gaan kijken.
Ohja en als je je ikea spulletjes een persoonlijke toets wilt geven heb ik een héél erg gave website gevonden: http://www.ikeahackers.net/

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:08

Die site! :#
Supergave dingen staan daarop zeg! :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:22

Frozenstar schreef:
Woonkamer:
Zo was het:
Afbeelding

En zo is het nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo is het na gisteren en vandaag:

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:02

Frozen star: Dat heb je goed gedaan zeg! Ziet er mooi uit.
Wij kunnen dit weekend de eerste spullen over brengen, maar alles gaat eerst de schuur in.

Edit:
Ik zocht nog een soort commode/site table achtig iets voor in het toekomstige halletje (heb er nu een die ik in de keuken nodig zou hebben) en nu zag ik net deze op de ikea "tuning" site: http://www.ikeahackers.net/2010/09/whit ... block.html
Ik denk dat ik dat ga maken voor in de keuken :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:41

Zoooo ik kom ook weer eens binnenwaaien :D
Woonexpress vond ik ook een beetje tegenvallen.....

Hier is ook al weer veel veranderd aan het interieur, misschien moet ik maar eens wat foto's maken :+
We zijn nu nog druk zoekende naar verlichting en eetkamerstoelen, we hebben een nieuwe eettafel maar nog geen stoelen :=

Maar elke keer komen er andere dingen tussendoor waar ik mijn aandacht en energie aan moet verspillen :(
Overigens heb ik 1 ding geleerd tijdens deze verhuizing, de service bij bedrijven is anno nu heel ver te zoeken

@Destino ben jij ondertussen gesetteld????

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:35

@ Frozenstar: wow wat een heerlijk sfeertje heb je in je huis zeg!!

@ Miep: ik zeg ook: foto's! :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:09

@Rowo ik zal eens kijken of ik daar van de week tijd voor heb.....

Ik zat trouwens ook nog eens te denken, ik vind de prijs en kwaliteitsverhouding heel ver te zoeken in meubel en vloerland. Als je ziet wat voor slechte kwaliteit je geleverd krijgt voor de bergen met geld die je hiervoor betaald, is de verhouding imo ver te zoeken!